Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lummert her også. Gid det kunne blåse litt. Kom litt torden, men det var jaggu ikke mye å skryte av. Yr spådde først 24 grader her i ettermiddag, men satte det heldigvis ned til 22. 20 nå og overskyet, men føles myyye varmere siden det er så lummert. Lummert vær er det verste jeg vet. Spådd 10 grader på det varmeste på fredag, gleder meg allerede, hehehe :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige 7 grader i dag! Jeg koser meg sånn når jeg kan gå ut døra og kjenne kaldluften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 grader her, sol og litt vind. Perfekt! 👌 værste er når det er 25 grader+, sol og helt vindstille. Blir for varmt

Endret av smalls
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
6 timer siden, smalls skrev:

Melder 28 grader til lørdag her og sol. Kan ikke si jeg gleder meg :rolleyes:

Død og pine! «Bare» spådd 26 her, men kjenner jeg yr rett blir det vel mer. :rolleyes: 

Men når det er sagt er jeg veldig fornøyd med sommeren så langt i år. Litt mye regn, kanskje, men mye bedre det enn ekstremtørke og ekstremvarme. Vært bare noen få glovarme dager og håper ikke det blir mange fler av dem heller. 15-20 grader er perfekt! Tirsdag er det spådd 15 på det varmeste, svalt og godt. Jeg trives best i lunkne temperaturer siden jeg lett både fryser og blir for varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Salka said:

Død og pine! «Bare» spådd 26 her, men kjenner jeg yr rett blir det vel mer. :rolleyes: 

Men når det er sagt er jeg veldig fornøyd med sommeren så langt i år. Litt mye regn, kanskje, men mye bedre det enn ekstremtørke og ekstremvarme. Vært bare noen få glovarme dager og håper ikke det blir mange fler av dem heller. 15-20 grader er perfekt! Tirsdag er det spådd 15 på det varmeste, svalt og godt. Jeg trives best i lunkne temperaturer siden jeg lett både fryser og blir for varm. 

Er veldig, veldig enig. Ekstremtørke-og varme er grusomt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Salka skrev:

Død og pine! «Bare» spådd 26 her, men kjenner jeg yr rett blir det vel mer. :rolleyes: 

Men når det er sagt er jeg veldig fornøyd med sommeren så langt i år. Litt mye regn, kanskje, men mye bedre det enn ekstremtørke og ekstremvarme. Vært bare noen få glovarme dager og håper ikke det blir mange fler av dem heller. 15-20 grader er perfekt! Tirsdag er det spådd 15 på det varmeste, svalt og godt. Jeg trives best i lunkne temperaturer siden jeg lett både fryser og blir for varm. 

Ja, YR pleier ofte å skru opp gradene. Nå melder de plutselig 31 grader til lørdag 🤦‍♀️ jeg synes det er verst om natten. Takk gud for vifte hvis det blir for varmt. I fjor sommer var jeg uten vifte en stund. Var jo utsolgt overalt, så det var ille. Hjalp ikke å ha oppe vinduet 

Men heldigvis ingen tropesommer uke etter uke. Har ikke vært så ille her og melder rundt 18 ish grader til uka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Luna Llena skrev:

Syns synd på de i Sør-Europa , over 40 + og skogbranner :sad:

 

Huff, ja. :( Stakkars folk. Jeg har selv vært i Sevilla i ekstremvarme i juli og det var helt forferdelig. Vi måtte reise ut til kysten, klarte ikke være der mer. 

35 minutter siden, smalls skrev:

Ja, YR pleier ofte å skru opp gradene. Nå melder de plutselig 31 grader til lørdag 🤦‍♀️ jeg synes det er verst om natten. Takk gud for vifte hvis det blir for varmt. I fjor sommer var jeg uten vifte en stund. Var jo utsolgt overalt, så det var ille. Hjalp ikke å ha oppe vinduet 

Men heldigvis ingen tropesommer uke etter uke. Har ikke vært så ille her og melder rundt 18 ish grader til uka

Ja, de liker å skru opp gradene. 31 grader?! Huff, stakkars deg! Hvor i landet bor du? Helt enig i at det er verst om natten. Heldigvis har vi terrasse på soverommet, så døra står åpen (soverommet er i 2.etg), men hjelper jo lite om det er varmt og vindstille. Vifte er gull verdt, ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart går vi inn i juli. Det føles som det var i går at vi telte ned dagene til august, sov på verandaen, svetta katter og bikkjer, ble solbrent i hue og levde på kroneis og sandwich og likevel gikk ned mange kilo på grunn av all badingen. Nå er tiden her igjen. Hurra. Blir nedtelling med føljetong i år også. Hurra. Ønsker alle her en trygg reise gjennom svette- og migrenesesongen. Husk nok isbiter 🍦

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere sende litt varme til meg? Er lei av 8-10 grader og regn/vind. Sorry...feil tråd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Salka skrev:

 

Ja, de liker å skru opp gradene. 31 grader?! Huff, stakkars deg! Hvor i landet bor du? Helt enig i at det er verst om natten. Heldigvis har vi terrasse på soverommet, så døra står åpen (soverommet er i 2.etg), men hjelper jo lite om det er varmt og vindstille. Vifte er gull verdt, ja! 

Bor på Sørlandet, men melder heldigvis mildere til uka. Jeg liker sol og varme, men finnes grenser. Juli er rett rundt hjørnet og håper det blir en grei måned. Tåler varme dårligere nå enn før. Merker jeg blir slapp og irritabel om det blir for varmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det mange sure, irritabel folk. Dra til Svalbard og la oss andre kose oss i "sommervarmen". Sommervarme i anførselstegn for det har jaggu meg vært dårlig til sommer hittil i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, filifjonka skrev:

Ja, her var det mange sure, irritabel folk. Dra til Svalbard og la oss andre kose oss i "sommervarmen". Sommervarme i anførselstegn for det har jaggu meg vært dårlig til sommer hittil i år. 

Hvem er det som er sur og irritabel nå? Snakk om å kaste Stein i glasshus! :hoho: 

Ikke alle som tåler eller liker sterk varme vettu og det er oss denne tråden er for. ;) Er STRÅLENDE fornøyd jeg. 20-22 grader er faen ingen dårlig sommer. Ikke 15 heller for den saks skyld, vi bor tross alt i Norge. Har vært mange dager med rundt 20-22 grader hos meg, rundt 20 er helt perfekt for meg.

Finnes en tråd for de som sliter i kulda, men jeg gidder ikke lete etter den for deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, stakkars Stein som blir kastet i glasshuset. :hoho: Autocorrect retter alltid substantivet stein til mannsnavnet Stein :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Salka skrev:

Huff, stakkars Stein som blir kastet i glasshuset. :hoho: Autocorrect retter alltid substantivet stein til mannsnavnet Stein :hoho: 

Ja, stakkars Stein 😂 bare overse surpompen. Noen skjønner ikke at alle ikke elsker å ha det stupvarmt så svetten renner. Ofte de som klager hele vinteren på hvor kaldt det er. Oh the irony

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, smalls skrev:

Ja, stakkars Stein 😂 bare overse surpompen. Noen skjønner ikke at alle ikke elsker å ha det stupvarmt så svetten renner. Ofte de som klager hele vinteren på hvor kaldt det er. Oh the irony

 

Haha, ikke sant 😂 De som digger grisevarme, skogbrannfare og ekstremtørke kan dra seg til sør-Europa og la oss få nyte en normal, norsk sommer i fred. :nori:Håper juli blir som juni har vært, kanskje med bare bittelitt mindre regn, men likevel nok til at gresset vokser og skogbrannfaren holder seg lav. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok er det litt vind hos meg av og til, men +37 grader var max på min veranda i dag. :daane: 
Alle viftene har gått siden tidlig vår her og er det beste jeg har kjøpt i hele mitt liv. Omtrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...