Gå til innhold

Er han utro/eventuelt leker med tanken?

Anbefalte innlegg

Gjest Fast_bruker_GjestNå
Skrevet

Trenger å lufte litt ut... og kanskje få noen gode råd...

Jeg er en trofast bruker av dette forumet, og har aldri trodd at jeg trengte råd i Samlivs-forumet.... :-(

Jeg har en fantastisk samboer(vi er 30+) som jeg er veldig veldig glad i...

Har aldri vært sjalu, eller følt at jeg har hatt noen grunn til det.

Det startet med at jeg skulle bruke pcen hjemme for en ukes tid siden, og hans facebook-inbox var åpen. Øverste meldingen var en melding fra hans ex (fra flere år tilbake) hvor de diskuterte hvordan de tror det hadde gått om de hadde møttes nå. De hadde en avtale(?) om å møtes ett år etter bruddet og se om det var noe... Vet ikke om de gjorde det, men det var nesten som om de lurte litt på hva som hadde skjedd om de hadde møttes nå.... Jeg fikk litt bakoversveis og lukka pc'en. Dette er ikke sånn jeg kjenner min samboer....

Vi har vært sammen i over 5 år og er samboere. Har jobba litt siste tiden med spørsmål om hvor vi skal videre, barn, giftemål etc.

Jeg er ingen snoker, og hans mail og mobil er åpen og der men jeg har aldri hatt noe behov for å "snike". Men den meldingen på facebook som jeg kom over ved rett og slett et uhell, har smertet meg en del. Selv om han ikke har gjort noe, så er jo bare det å tenke/diskutere et eventuelt treff med en annen dame en slags utroskap... Tankene har kvernet mye.

I helgen var han på hjemtraktene, og når han kom hjem var han litt fjern, jeg inbiller meg det ihvertfall. Hans mobil lå på bordet når han gikk ut for å gjøre noe i hagen. Den lille djevelen på skuldra mi, sa at jeg måtte kikke på sms'ene..... Jeg vet ikke hva som gikk av meg, men når jeg trykket inn på innboksen, lå det ihvertfall 5 meldinger fra en og samme jente (fra hjemtraktene hans har jeg funnet ut, men vi har aldri møtt henne, og jeg kjenner de fleste vennene han har hjemmefra )... med en slags seksuell undertone... Det virket som om det var min samboer som hadde sendt første melding... men jeg er litt usikker... jeg så ikke klart.... Han lurte på hvor hun var hen denne romantiske sommerkvelden, og hun svarte med at hun desverre var på en annen kant av landet men at hun håpet det kom flere sjanser til at de kunne treffes. hun var jo singel etc. Min samboer sier at han ønsker selskap den kvelden(!)....Hører vel med til historien at han hadde drukket litt... men han er jo alltid en kjernekar selv med masse vin innabords. :-)

Det er helt utilgivelig at jeg har snoka, og det smerter meg veldig. Jeg

Jeg har vært så utrolig langt nede siste døgnet.

Har lyst til å legge alle kortene på bordet, vi skjuler ikke noe(tror jeg) for hverandre og har et fint forhold, men er redd får at jeg kanskje ikke liker svaret.

Om noen svarer er det fint, om ikke annet så har jeg fått ut litt av frustrasjonen....

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har ikke så mye annet lurt å si enn: Snakk med ham! Nei, man skal ikke snoke, men når skaden først har skjedd, kommer det ikke noe godt ut av å gå rundt og tenke på som kan ha skjedd eller hva han kan ha lyst til.

Etter lang tid sammen, kan jeg forstå at man kan fantasere om å treffe en annen, og noen småflørter litt, men det betyr jo ikke at man gjør noe med det. Så la han få sjansen til å forsvare seg framfor at du skaper scenarioer i hodet ditt som aldri har skjedd. Eller eventuelt at du finner ut at dette ikke er en fyr du vil investere i framover.

Kanskje han har rent mel i posen, men han har begynt å kjede seg og ta deg for gitt, og dette kan være en sjanse til å ta tak i forholdet? Gjøre mer romantisk for hverandre, sette av tid osv?

Gjest Gjest
Skrevet

Samme skjedde med meg.. More or less..

Jeg valgte å stole på magefølelsen. Det viste seg at den hadde rett, og jeg fant ut at min nå eks-kone var utro mot meg.

Vanskelig å si hva du skal gjøre, men sett deg ned med han og prat om det. Si at du har hatt en vond magefølelse om at det er noe galt, men vær forberedt på at han nekter for alt og "angriper" deg for at du har "snoket". Angrep er det beste forsvar.

Skrevet

Du må følge magefølelsen din og ta det opp med han. Mitt eneste råd.

Vært forbredt på at han kanskje kommer til føle seg angrepet og forsvare seg deretter.

Det gjorde iallefall min samboer da jeg fant ut at han hadde kontakt med eksen sin, hun ville vist ha han tilbake. Men for oss ordnet det seg, det viste seg at jeg bekymret med unødvending.

Uansett ønsker jeg deg masse lykke til!

Gjest tvilende
Skrevet

Har bare en ting å si. Og det er at menn og damer tror at kun nettkontakt er uskyldig og ufarlig. Oppfattelsen min er at hvis man har en dialog med et annet menneske som man ikke kan fortelle om hjemme (at noe må holdes hemmelig), da er det utroskap- i den form at man går bakom sin kjæres rygg . Jeg synes at det er ille nok at han avtalte at de skulle treffes.

Skrevet

Been there, men jeg snoka ikke da - trengte ikke det. Magefølelsen og tegnene var der. Han skulle "hjelpe" en felles venninne (som var forlovet og greier) med noe inne i hovedstaden. Vi skulle grille (alle 4) denne kvelden, men de kom langt tter avtalt tid, og unnskyldte seg med at det hadde vært kø. Jaja ...

De to er i dag gift. De holdt hennes forlovede for narr i flere månder da min x fikk bo hos dem siden han var kamerat. Flott for dama, som neppe ville forsnakke seg i senga, da begge typene het det samme (for og mellomnavn).

Gjest Gjest
Skrevet

Huff, jeg føler med deg, og kan identifisere meg med situasjonen. Jeg ville blitt knust, tror jeg, spesielt av den meldingen der det sto at han trengte selskap i kveld, eller hva det var. Denne var ganske drøy, og han må ha ganske gode unnskyldninger for å klare å overbevise deg om at denne var harmløs. Vel, i mitt forhold ville det absolutt ikke godtas...

Men hva gjør du nå... jeg ville tatt det opp med ham INDIREKTE. Ville nok vært litt for feig til å si alt jeg har lest, men begynne en samtale, liksom tatt fra luften, om utroskap og flørting, og statistikker, og spør ham hvor grensa hans går, hva han ville tillatt at du gjorde, eller lignende, og om det er vanlig å få behov for å flørte når man har vært i et forhold i lang tid og ting begynner å bli rutine.

Her har han anledning til å prate om ting, hvis det er noe han har på hjertet, samtidig får du en slags pekepinn over hva hans holdning er (og ikke minst hans reaksjon), og du får en sjanse til å prente inn at du IKKE ville godtatt noe slags utroskap fra hans side, i det hypotetiske tilfellet hvis han hadde vært utro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...