Gå til innhold

Er avholds lik turnoff?

Solskinnssinn

Anbefalte innlegg

Er jeg som avholdsmenneske, mindre attraktiv enn jenter/damer som nyter alkohol?

Jeg har grublet litt på dette, ettersom jeg ser ut til å være den eneste blandt min relativt store omgangskreds av venninner som over hodet ikke mottar interesse fra "det motsatte kjønn" som det kalles, eller det samme kjønn for den saks skyld (bifil - men ikke åpen om det).

Dette er den eneste virkelig klare forskjellen jeg finner på meg og mine mange "omsvermede" venninner - dvs i forhold til meg da. Ja, jeg er i overkant rund, men det er da flere av venninnene mine, uten at det ser ut til å hindre dem i å finne partnere. Jeg er ganske lav, men det er da mange av mine venninner også uten av det har noe å si for dem. Og ikke for å virke selvgod, men jeg tør påstå at jeg ikke er så aller værst utseendemessig, bortsett fra vekta, og det er ikke slik at alle venninnene mine med kjærester eller svermere er spesielt vakre guddommeligheter. De er helt vanlige jenter, de fleste av dem. Normalt vakre nordmenn, hehe. Evt norkvinner? Uansett. Personlighetsmessig er jeg nettopp et solskinnssinn, mye godt humør, latter og veldig sprudlende. Dette har jeg blitt fortalt av forskjellige, ikke funnet på av meg selv.

Likevel. Jeg er visst lite attraktiv for de som har på radaren, for den eneste oppmerksomheten jeg får er av meget fulle menn på byn, som desperat prøver å få med noen hjem. Nei takk. Kan dette virkelig ha sammenheng med at jeg velger å ikke drikke alkohol...? Ville dere hatt noe i mot å ha en edru kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg hadde ikke brydd meg det spor, så sant jeg hadde fått drikke selv. Drikker egentlig lite, og skjelden (noen cider el et par ganger i året, og kanskje 5-7 sterkere drinker i løpet av et år. Er full kanskje hver 2 år), og jeg hadde nok reagert om jeg ikke "fikk lov" til det. Men hadde argumentet vært godt nok hadde jeg sikkert droppet det og uten noen særlige problemer om jeg hadde falt for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva gutter mener om dette temaet, men jeg husker spesielt godt en episode hvor jeg var ute med noen venninner og hadde bestemt meg for å ikke drikke fordi jeg holdt på å bli frisk av en forkjølelse. Jeg møtte på en fyr jeg hadde flørtet med uken før, og han ble helt satt ut av at jeg ikke drakk og heller ikke ville ha noe selv om han nesten dyttet ølen opp i ansiktet på meg.

Det virket som han synes det var veldig ubehagelig at jeg var edru og fikk med meg alt som skjedde mens han ble fullere og fullere. Han ble kassert kjapt etterpå, bl.a. fordi han prøvde å bytte ut brusen min for å få meg til å drikke, han gjorde det som en spøk, men jeg synes ikke det var særlig morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mannen_*

Jeg som er gutt synes faktisk at jenter som drikker er veldig turnoff!

Jeg holder meg langt unna jenter som drikker ofte og løper rundt og flørter med alt de ser. Uansett hvor pene de måtte være.

Du vet aldri hva de har vært borti, avholdsjenter er helt topp! Bare fortsett sånn! En dag finner du nok en ordentlig gutt som respekterer at du ikke drikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo kort og godt være at de du kjenner gjør mer ut av seg, og dermed tiltrekker seg all oppmerksomheten? Når man drikker blir jo lettere lagt merke til i sosiale sammenkomster av ulike årsaker. Eventuelt kan det hende at mange synes det er enklere å nærme jenter som har litt innabords?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Selv ville jeg nok i utgangspunktet ikke vært sammen med en som var avholds. For meg er alkohol en viktig del av helgerekreasjonen min, for å si det sånn, og det spiller faktisk en rolle i sosialt samvær vil jeg si. Er det mange som drikker og en som velger å avstå kan det virke som om den personen melder seg litt ut, setter seg selv litt på sidelinja.

Nå er det sikkert ikke alle som har det slik som meg i forhold til dette, og det er jo heller ikke attraktivt å være overstadig beruset til enhver tid heller. nen mennesker blir også dirkete usjarmerende i fylla. jeg vil tro at det er mulig for deg å finne flere som ikke bryr seg om dette, samtidig som du eksluderer en del ved å la være å drikke. på samme måte som vekten din også helt sikkert eksluderer en del folk som ellers ville synes du var interessant.

