Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en lang og strevsom ferd, har jeg kommet meg ut av et lengre forhold. Det tok meg litt over ett år å jobbe med forhold, finne ut av følelser, ta konskvensen for følelsene som ikke var i forholdet... ikke la parteneren lide fordi man ikke kunne gjengjelde "jeg elsker deg" lenger...Måtte ut for å finne ut om dette stemte, flyttet for å kjenne om ensomheten ville få meg til å ta til vett! Det var jævlig for x, gråt mye. Etter 14 dager, er han i full sving med en ny. Var det da riktig valg av meg? Er det ett tegn på at vi ikke hørt sammen når han "kom seg" så raskt? Må jo ta konsekvensenav alt jeg også.. men føler meg litt lurt? Forstår dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det kan godt være hans måte å takle sorgen på. Du skal ikke se bort fra at du var hans alt og når du ikke vil mere, så sendte du han hodestups ned i avgrunnen. Han prøver kanskje bare å komme seg videre på sin måte.

Jeg er der selv og jeg vet hvordan det er. Jeg er ikke på utkikk etter noen ny, men jeg prater og flørter med "nye" jenter for å legge følelsene mine vekk. Det er ikke lett.

Hvis du har gått ut av forholdet må du som du sier ta konsekvensene av det. Kanskje var det ikke det rette å bryte ut av forholdet?

Gjest Gjest
Skrevet

At han trengte 14 dager sier mer om han enn om deg. :)

Kanskje han har bearbeidet ting mens dere var sammen? Kanskje det er hans måte å (slippe å) takle det på, å flykte rett inn i et nytt forhold.

Jeg synes ikke det er sunt å starte dating med en gang, uansett hvor opprivende eller ryddig bruddet er, så må man alle gjennom de samme fasene av et brudd. Det er viktig å ta den tiden man trenger og være ærlig med seg selv.

Jeg har vært singel i 6 måneder, og er IKKE klar for å date ennå. Jeg jobber fortsatt med å finne "mitt single selv" etter å ha vært i fast forhold de siste 10 årene. Først når jeg er trygg på hvem jeg er (uten en partner på slep), kan jeg gå videre. :)

Gjest Casey
Skrevet
Etter 14 dager, er han i full sving med en ny.

Det kan være en tilfeldig rebound som brukes langs veien for å komme seg over det som var, eller det kan være at din ex ikke hadde så dype følelser likevel.

Gjest Gjest
Skrevet
Etter en lang og strevsom ferd, har jeg kommet meg ut av et lengre forhold. Det tok meg litt over ett år å jobbe med forhold, finne ut av følelser, ta konskvensen for følelsene som ikke var i forholdet... ikke la parteneren lide fordi man ikke kunne gjengjelde "jeg elsker deg" lenger...Måtte ut for å finne ut om dette stemte, flyttet for å kjenne om ensomheten ville få meg til å ta til vett! Det var jævlig for x, gråt mye. Etter 14 dager, er han i full sving med en ny. Var det da riktig valg av meg? Er det ett tegn på at vi ikke hørt sammen når han "kom seg" så raskt? Må jo ta konsekvensenav alt jeg også.. men føler meg litt lurt? Forstår dere?

ler litt. det er jo du som har et problem og ikke han, du har gjort det slutt og han har startet på nytt og du sitter igjen og er bitter he he. ja sån kan det gå, han var ikke mye glad i deg likavel

men hvorfor sitter du der og er bitter på han? han kan da gjøre som han vil! det er jo ikke noe du kan gjøre noe med heller. tenker det er du som har tåran i øynene nå!!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er ikke så uvanlig at menn går rett inn i et nytt forhold rimelig kjapt etter et brudd. Mange menn syns det er vanskelig å være alene, de liker ikke å kjenne på følelsene sine etter et brudd, og det kan gi seg forskjellige utslag.

Noen hopper rett inn i et reboundforhold, noen jobber døgnet rundt for å slippe å tenke, og noen gnåler høl i huet på eks`en for å få henne tilbake. Atter andre kan bli helt festløver og fly på byen hver sjanse de får, eller begynne med ekstremsport. Poenget er at menn ofte har andre metoder for å komme videre enn jenter har.

Jenter vil gjerne snakke masse med venninner for å få bearbeidet alt. Vi kan sette på musikk som minner om eks`en, og gråte i bøtter og spann. Eller se romantiske filmer, og tenke at slik vil jeg også oppleve. De fleste jenter bruker mer tid på å bearbeide et brudd, enn det mange menn gjør.

Og ja, jeg vet jeg generaliserer nå, noe jeg egentlig ikke liker. Men jeg tror mye av dette stemmer ganske bra likevel.

Gjest Gjest
Skrevet

Det har gått 14 dager! Han var fri til å gå videre allerede dagen etter bruddet. Du valgte han bort. Nå står han fritt til å treffe kvinner som ønsker det samme som han.

Jeg forstår han godt. Jeg er kvinne og kunne godt truffet en annen mann etter 14 dager - hvis jeg ble dumpet.

Gjest Gjest
Skrevet

Eh, menn sliter mest fordi de nettopp ikke bearbeider...og menn forstår ikke engang hvorfor de blir skilt!! Sitat fra linken i Dagsavisen:

- "Menn uttrykker ofte overraskelse over at det blir et samlivsbrudd og skjønner ikke helt hvorfor de blir skilt.

Menn blir der de er inntil noen setter kniven mot strupen deres. De forstår ikke at konens signaler, og menn blir så framt de har tak over hodet. De bryr seg ikke om at de ikke elsker kona eller har det bra, de blir no matter what. Menn er i så måte temmelig STUPIDO.

