Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 I kveld sa samboeren min “Hvis jeg ikke hadde elsket deg så høyt,så hadde jeg kastet deg ut for lenge siden” Han sa det med et smil og malte det inn med at siden jeg er her er dette et bevis for at han elsker meg høyt. Personlig ble jeg bare forvirret og lei meg av utsagnet. I og med at jeg vet at dette utsagnet kom av at jeg i dag tidlig var sur og morgengretten (og han derpå ble fly forbannet og ropende), så tar jeg kveldens utsagn nesten som en slags underforstått trussel- og ikke som en oppriktig kjærlighetserklæring slik han vil ha det til å være. Hvordan vil dere andre tolke en slik setning? Selvfølgelig håper jeg det at han elsker meg (og før han sa dette,så sa jeg også unnskyld for at jeg var morgengretten), men hvis dette egentlig er ment som en underforstått ”trussel”, så vil jeg si at han spenner bein på sine egne ord. Man kan da umulig elske sin partner oppriktig, når man i det hele tatt er i stand til å ”true” med utkastelse? Skjønner ikke poenget med å si slike ting til meg. :gråte: Burde jeg være glad og lykkelig for at mannen jeg elsker sier:” Hvis jeg ikke hadde elsket deg så høyt,så hadde jeg kastet deg ut for lenge siden” til meg? Eller ønsker han å markere sin posisjon og at jeg skal ta det som en advarsel, bli halveis paranoid og bli nødt til å vokte alle mine ord og handlinger i all fremtid (bare for å sette det på spissen)? Har alltid følt meg trygg på min samboer, men nå føler jeg meg bare dønn utrygg . Føler at han bevisst ønsket å oppnå en slags utrygghet i meg. Men jeg håper så inderlig at jeg tar feil. Meninger mottas med takk. Og neeeeei... tør ikke spørre han, for jeg synes han er i et merkelig humør. Dessuten vet jeg at han uansett vil si at han mente at han elsket meg (noe i den dur). Trenger noen utenfra som kan se ting i et mindre personlig perspektiv
gompen Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Herregud da kvinne, tar du ikke en spøk? :gjeiper: Du overtolker maksimalt
Gjest shila Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Du overdriver! Dette er et helt vanlig utsagn som jeg selv har brukt mange ganger. Det er overhode ikke vondt ment, det er bare en måte å forsterke språket og følelsene på! Tenk heller på hvor heldig du er som har en samboer som elsker deg akkurat sånn som du er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå