Gjest Jazzy Skrevet 15. juni 2008 #1 Skrevet 15. juni 2008 Jeg har en veldig god venninne som snart skal flytte inn i et kollektiv. Skal selvfølgelig besøke henne så fort hun har kommet litt i orden. Jeg har aldri bodd i kollektiv, men det er jo ètt privat rom med begrenset plass per person- så jeg tenker som så at enda en ting som opptar plass kanskje ikke er den beste innflyttingsgaven? Tar jeg feil? Er det noen her som har bodd i kollektiv da de var i midten av tjueårene, og husker hva som var gode gaver å få på den tiden? Håper på gode tips!
Ce'Nedra Skrevet 15. juni 2008 #2 Skrevet 15. juni 2008 Forbruksvarer var poppis, for jeg hadde ikke så god råd. Jeg ble i grunnen glad for alt av alkohol.. Ellers fikk jeg dyrt og deilig sengetøy som jeg ble glad for, for det var ikke noe jeg prioriterte å bruke penger på. Gode bøker, lys og undertøy var også kjekt. Ellers fikk jeg en slik "Flytte hjemmefra-guide" som var veldig kjekk, den brukte vi en del når vi skulle sette opp diverse avtaler.
Humleblomst Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Det første som slo meg var at du kunne kjøpe en slik knaggrekke som man henger over dører. De er VELDIG praktisk når man har det trangt. Eller hvis du får tak i et slikt brett med pose under med "saccosekk-kuler" som former seg etter kroppen. Det brukes som bord når man sitter i sengen. Sengen er ofte det eneste stedet man kan få være litt alene når man bor slik (utenom badet da...). Er enig med deg i at ting som bare tar plass gjerne er dumt å kjøpe når noen flytter inn i et kollektiv. Men ting som man kan få bruk for er kjekt! Pent sengetøy, håndklær eller lignende kan også være bra, men gjerne noe som er litt mer enn bare det billigste fra ikea. For har hun noe gammelt fra før kan det erstatte, og har hun for lite fra før slipper hun å kjøpe. Uansett: Lykke til med gavekjøp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå