emmi Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Hei! Må bare få ut litt frustrasjon her. har vært sammen med en gutt nå i et halvt år. har nettopp vært en uke i syden sammen med en venninne. en av kveldene var vi på en bar og drakk. vi fikk mye gratis drikke av bartenderen og på slutten av kvelden ville han ha et bilde av oss til å henge på "bildeveggen". han satt seg i midten, med oss jentene på hver sin siden og vi "poset" og ga han et kyss på kinnet!! er dette en form for utroskap?? barmannen var ikke kjekk i det hele tatt og jeg følte/føler INGENTING for han-dette var kun en pose. men hadde jg sett et lignende bilde av min kjæreste hadde jg sikkert ikke likt det! alle mine venninner sier at dette er helt uskyldig og at det hadde vært helt annerledes dersom jg hadde flørtet med denne mannen hele kvelden eller om jg var betatt av han. og det er jo ikke tilfelle! for meg er i alle fall tungekyss utroskap, men er dette også på kanten?? bør g fortelle det til kjæresten min eller er det bare å gjøre han unødvendig bekymret?? håper på litt tips og gjerne erfaringer fra dere!!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 En klem og et lite kyss på kinnet ser jeg på som harmløst (og vennskapelig).
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Over hodet ikke utroskap. Jeg har et bilde fra en fest nylig hvor jeg kysser en på festen på kinnet. Mannen min lo når han så det og sa med glimt i øyet om det var noe han skulle bekymre seg for. Altså så han ingen problem med dette.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Utroskap er vel i bunn og grunn å utføre en handling som hensetter kjæreste/samlivspartner i en tilstand av sjalusi. Som du sikkert skjønner her, synes mange av de som skriver på dette forumet at en slik handling ikke gir grunnlag for hensettelse i nevnte tilstand. Det er dermimot ikke grunnlag for å si at dette gjelder alle mennesker, da hvert menneske har sin egen terskel for når de føler seg sjalu. Med andre ord, blir kjæresten/samlivspartneren din sjalu av din handling, har du på en måte vært utro. Løsningen her blir å være ærlig med kjæresten din og fortelle ham hva som skjedde. Sannsynligvis vil han også oppfatte situasjonen som uskyldig. I motsatt fall vil han bli sjalu og dette er noe dere må jobbe dere igjennom, og noe som på sikt kan styrke forholdet. Det som i alle fall styrker forholdet er at du har vist at du er åpen og ærlig ovenfor vedkommende, og det er med på å skape en tryggetsfølelse hos denne som kan komme deres forhold til gode i fremtiden. Lykke til! Mie
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Kyssing på kinnet er jo blitt helt naturlig sammen med alle denne klemmingen når man hilser/sier hadet.
^^Sunny^^ Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ser ikke på dette som utroskap nei.. Vennskapelig
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Et kyss på kinnet skal det mye til før jeg definerer det som utroskap, men det kan være over streken.I ditt tilfelle er det ikke, etter mine definisjoner, utroskap. Grunn: du hadde ikke til hensikt å kysse han fordi du var tiltrukket/hadde lyst. Du kysset han av høflighet og du kysset han vennskaplig. Hadde bartenderen vert attraktiv for deg, og det samme hadde skjedd, og du smilte litt med tanken på å kysse han på kinnet synes jeg fremdeles det er uskyldig. Men, hadde du foreslått til den attraktive bartenderen å få et bilde der du kysset han på kinnet, så ville det vert litt på grensen.
Suzy Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Det der er absolutt ikke utroskap nei - ta det med ro.
Humleblomst Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Jeg mener ikke det er utroskap. Men er det ingen kjærestepar som snakker sammen om hvordan de definerer utroskap? For det er jo veldig individuelt, ingen på et forum kan fortelle deg hvordan han reagerer på det du gjør/kan gjøre. Er kjæresten din veldig sjalu av natur kan han reagere ganske voldsomt på noe slikt. Og enten reaksjonen er fornuftig eller ikke, vil den være veldig reel for ham. Jeg ville uansett fortalt ham om situasjonen. For sjuler du det og han får høre om det via noen andre, risikerer du at han tror at du kan ha gjort noe mer med denne bartenderen. Og da har du jo allerede "løyet" ved å la være å fortelle noe (kanskje, sett fra hans synspunkt), så det kan være vanskelig for ham å tro på at det ikke var noe mer i det. Og dette er jo helt klart ikke noe å sjule, hvis ikke han på forhånd har gitt utrykk for at kyssing på kinnet er utroskap.
momajoja Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 I så fall er jeg utro titt og ofte.... så nei, jeg definerer det ikke som utroskap!
emmi Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. juni 2008 Jeg mener ikke det er utroskap. Men er det ingen kjærestepar som snakker sammen om hvordan de definerer utroskap? For det er jo veldig individuelt, ingen på et forum kan fortelle deg hvordan han reagerer på det du gjør/kan gjøre. Er kjæresten din veldig sjalu av natur kan han reagere ganske voldsomt på noe slikt. Og enten reaksjonen er fornuftig eller ikke, vil den være veldig reel for ham. Jeg ville uansett fortalt ham om situasjonen. For sjuler du det og han får høre om det via noen andre, risikerer du at han tror at du kan ha gjort noe mer med denne bartenderen. Og da har du jo allerede "løyet" ved å la være å fortelle noe (kanskje, sett fra hans synspunkt), så det kan være vanskelig for ham å tro på at det ikke var noe mer i det. Og dette er jo helt klart ikke noe å sjule, hvis ikke han på forhånd har gitt utrykk for at kyssing på kinnet er utroskap. nei han er vel ikke akkurat sjalu av natur! Og vi har snakket om at kyssing er en form for utroskap, men at det kommer an på situasjon. med det regner jg med at han syns det er utroskap dersom jg kysser en jg er betatt av f.eks og jeg syns vel klining uansett ikke er akseptabelt! i tillegg er jg enig i at det ikke er no å skjule for han, men om jg forteller han om det er jg redd han blir unødvendig bekymret! personlig vet jeg jo hele hendelsesforløpet dvs: at jg IKKE fant denne mannen tiltrekkende, at jeg kysset han på kinnet SAMTIDIG som min venninne å at dette var et engangstilfelle. men kjæresten min kan jo ikke vite dette sikkert! i tillegg har jo ikke jg bildet selv, og jeg tror kanskje han "heller" ville sett hvor uskyldig bildet er istedetfor å høre om det!! vet lissom ikke hvordan jg plutselig ska ta det opp sånn at han ikke misforstår....
Bokormen Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Noen typer kyssing er for meg utroskap. Denne typen kyss faller absolutt ikke inn under den kateorien.
emmi Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 17. juni 2008 Noen typer kyssing er for meg utroskap. Denne typen kyss faller absolutt ikke inn under den kateorien. det er det jeg også tenker!! et kyss på kinnet på en du flørter med kan jo i å for seg være utroskap! men vet ikke om dette er no å fortelle til kjæresten!! han må jo begynne å lure hvorfor jg plutselig tar det opp dersom det "bare" var et kyss på kinnet!
Humleblomst Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Du kan jo fortelle ham om ting som skjedde på reisen og nevne situasjonen med dette bildet i en bisetning, uten å ta det opp som om du har gjort noe galt og har skyldfølelse. Og reagerer han på det kan du forklare det grundigere. Jeg mener at det er bedre det, enn at han får høre det når f.eks. din venninne kommer på besøk og dere snakker sammen, og han sitter i rommet ved siden av og får med seg en brøkdel før du hysjer på venninnen din fordi du er redd han skal høre det? Da bekymrer du ham unødig da! Eller om han finner bildet på facebook og tror det har skjedd mer denne kvelden, siden du ikke har sagt noe :gjeiper:
BAMBI<3 Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Ville ikke sett på det som utroskap nei. Men en annen ting er jo om du snur rundt på det og det var kjæresten din som gjorde det. Hvordan du ville reagert og om du ville vite det Lønner seg alltid og gjøre det, samme hva man gjør
emmi Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 17. juni 2008 Ville ikke sett på det som utroskap nei. Men en annen ting er jo om du snur rundt på det og det var kjæresten din som gjorde det. Hvordan du ville reagert og om du ville vite det Lønner seg alltid og gjøre det, samme hva man gjør Akkurat!! hadde jg vist 100% sikkert at han følte de slik jg gjorde er det greit! men det kan jg jo ikke vite så jg hadde nok ikke likt det! å hadde han nevnt det hadde jeg sittet med masse spm, så vill kanskje valgt å ikke vite.... (så lenge han ikke hadde hatt følelser utover det vanlige for denne personen)
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #20 Skrevet 17. juni 2008 Kyss på kinnet er IKKE utroskap nei. For meg er utroskap det jeg ikke ville gjort om kjæresten min var til stede. Å kysse en bartender på kinnet kunne jeg gjort selv om min kjære var der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå