Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger seriøst hjelp her nå folkens!

Er det noen måte å få skyllt ut en forelskelse på?

Fallt langt og hardt for en kollega. Kjentes som om verden revnet under føttene mine. Han gikk rett inn i hjertet mitt. Han har ikke hatt noen ring på seg før, men for noen dager siden var den på plass (han bruker den ikke pga type arbeid).

Jeg skyndte meg bort fra han med en gang jeg så det, forbannet meg selv for min egen dumhet. I ettertid har jeg unngått å se på han. Jeg gikk ut i naturen og satte meg til ro for å tenke, og utførte en mental "begravelse" over min forelskelse. Det høres skikkelig teit ut, men jeg følte at det hjalp. Og jeg klarte å ikke tenke på han på flere dager. Så så jeg han på jobben i går....og alt gikk til h... Skulle ønske han kunne oppfatte at jeg via kroppsspråket skyver han unna, var veldig bevisst på dette. Jeg gikk et skritt unna han, og han gled etter. Det gjenntok seg flere ganger. Får jo mitt idiotiske hjerte til å slå enda fortere.... Han har en så varm og søt måte å ta kontakt på, og jeg får rent vondt i magen når han smiler. Nesten så jeg lurer på om han er klar over situasjonen og nyter beundringen.... Dette ble bra kaotisk, men det jeg vil frem til er at jeg har det helt forferdelig nå. Jeg har prøvd alt jeg kan tenke på for å skylle ut forelskelsen, for det er rett og slett vondt. Har prøvd å finne feil ved han, men jeg har bommet totalt. Bør egentlig ikke se på han i det hele tatt.

HJELP!!!!! :trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første grunn til å slutte å tenke på han er at han tydeligvis er gift! Det bør du si til deg selv hver gang du ser han.

Skrevet

Ja takk, det er faktisk grunnen til at jeg styrer unna. Føler ikke behovet for skarpe klør nå. Vil slett ikke tenke på en gift mann. Forelskelse er noe faenskap!!!!!

Trenger RÅD! Hvordan begrrave alle følelser????

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes som du sikkert vet, ingen magisk snarvei ut av slike følelser. Men det finnes et par triks!

Du sier du gikk ut i naturen og gjorde et slags ritual/selvterapi/self talk.. hva med å gjenta dette hver dag? Det er mange som har god erfaring med å "helbrede" sine egne følelser. :) Meditasjon f.eks!

Eller hva med å flørte litt rundt med andre menn, slik at du blir betatt av noen andre i steden? ;)

Og kanskje du bør forsøke å holde deg opptatt med intressante/morsome ting i fritiden, slik at du i det minste slipper å tenke på han utenfor jobbsituasjonen?

Skrevet

Hold deg unna hvis han er gift.

Finn deg heller en singel mann:-) Mye bedre det:-)

Gjest Ei i samme båt
Skrevet

TS om det er noen trøst så er det fler som har det som deg. Jeg er også håpløst forelsket i en med ring på fingern og som deg er det ikke noe jeg heller vil enn at følelsene skal gå over. Jeg har prøvd å holde ekstra avstand men det er så vanskelig å være kald å avisende til den jeg liker best. Som deg har jeg mistanke om at han skjønner at jeg er forelska og at han på en måte oppmuntrer til det og holder meg varm med å være flørtete. Jeg har mine forbudte dag drømmer men samtidig tror jeg at det er snakk om en ego tripp hos han og at han liker å føle seg beundret. Frustrasjonen min dreier seg mye om at han jeg er forelska i flørter mye med meg å tråkker over grenser for hva som er normal oppførsel etter min mening. Jeg vet at det aldri kan bli oss to og skulle gitt mye for at forelskelsen min går over. Som deg leter jeg etter negative ting hos han og prøver å bli forbanna for at han flørter så mye med meg og utnytter mine følelser for å pleie sitt eget ego. Jeg kommer til å følge med i tråden. Hilsen ei i samme båt.

Gjest Gjest
Skrevet

Så dum og unødvenig komentar :forvirret: Det er ingen i denne tråden som har tenkt å legge seg etter en gift mann. Men det er tydeligvis noen gifte menn som syns det er morsomt å bli beundret på si.

Skrevet

Kommer aldri til å legge meg etter en gift mann (eller noens kjæreste, samboer ol) så lenge det er liv i meg. Har jobbet sammen med han i mange mnd før ringen var på plass en dag, ante ingenting om det. Blir rent redd for å forelske meg jeg...vet jo aldri hva de ikke viser...

Tro meg, jeg kjemper i mot med nebb og klør. Er bare så sykt ubehagelig når han står nært sagt oppå meg uansett om jeg flytter meg unna. Blir ikke lettere av den grunn....

Hadde det ikke vært fint med et register over alle gifte (og med kjæreste) menn så det hadde vært mulig å plukke dem ut før det er for sent....umulig desverre, men for en drøm...

Skrevet

Til "Ei i samme båt"

Vil bare sende deg en trøste :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
Ja takk, det er faktisk grunnen til at jeg styrer unna. Føler ikke behovet for skarpe klør nå. Vil slett ikke tenke på en gift mann. Forelskelse er noe faenskap!!!!!

Trenger RÅD! Hvordan begrrave alle følelser????

Det som fungerer best for meg er å finne en annen mann å begynne å date.

Trenger ikke å bli noe mer enn 1 date, ingen trenger å bli såret, men oppmerksomheten fra en annen mann, og opplevelsen av å bli kjent med og engasjere seg et nytt menneske, kan flytte tankene ganske langt bort fra et ømt og sårt sted der og da, og denne følelsen holder ganske lenge!

Og i tillegg har man kanskje blitt kjent med en grei kar :-)

Noen mener at sex med en annen løser problemet, men for min del skaper det kun et "nytt" problem i så fall, for jeg kan ikke ha sex uten følelser.

Men det er jo sant, har man ligget med en ny, da blir den fysiske tiltrekningen til en X straks fjernere...

Gjest Gjest
Skrevet

Men er det sikkert han er gift bare fordi han har en ring? Kan være den ringen betyr noe annet? Eller bare er pynt.

Hvis han ER gift følger jeg opp rådet om å gå på date med andre for å glemme han. Jeg var håpløst og intenst forelsket i en mann jeg aldri kunne få. Han var ikke gift, jeg var bare ikke hans type. Det jeg gjorde var å flørte, gå på date, snakke med menn på nett. Alt for å få bort fokus fra han jeg var forelsket i. Og jeg fortalte han om enkelte menn jeg møtte, sånn at han ikke skulle finne på å flørte meg med "i all vennskapelighet".

Skrevet

Han hadde på en helt glatt gullring.... Tok tidenes raskeste tilbaketrekning da jeg så det :fnise: Synes ikke helt at jeg kan spørre om han er gift heller....

Prøver å tvinge tankene over på andre ting, andre menn osv, har aldri følt et så sterkt sug mot noen før. Hmm...det er vel det jeg må glemme det ja...

Gjest Gjest
Skrevet

Vanligvis skal man jo prøve å overse irriterende småting ved mennesker man kjenner, og heller fokusere på det positive. I ditt tilfelle må du kanskje gjøre det motsatte. Når man er bunnløst forelsket er det ikke så lett å se irriterende svakheter ved den man liker, men han har garantert negative sider, som alle oss andre. Finn noe ved han du kan mislike. Prøv å tenke på han som manipulerende hvis han prøver å flørte med deg til tross for at du vet han er gift. Se han som en potensiell utro mann. Let etter feil og svakheter. Ikke for at du skal behandle han dårlig, men for å bli oppmerksom på han som en helt vanlig mann (eller kanskje til og med en dårlig mann) istedet for drømmeprinsen.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom ekteskapet hans går dårlig er det verdt å prøve..

Skrevet

Det er greit å prøve å få et innsmett da altså?

Ja ja, det er noen som har det etiske i orden, ser jeg.

Skrevet

Er det noen som helst grunn til å tro det i dette tilfellet? Kanskje han er helt nyforlovet for alt vi vet! Høres jo heller ikke ut som om TS kjenner fyren noe særlig, når hun ikke vet at han er i forhold en gang...

Skrevet

Det finnes vel få vidunderkurer mot uønsket forelskelse, dessverre. Jeg vet ikke om dette er noe godt tips, men kanskje TS kunne forsøkt å trekke kona hans (eller samboer/forlovede) inn i samtalen? Hvis du sier ting som: "Hvor skal dere på ferie i sommer da" eller "hva jobber kona di med da?" el.l. Så kanskje noe av "magien" og flørten dere har sammen brytes?

Lykke til! :klemme:

Skrevet

Atter igjen vil jeg presisere: Jeg rører ikke gifte menn.

Har valgt å ikke bli for godt kjent med han. Han var småflørtete første gang jeg møtte han, og jeg følte ikke behov for det i livet mitt da. Valgte derfor å holde meg på en viss avstand. Heldigvis snart ferie...møter han ikke utenfor jobben.

Skrevet

Litt prinsipper skal en da ha!!!! Og foresten, takk.

I dag har jeg vasket huset for å komme på andre tanker.

Tankene ble ikke særlig friskere, men jeg fikk da et veldig rent hus :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...