Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger å lufte meg litt, og trenger noen gode råd :)

Kjæresten min gjorde det slutt med meg for et par dager siden. Han sa det var fordi jeg skulle flytte i september, og da klarte han ikke å være sammen med meg uten å være trist og deppa hele tiden. Han mente det ville bli bedre å bare slutte det nå. Han var så lei seg, og det samme var jeg.

Neste dag ringte han meg og ville møte meg og prate. Han trodde han hadde gjort en stor feil.

Når vi møttes gråt han, og sa han angret. Han ønsket å gå tilbake i tid, og at han aldri hadde gjort det slutt. Og at han fortsatt elsket meg. Han var kjempelei seg, og det hele endte med at jeg tok han tilbake..

Men jeg føler meg så usikker og liten nå. Jeg har bestandig vært den sterke i forholdet, jeg blir ikke sjalu og jeg vet at han aldri ville gjort noe for å såre meg. Nå blir jeg kjempesjalu bare han snakker om andre jenter, eller når jeg vet han er rundt dem. Jeg føler meg ikke god nok, og jeg føler meg ikke sikker på at han elsker meg like mye. Jeg har også begynt å tenke at han er i stand til å være utro.. Og det har jeg vært 110% sikker på før at han aldri kom til å være!

Noen som har vært i samme situasjon? Går det over? Jeg trives ikke med å være sjalu og desperat:( Har det ikke godt med meg selv når jeg tenker sånn, men klarer ikke å la være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer ofte noe med et forhold hvis det blir slutt og man blir sammen igjen.

Du sier du er i tvil om hva han føler, blir lett sjalu nå i motsetning til tidligere osv. Og det er ikke rart, for det trygge og gode forholdet du (trodde) du hadde viste seg å ikke være så trygt likevel.

Bruddet kan komme til å sitte i kroppen på dere begge, slik at dere begge vurderer forholdet flere ganger. Og sånn sett vil det at du føler som du gjør virke inn på ham hvis du snakker mye om det.

Du har antagelig behov for å få bekreftet de følelsene han har for deg nå, ettersom det var han som brøt med deg. Han vil kanskje reagere på det som mas, og at det gjør deg annerledes enn du var før. Dermed vil han kanskje vurdere om det kanskje var rett å bryte likevel.

Kan bli en ond sirkel fordi begge er litt usikre nå.

Det du føler nå kan fint gå over med tiden, hvis dere begge blir trygge på forholdet. Jeg ville vært forsiktig med å vise uskkerheten så mye for ham, se heller på handlingen hans, hvordan han oppfører seg. Ettersom han nettopp har brutt med deg, vil nok han også være usikker en stund framover, og det vil hjelpe ham med å komme tilbake til deg hvis du greier å være som før.

Tror jeg.

Hvor gamle er dere forresten?

Skrevet (endret)
Det skjer ofte noe med et forhold hvis det blir slutt og man blir sammen igjen.

Du sier du er i tvil om hva han føler, blir lett sjalu nå i motsetning til tidligere osv. Og det er ikke rart, for det trygge og gode forholdet du (trodde) du hadde viste seg å ikke være så trygt likevel.

Bruddet kan komme til å sitte i kroppen på dere begge, slik at dere begge vurderer forholdet flere ganger. Og sånn sett vil det at du føler som du gjør virke inn på ham hvis du snakker mye om det.

Du har antagelig behov for å få bekreftet de følelsene han har for deg nå, ettersom det var han som brøt med deg. Han vil kanskje reagere på det som mas, og at det gjør deg annerledes enn du var før. Dermed vil han kanskje vurdere om det kanskje var rett å bryte likevel.

Kan bli en ond sirkel fordi begge er litt usikre nå.

Det du føler nå kan fint gå over med tiden, hvis dere begge blir trygge på forholdet. Jeg ville vært forsiktig med å vise uskkerheten så mye for ham, se heller på handlingen hans, hvordan han oppfører seg. Ettersom han nettopp har brutt med deg, vil nok han også være usikker en stund framover, og det vil hjelpe ham med å komme tilbake til deg hvis du greier å være som før.

Tror jeg.

Hvor gamle er dere forresten?

Signerer denne.

Ta tiden til bruk :)

Endret av ninuska_
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar :klem:

Dere har mye rett. Jeg trenger bekreftelse fra han, men føler ikke at jeg får det i samme grad som før.

Er bare så vondt å ikke være sikker på ham lenger :( Han var liksom det trygge og stabile i livet mitt. Visste at jeg hadde han uansett. Nå tør jeg ikke å fortelle om alt jeg føler, for jeg er redd for å skremme han vekk.

Snakket litt med han i dag på telefonen. Han fortalte om alt han hadde gjort i helgen, og snakket en del om en jente, Andrea. Jeg vet ikke om jeg hadde reagert på dette før, men ble sint og lei meg.

Han sa for eksempel "Du burde sette deg inn i biler (han er veldig interessert, og han vet godt at jeg ikke er det i det hele tatt). Andrea satt seg inn i det, og hun digger det nå".

Bare slike småting, men det gjør så sinnsykt vondt. Før hadde jeg aldri tenkt på at han kunne like en jente bedre enn meg, men nå føles det slik bare han nevner en annen slik.

Jeg har så lyst å fortelle alt til ham og gråte og bare være svak foran ham, men jeg vil ikke skremme ham bort. Har så lyst å sende ham en sms akkurat nå..

Skrevet

Fra mitt synspunkt, høres nesten ut som om han føler seg skyldig for å ha slått opp med deg, og nå prøver å få deg til å slå opp med han. Du kan snakke med han om det. Ingen av oss kan gi deg svaret på hva han prøver å oppnå, vi kan bare spekulere.

Kommunikasjon er viktig.

Skrevet

Har bestandig hatt veldig god kommunikasjon og jeg følte at jeg kunne fortelle ham alt. Det er derfor det er så rart akkurat nå, det har liksom forandret seg.. klarer ikke helt å forklare det, men føles ut som han er lengre unna meg.

Men skal møte ham i morgen, får prate med han da.

Skrevet
Snakket litt med han i dag på telefonen. Han fortalte om alt han hadde gjort i helgen, og snakket en del om en jente, Andrea. Jeg vet ikke om jeg hadde reagert på dette før, men ble sint og lei meg.

Han sa for eksempel "Du burde sette deg inn i biler (han er veldig interessert, og han vet godt at jeg ikke er det i det hele tatt). Andrea satt seg inn i det, og hun digger det nå".

Bare slike småting, men det gjør så sinnsykt vondt. Før hadde jeg aldri tenkt på at han kunne like en jente bedre enn meg, men nå føles det slik bare han nevner en annen slik.

Jeg har så lyst å fortelle alt til ham og gråte og bare være svak foran ham, men jeg vil ikke skremme ham bort. Har så lyst å sende ham en sms akkurat nå..

Det eksempelet over her viser rett og slett tankeløshet fra kjæresten din. Siden det var han som gjorde det slutt, synes jeg at ansvaret for å gjenoppbygge tilliten i forholdet deres hovedsakelig ligger hos han.

Når det er sagt, mener jeg selvsagt ikke at han skal måtte ligge langflat til enhver tid, men at han viser såpass hensynsfullhet at han ikke sammenligner deg med andre jenter sånn som dette.

Jeg tror dere trenger en prat. Det å gråte er ikke et tegn på svakhet. Bare så det er sagt. Jeg synes du skal fortell han hva bruddet gjorde med forholdet deres og at du trenger litt ekstra omtanke en stund framover for å kunne stole på forholdet igjen.

Skrevet

Nå har vi pratet litt sammen, på telefon da vel og merke. Kan ikke si jeg ble så mye klokere.

Han var så stille på alt jeg sa så til slutt ble jeg sint, og vi begynte å krangle. Han sier hele tiden at han ikke er usikker, men alt han gjør og sier ellers gjør at jeg klarer ikke å tro på ham. Han sa at han endret syn på meg etter han slo opp med meg, på grunn av måten jeg tok det på.. (Jeg gråt og ble litt sint, ville ikke holde rundt ham... noe jeg ikke synes er så rart.)

Også klagde han på at det virket som om det bare var han som ville bli sammen igjen. Men så skiftet det om og han pratet om hvor redd han var for at jeg skulle bli forelsket i en annen gutt, og bare mange eksempler på ting jeg har gjort som har gjort ham sjalu og lei seg (Klemte en gutt jeg kjente, og sa høyt i fylla at jeg forbindte en sang med en annen gutt jeg drev på med før).

Nå ble det ganske mange detaljer her, men.

Jeg blir bare så sint, han har forandret personlighet så mye bare den siste uken.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

...og nå gjorde han det slutt igjen. DRITTSEKK :cry:

Gjest Keitel
Skrevet

Redd deg selv.

Sånn som det er nå blir det der aldri bra igjen.

En gang i fremtiden når dere har blitt litt andre folk, hvem vet. Men akkurat nå så er det ingenting å hente fra det.

Ikke snakk mer med han, ta en skikkelig pause fra han og fokuser på deg selv. Man har lov til å være egolego etter ett brudd.

Gjest Gjest_maren_*
Skrevet

Synes skikkelig synd på deg!

Har du en venninne du kan ringe så gjør det og tøm ut all fortvilelsen din.

Klem :klem:

Gjest Britt Banditt
Skrevet

:klem:

Han virker veldig umoden og ustabil sånn som han holder på. Om et par dager kommer han sikkert og vil at dere skal bli sammen igjen.. :roll:

Tror kanskje han egentlig vil ha deg litt på gress jeg. Sånn som han holder på så virker det som om han prøver å passe på at ingen andre tar deg kanskje?

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Har bare lyst å være alene nå, liker best å takle vonde ting alene først.. kan heller prate med venninnene mine senere.

Og ja - nå er det nok. Selv om alt jeg vil er å være sammen med han igjen, kan jeg ikke gjøre det mot meg selv. Jeg er så sint på han :(

Har så lyst til å ta tilbake, selv om det er patetisk. Dra ut en gang jeg vet han skal ut og flørte og ha det moro, bare drite i han og kysse en annen gutt. Men jeg vet jeg ikke burde :(

Skrevet
...og nå gjorde han det slutt igjen. DRITTSEKK :cry:

Vel, etter å ha lest den nest siste posten din, er jeg ikke overrasket. Det er ingen som vil være i et forhold hvor man må gå på tå hev hele tiden - og det virker som du sutrer mer enn du samtaler. Og for fremtiden vil jeg gi deg et aldri så lite råd: Å ta viktige samtaler over telefon er tåpelig. Kroppsspråk er vel så viktig som ordene som blir sagt. Ergo er døren vid åpen for all verdens med misforståelser over telefon - fordi man mangler en veldig sentral del av samtalen.

Jeg vet ikke helt sikkert hvorfor eksen din tok deg tilbake -før han dumpet deg igjen, men skulle jeg gjette vil jeg tro at det var grunnet nostalgi. Kanskje husket han alt det som var bra ved forholdet deres - man har en tendens til å glemme det negative i etterkant. Dette tror jeg også er hovedårsaken til at han dumpet deg igjen - for jeg kan ikke si at det var mye positivt fra din kant etter at dere ble sammen igjen. Det er en grense for hvor mye gnål og dårlig samvittighet man skal ha og hvor mange feil man tåler å bli beskyldt for.

Når det er sagt, kjipt at det ble slutt igjen. Kanskje er det jeg skrev over noe prematurt, men du kan alltids lese det senere - eller før du eventuelt blir sammen med han igjen.

Gjest Gjest
Skrevet
Vel, etter å ha lest den nest siste posten din, er jeg ikke overrasket. Det er ingen som vil være i et forhold hvor man må gå på tå hev hele tiden - og det virker som du sutrer mer enn du samtaler. Og for fremtiden vil jeg gi deg et aldri så lite råd: Å ta viktige samtaler over telefon er tåpelig. Kroppsspråk er vel så viktig som ordene som blir sagt. Ergo er døren vid åpen for all verdens med misforståelser over telefon - fordi man mangler en veldig sentral del av samtalen.

Jeg vet ikke helt sikkert hvorfor eksen din tok deg tilbake -før han dumpet deg igjen, men skulle jeg gjette vil jeg tro at det var grunnet nostalgi. Kanskje husket han alt det som var bra ved forholdet deres - man har en tendens til å glemme det negative i etterkant. Dette tror jeg også er hovedårsaken til at han dumpet deg igjen - for jeg kan ikke si at det var mye positivt fra din kant etter at dere ble sammen igjen. Det er en grense for hvor mye gnål og dårlig samvittighet man skal ha og hvor mange feil man tåler å bli beskyldt for.

Når det er sagt, kjipt at det ble slutt igjen. Kanskje er det jeg skrev over noe prematurt, men du kan alltids lese det senere - eller før du eventuelt blir sammen med han igjen.

Du vet alt for lite til å uttale deg om dette.

Bare for å forsvare meg selv:

- Jeg er ingen sutrekjerring. Jeg har ikke latt all usikkerheten min gå utover han, det er derfor jeg skrev denne tråden for å få råd. Jeg har ikke engang nevnt det for han før vi begynte å krangle over telefon.

- Du vet ingenting om hvordan det var etter vi ble sammen igjen. Jeg har ikke beskyldt ham for en dritt, jeg har ikke gitt ham dårlig samvittighet eller noe av det du ramser opp.

- Det var ikke meningen at vi skulle snakke om det på telefonen. Vi bor 2 timer fra hverandre, så snakker oftere på telefon enn vi møtes. Vi pratet om dagligdagse ting, og plutselig ble han helt stille. Jeg spurte om det gikk bra med ham, og han begynte å fortelle at han hadde endret syn på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...