Når det er sagt tror jeg det er en del mekanismer som spiller inn når det gjelder det å være attraktive for det motsatte (eller samme) kjønn. Tror det er en del udefinerbare faktorer som spiller inn, ting det ikke nødvendigvis er så lett å sette fingeren på. Tror det handler mye innstilling, selvtillit og utstråling. Selv er jeg en person som får veldig mye oppmerksomhet på byen, jeg blir alltid sjekket opp når jeg går ut og har mange beilere. Men jeg opplever også at dette går veldig i bølger. Jeg kan huske perioder av livet mitt da jeg kunne gå uten å treffe noen interessante menn på mange måneder. Mens når en er på gli, er i "gamet" for å si det sånn, får en mer enn nok oppmerksomhet. det er mange av mine venner som er like attraktive som meg som får lite eller inge oppmerksomhet når de går ut.Selv an jeg ikke se noen objektive årsaker til dette. Hva gjør et menneske attraktivt? Ting som høyde, vekt, utseende og alt det der kan selvsagt bidra til å gjøre et menneske mer eller mindre attraktivt, men jeg tror andre ting er mer utslagsgivende.

Har du begynt å tenke på deg selv som en person som ikke er attraktiv for samme/motsatte kjønn? Førter du? Lar du deg selv synes?

Selv har jeg fått mer selvtillit med menn etterhvert som jeg har oppdaget at menne faktisk liker meg og det gjør at jeg får mer og mer oppmerksomhet. Tror selvtillit, samtidig som en har bena på jorda, det å framstå som et vennlig menneske, samt ha godt humør er viktiger enn hvorvidt du drikker eller ikke. Men at avholdenheten din ikke hjelper deg på vei, det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Er jeg som avholdsmenneske, mindre attraktiv enn jenter/damer som nyter alkohol?

Jeg har grublet litt på dette, ettersom jeg ser ut til å være den eneste blandt min relativt store omgangskreds av venninner som over hodet ikke mottar interesse fra "det motsatte kjønn" som det kalles, eller det samme kjønn for den saks skyld (bifil - men ikke åpen om det).

Dette er den eneste virkelig klare forskjellen jeg finner på meg og mine mange "omsvermede" venninner - dvs i forhold til meg da. Ja, jeg er i overkant rund, men det er da flere av venninnene mine, uten at det ser ut til å hindre dem i å finne partnere. Jeg er ganske lav, men det er da mange av mine venninner også uten av det har noe å si for dem. Og ikke for å virke selvgod, men jeg tør påstå at jeg ikke er så aller værst utseendemessig, bortsett fra vekta, og det er ikke slik at alle venninnene mine med kjærester eller svermere er spesielt vakre guddommeligheter. De er helt vanlige jenter, de fleste av dem. Normalt vakre nordmenn, hehe. Evt norkvinner? Uansett. Personlighetsmessig er jeg nettopp et solskinnssinn, mye godt humør, latter og veldig sprudlende. Dette har jeg blitt fortalt av forskjellige, ikke funnet på av meg selv.

Likevel. Jeg er visst lite attraktiv for de som har på radaren, for den eneste oppmerksomheten jeg får er av meget fulle menn på byn, som desperat prøver å få med noen hjem. Nei takk. Kan dette virkelig ha sammenheng med at jeg velger å ikke drikke alkohol...? Ville dere hatt noe i mot å ha en edru kjæreste?

[/quo

Du er like attraktiv selv om du er avholds, men utifra et kjæresteperspektiv er det litt skurring ihvertfall i en startfase. Ettersom jeg ikke ville tro at en avholdsdame ville hatt noe å gjøre med en ølglad gladgutt som tar seg en blås i helgen. Det går like mye på hva jeg tror du tror som hva jeg selv tror. Og utifra de signalene jeg kansje ville fått hadde det vært nok til å holde meg unna. Jeg ville følt meg kansje litt dårligere enn deg siden jeg er glad i en liten rus i helgen, og du klarte deg fint uten. Men for all del, finner jeg kjemi med en som er avholds har det ingenting å si for evt. forhold, men som sagt du måtte nok tatt initiativ, og prate til en helt edru dame på byen er litt skummlere enn å prate til en brisen en. Eneste er at jeg hadde savna å dele en flaske vin på en Lørdagsvinterkveld foran peisen f.eks. Men hadde nok overlevd uten og (hadde drukket hele aleine hehe). Så svaret er nei: Avholdsdamer er ikke mindre attraktive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

For å si det sånn: Om en kjekk mann hadde sagt at han aldri rørte alkohol, ville jeg blitt litt trukket tilbake da jeg syns det er deilig å kunne drikke et glass vin eller to sammen eller dele en flaske champagne i ny og ne... Og også blitt litt skeptisk til om han ville reagert om jeg hadde tatt meg et glass vin av og til og hadde ikke hatt like stor glede av å gjøre noe som partneren ikke syns er ok i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Jeg er avholds, aldri hatt noe problemer på området med menn og alkohol. Har derimot fått mye skryt om det fra menn, aldri vært noe hinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Sjølve avholdssaka er vel ikkje turnoff, men det gjer eit skin av fanatisme, og det er turnoff. Kan hende det ligg noko der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For menn flest er det utfordrende nok å få lurt meg seg ei full jente med hjem, det blir mange ganger mer utfordrende med ei som er edru... Hvorfor gjøre det vanskeligere for seg selv enn nødvendig? :gjeiper:

(men seriøst for min egen del: avholds = stort pluss i boka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 24

Det ville ikke hatt noe å si for meg så lenge hun ikke var av den fordømmende og moraliserende typen. Avhold i seg selv har jeg ingen problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke avhold er turnoff i seg selv, men ofte grunnen til at de er det. To ting kan gjøre at det ER turnoff: har de så store problemer med alkohol at de må være avhold, typ AA... så er det turnoff. Eller hvis det en sterk religiøs overbevisning som gjør at de er avhold... og hvis det er kristendom det er snakk om, så er det absolutt ikke attraktivt for meg.

