Gå til innhold

hjelp; kvise arr. kelo-cote?


Gjest Gjest_mari_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mari_*

hei :)

jeg har nå hatt kviser i en god stund, de har vært ganske ille, men nå har jeg fått resept på Roaccutan (som er tabletter, veldig sterk kur som jeg fikk av min hudlege). Kvisene har blitt mye bedre, og jeg er ganske fornøyd.

Det som er problemet er arrene! Jeg har flest arr i kinnene og litt i pannen, og det er mest røde flekker, men noen steder er det også litt "groper".

Jeg har hørt om denne kremen: Kelo-cote, som man får kjøpt respetfritt på apoteket. Men kan jeg bruke denne kremen sammen med tablettene jeg bruker?

Og ligger den i hyllen på apoteket, eller må jeg spørre en som jobber der? (Jeg vil HELST ikke gjøre det fordi jeg er ganske flau over dette problemet).

Takk for alle svar :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den skal fungere på arr som ikke er så veldig gamle, hvertfall. Men jeg ville hørt med hudlegen eller en på apoteket om den kan brukes sammen med Roaccutan.

Kelo cote skal ligge i hyllene ut i fra det jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mari_*

ok. :) daså. jeg har lest at noen ikke fant det, og måtte spørre hun dama som jobber på apoteket. det er ikke noe stress, bare litt flaut syns jeg. om hun liksom begynner å se skikkelig på ansiktet mitt osv.

Og ja, jeg hadde tenkt til det. MEN han har tatt seg ferie, og er ikke tilbake før etter sommerferien. Og litt av poenget med denne kremen er å få bort kvisene så fort som mulig, altså sånn at jeg slipper å bruke sminke i trynet hele sommer. :)

Noen andre som har noen erfaringer med dette?

Hjelper denne kremen?

Er det verdt pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på velværeforumet og spør der, evt. får flyttet tråden ved å spørre på ris og ros, så vil du nok få flere svar. Det er nok flere kelo cote tråder der, men ikke i tilknytning bruk av Roaccutan.

Hvor langt er du kommet? Jeg har 21 dager igjen. Har fått veldig bra hud nå. :)

Uansett hvor produktet ligger på apoteket, er de som jobber der profesjonelle. De er vant til å få alle typer pinlige spørsmål, og kelo cote er vel et av de mer uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mari_*

Så fint å høre, jeg gleder meg til jeg er ferdig med de, og til huden min forhåpentligvis blir fin igjen.

Jeg begynte i mars, like etter påske. Akkurat antall dager vet jeg ikke, men huden min har blitt mye finere. Nesten ingen kviser, litt hudormer og "svarte prikker", men det går vel bort?! Er det normalt egentlig, og liksom erstatte de med de "ordentlige kvisene"? Skjedde det med deg?

Og ja, de er vel vant til det. Men uansett, litt flaut er det. For meg, som aldri har gjort det før. :)

Velværet forumet og ris og ros skal bli. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt aller størte problem var komedoner som ble infisert, men de er borte nå, sammen med kvisene. Jeg hadde en oppblussing av kviser og det meste i løpet av første halvdel av kuren, sånn omtrent, men det hele har bedret seg.

Roaccutan skal være veldig effektivt mot komedoner, så kan hende du er i en oppblussingsfase.

Ellers har jeg hatt noen av de vanlige bivirkningene, men alt i alt har det hele gått greit. Rart hva man venner seg til av tørre lepper og sånn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mari_*

huff, ja! de tørre leppene syns nå jeg er ganske ille. Men det går i faser, føles det som. I to uker er de så utrolig tørre og ekle, og jeg føler bare at alle stirrer på leppene, kvisene og den ellers ganske tørre huden. Mens de neste to ukene, føler jeg meg toppers og leppene kan være ganske fine igjen. :)

Men du har jo gått på disse tablettene ganske lenge nå, så jeg bare lurte på om jeg kan få et skikkelig kviseutbrudd, verre enn det det var? Kan jeg det? Eller har du fått det?

Noen ganger gir jeg nesten opp, og begynner å lure på om det er verdt det. Og det håper og tror jeg det virkelig er! Så nå mangler vel egentlig bare arrene, hvis jeg ikke skal være veldig perfeksjonist, og det håper jeg virkelig ikke jeg er eller blir i løpet av disse månedene som kommer.

Forresten; hva er egentlig komedoner? hahaha! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale deg Prolip stiften fra apoteket til leppene. Med den har det meste av mine leppeproblemer forsvunnet. Komedoner er det medisinske navnet på sorte og hvite prikker/hudormer.

Jeg har etter jeg kom halvveis ikke hatt noe utbrudd. Men i førsten var jeg verre enn hva jeg har vært. Jeg har hatt et par kviser som har ligget dypt, men de har jeg latt være. Jeg bruker evt. litt mineralfoundation over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

jeg har nå hatt kviser i en god stund, de har vært ganske ille, men nå har jeg fått resept på Roaccutan (som er tabletter, veldig sterk kur som jeg fikk av min hudlege). Kvisene har blitt mye bedre, og jeg er ganske fornøyd.

Det som er problemet er arrene! Jeg har flest arr i kinnene og litt i pannen, og det er mest røde flekker, men noen steder er det også litt "groper".

Jeg har hørt om denne kremen: Kelo-cote, som man får kjøpt respetfritt på apoteket. Men kan jeg bruke denne kremen sammen med tablettene jeg bruker?

Og ligger den i hyllen på apoteket, eller må jeg spørre en som jobber der? (Jeg vil HELST ikke gjøre det fordi jeg er ganske flau over dette problemet).

Takk for alle svar :-D

Hva er Roaccutan????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Roaccutan????

Roaccutan er a-vitaminsyre i kapsler som brukes som behandling mot kviser. Det er en veldig sterk behandling og man får den hos hudlege etter at alt annet er prøvd. Birvirkning er blant annet veldig tørr hud. Og man kan heller ikke bli gravid under kuren eller en stund etter at man er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mari_*

hei igjen.

jo, takk for alle svar. :-) "evt. litt mineral fondation". Mine kviser/ arr/ røde flekker som er er igjen, går ikke ann å dekke med evt. litt mineral fondation. De er så røde, at jeg må bruke veldig mye! Jeg hater huden min! Den ødelegger ALT for meg. Tør snart ikke gå ut lenger :-( dessuten er den så tør som det går an, at jeg må ta på fuktighetskrem først om morningen, så vente lengeeee så den tørker inn i huden FØR jeg tar på fondation. Jeg bruker mineral fondation, men jeg bruker mye.

JEG VIL IKKE BRUKE SMINKE! JEG VIL IKKE HA KVISER! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *lucky*

Bruk denne http://skin-etc.com/gloilibasafi.html dette er mineralsminke i flytende form. Dekker bra! Skaff deg også et grønt pudder som demper rødhet i huden. Everydayminerals har en grønn concealer som funker bra.

Ønsker du å lære mere om hudpleie og problemhud kan du lære mye her http://skindeepbyjean.blogg.se/ det er medisinsk hudpleie som er tingen når man har problemhud!!

En mild peeling for å fjerne tørr hud og en veldig rik fuktighetskrem bør du kanskje skaffe deg. Hvilken krem bruker du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...