Gå til innhold

Hva gjorde du på det siste nachspielet du var på?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg nettopp har kommet fra et fint nach, lurer jeg på hva dere andre driver på med på nachspiel.

Jeg har akkurat kommet fra verdens koseligste nach, der vi ble servert god pizza, øl, spilte gitar, snakket om "de viktige tingene i livet", hørte på reggae og dancehall musikk, drakk vodka, danset, lo og tuslet rundt i hagen.

Ingrediensene var: et hus som ser ut som det er ute i villmarka, men er bare ca 1 km unna utestedet vi var på, en kokk, 5 musikere, 3 morsomme damer, 3 lokale helter, 1 mannlig modellkandidat, 1 webdesigner, en gitar.. og så meg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tre morsommer damer? Vi hadde seks, og alle supet champagne og danset til Abba. Uheldigvis ingen webdesignere. Hulk. Men noen av oss var en del i hagen.

Skrevet

Jeg kommer meg aldri på nachspiel, er alltid for trøtt... hehe

Gjest soffy
Skrevet

siste nash var kjip.. jeg var med kjæresten min og to kamerater av han.. Satt og så på discovery channel, bare at jeg ikke fikk sett tv'en fordi sofaen var ikke helt strategisk plassert.. så det endte med at jeg sovna:p

Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

Det siste nachspielet jeg var på var kjempehyggelig. Vi hadde hatt skolejubileum med kullet fra ungdomsskolen, og alle hadde det så moro at ingen ville gi seg.

Vi skravlet, danset, tok noen drinker og mimret. Gamlemor var hjemme igjen kl 6 om morgenen, og det er unntaksvis at jeg holder ut så lenge....hehe.

For et kjempenachspiel du har vært på, absinthia:)) Det hørtes kjempekoselig ut!

Endret av Purple Haze
Skrevet (endret)

Det siste nachspielet jeg var på, var natt til i lørdag denne uken. Var ganske hyggelig, vi var 7 venninner samt at to av dem hadde med seg mannen sin, og vi spiste pølser, drakk whisky, spilte litt musikk, pratet masse og danset. Den ene av mennene liker godt å spille litt på gitar, så han fikk spilt et par låter for oss, også, når det ble sent utpå natten og langt utpå morningen(vi holdt på til klokken 08 på morningen...)

Endret av Rachel1968
Skrevet

Jeg er den personen som alltid sovner på nachspiel :)

Skrevet

Husker ikke jeg. Som regel drar jeg hjem mellom to og fire, så er ikke så ofte jeg er på nach. :)

Men når jeg først er det, så er det som regel koselig.

Gjest Gjest
Skrevet

Da ble jeg med 4 fremmede menn hjem fra Smuget til Frogner, og vi satt alle i stuen rundt et bord og spilte musikk fra laptop, diskuterte og pratet om ymse temaer fra kl. 03 til 07. Ingen sov, og vi ble servert frokost av verten. Det var et interessant nachspiel, faktisk. Nesten som på film.

Deretter gikk alle hjem.

Skrevet
Det siste nachspielet jeg var på var kjempehyggelig. Vi hadde hatt skolejubileum med kullet fra ungdomsskolen, og alle hadde det så moro at ingen ville gi seg.

Vi skravlet, danset, tok noen drinker og mimret. Gamlemor var hjemme igjen kl 6 om morgenen, og det er unntaksvis at jeg holder ut så lenge....hehe.

For et kjempenachspiel du har vært på, absinthia:)) Det hørtes kjempekoselig ut!

Ja, jeg har tenkt på at kvaliteten på nachspielene jeg har vært på har tatt seg veldig opp etter at jeg ble voksen og synes at det ville være morsomt å høre om hva andre driver på med der.

Nachspiel burde ha vært dratt litt frem i lyset, for det er ikke bare fyll, sjekking og sjalusi som foregår der, men mange andre ting: musikk, morsomme episoder, fine gryende vennskap, mimring, utveksling av følelser og livserfaring, servering, småtullete atletiske utskeielser (klatring i trær, kappløping, impulsive fotballkamper, balansering, div partytriks), glade mennesker osv..

Gjest Casey
Skrevet
Ja, jeg har tenkt på at kvaliteten på nachspielene jeg har vært på har tatt seg veldig opp etter at jeg ble voksen og synes at det ville være morsomt å høre om hva andre driver på med der.

Nachspiel burde ha vært dratt litt frem i lyset, for det er ikke bare fyll, sjekking og sjalusi som foregår der, men mange andre ting: musikk, morsomme episoder, fine gryende vennskap, mimring, utveksling av følelser og livserfaring, servering, småtullete atletiske utskeielser (klatring i trær, kappløping, impulsive fotballkamper, balansering, div partytriks), glade mennesker osv..

Jeg er kun på nachspiel med kvalitet, prøver hvertfall :) . Sist var vel da jeg og noen menn satt oppe hele natten, pratet og drakk rødvin. Veldig gøy å være eneste jente.

