Marlena Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er så lei meg...Jeg har verdens mest fantastiske kjæreste. Vi er ikke samboere og vi er på ett tidlig stadium i forholdet. Vi er utrolige lidenskapelige begge to og har det helt magisk sammen. I helga er han på jobb, jeg skal på byen. Jeg drikker nesten aldri, over 10 år siden sist. Kort fortalt jeg blir dritings og sinnsykt dårlig. Treffer en felles kollega av oss på ett utested og jeg tenker at han kan jeg være litt med for det var så mange sleskete mannfolk på dette stedet og jeg tenker at denne kollegaen ikke gjør noe jeg ikke vil. (vi jobber alle i samme firma...meg kjæresten og denne mannen jeg treffer på byen) På ett forferdelig nachspiel hvor jeg kaster opp og er ikke egentlig tilstedet drar tilslutt jeg og kollegaen i en taxi hjem til han. Jeg husker omtrent ingenting bortsett fra at jeg føler meg dårlig. Han legger meg i sengen sin tar av meg skoene og henter en bøtte jeg kan kaste opp i og ett glass vann til meg. Jeg sovner umiddelbart. Våkner noen timer etter. Kollegaen ligger ved siden av meg og sover. Jeg har på meg alle klærne og har bare ligget oppå sengen og ikke under dyna. SÅ ringer kjæresten min meg for å si han savner meg. Jeg tar telefonen og prøver å komme meg ut men greier ikke låse opp. Kollegaen kommer og låser opp for meg, så går jeg bare ut og snakker med kjæresten min som selvfølgelig fikk med seg at jeg var hos en mann. Jeg sier som det var at jeg var så full, jeg ble med han hjem og sov der men det skjedde ingenting. Vi hadde ikke sex, vi kysset ikke, jeg lå ikke på armen hans eller noe. Jeg sier ikke hvem det er. Sier jeg ikke kjente han egentlig. SÅ senere i samtalen forsteller jeg at det var denne kollegaen av oss. Han blir veldig såret og skuffet over meg. Jeg blir fortvilt. Jeg ønsker ikke såre han. Men ingenting skjedde. Og jeg trodde det var bedre at han ikke visste hvem det var til og begynne med men da han begynte å gnåle om at han ikke kunne fatte at jeg kunne bli med vilt fremmede menn hjem måtte jeg bare si det, følte jeg. Så tror han ikke på at vi ikke hadde sex. Jeg er fra meg av fortvilelse. Han er min store forlelskelse i livet. Jeg har aldri følt slikt for noen før. Jeg har grått, forklart, og skrevet lang mail. Bedt om tilgvivelse og alt. Men vi hadde ikke sex, så jeg følte jo igrunn ikke at jeg har gjort sååå mye galt heller. ÅÅÅ er så lei meg inni meg. Noen som har noen råd eller noen trøstende ord eller hva jeg kan gjøre eller noen som har vært her jeg er nå?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Be kollegaen deres om å fortelle kjæresten din hvordan det henger sammen.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Du har ikke gjort noe galt! Du har ikke vært utro, ikke vurdert å være utro, du var kun i en litt hjelpeløs tilstand og som du løste på denne måten. Få kollegaen deres til å fortelle hvordan du henger sammen. Når det er sagt burde du jo fortalt hvordan hang sammen med en gang kjæresten din fikk med seg at du ikke hadde sovet hjemme. Når du begynner å lyve, uten t det egentlig er noen grunn til det, forstår jeg at det oppstår et troverdighetsproblem.Selv om du ikke har gjort noe galt forstå jeg at kjæresten din tviler, ettersom du forandret historien underveis for at den skulle bli mer fordøyelig for ham. Si alt som det var og få kollegaen din til å bekrefte dette overfor ham. Kan også være en god i dè å gi ham en forklaring på hvorfor du ikke fortaltme ham som det var helt fra starten av og. Lykke til
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Skjønner godt kjæresten din jeg. Helt unødvendig å overnatte hos andre mannfolk. Hadde du trodd han om han hadde overnatta med en annen jente i dritfylla? Det hadde ikke jeg..