Dersom årsaken er f.eks at det har vært for mye alkohol i oppveksten og har fått et negativt bilde av det og vil holde seg vekk, er det iallefall for meg ikke noe problem. Generelt er egentlig ikke avhold et problem i det hele tatt altså, men jeg må innrømme at jeg lurer på hvorfor når noen sier at de er det. Og hvis det er pga religion eller alkoholisme, er ikke den personen noe for meg uansett liksom..

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kul tråd å lese, selv om trådstarter vel egentlig kom med et hjertesukk...

Jeg er selv avholds (ikke av religiøse årsaker, er avholdende til sånt også :gjeiper: , synes bare det er supert å ikke drikke!) og har ikke merka at jeg er noe mindre populær blant gutta enn andre jenter. Det eneste hinderet er at ALLE absolutt vil snakke om det på fest, og det kan jo kanskje bli et litt vel alvorlig tema hvis jeg egentlig bare vil flørte! Hehe, men det pleier ikke være noe problem, jeg prøver å vri samtalen over på andre ting hvis det kjeder meg.

Har vært involvert både med avholdsgutter og gutter som drikker, og synes begge deler er ålreit. Kanskje synes jeg avholdsgutter er hakket mer attraktive fordi jeg vet hva det krever av dem å stå opp for et standpunkt på den måten? Ikke for det, jeg elsker å ikke følge strømmen i denne sammenhengen, men kan godt forstå at enkelte synes det er litt krevende med tanke på fokuset som ofte oppstår.

Ønsker TS lykke til med å finne drømmemannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Generelt er egentlig ikke avhold et problem i det hele tatt altså, men jeg må innrømme at jeg lurer på hvorfor når noen sier at de er det.

Lurer du på hvorfor folk drikker også? Snodig at man ikke kan velge anderledes uten at folk skal lure på hvorfor. Er det ikke nok å ikke drikke, fordi man ikke har lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er det ikke nok å ikke drikke, fordi man ikke har lyst?

Jo, hadde det bare vært sånn så, men det ER faktisk ofte en grunn til at de er det. Selv har jeg en alkoholglad far som har slått alle kvinnene sine inkl min mor, og skulle ØNSKE han var avhold. Men hvis han hadde vært avhold, så hadde DET fortsatt vært grunnen til at han var avhold, skjønner?

Å være fullstendig avhold sier meg at det er en grunn bak... hvorfor da så bastant? Alt med måte, sier jeg...

Flott å ta et valg, men det er naturlig at folk lurer. Jeg feirer IKKE jul i det hele tatt, fullstendig boikottet! Jeg må belage meg på spørsmål om det hver gang noen får greie på det.

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med oppmerksomhet fra fulle menn på by'n opplever vel de fleste damer, tror ikke det er enestående for deg :-)

Men når det gjelder det du egentlig spør om så er det nok ikke noe problem om du er avholds - det menn flest har angst for derimot er damer som vil kontrollere dem og hvis de tenker du vil ha noe i mot at de tar seg en drink eller tre fordi du ikke gjør det, så er det vel lettere for dem å rette oppmerksomheten mot damer med "det samme drikkemønsteret" som dem selv - da regner de med at det er greit for dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove
Generelt er egentlig ikke avhold et problem i det hele tatt altså, men jeg må innrømme at jeg lurer på hvorfor når noen sier at de er det.

Eg syns dette er rart. Det er nett som om alkohol blir sidestilt med brød, (eller andre ting 90% av oss et), man blir overraska når nokon ikkje likar det. For meg er ikkje alkohol så sjølvsagt. Det er mange negative sider ved alkohol, så eg syns ikkje det er positivt at flest mogleg drikker.

Å være fullstendig avhold sier meg at det er en grunn bak... hvorfor da så bastant? Alt med måte, sier jeg...

Kvifor syns du det er så positivt at folk ruser seg eigentleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har blitt sagt om at det kan minne om fanatisme er vel fordi at det virker så bastant. Å si at "jeg drikker aldri" er noe helt annet enn at "jeg pleier vanligvis ikke å drikke". Ikke at jeg påstår at det er sånn du sier/viser det, men at det virker mye mer bastant og da kan det også virke mer fanatisk. Det noen også kan føle er at du på et vis dømmer de som drikker og derfor blir litt ukomfortable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...