Gjest LS Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Fikk idag vite av samboer at han lurte på om han kunne ha en kjønnssykdom (røde prikker på penishodet/tørt område), og han mener da jeg må ha vært utro og gitt han dette. Lest litt om det på nett, og oftest er det clamydia(urinveiskatarr), men kan også være annerledes. Han har ikke vært hos lege på 6-7 år, og nekter nesten å gå dit, men tror han skal bestille time nå. jeg er LIVREDD! hvis han har den urinveiskatarren kommer han garantert til å dumpe meg. Pga da har jeg vært NØDT til å ha vært utro. jeg VET at jeg ALDRI har vært utro!!! Helpes.. Finnes det noen annen forklaring?(han sier han ikke har vært utro, og jeg stoler på han og det han sier)..
Ce'Nedra Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Ikke ta sorgene på forskudd, det kan rett og slett være noe så enkelt som sår og irritert hud eller sopp.
Gjest Thera Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes det høres merkelig ut å begynne med mistanker om at du har vært utro før han en gang vet hva det er og hvordan han kan ha fått det.
Harlekin Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Dersom han eller du eller begge har hatt seksuelle partnere før, kan det like så godt ha kommet derfra. Noen kjønnsykdommer kan ligge latente lenge før de bryter ut. Ellers synes jeg også det er unødvendig å beskylde deg for utroskap før han i det hele tatt har vært hos legen.
Gjest LS Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 ja, håper jo det er noe så enkelt som at det er tilfeldig. Vet jeg for noen mnd siden tenkte over noen røde flekker der da jeg ga han blow job, men tenkte ikke mer over det. Har visst kommet og gått, og han mener han får det etter å ha hatt sex med meg. Jeg har aldri vært utro, og ikke han heller. Jeg testet neg for klamydia før vi ble sammen, og han ville for sikkerhets skyld at jeg sku ta test etter vi var sammen (hadde ingen partner mellom disse testene utenom han), og begge testene var negative, og har kun hatt sex med han. Derimot, han tok aldri test.. fordi vi tenkte at hadde en av oss det ville begge ha så var bare poeng i at jeg testet meg.. Men nå har vi vært sammen i 3 år, så burde jo ha vist seg innen da hvis det var noe. Jeg var til GU i august, og hun sa heller ingenting, og så ingenting uvanlig.. leste jo om det på nett.. de fleste tilfeller var det urinsveiskatarr, men kunne sjelden være noe annet også.. men kan det rett å slett være tilfeldig? Han har ingen andre symptomer på noe.. ingen kløe, svie o.l. vet at ingen andre enn en lege kan si sikkert, men fisker litt etter info likevel..
Gjest Purple Haze Skrevet 15. juni 2008 #6 Skrevet 15. juni 2008 Det kan jo være han som har vært utro, men som kjent, angrep er det beste forsvar...
Humleblomst Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes nå det er litt for enkelt av ham å bare skylde på deg uten engang å ha snakket med lege først. Bare det hadde fått det til å ringe varselsbjeller inne i hodet mitt ihvertfall. Jeg ville fortalt ham at enten fikk han ta seg sammen og lære seg å stole på meg, eller så kunne han pakke tingene sine og komme seg ut! Men over på det andre. Om du har testet deg relativt kort tid etter at dere ble sammen, kan jo han ha hatt sykdommen, men ikke ha klart å smitte deg enda. Og hvis du ikke testet deg da du var hos gynekolog sist, vil nok ikke gynekologen ha kunnet oppdage klamydia. Det er veldig få kvinner som får symptomer i det hele tatt på den sykdommen. Her kan du lese til du blir gal, hvis du ikke allerede har gjort det. Men han bør nok uansett komme seg til legen.
Harlekin Skrevet 15. juni 2008 #8 Skrevet 15. juni 2008 Jeg synes du burde si at du ikke finner deg i å bli mistenkeliggjort og beskyldt for utroskap på den måten. Det kan være mange andre grunner til dette utslettet, men det første som faller ham inn er at du må ha vært utro? Hvorfor det?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 Synes du skal gi opp å lage problemer av ingenting....
Harlekin Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 Synes du skal gi opp å lage problemer av ingenting.... Det er vel ikke trådstarter som lager problemer, det er samboeren hennes.
Fiol Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 Høres ut som han prøver å finne en grunn til å sjule noe annet spør du meg. Hvorfor ellers ville han anklage deg for noe sånt? Konfronter han med det samme og hør hva han sier! Og en annen ting: Hvorfor er det så sykt mange menn som ikke VIL gå til legen. Har også en kjæreste som har noen problemer jeg ikke trenger å si noe om her, men hvert fall. Han nekter å gå til legen. Hva er det som er så ille med det?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #12 Skrevet 16. juni 2008 Det er vel ikke trådstarter som lager problemer, det er samboeren hennes. Vet man hva man har gjort så vet man hva man har gjort, så da lager man problemer av ingenting! Det er da samboeren som har problemer og overfører det til TS!!
Humleblomst Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 Og ikke minst, hva er det de gruer seg til når det gjelder å teste for klamydia? Mannfolka trenger jo bare å pisse på et glass, mens vi kvinner må ha en person som fysisk plukker oss inn i underlivet! Og forresten, det at "han mener han får det etter å ha hatt sex med deg" betyr jo bare at utslettet blir irritert av sex, og det er vel ganske logisk hvis det er på penis. Eller kan han sammenligne med når han har hatt sex med andre og utslettet ikke ble irritert? Hadde jeg vært deg hadde jeg nok bekymret meg litt mindre på hva han mente om meg. Jeg hadde nok flyttet fokusen over på hvor lett det er for ham å ikke stole på deg. På seg selv kjenner man andre, vet du... Han hadde nok ikke sluppet unna med noe slikt bare fordi han hadde prøvd å dytte skylden over på meg, enten det faktisk er klamydia eller ikke. For selv om ingen av dere har vært utro, er det jo mye som tyder på at tilliten gjerne ikke er helt der den bør være mellom dere.
Gjest Lillebøll Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Men han bør vel ta seg en tur til legen før han beskylder deg for noe som helst.
Gjest Glør Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har aldri vært utro, og ikke han heller. Jeg testet neg for klamydia før vi ble sammen, og han ville for sikkerhets skyld at jeg sku ta test etter vi var sammen (hadde ingen partner mellom disse testene utenom han), og begge testene var negative, og har kun hatt sex med han. Derimot, han tok aldri test.. fordi vi tenkte at hadde en av oss det ville begge ha så var bare poeng i at jeg testet meg.. Men nå har vi vært sammen i 3 år, så burde jo ha vist seg innen da hvis det var noe. Jeg var til GU i august, og hun sa heller ingenting, og så ingenting uvanlig.. Isåfall kan det jo ha vært han som tok det med inn i forholdet, men at han har brukt lang tid på å smitte deg, evt at du enda ikke har fått det. Menn kan gå med klamydia i mange, mange år, uten at det får noe utbrudd, og man er heller ikke garantert å smitte partneren på noe tidspunkt, og noen mennesker blir heller aldri smittet. Eneste måten han kan være sikker på er at han også tar en test, og å tenke at det holder å teste den ene parten er ikke sikkert nok. Utover det høres han ut som en tulling som straks mistenker deg, og det kan kanskje tyde på dårlig samvittighet også. Grunnen til at han ikke vil teste nå heller kan også være at han er redd for at en test vil vise at han har det, og ikke du, for da er det jo ingen tvil om hvem som har brakt det inn i forholdet.
Gjest LS Skrevet 16. juni 2008 #16 Skrevet 16. juni 2008 Han vil vite sikkert når han har fri før han bestiller lege time (han nekter å skippe jobb for å dra til lege). Men han har tenkt å bestille fort som mulig.. noe jeg mener ikke kan bli raskt nok.. Han har alltid hatt problemer med å stole på andre enn seg selv.. men som jeg også sier til han.. han har faen ikke mye tillit til meg når han snakker slik til meg.. men som han også sa.. hva ville du trodd hvis du visste du ikke hadde utro, men mistenkte kjønnssykdom.. (ville jo kanskje bynt å tvile på den andre?).. Jeg skal til legen torsdag.. så vil be om klamydia test, just in case.. Men tar jo så langt tid å få svar da ;:/ er det 2 uker? Vi er også prøvere i forhold til barn.. så tenkt litt på idag om han vil vi skal fortsette som før og prøve.. og det vil han.. men så blir jeg litt usikker, for om han sku finne ut at han har en sykdom.. tror jeg han garantert dumper meg :/ Men så tenke jeg.. hvorfor kaste bort 1 mnd prøving.. for er jo sikkert enten bare at han er litt sår ell har noe anne.. hmm.,
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #17 Skrevet 16. juni 2008 Jeg pleier ikke å rope ut DUMP HAN med en gang det er noe men i dette tilfelle så ville jeg faktisk gjort det. Jeg hadde blitt fly forbanna om noen bekyldte meg for å ha vært utro og dratt med meg sykdommer hjem. Du sier han hadde dumpet deg om han får påvist at han har en sykdom!!! Ville lagt baby planene på is.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #18 Skrevet 16. juni 2008 Og ikke minst, hva er det de gruer seg til når det gjelder å teste for klamydia? Mannfolka trenger jo bare å pisse på et glass, mens vi kvinner må ha en person som fysisk plukker oss inn i underlivet! Stemer heldigvis ikke. Urintester kan også brukes på kvinner, eventuelt utstryk som en tar selv.
Noli Skrevet 16. juni 2008 #19 Skrevet 16. juni 2008 Jeg skjønner ikke at noen tør å gå inn i et forhold uten å sørge for at både en selv OG partneren er testet for kjønnssykdommer. Særlig klamydia kan ofte være fullstendig symptomfri, og om mannen da har klamydia og smitter deg, er det jo ikke gitt at dere oppdager det noensinne (før dere evt. er sterile begge to). Dette kan man løse enkelt ved at BEGGE parter tester seg før man har ubeskyttet sex. Hvorfor risikere når det er så enkelt å være på den trygge siden??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå