ninuska_ Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hva syns dere? Endret 17. desember 2015 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Kan jeg få spørre hvor lenge dere to har vært sammen?
ninuska_ Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Litt over 3 år. Hvordan det? Endret 9. juni 2008 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Nei, jeg tenkte kanskje bare at hun savnet broren sin jeg da. Det virker ikke som om det var t-bane turen som plagde henne mest... Det kommer jo an på hvor vant hun er til t han har dame, men siden dere har vært sammen i tre år så kan det jo ikke være det heller.
ninuska_ Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2008 (endret) . Endret 17. desember 2015 av ninuska_
Lille Lea Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Nei det her her ingenting å si unnskyld for.. La hun bare sutre
Possibly Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Nei, jeg tenkte kanskje bare at hun savnet broren sin jeg da. Det virker ikke som om det var t-bane turen som plagde henne mest... Det kommer jo an på hvor vant hun er til t han har dame, men siden dere har vært sammen i tre år så kan det jo ikke være det heller. Savnet broren sin? Ærlig talt, en voksen dame blir da vel ikke sjalu og oppmerksomhetssyk fordi broren har fått seg samboer? Hun høres rimelig bortskjemt og barnslig ut, ja.
ninuska_ Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2008 (endret) . Endret 17. desember 2015 av ninuska_
Alice Ayres Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 20-åringen kan være alt fra veldig modne til veldig barnslige. Søsteren til samboeren din virker som hun hører hjemme i sistnevnte kategori - ispedd store doser dramaqueen. Tror rett og slett oppførselen hennes er noe du bare må leve med en stund - og så får du bare håpe at hun vokser det av seg. Du er en som er den mest reflekterte og voksne i dette tilfellet - forsøk å huske dette når situasjoner som det du beskriver oppstår. Du skriver at man bør kunne forvente seg mer av en 20-åring. Mulig du har et poeng - men det blir jo fullstendig irrelevant i dette tilfellet. Hun er den hun er og jeg tror ikke du vil ha noen større suksess med å endre på den hun er og måten hun oppfører seg på. Selvsagt skal du si i fra hvis det hun gjør går over grensen for hva du finner akseptabelt - men jeg tror du gjør lurt i å la det bli i situasjonen og ikke la deg vikle inn i noe større drama. Det jeg mener er; når du har sagt ditt har du gjort det du kan gjøre. Forsøk å ha litt distanse - se på det som en del av ungdommens drama. Alt er jo "verdens undergang" i en periode av livet.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Det du maa tenke, er, var det verdt det? Ok. greit at du/dere ikke kjoerte soesteren hjem. Men naa er det misstemning i hele familien. Og du har moralsk rett, dere var trette og slitne. Soesteren kan ta bussen/tbanen. For saa vidt greit, men ikke saa greit allikevel. Noen ganger er det enklere aa boeye seg for nettopp aa unngaa slike konflikter hvis nettopp ikke akkurat denne situasjonen betyr veldig mye for deg/dere.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Du trenger faktisk ikke å være en bortskjemt umoden drittunge for å savne broren din. Kanskje de hadde det kjempefint helt til du kom inn i boldet, og han naturlig nok fokuserte mest på deg. Hadde ikke du vært der hadde han helt sikkert kjørt henne hjem. Jeg mener ikke at du har gjort noe galt, eller trenger å be om unnskyldning for noe, men ting er ikke alltid så svart/hvitt som du tror. Du sier at "VI" inkluderer henne. Det trenger ikke være det som skal til, kanskje han, altså broren, skal inkludere henne litt bare de to. Snakke litt med henne på tomannshånd, kanskje det bedrer seg?
ninuska_ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. juni 2008 (endret) . Endret 17. desember 2015 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Vel, jeg skjønner at du blir irritert. Hadde jeg garantert også blitt. Det er ingenting som er mer slitsomt enn personkonflikter. Hvis du er direkte involvert, altså at det er din/deres bil, og du er sliten og ikke vil kjøre henne hjem, vel så er det din sak. Men at broren hennes blir "brukt" er ikke din kamp å kjempe. Der er det faktisk han selv som må si ifra.
ninuska_ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. juni 2008 (endret) . Endret 17. desember 2015 av ninuska_
Mul@n Skrevet 10. juni 2008 #15 Skrevet 10. juni 2008 Når hun er vant til å få det som hun vil er det ikke rart det blir bråk når noen ikke danser etter hennes pipe. Du må nok enten leve med det eller tåle dårlig stemning og at du blir syndebukken.
ninuska_ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Når hun er vant til å få det som hun vil er det ikke rart det blir bråk når noen ikke danser etter hennes pipe.Du må nok enten leve med det eller tåle dårlig stemning og at du blir syndebukken.. Endret 17. desember 2015 av ninuska_
Ce'Nedra Skrevet 10. juni 2008 #17 Skrevet 10. juni 2008 Jeg synes det var helt på sin plass å si i fra. Jeg pleier ikke å gjøre det selv (dessverre), men sånt som dette er jo utrolig frekt samme om det er familie eller ei, og da er det helt greit å si nei. Kanskje hun spør pent neste gang.
ninuska_ Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes det var helt på sin plass å si i fra. Jeg pleier ikke å gjøre det selv (dessverre), men sånt som dette er jo utrolig frekt samme om det er familie eller ei, og da er det helt greit å si nei. Kanskje hun spør pent neste gang. Kanskje. Får håpe på det
Gjest voksna Skrevet 11. juni 2008 #19 Skrevet 11. juni 2008 25 år?! Da hadde jeg bodd for meg selv i 8 år allerede, og måtte komme meg dit jeg ville av egen maskin, eller jeg spurte pent om noen kunne kjøre meg hjem hvis det passet sånn. En smule bortskjemt kanskje?
ninuska_ Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Ja. Endret 17. desember 2015 av ninuska_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå