Gå til innhold

Noen som ikke skal ha med seg barna sine på festen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
:lol: Må bare flire av deg Felix! :lol: Selv om jeg ikke har barn selv, så har jeg jo vært i flere bryllup med barn, og jeg var forlover for hun som giftet seg som hadde en fireåring, så jeg har jo sett på ganske nært hold hvordan det kan gjøres da...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei nå begynner det å bli skikkelig latterlig her! Jeg har da vel aldri påstått at jeg vet hvordan det er å ha barn!?! :-? Jeg har bare sagt at jeg har fått erfare hvordan andre har arrangert sine bryllup MED barn, og at det har gått veldig fint - og at jeg ville ønsket å ha det slik om jeg hadde hatt barn i mitt bryllup.

De av mine venner som har giftet seg med sine barn tilstede på middagen har syntes at det var riktig og fint for både barn og foreldre. Hvorfor har du et problem med det?!

Du har vel ikke noe mer erfaring med det å gifte seg med barna tilstede enn meg du? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix har nok ikke noe mer erfaring i å gifte seg med barn tilstede enn deg, men jeg synes det er et helt kurant valg av foreldrene som skal gifte seg, at barna ikke er tilstede i bryllupsfesten, eller har en egen bryllupsfest et annet sted eller noe sånt.

Foreldre er man jo på heltid ellers, og et bryllup er en feiring av to mennesker som er glade i hverandre og ønsker å dele resten av livet sammen. Om disse har barn sammen, eller barn fra tidligere forhold/ekteskap, har jo ingen verdens ting med saken å gjøre egentlig.

Jeg er hvertfall for at brud og brudgom får anledning til å nyte SIN store dag, og at man ikke skal behøve å stå på pinne for barna sine akkurat den dagen. Barn synes som regel det er dritkjedelig å sitte ved et middagsbord i tre timer, samt å høre på masse taler, og synge sanger med tekst som de kanskje ikke greier å lese engang. Da er det bedre med et eget opplegg for barna, slik at de også kan ha det hyggelig - vel og merke på deres premisser.

Synes Felix sin løsning høres helt topp ut, jeg.

Og før du spør, Gjest - ja, jeg har barn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haleluja så nærtagende vi skal være da, dere.

For det første synes jeg det er helt uinteressant å diskutere barneoppdragelse med folk som ikke gidder å registrere seg engang.

For det andre, våre barn skal faktisk være med på vår bryllupsfest, så lenge de selv har lyst.

Jeg setter spørsmålstegn ved at noen velger å ha sine 15 mnd gamle babyer ved en bryllupsmiddag, det er fullstendig egoistisk og ikke minst

forferdelig slitsomt for babyen.

Jeg er pedagogisk barnepleier og jobber med barn fra ni mnd til to år hver eneste dag.

Jeg har to barn selv og har i tillegg jobbet i barnehager i en årrekke.

Jeg tør påstå at jeg vet ett og annet om barn og da særlig babyer i 15 mnds alderen.

Jeg har til denne dag IKKE MØTT EN ENESTE BABY som ville ha kost seg i en slik setting som en bryllupsfest er.

MEN !!!

Dersom det legges opp til et eget opplegg for de små blir det jo selvsagt noe helt annet.

Hvis barna har voksne de er 100 % trygge på, tilrettelagte aktiviteter og mulighet for mat og søvn er det selvfølgelig ikke noe problem å ha med seg barn.

Men JEG skjønner ikke poenget i det hele tatt da når det dreier seg om små babyer. La de heller være hjemme sammen med en kjent barnevakt i kjente omgivelser fremfor å ha dem i nærheten for mor og fars samvittighets skyld.

Kan drer garantere at barna ikke treffer på en eneste person som ikke er beruset?

En full bestefar eller tante er ikke det morsomste barn vet.

Ei heller høy musikk, mange fremmede og mye bråk.

La barna bli hjemme, sier nå jeg......

Og Starfish.....

FOR sivilisert???

Hva i all verden er det?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Princess

Når det kommer til stykket, så tror jeg alle foreldre vil like å tro at de vet best når det gjelder barn, MEN fakta er jo at hvert foreldrepar kjenner SITT EGET barn best -og ikke alle andres barn! ..ikke sant?!?

Hvorfor ikke la folk gjøre som de vil?

En må bare godta at folk velger forskjellig, og ingen her inne kan fortelle noen andre hvordan de skal legge opp bryllupsdagen sin, og hva som er best for DERES barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN fakta er jo at hvert foreldrepar kjenner SITT EGET barn best -og ikke alle andres barn! ..ikke sant?!?

Med fare for å ødelegge tråden,

hvordan i all verden kan du si at foreldre alltid kjenner barna best?

Det er jammen meg ikke foreldrene som tilbringer mest tid sammen med barna sine !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke la folk gjøre som de vil?

En må bare godta at folk velger forskjellig, og ingen her inne kan fortelle noen andre hvordan de skal legge opp bryllupsdagen sin, og hva som er best for DERES barn!

Selvfølgelig får folk lov til å gjøre som de selv vil, men samtidig bør man huske på at et bryllup i bunn og grunn er en fest for _voksne_. Skal barn ha det fint i en sånn anledning, er det nødt til å være eget opplegg for dem, som er beskrevet av flere her inne tidligere.

Tror ingen synes det er spesielt sjarmerende med babyhyl midt under en bryllupsmiddag, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å ødelegge tråden,

hvordan i all verden kan du si at foreldre alltid kjenner barna best?

Det er jammen meg ikke foreldrene som tilbringer mest tid sammen med barna sine !

I mitt tilfelle så. Vi får ikke barnehageplass. Er sammen med snuppelure på 18 mnd hele dagen.

Men dette var et sidespor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for å SVARE på det gjest spør om, som faktisk er saken her; jeg synes dere gjør det helt riktig. jeg har ikke barn, men har vært brudepike, og husker godt hvordan det var. jeg var fem år, festen var møkk kjedelig, det var ikke mye jeg var med på av den, for middagen var absolutt lang nok for en 5-åring. (og fulle folk er det ingen unger som liker å se)

tror ikke han har noe særlig glede av lange taler og mange timer ved et middagsbord, bryllupskake kan han jo få dagen etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa ikke at foreldre alltid kjenner barna best, men at foreldre gjerne kjenner EGET barn bedre enn ANDRES barn (er ikke det naturlig, da?) Hvordan kan du si at det ikke er foreldrene som tilbringer mest tid med barna sine? (Hvis vi ser bort fra Jon Blund).

Siterer igjen:

...fakta er jo at hvert foreldrepar kjenner sitt eget barn best.....(????)

Hvis vi ser bort fra Jon Blund som du sier, består små barns liv av 12 timer pr døgn.

12 ganger 7 er lik 84 timer.

9 1/2 ganger 5 er lik 47 1/2 timer.

Altså:

Barnas liv består av 12 timer om dagen 7 dager i uka = 84 timer

Barna er i barnehagen 9 1/2 time om dagen 5 dager i uka = 47 1/2 time

Klarer du å regne det ut selv...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det tror jeg at jeg trygt kan uttale meg om, men okay:

Se det slik:

Syv hele dager i en uke.

Fem hele dager i barnehage

To hele dager sammen med mor og far....

I rest my case......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du burde jo vite alt om dette du som tenker mer på fulle fødselspengerettigheter enn å kutte ned på arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...