Gjest Stakkars meg? Skrevet 14. juni 2008 #1 Skrevet 14. juni 2008 Jeg, noen venninner og bekjente snakket her for noen dager siden om fordeling av husarbeid. Hos oss er det stort sett jeg som gjør det meste her i huset, men min kjære er heldigvis ryddig av seg! Så til saken, noen av disse jeg snakket med mente at min samboer ikke er snill mot meg pga fordelingen av vårt husarbeid!! Hvordan kan de si noe sånn, han er veldig snill mot meg. Trenger jeg trøst, så er han er for meg uansett, uavhengig av om det er at noen av mine nærmeste dør eller jeg har trøbbel på jobben. Hvis jeg er syk så gjør han alt han kan gjøre for at jeg skal bli bedre, lager te, smører mat til meg, kjøper og lager mat, passer på meg. Han tenner opp i ovnen før jeg står opp om vinteren, om vinteren går han å legger seg litt før meg så varmer han opp dyna mi til jeg kommer! Han forteller meg hver dag hvor mye jeg betyr for han og hvor mye han elsker meg. Han er flink til å klemme meg og si hvor fin jeg er. Han slipper meg alltid først inn døra enten det er hjemme eller ute blant andre Greit, han gjør ikke så mye i huset, men du verden så snill han er mot meg likevel!! Og dessuten er jeg litt i tvil på at alle av de som sier at mannen er flink til husarbeid snakker helt sant, ramlet nemlig over denne artikelen: http://www.kk.no/php/art.php?id=501191
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2008 #2 Skrevet 14. juni 2008 Det viktigste er da at du er fornøyd, og det høres det jo ut som du er
Embla s Skrevet 14. juni 2008 #3 Skrevet 14. juni 2008 Så bra at mannen din er snill mot deg! Jeg syns uansett at folk bør fordele arbeidsbyrdene nogenlunde likt. Du sier at han handler inn og lager mat til deg når du er syk - er det da slik at du handler inn og lager mat til deg selv og han alle de dagene i året du ikke er syk? For meg er det ikke spesielt snilt at den andre handler og lager mat hvis den ene er syk, det er mer en selvfølge. Men egentlig bør du vel glemme hva andre mener og tror. Hvis dere har det bra sammen og du er fornøyd med ham og arbeidsfordelingen i hjemmet deres, så bør du kose deg med det du har og gi blaffen i hva jeg og alle andre mener og synser
Gjest Stakkars meg? Skrevet 14. juni 2008 #4 Skrevet 14. juni 2008 Så bra at mannen din er snill mot deg! Jeg syns uansett at folk bør fordele arbeidsbyrdene nogenlunde likt. Du sier at han handler inn og lager mat til deg når du er syk - er det da slik at du handler inn og lager mat til deg selv og han alle de dagene i året du ikke er syk? For meg er det ikke spesielt snilt at den andre handler og lager mat hvis den ene er syk, det er mer en selvfølge. Men egentlig bør du vel glemme hva andre mener og tror. Hvis dere har det bra sammen og du er fornøyd med ham og arbeidsfordelingen i hjemmet deres, så bør du kose deg med det du har og gi blaffen i hva jeg og alle andre mener og synser Nei, dette deler vi på Jeg planlegger hva vi skal handle, men ofte handler vi sammen! Jeg lager nok mest mat, men innimellom lager vi sammen også.
Jigva Skrevet 14. juni 2008 #5 Skrevet 14. juni 2008 Er du fornøyd så er det da ikke noe problem.. du trenger da ikke bli misfornøyd fordi andre mener at du burde være det. Det blir som å begynne å ikke like fisk fordi andre mener at du ikke skal like det..
camilla* Skrevet 14. juni 2008 #6 Skrevet 14. juni 2008 Så lenge du synes det er greit slik dere har det så ikke bry deg om hva andre mener
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juni 2008 #7 Skrevet 15. juni 2008 ....dessuten det er ikke alle kvinner som er opptatt av likestilling i hjemmet. Noen mennesker, deriblant meg selv, er av gammeldags oppfatning. jeg mener ikke at kvinnens plass er i hjemmet, men at hun KAN jobbe mindre enn mannen og da naturlig nok ta husarbeidet på de dager hun har ekstra fri i forhold til 100 prosent jobb. men på de andre dagene bør det hverdagslige fordeles likt...
BAMBI<3 Skrevet 16. juni 2008 #8 Skrevet 16. juni 2008 Ikke bry deg om det utsagnet. Det er forskjellig fra forhold til forhold når det kommer til plikter i heimen. Så lenge du er fornøyd så er det bra! Jeg har en mann som er veldig flink til husarbeid, men er han slapp med og gå ut med søpla så pisker jeg han ikke ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå