Gjest Zahara76 Skrevet 22. juni 2008 #41 Del Skrevet 22. juni 2008 Joda, men i et helt annet tempo... Særlig når du bli gravid som 19-åring, mens jevnaldrende synes festing er det største i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zahara76 Skrevet 22. juni 2008 #42 Del Skrevet 22. juni 2008 Og noen trettiser - uten barn, synes jo fortsatt at grøftefyll er det store.. c",) Er så mange andre som generaliserer og setter i bås her inne, så eg kan like godt begynne eg òg. c",) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 22. juni 2008 #43 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Jeg er 32 år og har 4 barn med 2 fedre.Begge fedrene har samvær med barna sine.Har vært alene en stund og savner en å "hygge" meg med.Ikke ute etter noe alvorlig sånn med det første. Problemet mitt er ikke at jeg ikke har draget,men når jeg forteller om barna mine er det akkurat som om angsten hiver seg over dem og de har veldig hastverk om å komme seg vekk. Ser liksom for meg at jeg er alene i 15 år til før jeg får meg noe mannfolk med litt mellom øra Er det virkelig så turn off med enslige mødre,eller er det antall barn? Enkelt sagt... Ja, det er turnoff Personlig så synes jeg det er bedre å bruke tid på kvinner som ikke kun er ute etter å "hygge" seg, men kanskje har noe mer å bidre med enn å være fødselsmaskiner for ulike menn. Er sikkert rar jeg, men det er faktisk en grense for hvor mye man gidder å dikkedere. Strengt tatt applerer tanken på å bygge en familie også noe mer, enn å arve et par familier... Been there, done that. Mista litt trua... Endret 22. juni 2008 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #44 Del Skrevet 22. juni 2008 Joda, men i et helt annet tempo... Særlig når du bli gravid som 19-åring, mens jevnaldrende synes festing er det største i livet. En som har blitt gravid som 19-åring er kanskje mer moden som 21-åring enn andre, men så blir hun gjerne på det stadiet inntil ungen er ute av redet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 22. juni 2008 #45 Del Skrevet 22. juni 2008 En som har blitt gravid som 19-åring er kanskje mer moden som 21-åring enn andre, men så blir hun gjerne på det stadiet inntil ungen er ute av redet. Hjelpe meg - man trenger da ikke stå på stedet hvil fordi om man får barn som 19-åring ... Har du aldri hørt om voksne folk som tar utdanning? Jeg var også enslig mor noen år .. men det stoppet meg ikke i å ta videre utdanning ved siden av fulltidsjobb og alenemor .. Å være alenemor er IKKE ensbetydende med at man er en slabbedask som sitter hjemme og ser på TV i sidrompa joggedress - og passivt mottar tusenvis i støtte. For mitt vedkommende så var den eneste støtten jeg fikk - var skatteklasse 2. Så jeg jobbet for harde livet for å betale huslån, mat, klær og regninger .. Slutt å døm andre uten å ha peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #46 Del Skrevet 22. juni 2008 Å være alenemor er IKKE ensbetydende med at man er en slabbedask som sitter hjemme og ser på TV i sidrompa joggedress - og passivt mottar tusenvis i støtte. Korrekt. Det finnes unntak som bekrefter regelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 22. juni 2008 #47 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg vil gjerne ta TS i forsvar her. Det spekuleres i årsakene til at hun i sin alder allerede har 4 barn og er singel. Det synes jeg man skal holde seg for god til, for man vet ikke hva som ligger bak. Det holder i massevis hvis man svarer på spørsmålet og ikke spekulerer og trekker konklusjoner på bakgrunn av disse spekulasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #48 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg vil gjerne ta TS i forsvar her. Det spekuleres i årsakene til at hun i sin alder allerede har 4 barn og er singel. Det synes jeg man skal holde seg for god til, for man vet ikke hva som ligger bak. Det holder i massevis hvis man svarer på spørsmålet og ikke spekulerer og trekker konklusjoner på bakgrunn av disse spekulasjonene. Det er de samme spekulasjonene folk gjør seg her som de mennene ts møter gjør seg. TS får dermed direkte svar på spørsmålene sine ved å lese denne tråden. Tøft, ja. Men slik er virkeligeheten. Både på nett og i den fysiske verden. Folk bør dog ikke rette sine spekulasjoner direkte mot ts' person, men det er det tross alt ikke mange som gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 22. juni 2008 #49 Del Skrevet 22. juni 2008 Nå er det vel slik at spekulasjoner ikke er helt stuerent på forumet og at et oppegående moderatorteam bør kunne luke ut slikt. Når det er sakt hviler det også et ansvar på den enkelte skribent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #50 Del Skrevet 22. juni 2008 Joda, men i et helt annet tempo... Særlig når du bli gravid som 19-åring, mens jevnaldrende synes festing er det største i livet. Personlig vil jeg vel si at 19-åringene som bruker prevensjon og venter med barn til litt senere er de mest modne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #51 Del Skrevet 22. juni 2008 Er selv alene med to gutter på 8 og 11. Personlig så syns jeg menn som har barn fra før, er mest interessante. Jeg har ikkje tenkt å føde flere ganger, og syns derfor det hadde vært ideelt med en fyr som visste hva det ville si å være far. Da hadde jeg sluppet noe mas om å få flere.. c",) Men syns jo selvsagt det ville holdt lenge om han var helgepappa til en eller to, siden jeg også har. De som ikkje har barn er på et litt annet plan i livet, og har ofte litt andre verdier. En modnes en del av å bli foreldre. Er egentlig litt skeptisk til de som blir veldig interessert og ikkje har barn fra før.. I disse tider er det jo lett å tenke at de kanskje er litt FOR glade