Glitnir Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Synes ikke du gjorde noe galt i å overnatte der, men du burde så absolutt ha sagt sannheten med en gang. Dersom man først begynner å lyve om én ting så er det helt naturlig og veldig lett å tro at man da ikke kan stole på personen om andre ting heller.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Du har ikke gjort noe galt! Du har ikke vært utro, ikke vurdert å være utro, du var kun i en litt hjelpeløs tilstand og som du løste på denne måten. Få kollegaen deres til å fortelle hvordan du henger sammen. Du har slett ikke gjort noe galt. Du har derimot grunn til å være skuffet over at kjæresten din ikke stoler på det du sier. Så lenge du måtte ha hjelp til å få opp låsen i leiligheten til kollegaen, har han gjort seg skyldig i ulovlig frihetsberøvelse, og du burde anmelde ham til politiet. Dette vil i tillegg kunne vise kjæresten din at du ikke var utro, og at du kun var havnet i en vanskelig situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Så lenge du måtte ha hjelp til å få opp låsen i leiligheten til kollegaen, har han gjort seg skyldig i ulovlig frihetsberøvelse, og du burde anmelde ham til politiet. Dette vil i tillegg kunne vise kjæresten din at du ikke var utro, og at du kun var havnet i en vanskelig situasjon. Så en venn som hjalp henne da hun var dårlig - og kanskje kunne rotet seg oppi større vansker enn å spy litt, fortjener en anmeldelse for å ha en litt trøblete lås?? Politiet har nok av virkelige saker å jobbe med, de som anmelder noe sånt, fortjener straff for å kaste bort tiden deres.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Du har slett ikke gjort noe galt. Du har derimot grunn til å være skuffet over at kjæresten din ikke stoler på det du sier. Så lenge du måtte ha hjelp til å få opp låsen i leiligheten til kollegaen, har han gjort seg skyldig i ulovlig frihetsberøvelse, og du burde anmelde ham til politiet. Dette vil i tillegg kunne vise kjæresten din at du ikke var utro, og at du kun var havnet i en vanskelig situasjon. Ja, det er jo en skikkelig real løsning ovenfor en person som har hjulpet en i en kjip situasjon. Kollegaen har jo ikke gjort noe galt og fortjener absolutt ikke noen anmeldelse eller trussel om dette. Trådstarter har heller ikke gjort noe galt, men det var dumt av henne å ikke si med en gang hvem det var hun overnattet hos. Når man først begynner å si noe usant er det ikke så veldig rart at kjæresten ikke greier helt å stole på at alle kortene er på bordet (jeg ville også blitt rimelig nysgjerrig dersom samboeren min overnattet hos en vilt fremmed jente om han ble full, det hadde vært mer betryggende å høre at han overnattet hos ei han og jeg kjenner). Kollegaen bør nok også si hvordan det hang sammen.
Marlena Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. juni 2008 Hei og takk for svar. Jeg kan dessverre ikke be den andre kollegaen om å forklare hvordan det henger sammen da det ikke er offentlig at vi er kjærester av ulike årsaker. Så sier min kjæreste at han syns jeg har ødelagt noe av det fine vi hadde sammen med det jeg "gjorde" i helga. Han oppfører seg careless og jeg hører lite fra han nå om dagen i forhold til hvor mye han hørte fra seg før denne episoden. Han sa at halve han blir lei seg hvis det vlir slutt mellom oss og halve han har lyst å gjøre det slutt. Jeg er helt sønderknust. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Aldri før har jeg følt slik jeg gjør for han og jeg føler det nesten surrealistisk at vi ER fordi han har vært en drøm så lenge...i så mange år. Jeg har jo ikke engang tenkt tanken på å gjøre noe "galt" og ikke vil jeg det heller når jeg har han. Uff dette var forferdlige greier.
Gjest ærlig Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Så gi blaffen i han en stund da. Slutt å mase på han! Du gjorde ingenting galt, hvorfor legge seg langflat etter han da? Viss du viser at dette ikke betydde noe for deg, så kanskje han vil tro det også? Må ikke la han få overtaket på deg på grunn av dette, nå dere heller ikke er offisielle kjærester engang.
Marlena Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2008 Så gi blaffen i han en stund da. Slutt å mase på han! Du gjorde ingenting galt, hvorfor legge seg langflat etter han da? Viss du viser at dette ikke betydde noe for deg, så kanskje han vil tro det også? Må ikke la han få overtaket på deg på grunn av dette, nå dere heller ikke er offisielle kjærester engang. Dette rådet skal jeg ta....takk...jeg lar han være i fred en stund....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå