Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Oi, her passar eg inn :) Eg trudde også at eg var snål, sat akkurat og tenkte på at kor jæveleg det hadde vore dersom det var sånn året rundt! Altså eg syns det er flott med sommar og at det er sol, men varmen... Eg vert også heilt utslått. Hovudverken kjem raskare og eg orkar ikkje sitje lenge å konsentrere meg om jobben. Samstundes er det vanskeleg å finne klede om morgonen som ein ikkje svettar seg ihjel i og som ser ok ut med hensyn til kollegaar. Eg får nesten pusteproblem i denne varmen!

Eg har ALDRI forstått dei som faktisk tek seg ein JOGGETUR i dette varme veret... Når eg seier at det herlegaste joggeveret er regn så får eg :sjokk: til reaksjon.

Så ja..haust, vinter (i ei viss grad) og vår er mine favorittårstider :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blander meg inn med en dyp og vakker alt, og tar andrestemmen på den høstlengselen der, cilipili...

:plystre:

Jeg også. Elsker høsten! Ellers klager jeg aldri på været, bortsett fra sommerheten som setter meg helt ut av spill. Ellers kan det være regn, snø, kuling, det gjør meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeglad i sol og sommer, men når temperaturen nærmer seg 30 grader slik som her i Oslo blir det i meste laget..... Sola er så sterk at jeg prøver å finne skygge overalt. Blir til at jeg sitter mye inne....

Heldigvis kommer ikke sola inn leiligheten min om morgenen. Det er helt passe temperatur om natta og når jeg står opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen her er vel at vi som vet at vi absolutt ikke liker denne sommervarmen,- vi liker den ikke på noe tidspunkt av året. Vi vet det og vi står for det. :)

Jeg blander meg inn med en dyp og vakker alt, og tar andrestemmen på den høstlengselen der, cilipili...

:plystre:

For et vakkert, lite kor! :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men var det noen ganger så varmt siom det er nå i oslo før? Det blir jo varmere og varmere og verre og verre for vært år. Jeg var bare barn for 10 år siden, men jeg kan ikke huske at det var 30c grader her da. Blir heldivis kaldere fra neste uke etter hva jeg har lesst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tilogmed en av de folka som suttrer fordi det aldri blir skikkelig vinter.

Hihi...ja om det er det du gjør akkuart nå, kan jeg forstå at du er fortvilet. Må høyt til fjells om du skal finne snø i disse dager. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Beste tråden jeg har lest - trodde frem til i dag at jeg var den eneste som sliter i varmen. Trodde jeg var rar, men forstår nå at det er flere av oss. På jobb går kollegene rundt og smiler pga det nydelige været. De nyter sola og varmen, mens jeg synes det er helt forferdelig. Kan ikke fordra presset om å "finne på noe ute i det fine været, kan jo ikke sitte inne" etter arbeidstid. Det er nesten som om man mååå være ute pga sola. Jeg sitter mye inne (som nå, hehe..) og dette synes folk tydeligvis er rart. Jeg er ordentlig høstmenneske. Kommer strålende fornøyd på jobb når det blåser og regner. Surt og kaldt - ja takk begge deler. DA har jeg energi. Folk flest reagerer med undring når jeg sier dette, de tror jeg tuller. Jeg kan sitte på jobben midt i de verste høststormene, kikke ut av vinduet og si til kollegaer at jeg elsker været ute. De blir nesten litt sure på meg, som om det ikke er lov til å like regnet.

Akkurat nå er det 25 grader i stua mi. Vinduer står på vid gap, men det hjelper ingenting. Ble nesten deprimert da jeg nettopp leste i avisa at været fortsetter hele helga. Takker for initiativ til denne tråden - har gjort det litt lettere for meg å holde ut frem til "kjøligere med lett regn" på mandag/tirsdag..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sol frid

Det er meldt 31 varmegrader i Oslo i morgen og da blir det gjerne varmere....

*til orientering* :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg koser meg :) Jeg svetter når jeg oppholder meg mitt i solsteika, så jeg orker ikke ligge pal i sola - holder meg mest til skyggen når jeg kan, og jeg kjenner også at jeg har litt mindre overskudd når det er så varmt - men likevel synes jeg det er nydelig.

