Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 19år
Skrevet

Kjæresten min gjorde det slutt med meg i dag. Det kom som et sjokk.

For 2 måneder siden gjorde jeg det slutt med ham etter en liten pause.. jeg trodde jeg hadde mistet følelser for ham, men når det ble slutt innså jeg at følelsene bare hadde forandret seg. Forelskelsen hadde bare gått over litt.

Det er (var..) mitt første alvorlige forhold så jeg var ganske usikker.

Men så ble ting sinnsykt bra mellom oss. Vi var sammen hver dag og jeg savnet ham med en gang han dro. Det var som om vi ble nyforelsket igjen, vi fant på mye mer og alt var bare utrolig fint.

Men så kom han til meg idag da, og var litt merkelig. Han sa han bare var trøtt, og jeg hadde ikke grunn til å tro noe annet. Men så begynte han å prate om at jeg skulle flytte til høsten, veldig langt unna (det har vært planlagt i et år), og han virket skikkelig deppa over det. Jeg trøstet ham, men plutselig sa han at det bare var best om vi gjorde det slutt nå.

Som sagt - det kom som et sjokk. Jeg trakk meg egentlig bare unna ham, og gråt og var sint. Han gråt og prøvde å stryke meg eller klemme meg men jeg dyttet ham bort. Sa "ikke rør meg!". Ble bare skikkelig sint på ham. Ville kaste ham ut. Så begynte han å si at HAN reagerte ikke slik når jeg gjorde det slutt. Og at han fortsatt ville være bestevenner. Jeg sa "jeg vil ikke være bare bestevennen din!", og da ropte han plutselig "det var bra nok for deg når DU gjorde det slutt!".

På en måte virker det som har tar hevn på meg? For at jeg gjorde det slutt?

Vi snakket litt mer på samme måte, og til slutt ba jeg ham om å gå. Han spurte om han kunne få en klem, men jeg sa at at jeg ikke følte for å klemme ham akkurat nå.

Ble litt rotete dette her. Men har grått og tenkt i hele dag.. har jeg rett til å være så SINT på ham? For jeg ble så sinnsykt sint, dyttet ham vekk hardt og ja, kastet ham til slutt ut.

Har jeg ingenting jeg skulle sagt, siden jeg gjorde det slutt med ham selv for 2 mnd siden?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Kjæresten min gjorde det slutt med meg i dag. Det kom som et sjokk.

For 2 måneder siden gjorde jeg det slutt med ham etter en liten pause.. jeg trodde jeg hadde mistet følelser for ham, men når det ble slutt innså jeg at følelsene bare hadde forandret seg. Forelskelsen hadde bare gått over litt.

Det er (var..) mitt første alvorlige forhold så jeg var ganske usikker.

Men så ble ting sinnsykt bra mellom oss. Vi var sammen hver dag og jeg savnet ham med en gang han dro. Det var som om vi ble nyforelsket igjen, vi fant på mye mer og alt var bare utrolig fint.

Men så kom han til meg idag da, og var litt merkelig. Han sa han bare var trøtt, og jeg hadde ikke grunn til å tro noe annet. Men så begynte han å prate om at jeg skulle flytte til høsten, veldig langt unna (det har vært planlagt i et år), og han virket skikkelig deppa over det. Jeg trøstet ham, men plutselig sa han at det bare var best om vi gjorde det slutt nå.

Som sagt - det kom som et sjokk. Jeg trakk meg egentlig bare unna ham, og gråt og var sint. Han gråt og prøvde å stryke meg eller klemme meg men jeg dyttet ham bort. Sa "ikke rør meg!". Ble bare skikkelig sint på ham. Ville kaste ham ut. Så begynte han å si at HAN reagerte ikke slik når jeg gjorde det slutt. Og at han fortsatt ville være bestevenner. Jeg sa "jeg vil ikke være bare bestevennen din!", og da ropte han plutselig "det var bra nok for deg når DU gjorde det slutt!".

På en måte virker det som har tar hevn på meg? For at jeg gjorde det slutt?

Vi snakket litt mer på samme måte, og til slutt ba jeg ham om å gå. Han spurte om han kunne få en klem, men jeg sa at at jeg ikke følte for å klemme ham akkurat nå.

Ble litt rotete dette her. Men har grått og tenkt i hele dag.. har jeg rett til å være så SINT på ham? For jeg ble så sinnsykt sint, dyttet ham vekk hardt og ja, kastet ham til slutt ut.

Har jeg ingenting jeg skulle sagt, siden jeg gjorde det slutt med ham selv for 2 mnd siden?

Vel, sett deg i hans sko, så ser du sikkert at han har oppført seg mer moden enn hva du har gjort. Han tilbød deg til og med det famøse utsagnet til en jente "men vi kan fremdeles være venner". Vet ikke om det var for å gni det opp i trynet ditt, eller ikke, men hvis ikke, så var det mer enn snillt gjort slik du har oppført deg.

Vi er ikke dørmatter!

Gjest Piper
Skrevet

Du ahr rett til å føle det du gjør, på lik linje som han har rett til å føle det han gjør. Han må stå for at han valgte å gjøre som han gjorde da det ble slutt mellom dere sist, og han må respektere at ikke du ønsker å være som han. Dere er to forskjellige mennesker, som reagerer ulikt på tingene.

Gjest Gjest
Skrevet

Man har jo rett til å ha de følelsene man har, men jeg synes du fremstår som relativt usympatisk sånn som du forteller historien.

Gjest 19år
Skrevet

Forstår godt at jeg kan virke usympatisk.