Skrevet
siste nash var kjip.. jeg var med kjæresten min og to kamerater av han.. Satt og så på discovery channel, bare at jeg ikke fikk sett tv'en fordi sofaen var ikke helt strategisk plassert.. så det endte med at jeg sovna:p

Huff, ja.. jeg har vært på slike nachspiel også.

Skrevet
Da ble jeg med 4 fremmede menn hjem fra Smuget til Frogner, og vi satt alle i stuen rundt et bord og spilte musikk fra laptop, diskuterte og pratet om ymse temaer fra kl. 03 til 07. Ingen sov, og vi ble servert frokost av verten. Det var et interessant nachspiel, faktisk. Nesten som på film.

Deretter gikk alle hjem.

Hadde jeg aldri turt...

Skrevet

Siste nach jeg var på var superkoselig. I en hytte ved sjøen sammen med forloveden, noen familiemedlemmer og noen folk vi hadde møtt på byen. Mange interessante samtaleemner, masse vin og fyr i utepeisen....

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg kan telle på én hånd de gangene jeg har vært på nachspiel. Det var noen tvilsomme greier i tenårene. De siste årene, har jeg enten vært på fest hvor man bare har blitt der så lenge man har orket, eller så har jeg vært ute en stund og så gått hjem.

Jeg er forøvrig av dem som ikke skjønner hvorfor nordmenn ikke går tidligere ut, så man kan legge seg tidligere. Jeg antar at det er fordi jeg alltid er edru, men jeg har stort sett problemer med å feste til klokka seks om morgenen.

Skrevet
Jeg kan telle på én hånd de gangene jeg har vært på nachspiel. Det var noen tvilsomme greier i tenårene. De siste årene, har jeg enten vært på fest hvor man bare har blitt der så lenge man har orket, eller så har jeg vært ute en stund og så gått hjem.

Jeg er forøvrig av dem som ikke skjønner hvorfor nordmenn ikke går tidligere ut, så man kan legge seg tidligere. Jeg antar at det er fordi jeg alltid er edru, men jeg har stort sett problemer med å feste til klokka seks om morgenen.

Jeg synes nach er helt topp, men som sagt.. det er fordi det har vært kvalitet over dem. I løpet av ca det siste året har jeg vært på nachspiel som endte med studioinnspillinger (av musikk), spirer til samarbeid og nye bekjentskaper som jeg ikke ville vært foruten, hysterisk morsomme og energiske nachspiel med høy flaskeføring der jeg etterpå bare har gått til sengs, våknet neste morgen og vært overlykkelig fordi jeg har så snille, søte, morsomme, energiske og fine venner som oppfører seg bra og er flotte uansett hvor fulle de blir. Og så har jeg nachspiel der de som er mest A4 og de som er minst A4 av vennene mine er samlet og bare har det flott (jeg omgås folk i helt forskjellige miljøer, så det er ufattelig festlig å se at mine rasta/metal/gangstah, musiker og ekstremsport-venner, kommer så godt overens med den delen som inneholder hardcore husmødre/ kontorister og et par som er veldig opptatt av å virke straighte... de har i ettertid endt opp med å hilse og drikke kaffe sammen på kafe o.l. og det er utrolig morsomt for min del og se at min litt pertentlige kontorist-venninne med blaser sitter sammen med en kompis av meg med feltbukse, ull-lue i rastafarger og t-skjorte med cannabisblad på og snakker livlig sammen på kafe..... spesielt siden de var halvredde hverandre i utgangspunktet.

Ja, ja.. litt off topic.. men hadde de ikke møtt hverandre på nach, så hadde de nok ikke blitt kjent. :)

Gjest Gjest_Christina_*
Skrevet

Forrige nach jeg var på var sammen med kjæresten min og kompiser av han etter en tur på byen.. Humøren sitter løst og med musikk og litt vodka så blir det supert. Alltid gøy å være eneste jenta ! Også det å kunne sitte å bli godt kjent med vennene til kjæresten og bli godt likt er alltid gøy.. Sånn i 7-8 tiden så gav vi oss og kjresten og jeg dro hjem<3

Skrevet

Det slår meg at det er innmari lenge siden sist jeg var på nachspiel - for jeg husker ikke når eller hva som skjedde! Wow...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg antar trådstarter enten har veldig mange interessante/ordentlige/ flinke venner eller bare vært utrolig heldig med nachspielene sine.

Nachspielet som beskrives i første innlegget er jo som hentet ut av en reklamefilm for Jack Daniels.

Min erfaring er at i virkeligheten ender gjerne nachspiel med at folk er slitne. Noen sovner, noen spyr, noen er alt for fulle og prøver seg på dama til kompisen e.l, noen blir kranglete etc.

Det KAN være morsomt, men som regel blir det bare vrøvl ..og man angrer som oftest mest på at man ikke gikk rett hjem klokka 04.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...