Jeg fryser og hutrer meg gjennom stoore deler av vinteren. Og det er deilig å slippe.

Og å kunne sette seg ut på terassen med morgenkaffen og morgenrøyken kl. 7, iført shorts og singlet, uten å fryse - det er himmelsk. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi...ja om det er det du gjør akkuart nå, kan jeg forstå at du er fortvilet. Må høyt til fjells om du skal finne snø i disse dager. ;)

Hehe, jeg mente vel på vinteren. For meg er ikke en måned med snø vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... :P

Da er det bare å stålsette seg for morgendagen. Let i skuffer og skap, fyll opp isbitposene til randen og putt dem i fryseren. Når det kommer så langt at sola steiker : gjennombløt et frottehåndkle med kaldt vann og ha på panne, nakke eller der det måtte være et behov for rask lindring. Om man sitter foran ei vifte og lar "vannet" få tørke, har det også ekstra effekt når det kommer til nedkjøling. Frosne grønnsaksblandinger i et håndkle går også bra. Vi må skjerpe våpnene denne natten. Denne kampen skal vi gå seirende ut av, godtfolk! :jepp:

Fantastisk å se slik kampvilje!!

:plystre: "synger på gamle arbeidersanger"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker solen og alt det som kommer med den, men jeg sliter i varmen. Jeg føler meg ikke så deilig der jeg tusler avgårde med solsteiken i ryggen og svetten sildrer.

Jeg er heller ikke slik som resten av min familie, som kan sole seg i mange timer. Jeg må ha noe å gjøre. Jeg klarer ikke å ligge i ro hele veien. Iallefall ikke hvis det ikke er noen mulighet for avkjøling. Da blir jeg tullete..

Jeg elsker å dra til syden på sommeren da :ler: , men jeg har alltid tilgang til basseng, men det var en gang, da var jeg ute i ørkenen og temperaturen nærmet seg 50 grader litt for kjapt. Det var ikke jeg vandt til, de andre dagene var det rundt 40 grader, men når det gikk over, fy søren så jeg sleit. Så når temperaturen var så høy, så kan dere jo tenke dere hvordan sola var? Vel, jeg satt halveis i skyggen en eller annen gang på denne turen, slik at halve kroppen min fikk sol, mens den andre var i skyggen. Så når jeg reiste meg for å hente mat(de grillet sånn brød på innsiden av noen "leirtinger") så forstod jeg da at halve meg var rød som en hummer, mens den andre var bleik som en nordmann pleier å være :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hehe... :P

Da er det bare å stålsette seg for morgendagen. Let i skuffer og skap, fyll opp isbitposene til randen og putt dem i fryseren. Når det kommer så langt at sola steiker : gjennombløt et frottehåndkle med kaldt vann og ha på panne, nakke eller der det måtte være et behov for rask lindring. Om man sitter foran ei vifte og lar "vannet" få tørke, har det også ekstra effekt når det kommer til nedkjøling. Frosne grønnsaksblandinger i et håndkle går også bra. Vi må skjerpe våpnene denne natten. Denne kampen skal vi gå seirende ut av, godtfolk! :jepp:

Måte faktisk gjøre det i går jeg! Kom hjem etter en tur der jeg var skikkelig varm, ble ordentlig dårlig å dynket en håndduk i iskaldt vann he,he...la over hele meg. Etter en halvtime var jeg kommet sånn noenlunde til meg selv :gråte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Tine_*

Det er lov å klage på varmen når det er intenss varmt som nå, og det er lov å klage på bitende kulde på vinteren!

Jeg elsker denne varmen, men liker at det blåser litt samtidig da.

Hadde luftfuktigheten var høyere da hadde jeg nok krepert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er for varmt :sukk: Helt enig i at regn er perfekt for joggeturer :) Heldigvis har jeg et godt sovehjerte, så jeg får sove, tross varmen, men det er et slit å komme seg gjennom dagene uten å smelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt tabletter!

Blir du slapp og får hodeverk eller kvalme.....spis ting med mye salt!

Når vi seiler på varmen får vi beskjed om å innta salt tabletter for ikke å kollape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...