Jeg klarte bare ikke klemme ham og trøste ham etter han slengte det i ansiktet mitt. Jeg følte meg bare så utrolig dum. Trodde vi hadde hatt det bra sammen, og ting var på rett vei. Og han har hele tiden visst at jeg skulle flytte, så virket som en dårlig unnskyldning for at han kanskje ikke er like glad i meg lenger? Jeg bare ble helt.. nummen og sint.

Skal sies at før jeg gjorde det slutt hadde vi gått veldig i et kjedelig spor. Rutiner og ingen spenning. Jeg gjorde det slutt for det føltes feil å være i et forhold med manglede følelser. Men jeg var bare dum, jeg skjønner jo nå at jeg bare ikke er nyforelsket lenger. Jeg elsker ham jo:(

Når jeg gjorde det slutt med ham prøvde jeg å være så snill som mulig, jeg snakket om alt han ville snakke om, var der for ham hele tiden, trøstet ham og sa han kunne ringe meg når som helst om det var noe. Han sa han satte veldig pris på hvordan jeg var da.

Han tok bruddet tungt, men samtidig bra. Det var veldig vondt å slå opp med ham, og han klemte meg og hadde på seg en "tøff maske" for at ikke jeg skulle bli lei meg.

Jeg sa til ham i dag når han ville at jeg skulle ta det mer som han, at jeg ikke forsto hvordan han klarte å takle det sånn. Det er jo så vondt å høre at den du elsker ikke vil være sammen med deg lenger.

What goes around comes around..

Gjest En annen mann
Skrevet
Forstår godt at jeg kan virke usympatisk.

Jeg klarte bare ikke klemme ham og trøste ham etter han slengte det i ansiktet mitt. Jeg følte meg bare så utrolig dum. Trodde vi hadde hatt det bra sammen, og ting var på rett vei. Og han har hele tiden visst at jeg skulle flytte, så virket som en dårlig unnskyldning for at han kanskje ikke er like glad i meg lenger? Jeg bare ble helt.. nummen og sint.

Skal sies at før jeg gjorde det slutt hadde vi gått veldig i et kjedelig spor. Rutiner og ingen spenning. Jeg gjorde det slutt for det føltes feil å være i et forhold med manglede følelser. Men jeg var bare dum, jeg skjønner jo nå at jeg bare ikke er nyforelsket lenger. Jeg elsker ham jo:(

Når jeg gjorde det slutt med ham prøvde jeg å være så snill som mulig, jeg snakket om alt han ville snakke om, var der for ham hele tiden, trøstet ham og sa han kunne ringe meg når som helst om det var noe. Han sa han satte veldig pris på hvordan jeg var da.

Han tok bruddet tungt, men samtidig bra. Det var veldig vondt å slå opp med ham, og han klemte meg og hadde på seg en "tøff maske" for at ikke jeg skulle bli lei meg.

Jeg sa til ham i dag når han ville at jeg skulle ta det mer som han, at jeg ikke forsto hvordan han klarte å takle det sånn. Det er jo så vondt å høre at den du elsker ikke vil være sammen med deg lenger.

What goes around comes around..

Hvordan en person opptrer har ikke nøvdendigvis noe med hvordan person føler det. Noen er mer utagerende i oppbrudsfasen, mens andre kan virke veldig rolige og avbalanserte utad, men veldig ofte kan de være ganske knust inni. Det er mange som ikke liker å vise at man er "svak" utad, spesielt ovenfor en person som nettopp slår opp med en.

Men ja, det er ganske jævlig å slå opp uansett hvem som er initiativtakeren, spesielt den første virkelige kjærligheten. Men det går over :)

Gjest 19år
Skrevet

Ja.. derfor jeg skrev at han tok på seg en maske. Forstår at jeg knuste hjertet hans.

Sendte ham en melding nå og sa unnskyld for at jeg ble så sint, for jeg vet at det er vanskelig for ham også.

Gjest 19år
Skrevet

Det gjør så sinnsykt vondt :tristbla:

Er så lei meg for at jeg har fått ham til å føle det samme tidligere..

Gjest Gjest
Skrevet

Du kommer over det. Begynn heller å planlegge flytting og nye studier.

Gjest Gjest
Skrevet
(...)

har jeg rett til å være så SINT på ham? For jeg ble så sinnsykt sint, dyttet ham vekk hardt og ja, kastet ham til slutt ut.

Ja, du har rett til å være sint. For ingen kan bestemme hva vi skal føle. Men du har ikke rett til å behandle han slemt, det er en annen sak. Han har jo ikke gjort noe galt, bare avsluttet et forhold. At du reagerte sterkt da han sa det er naturlig for mange. At du ikke klarte å styre deg akkurat da og dyttet han vekk når han prøvde å klemme deg er også ganske naturlig. Men husk at nå når det verste sjokket har lagt seg må du oppføre deg skikkelig. Men du trenger jo ikke treffe han igjen om du ikke takler det.

Om du ikke har noe du skulle sagt? Nei, hvis han vil avslutte forholdet så har du ikke noe du skulle sagt. Akkurat som han ikke hadde noe han skulle sagt da du gjorde det slutt med han. Hvis en part i et forhold vil gå så har ikke den andre parten noe annet valg enn å la han/henne gå. Det har ingen sammenheng med det du gjorde det slutt for to mnd siden.

Du er skrekkelig lei deg akkurat nå, men det er kanskje en bra ting på sikt at dere ikke er sammen. Du får sommeren på deg til å komme over tapet, og så kan du starte på ny frisk til høsten når du flytter. Avstandsforhold er krevende å få til. Det hadde kanskje vært verre om ting gikk over styr midt i studiet. Nå kan du glede deg til en ny start, et nytt liv, nye venner, og etter hvert når kjærlighetssorgen har lagt seg: En ny kjæreste.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...