Gå til innhold

SInt kjørelærer :(


Gjest Gjest:(

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest:(

Klarte å bomgire to ganger under en kjøretime i går, og kjørelærer ble RASENDE, det hjelp mye ettersom jeg allerede var litt stresset og nervøs (som førte til den andre bomgiringa) :(((

Nesten så jeg ville stoppe på en busslomme og få han til å ta over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Huff, dette var ikke bra. Er han ofte sint, eller har det bare skjedd denne ene gangen?

Jeg slet selv med kjørelæreren min. Først hadde jeg en hyggelig dame som jeg kunne slappe av sammen med. Men så måtte jeg halvveis i timene bytte til en mann jeg bare ikke klarte å kommunisere med. Han gjorde meg fryktelig stressa, og jeg gjorde feil etter feil. Iblant ble han irritert på meg pga feilene, og da endte det med at jeg gjorde enda flere feil. Jeg fikk dessuten lite landeveiskjøring, og det lille som var gjorde meg bare redd. Jeg hatet å kjøre i mer enn 60 km/t. Klarte ikke å plassere bilen rett i veibanen, og kjørelæreren klarte ikke å veilede meg. Likevel meldte han meg opp til oppkjøring! Det gikk som det måtte gå: Jeg strøk pga elendig landeveiskjøring.

Jeg skjønte at jeg trengte flere kjøretimer, men skjønte også at jeg ikke kunne ta de hos den mannen som gjorde meg så nervøs. Så jeg gikk til en annen kjøreskole, og fikk en kjørelærer med en helt annen stil enn han forrige. Den nye læreren tok meg med på EN landeveiskjøring, forklarte på en rolig og god måte hvor jeg måtte feste blikket og viste meg hvor god plass det var på høyresida av bilen ved å åpne døra mens jeg kjørte (jeg var livredd for å havne utfor kanten)! Og etter denne gangen klarte jeg fint å kjøre landevei. Kjørte opp på nytt, og besto med glans!

Du må se litt på helheta i kjøreopplegget ditt. Gruer du deg til å øvekjøre? Er han ofte sint og utålmodig? Dersom han er det kan det hende det kan være lurt å skifte kjørelærer. Det kan godt hende at denne fyren er kjempeflink, men har man først kommet feil avsted så er det vanskelig for eleven å klare å slappe av igjen. Og DET er viktig når man øvekjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt lei meg hvis kjørelæreren min hadde blitt forbanna for noe sånt... Du tar jo timer for å lære... Tror nok jeg hadde valgt å bytte kjørelærer jeg...

Jeg var heldig og fikk ei kjempetrivelig dame, som var veldig rolig og virkelig var flink til å lære bort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hm.. Jeg hadde en kjørelærer som trodde hele tiden at jeg skulle kjøre av sidespeilene. han nappet ofte tak i rattet, men jeg forstår han. Det var en fin bil. Om du tar kritikken tungt eller ikke liker det er det bare å si det som det er, og at du ikke skal anbefale dem, og bytt skole;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest kjørelærer

Hei

Jeg er slv en ganske fersk kjørelærer... mitt tips er att har du noen som helst problemer med din kjørelærer, så er det jo ingen problemer å bare bytte til en ny lærer... I vår bedrift så synest vi att det er bra om en bytter lærer om komunikasjonen ik er tilstede.. du betaler jo tross alt nok penger for en time. Og da er det viktig att du selv er fornøyd... Og er det en profesjonell bedrift, så tar læreren det med godt humør også

MVH Kjørelærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Jeg ville bytta. Gjorde selv det, da jeg hadde en sur bitch av en dame, som ikke lærte meg noe som helst, og bare kjeftet. Fikk en eldre, svært rolig, og flink mann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært borti noe lignende selv og det var utrolig ubehagelig. Heldigvis fikk jeg en annen lærer en periode og fikk selvtilliten tilbake så det gikk strålende p åoppkjøringa.

Som elev har en nok å tenke på om en ikke skal være redd for en sur lærer. Prøv å bytt du om det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti noe lignende selv og det var utrolig ubehagelig. Heldigvis fikk jeg en annen lærer en periode og fikk selvtilliten tilbake så det gikk strålende p åoppkjøringa.

Som elev har en nok å tenke på om en ikke skal være redd for en sur lærer. Prøv å bytt du om det går :)

Samme her.

Jeg husker jeg slet litt med bakkestart helt i begynnelsen og da skrek kjørelæreren til meg; "har du tenkt å ødelegge bilen eller??"

Kanskje unødvendig å nevne at det ble siste kjøretime med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...