i barn.. Og de må jo absolutt styres unna.. Statistikkene for overgrep er jo skummelt høye. Veldig enig med deg! Jeg er så naiv at jeg tror at hvis du møter en fyr du virkelig liker, og han liker deg seff, så tar han ungene med på kjøpet. Mye styr, ja, men hvis han ikke er far, så vet han ikke hvor mye styr det er, hehe. Og dessuten, man kan da vel ha et nært og godt forhold uten å flytte inn og involvere seg i alt fra A til Å som omhandler ungene? Jeg mener, det jeg egentlig vil, er å ha pappa'n til ungene mine i hus, som kan engasjere seg på godt og vondt. Og det kan man vel ikke få av en ny mann?! Jo, jeg skjønner at man kan det, men bare til et visst punkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Bee Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #52 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Det er helt ufattelig hva noen får seg til å si altså.Det er rett og slett slemt å le av meg,gjøre narr av alenemødre,si at si at de er snyltende,late,fete,slabbedasker av noen kvinner som bare får barn for å få bidrag???!!! Til den som lurte på hvor fedrene er får faen meg lese innlegget mitt på nytt.Han jeg fikk de to eldste med var jeg sammen med i åtte år,vi har blitt voksne sammen og er veldig gode venner.Men det er ikke så uvanlig å vokse fra hverandre når man blir sammen så unge. Og til den dusten som trodde jeg slettet feministiske utsagn:du tar helt feil,jeg ba gjest-12.03 om å dra til helvete,men jeg bet det i meg og slettet det. Du som lurer på om jeg har pult mye....Nei,ikke noe særlig egentlig. Det er helt greit og jeg respekterer folk som ikke vil involvere seg med alenemødre,men her har det blitt sagt mye dritt,fy Endret 22. juni 2008 av Honey Bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2008 #53 Del Skrevet 22. juni 2008 Reagerer sterkt på sein rydding av denne tråden - absolutt lavmål, enkelte av innleggene her. Ærlig svar - jeg er alene med barn selv. Jeg ville ikke involvert meg med en mann som har fire barn med to ulike kvinner. Da skulle lynet slått skikkelig hardt ned i så fall. Jeg for min del frykter mer å måtte forholde meg til eksener her, når eksene på hans side OG eksen på min side skal være med på å bestemme kalenderen. Veldig mye logistikk, for kanskje veldig lite samvær med kanskje litt vaklende kvalitet. Jeg har ingen illusjoner; jeg venter gjerne til mine barn er større, så jeg kan velge friere og også finne en mann som er "over det verste". Heller det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 22. juni 2008 #54 Del Skrevet 22. juni 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler Trille (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 22. juni 2008 #55 Del Skrevet 22. juni 2008 DEt må da bety noe hvor gammel man er og hva man har opplevd? En mann som ikke har fått barn selv vil sikkert tenke seg om litt flere ganger før han går inn i et forhold der damen har fått 4 barn og ikke skal ha flere. Om han er ferdig med å få barn selv så kan det jo også være positivt at hun har barn fra før. Var en stund siden nå, men det var jo en undersøkelse som viste at alenemødre var attraktive. En ung mann, eller en mann som vil stifte familie og få flere barn vil såklart se seg om etter en dame som vil det samme... Jeg har vært alenemamma til 2, det var ikke noe problem å treffe en ny, faktisk heller motsatt, kanskje fordi jeg var avslappet og ikke på jakt etter noe, jeg ble nærmest "plaget" Altså, når selv den kommende dronningen var alenemor så må det vel si noe om hvordan ting er i dag Det er massevis av håp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 22. juni 2008 #56 Del Skrevet 22. juni 2008 Ja, alenemor med fire barn er turn-off om man leter etter noe seriøst. Jeg er derimot ikke så bekymret for antall barn og fedre, men karakteristikker ved personen jeg skal innlede et forhold til. Generelt har jeg verdier og preferanser som ikke går særlig godt overens med en slik situasjon. Før noen tar dette ille opp vil jeg bare presisere at dette kun er en generell observasjon fra mitt liv, og at dette ikke er noe personangrep på ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 23. juni 2008 #57 Del Skrevet 23. juni 2008 Alle dere menn som svarer her skulle ha skrevet hvor gamle dere er og hvor dere selv er i forhold til dette med å få familie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. juni 2008 #58 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg er alenemor med tre barn som har to forskjellige fedre. Det er helt normalt her jeg bor iallefall, og jeg har aldri hatt problemer med at menn trekker seg unna på grunn av antallet barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #59 Del Skrevet 23. juni 2008 At hun er alenemor er ikke noe problem iallfall, snarere tvert imot. Erfaringsvis forandrer de aller fleste mennesker seg ganske drastisk når de blir foreldre, og langt fra alltid til det bedre... Så da er det jo greit om hun allerede har barn, da vet du hva/hvem du får. Ekser er heller ikke noe problem for meg. Finnes ikke sjalu, og kommer overens med de fleste. Ville antakelig endt opp med å få et bedre forhold til hennes ekser enn hun har selv. Men hele 4 unger...det var litt verre. Det blir en del praktisk styr å ordne alenetid med hele den hurven. Still...verdt et forsøk, om jeg liker dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 24. juni 2008 #60 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg er alenemor med tre barn som har to forskjellige fedre. Det er helt normalt her jeg bor iallefall, og jeg har aldri hatt problemer med at menn trekker seg unna på grunn av antallet barn. Ble virkelig nysgjerrig på hvor du bor. I Nord-Norge eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå