Gå til innhold

Singel i Bergen

Jon Einar

Anbefalte innlegg

Heisann! :regn:

Eg er ein gutt på 26 som flyttet hit til Bergen som student for 7 år siden, og er blitt boende og jobber her fremdeles (Fordi det er et fantastisk bra sted). Men av en eller annen grunn så treffer eg sjelden/aldri sigle damer her. Har vert i noen avstandsforhold tidligere, men de gjekk som det måtte. Ville vert så bra om eg bare kunne treffe noen som faktisk bor i nærheten av meg. Utfra studievalgene mine, har det nesten alltid bare vert gutter i mitt nærmiljø. Og de er alle single. SÅ problemet må vere at det er ingen single jenter i min omgangskrets som kan bli intressert. Klart eg reiser jo på byen iblant og koser meg med noen øl eller hører på konserter, men det blir aldri til at eg møter noen der. Liker ikke kjøttmarked følelsen, og gidder ikke ONS o.l. Da går eg heller singel uten sex i flere år før eg ligger med tilfeldige utvalgte som eg ikke er forelsket i. Er vel på den måten den litt håpløse romantiker typen som venter på at "magien" eller "kjemien" som alle snakker om skal vere der.

Eg sliter også litt med "nice guy finish last" fenomenet, fordi eg er og ser veldig snill ut. Virker som jenter fortrekker de slemme guttene som behandler de dårlig på lengre sikt. De eg snakker med sier ofte eg er snill, har masse humor, fin o.s.v. men samtidig så ombestemmer de seg halvegs. Vet ikke om noen av dere andre har opplevd sånne forhold, der den du er intressert i skifter mening om deg over natta? Har blitt såret en del av slike jenter som aldri greier å bestemme seg for om de vil ha deg eller ikke. :tristbla: For høre hele tiden at "du treffer snart den rette", men er oppriktigt talt litt lei det. Eg er langt fra desperat, men kunne jo tenke meg å møte den rette snart. Og det virker jo ikke som eg møter noen når eg ikke heller har noen signle jenter i min omgangskrets. Alle på jobben er etablerte og man føler seg litt som man mister håpet, og tiden renner sakte ut når man ser alle parene rundt seg. Man merker jo også at det blir færre single på min alder, det blir verre å møte jenter du har kjemien med og som søker kjæreste. Men eg vil jo heller aldri velge å bli sammen med noen bare for å ikke vere singel. Vet ikke helt korfor eg skriver alt dette her, men det føles bra å få ut alle tankene sine med å skrive de ned et sted, takk for det:)

Hadde uansett vert fint å bli kjent med noen greie jenter her i Bergen for vennskap om ikke annet , om det er noen flere av dere igjen da? Kanskje det er noen her som kunne tenke seg å bli betre kjent? :skravle:

Tar også gjerne imot tips på bra måter å møte noen på her omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har samme problemet. Jeg er kvinne, da. Men jeg finner heller ikke enslige menn.

Jeg liker ikke å gå på byen. Fulle folk + høy "musikk" = helt uinteressant. Så hvor skal jeg da møte folk? Om man går alene på kafe e.l. så blir man jo bare sittende der alene. Jeg trener, men der jeg trener så er alle opptatte.

Ellers foreslår jo folk å melde seg på kurs. Vel, det er ikke så mange kurs jeg er interessert i her omkring, i tillegg til at jeg ikke har lyst til å forplikte meg til å møte opp på visse steder til visse tider. Jeg gjør det allerede med treningen, jeg må ha noe fleksibel tid til overs. Jeg orker ikke at all tiden min går etter en timeplan.

Det hadde vært så genialt med en singelkafé eller lignende. Et sted hvor man kunne møte andre tilnærmet lik edru mennesker i et lokale hvor "musikken" ikke er så høy at man må gaule folk rett inn i øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at det er flere som har samme problemet. Ikke så lett å bare på magisk vis å møte noen bare du venter lenge nok (selv om det nesten høres ut som de fleste rundt deg mener det, de er selvagt allerde etablerte og trenger ikke møte noen). Eg føler også at veldig mange kurs og oragnisasjoner er totalt uintressante for meg, og når man kommer hjem til 18:00 om kvelden og må tidlig i seng så går dagene veldig fort.

Singelkafe er i teorien en god ide, men i praktisk blir det vel lett slik at ikke single også går der og straks blir det som en vanlig kafe. Det vel også vanksleig å drive om man skal basere seg på bare å servere single. Men eg har hørt om noen slike sammenkomster der man går med lapper med navn og status og man kan bli kjent med hverandre, men aner ikke kor og når dette skjer. Skulle vert en singelklubb eller noe her i Bergen, som arrangerte slike ting. Hadde uansett vert koselig å bare møttes for å prate litt og ha det gøy sammen med det andre kjønn. Flere gode forslag til ka man kan gjøre visst man vil møte noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herbert

Kjenner meg godt igjen i det du skriver, Jon Einar. Jeg er nok litt eldre enn deg, men har lett etter "den rette" ganske lenge nå. Dater og kortvarige romanser har kommet og gått uten at de har resultert i noe mer håndfast. Noen ganger har dette vært min egen feil, andre ganger har det vært hennes. Dette skjer imidlertid ikke særlig ofte; som regel er hverdagen min fyllt av helt andre oppgaver og gjøremål enn å lete etter potensielle partnere. Dager, helger, uker, måneder og til slutt år renner bort i søken etter å realisere mål og drømmer som ble fastsatt for lang tid tilbake.

Jeg kom etter hvert til et punkt hvor jeg ikke orker å la dette affisere meg mer enn absolutt nødvendig. Jeg er inneforstått med at dette i stor grad er min egen feil og at jeg kanskje ikke har prøvd hardt nok. Jeg er nok også litt for snill, og i noen tilfeller har jeg måttet betale dyrt for det, men det betyr ikke at jeg ikke vet hva jeg vil ha! Å være en såkalt "good guy" gjør deg nemlig ikke automatisk til en fjott og en enkel målskive som hopper på hver eneste mulighet som måtte dukke opp. Enhver kvinne som uansett ikke vet å verdsette deg og dine positive egenskaper er heller ikke en kvinne du burde ønske å ha i livet ditt. Jeg tror faktisk enkelte kvinner burde være littegrann forsiktig: Enkelte menn, som tilsynelatende er lette å overkjøre, både ser mer, vet mer og forstår mer enn det disse kvinnene forestiller seg.

Slik jeg forstår av innlegget ditt, så er du villig til å gjøre et ærlig forsøk på å finne noen. Vær litt oppmerksom på at fallhøyden blir litt høyere når du satser av full kraft med begge bena, og at du må derfor lære deg et par fallteknikker. I motsetning til andre ting i livet, så er nemlig ikke "den rette" noe som kommer til deg rett og slett fordi du har fortjent det. Skulle du ikke lykkes, så kom deg opp på bena igjen og fortsett letingen.

Jeg er nok kanskje ikke den beste til å gi råd her, for min erfaring med å søke aktivt på denne måten er noe blandet. På byen ender det gjerne med et engangsknull og ferdig med det, dating via datesider er gambling på høyde med russisk roulette og dating med venners venner kan fort bli klamt og vanskelig. Jeg er i utgangspunktet ikke modig nok til å være altfor mye frempå og aggressiv. Det gjør meg ukomfortabel og det er egentlig ikke meg i det hele tatt. Det er også mye jeg ikke ønsker å dele med mennesker før jeg lærer å kjenne dem skikkelig. Jeg har et privatliv som bare er mitt, og som fremmede mennesker i utgangspunktet ikke har noe som helst med. I datingsituasjoner møter man derfor stadig vekk situasjoner der man må avgjøre hvor mye man faktisk ønsker å dele av seg selv og hvor mye man ønsker å satse. Dette skjer også på et ganske tidlig og kunstig stadium. Når dette er sagt, så kan jeg for min del godt være den som tar de første skrittene, men jeg trenger et signal om at det jeg gjør til en viss grad er påkrevet eller ønsket fra den andre parten. Hun må kort sagt vise at interessen er gjensidig. Innrømmelser fra min side må også møtes med innrømmelser fra hennes.

Hvor du skal lete? Aner ikke, men finner jeg det ut, så skal jeg gi beskjed. Jeg antar likevel at svaret er overalt og ingensteder. La oss nå for eksempel si at det er noen der ute som leter etter nettopp deg.. men hvor er du? Hvor finner de deg?

Dette ble rotete, fælt og en anelse selvsentrert, men jeg antar dette like mye var et svar til meg selv som et svar til deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte et arrangement de hadde på et kjøpesenter i London for noen år siden.

De hadde kvelds-/nattåpent med mange tilbud etc, og alle kundene fikk utdelt en button ved inngangen. Man kunne velge mellom:

Rødt: opptatt/ikke åpen for forslag

Gult: opptatt, men åpen for forslag/singel, men ikke på leting

Grønn: Singel, og, som det stod, "Go for it!"

Kunne vel vært aktuelt for Bystasjonen eller Galleriet? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere single i Bergen som har lyst å bli kjent eller finne på noe? Flere god forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BG4¨8
Noen flere single i Bergen som har lyst å bli kjent eller finne på noe? Flere god forslag?

Tja... sliter vel med det samme her.... Bergen er en merkelig by å date i..

Jentene er SVÆRT selvopptatte og slett ikke lett lett å komme i kontakt med.

Jeg pleier å dra til stavanger eller andre byer i norge og da er responsen en HELT annen, da går det faktisk an å få kontakt!

Så sjekking i Bergen er nok en ekstremsport, ja... .s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...