Gjest Purple Haze
Skrevet
Neppe. Det er velkjent at menn sliter mest etter samlivsbrudd. Se f. eks. denne artikkelen:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article108427.ece

Dette understreker jo bare det jeg sier. Menn bearbeider ikke på en sunn måte, derfor sliter de mer etter brudd. Kvinner bruker nettverket sitt og jobber seg gjennom det vonde.

Menn blir i dårlige forhold, nesten uansett. Sitter igjen som spørsmålstegn når kvinnen bryter ut. Klart han da hiver seg ut i et nytt forhold med en gang. Plaster på såret.

Gjest Gjest
Skrevet
Eh, menn sliter mest fordi de nettopp ikke bearbeider...og menn forstår ikke engang hvorfor de blir skilt!! Sitat fra linken i Dagsavisen:

- "Menn uttrykker ofte overraskelse over at det blir et samlivsbrudd og skjønner ikke helt hvorfor de blir skilt.

Menn blir der de er inntil noen setter kniven mot strupen deres. De forstår ikke at konens signaler, og menn blir så framt de har tak over hodet. De bryr seg ikke om at de ikke elsker kona eller har det bra, de blir no matter what. Menn er i så måte temmelig STUPIDO.

HAHAHA, dakar liten. Har du blitt såret endel du da? :ler:

Skrevet

Det ville jeg ikke tatt så tungt, selv om jeg skjønner det er sårende.

Skulle ikke forundre meg om det er rebound han driver med.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg traff mannen jeg giftet meg med tre uker etter at jeg gikk fra eksen min. Jeg ble tatt med storm, ganske enkelt.

I ettertid skulle jeg nok ønske det hadde gått lenger tid i mellom, så jeg hadde fått litt tid til å "finne mæ sjæl" igjen og bearbeidet bruddet.

Men det var nå en gang sånn det ble.

Gjest En annen mann
Skrevet

Ja, det er sårt å se eks-partneren finne seg ny partner uavhengig av hvem som slo opp, selv om det kan føles kjipere hvis man ble slått opp med og eksen traff en ny med en gang

Ser andre her spekulerer i om han er på rebound eller tilfeldigvis traff ei det klaffet veldig bra med. Både det ene og andre er mulig, og dette ville jeg forsøkt å ikke benytte energi til å finne ut av. Selv om det er vanskelig, forsøk å tenke at til tross for at det er sårt, så har det ingen betydning for deg hva eksen velger å gjøre i forhold til fremtidige forhold.

Skrevet

Høres ut som om du syns dette er ekkelt fordi du er redd for å miste muligheten til å angre og få ham tilbake hvis du finner ut at det var et dumt valg...

Hvorfor han er i gang med ei ny etter 14 dager, og hva du TS fortsatt betyr for ham og hva han har sammen med den nye, vet vi lite og ingen ting om. Vi kan spekulere i at det er rebound, at han er redd for å være alene, at han har hatt et godt øye til den nye lenge, at han egentlig ikke var glad i deg, at han gjør dette fordi han elsker deg så høyt at han må ha noe annet å fokusere på, han gjør det for å gjøre deg sjalu for å få deg tilbake, osv.

Hovedproblemet for deg er vel uansett at valget ditt ble litt mer endelig enn du kanskje hadde sett for deg, pluss at du kanskje sitter med såret stolthet over at det var tilsynelatende "så enkelt å komme over deg". Hvorvidt han er over deg eller ikke vet vi lite om, og generelt er det ganske dumt å slå opp med noen hvis man ikke virkelig mener det...

Ønsker deg lykke til i din bearbeidelsesprosess.

Skrevet

Hei.Jeg kjenner meg igjen i dette. Jeg var gift med eksmannen min i 7 1/2 år (sammen i 13) og han fant en ny dame nesten med en gang. Dette er (unnskyld at jeg sier det)litt typisk mannfolk. De sørger ikke på samme måte som oss. De kan gjerne gå videre raskt, men det er ikke sikkert dette varer så veldig lenge. De trenger ofte en ny dame for å komme over den forrige.

Ikke fortvil, det vil blir bedre.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.Jeg kjenner meg igjen i dette. Jeg var gift med eksmannen min i 7 1/2 år (sammen i 13) og han fant en ny dame nesten med en gang. Dette er (unnskyld at jeg sier det)litt typisk mannfolk. De sørger ikke på samme måte som oss. De kan gjerne gå videre raskt, men det er ikke sikkert dette varer så veldig lenge. De trenger ofte en ny dame for å komme over den forrige.

Ikke fortvil, det vil blir bedre.

jeg opplevde det samme bare at det er hun som fant seg en ty type.. rett etter . nå er det slutt, varte i fire måder. så fant hun seg atter en ny, rett etter . nå synes jeg det er greit. for hver type ho finn så øker avstanden mellom oss fra min side . :) ho er i tredve årene ,nivåer er noe man må i gjemmom. av erfaring det å hoppe over raskt , da tar det mye lengere tid. fodi følelsene dukker opp i ny å ne. i mange år. i stedet for å sørge seg ferdig. tror jeg..

Skrevet

takk for mange gode innlegg;) så godt å ha dere her alle sammen;)

Jeg er ikke bitter, som noen kankje trodde der innledningsvis.. egentlig bare mennesklig.. uvant å tenke på han i armene på en annen.. ihverfall når intensjonen min var å egentlig finne tilbake.. uten at jeg kunne love han det.. eller si det i det hele tatt... han er jo tross alt far til barnet vårt.. man lukker jo ikke døra til en sånn..

men jeg er overasket.. og tenker at valget mitt var rett.. tross alt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...