Lille Lea Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Sitter her å tenker litt. Det sies at mange kvinner finner seg menn som ligner på sin pappa! Jeg har en rolig,morsom og gavmild pappa, som er sta som ett esel og snill som ett lam. Mamma er 'snakkeren' i forholdet. Kraftig bygd og ikke kjempe høy. Absolutt veldig manndig! Jeg ser masse likheter mellom han og kjæresten min, og lurer på om det ligger noe i det? Jeg kunne feks aldri hele verden funnet meg en ekstremt sosial, klysete eller tynn mann. Noe som er det motsatte av min pappa er. Er det tilfeldig eller velger vi ubevisst kjæreste som ligner på pappan vår? Er det likheter mellom kjæresten din og faren din?
Gjest Tvert i mot Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Jeg ønsket en mann som IKKE var som min far, og jeg var heldig og fant den jeg ønsket. Noe så ulikt som de to skal man lete lenge etter.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Jeg er sammen med menn som er helt forskjellig fra min far. Dette velger jeg bevisst. Jeg ser etter trygge menn med integritet som står for hva de tenker, gjør og sier, som planlegger og er ordentlige og som alltid holder avtaler.
Trampe Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Her var det veldig tilfeldig tror jeg. Det er først etter bryllupet at jeg har oppdaget mer og mer hvor lik pappa mannen min er. De har samme interesser, er lik når det gjelder husarbeid og hobbyer. Jeg håper bare at mannen min ikke viser seg å være den utro jævelen pappa plutselig ble etter 20 års ekteskap.
UllaG Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Når du nevner det finnes det kanskje noen likheter mellom pappa og kjæresten. De har mye av den samme humoren, i allefall :gjeiper:
Gjest Gjest_tille_* Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har ofte menn som minner om deler ved min far, enten det er enkelte trekk utseende messig eller noen personlighets trekk. Selv om de på andre måter kan være ganske forskjellige. Må sies at jeg har et godt forhold til pappa, og ser opp til han i stor grad og har stor respekt for han Derfor er det også ganske viktig for meg at pappa liker mine potensielle kjærester. Noe han har ihvertfall gjort intill videre
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Ikke utseendemessig iallefall, siden den forrige kjæresten min var afrikaner hehe Synes i grunn ingen av kjærestene mine har hatt så veldig mange likhetstrekk med pappa iallefall, men så skal det sies at jeg er ekstremt forskjellig fra mamma også da, så en kjærete med samme egenskaper som pappa ville neppe funke!
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2008 #8 Skrevet 14. juni 2008 Pappa og kjæresten er dessverre veldig ulike, Ikke utseendemessig, kjæresten er høy og tynn, faren min litt lavere og kraftigere, men pappa har så utrolig mange flere praktiske egenskaper enn kjæresten! Pappa er handyman, bygger alt, fikser alt, dreper alle ekle dyr, har lappen, er ikke redd for å ta ordet og sier ikke ting som høres dumt ut, tar mer enn gjerne ansvar, har lett for å prate med andre og er kjapp i replikken. Kjæresten derimot kan fikse alle slags dataproblemer, er nydelig kjekk og er god til å formulere seg, men jeg har EGENTLIG ikke så veldig ofte behov for å vite ka HTML er, noen ganger trenger jeg å få fikset oppvaskmaskinen, eller pusse opp leiligheten! Kjæresten min har heller ikke lappen, har en tendens til å si ting som ikke har noen sammenheng med noe, fordi han ikke gidd å si; unnskyld, forstod ikke hva du sa, kan du si det igjen? Og holder seg ganske mye for seg selv. Men huff, vil ikke ha noen andre likheter enn like egenskaper:P hehhee
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2008 #9 Skrevet 14. juni 2008 Mannen jeg nettopp har gått fra ble mer og mer lik stefaren min... dessverre... Ellers har jeg vært sammen med menn før som ikke har lignet på verken faren eller stefaren min, men jeg har stort sett vært sammen med menn som ligner hverandre...
Gjest Skrevet 14. juni 2008 #10 Skrevet 14. juni 2008 Det var vel noe snakk om dette for et par år siden at man ubevist velger partner etter foreldrene sine.
Fluffie Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 Utseendemessig velger man jo ofte en som likner en selv/likner det en er vant til og foeler seg trygg paa (gjelder selvsagt ikke hele tiden, men er en generell trend), siden man stoler med paa de som likner en selv. Er godt mulig noe av dette gjelder paa adferd ogsa, at man ofte foretrekker en som har trekk man kjenner godt igjen. Og det er jo faa personer man kjenner saa godt som foreldrene. Min kjaere har noen trekk som kan minne litt om pappa, men paa mange maater er de totalt forskjellige. Vet ikke enda hvor godt de kommer til aa like hverandre siden de ikke har truffet hverandre enda.
Gjest Dallandra Skrevet 15. juni 2008 #13 Skrevet 15. juni 2008 Betyr det at jeg likner på svigermor??? :hår: Nekter å ligne på svigermor. :hår:
Gjest *smak* Skrevet 15. juni 2008 #14 Skrevet 15. juni 2008 Samboeren og far er like når det gjelder økonomien ellers er de vidt forskjellige.
Gjest Catwoman Skrevet 15. juni 2008 #15 Skrevet 15. juni 2008 Hvis man har arvet mye av personligheten fra sin mor, tenker jeg at det kanskje er naturlig at man også faller for sammen type menn som sin mor gjør - og derfor vil en kjæreste ha en del likhetstrekk med far. Jeg ser ganske mange likheter mellom samboeren min og pappa. men de er også ulike på endel områder. Og jeg har arvet mye av personligheten fra mamma - ser det mer og mer ettersom jeg blir eldre, at jeg har mye fra henne. Så jeg tenker ihvertfall at jeg sikkert har arvet litt hvilken type menn jeg faller for fra henne også.
Hedda-78 Skrevet 15. juni 2008 #16 Skrevet 15. juni 2008 Min mann ligner nok en del på pappa ja, både utseendemessig og i væremåte. De er såpass like at når min mor sier hun synes mannen min er kjekk, blir jeg litt skremt! Jeg har en flott pappa, da, så han er ikke den verste å ligne på, synes jeg. Og på de tingene som min mann og pappa er ulike på, er mannen min den som er bedre. (Mannen min er mer praktisk anlagt, mer glad i å trene, mer teknisk anlagt osv). Synes jeg har funnet den perfekte pappa til mine barn!
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 15. juni 2008 #17 Skrevet 15. juni 2008 Gudbedre, det får vi håpe at han ikke gjør!
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 15. juni 2008 #18 Skrevet 15. juni 2008 Gudbedre, det får vi håpe at han ikke gjør! Var litt rask på avtrekkeren der. Mente at jeg er inderlig glad for at kjæresten min IKKE ligner på min alkoholiserte, utro, egoistiske og bedrageriske far.
Teriyaki Skrevet 15. juni 2008 #19 Skrevet 15. juni 2008 Nææ...Synes ikke hverken nåværende kjæreste eller eksen ligner på pappa..
LilleCanCan Skrevet 15. juni 2008 #20 Skrevet 15. juni 2008 Ja, pappa er streng (på en god måte), høy, atletisk, mørk, intelligent, pluss masse mer. Ser mange likhetstrekk ved personligheten til mannen min, men også litt i utseendet. Det med at han er høy og mørk og atletisk for eksempel. Men så like at jeg blir "skremt", det er de ikke. Heldigvis har mannen min trekk ved personligheten sin, som min far ikke har (men burde hatt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå