Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Værgudene mobber! I natt da jeg hadde lagt meg begynte det å dryppe litt, men nei. Det ga seg etter noen minutter. Ikke første gangen det har skjedd siste uka 🙄 Men har i alle fall overskyet og litt vind for øyeblikket, så det er heldigvis ikke fullt så ille nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Enda en tulling skrev:

Auda, ser det var gammelt nytt, gikk glipp av noen nye innlegg...
Uansett, jeg har rømt til høyereliggende strøk og her ser det jammen ut til å bli regn. Det tordner og er mørke skyer overalt. Får håpe noe av det renner nedover dalstrøkene også da....
Men det virker jo ikke som lavlandsvarmen skal ta slutt med det første. 
På yr presterer en fyr å si: – Tenk om vi i september kunne oppleve norsk tropevarme. Det ville vore ein sensasjon, seier Lie."
Vil de ha enda mer varme og tørke? Har de gått helt fra vettet?? Er det ikke nok nå???

Men nå bøtter det ned gitt... Lekkert:)

Hehe, skjønte det. :) 

Å, din heldiggris. Høres fantastisk ut! Jeg har dessverre ikke mulighet til å rømme noe sted nå, men ta med litt regn ned i lavlandet i Oslo-området også da. :)  

Herregud, er det mulig? Sensasjon, faktisk. Han fyren kan ikke være riktig skrudd sammen. Katastrofe ville jeg kalt det. Det er egentlig katastrofe allerede. Skog brenner overalt og jorder, beiter og skog er et sørgelig syn. :cry3::trist:Gi meg regn nå! En uke i strekk med regn, litt vind og 15 grader hadde vært helt fantastisk nå! Jeg har aldri lengtet så fælt etter regn som nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Enda en tulling skrev:

På yr presterer en fyr å si: – Tenk om vi i september kunne oppleve norsk tropevarme. Det ville vore ein sensasjon, seier Lie."
Vil de ha enda mer varme og tørke? Har de gått helt fra vettet?? Er det ikke nok nå???

Men nå bøtter det ned gitt... Lekkert:)

Ja, virker som de vil det. Tenker de ikke over at dyr dør og barnfaren?! Får helt fnatt av de som vil ha mer tropevarme og masse sol fremover. Jeg kommer til å klikke mongo om det blir tropevarme helt ut i september!! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salka skrev:

Hehe, skjønte det. :) 

Å, din heldiggris. Høres fantastisk ut! Jeg har dessverre ikke mulighet til å rømme noe sted nå, men ta med litt regn ned i lavlandet i Oslo-området også da. :)  

Herregud, er det mulig? Sensasjon, faktisk. Han fyren kan ikke være riktig skrudd sammen. Katastrofe ville jeg kalt det. Det er egentlig katastrofe allerede. Skog brenner overalt og jorder, beiter og skog er et sørgelig syn. :cry3::trist:Gi meg regn nå! En uke i strekk med regn, litt vind og 15 grader hadde vært helt fantastisk nå! Jeg har aldri lengtet så fælt etter regn som nå. 

Ja, er fryktelig glad for å ha muligheten til å rømme, vet ikke hvordan jeg skulle holdt ut flere måneder sammenhengende med den varmen. Min fulle sympati til deg og andre som ikke har anledning til å reise vekk...
Men må hjemom innimellom for å se etter ting, ta inn posten osv. Prøver å  legge det til "kjølige" dager, men det er håpløst å planlegge, de flytter jo på varselet flere ganger om dagen
Ble ikke rare skura tross alt, kraftig men kortvarig, men skyene trekker seg østover. Kan jo håpe det kommer seg helt ned til Osloområdet før det går tomt...
Man får vel bare prise seg lykkelig over at folk som hr Lie (ennå) ikke kan styre været... 
Ser forøvrig ut til å ha vært stille fra avisene i det siste. Kanskje de begynner å synes det er flaut å juble over varmen, tatt i betraktning konsekvensene. Eller så er det bare det at varmen forlengst har mistet nyhetens interesse,,,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Aurora** skrev:

Ja, virker som de vil det. Tenker de ikke over at dyr dør og barnfaren?! Får helt fnatt av de som vil ha mer tropevarme og masse sol fremover. Jeg kommer til å klikke mongo om det blir tropevarme helt ut i september!! 😬

Enten tenker de ikke, eller de syns det er helt greit. Brann = varme, co2-utslipp fra brann = mer varme, mindre skog = mer varme og da kan de vel få drømmen sin oppfylt. Må jo anta at de bor midt i en by der de ikke risikerer at eiendommen deres blir berørt av evt branner. Dyr? Er jo bare å importere noen. Så lenge det fortsatt fins steder å importere fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
På 5.6.2008 den 11.03, Tabris skrev:

Jeg sliter også. Mange får energi av den sterke solen, men hos meg virker det mer som om solen drar energien ut av meg. Jeg blir matt, sliten, svett og energiløs.

Gleder meg til høsten - DA våkner jeg! 😄

Dette innlegget her beskriver nøyaktig hva jeg føler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Enda en tulling skrev:

Ja, er fryktelig glad for å ha muligheten til å rømme, vet ikke hvordan jeg skulle holdt ut flere måneder sammenhengende med den varmen. Min fulle sympati til deg og andre som ikke har anledning til å reise vekk...
Men må hjemom innimellom for å se etter ting, ta inn posten osv. Prøver å  legge det til "kjølige" dager, men det er håpløst å planlegge, de flytter jo på varselet flere ganger om dagen
Ble ikke rare skura tross alt, kraftig men kortvarig, men skyene trekker seg østover. Kan jo håpe det kommer seg helt ned til Osloområdet før det går tomt...
Man får vel bare prise seg lykkelig over at folk som hr Lie (ennå) ikke kan styre været... 
Ser forøvrig ut til å ha vært stille fra avisene i det siste. Kanskje de begynner å synes det er flaut å juble over varmen, tatt i betraktning konsekvensene. Eller så er det bare det at varmen forlengst har mistet nyhetens interesse,,,

Vet ikke hvordan jeg skal holde ut jeg heller. Eller, jeg holder egentlig ikke ut, jeg bare eksisterer fordi jeg må. Gruer meg til hver eneste dag, jeg blir bare mer og mer slapp og deprimert. :trist: :sukk: Ikke er jeg brun heller, jeg orker ikke være ute mer enn jeg må og er helst ute sent på kvelden. Jeg er nesten blekere enn noen annen sommer. Nå er jeg ikke den som ligger i sola uansett siden, men pleier jo å få litt farge. 

Hehe, godt godeste hr Lie ikke kan styre været, ja. 

Hehe, må være flaut å juble over varmen i avisene nå, ja. Men heldigvis ikke alle som elsker dette. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/21eWaR/Na-er-det-ikke-goy-lenger-Naturen-rundt-oss-er-i-ferd-med-a-do--Marianne-B-Skou?utm_campaign=2018_AP_Nyhetsbrev_Ukentlig_Lørdag_Uke28_abonnenter&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&referer=eDM_2018_AP_Nyhetsbrev_Ukentlig_Lørdag_Uke28_abonnenter&xtor=EPR-40-[2018_AP_Nyhetsbrev_Ukentlig_Lørdag_Uke28_abonnenter]&utm_emailid=10317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei!! Har null energi, dårlig matlyst og er uvel. Det er helt sinnssykt at det kun har vært 27 grader og oppover i halvannen måned i strekk! Unntaket har vært én eller 2 dager med regn og torden, hvorav 1 av dem var for noen dager siden da Sørlandet stod i brann pga lynnedslag. Tenker på de stakkars frusterte bøndene og gårdseierne, og ikke minst dyrene i skogen som ikke finner drikkevann i bekkene lengre. Nei fy, dette har vært og er en grusom sommer!! 😡 Det ser ikke ut til å bli noe forandring heller: 

Screenshot_20180717-150136_Yr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Stella Rose skrev:

Herregud som noen overdriver 🙄 

Vi overdriver ikke! Dette er den verste sommeren jeg noen gang har opplevd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
26 minutter siden, Salka skrev:

Vet ikke hvordan jeg skal holde ut jeg heller. Eller, jeg holder egentlig ikke ut, jeg bare eksisterer fordi jeg må. Gruer meg til hver eneste dag, jeg blir bare mer og mer slapp og deprimert. :trist: :sukk: Ikke er jeg brun heller, jeg orker ikke være ute mer enn jeg må og er helst ute sent på kvelden. Jeg er nesten blekere enn noen annen sommer. Nå er jeg ikke den som ligger i sola uansett siden, men pleier jo å få litt farge. 

Hehe, godt godeste hr Lie ikke kan styre været, ja. 

Hehe, må være flaut å juble over varmen i avisene nå, ja. Men heldigvis ikke alle som elsker dette. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/21eWaR/Na-er-det-ikke-goy-lenger-Naturen-rundt-oss-er-i-ferd-med-a-do--Marianne-B-Skou?utm_campaign=2018_AP_Nyhetsbrev_Ukentlig_Lørdag_Uke28_abonnenter&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&referer=eDM_2018_AP_Nyhetsbrev_Ukentlig_Lørdag_Uke28_abonnenter&xtor=EPR-40-[2018_AP_Nyhetsbrev_Ukentlig_Lørdag_Uke28_abonnenter]&utm_emailid=10317

6 minutter siden, Moondance skrev:

Jeg er så lei!! Har null energi, dårlig matlyst og er uvel. Det er helt sinnssykt at det kun har vært 27 grader og oppover i halvannen måned i strekk! Unntaket har vært én eller 2 dager med regn og torden, hvorav 1 av dem var for noen dager siden da Sørlandet stod i brann pga lynnedslag. Tenker på de stakkars frusterte bøndene og gårdseierne, og ikke minst dyrene i skogen som ikke finner drikkevann i bekkene lengre. Nei fy, dette har vært og er en grusom sommer!! 😡 Det ser ikke ut til å bli noe forandring heller: 

Screenshot_20180717-150136_Yr.jpg

Klem til dere begge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
2 minutter siden, Winza skrev:

Vi overdriver ikke! Dette er den verste sommeren jeg noen gang har opplevd...

Jo, greit det er varmt men å kalle det for helvete er å overdrive

Bilderesultat for hell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Jo, greit det er varmt men å kalle det for helvete er å overdrive

Bilderesultat for hell

Tja, er ikke langt i fra i hvert fall.. :svett:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Stella Rose
1 minutt siden, Winza skrev:

Tja, er ikke langt i fra i hvert fall.. :svett:

Så det er over 100+ der du er 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Så det er over 100+ der du er 🙄

Du trenger ikke å være så spydig! Dette er tross alt en tråd for vi som vil klage over varmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Er ikke spydig selv om jeg syns det er en overdrivelse å kalle sommeren for et helvete. Men nok om det, skal ikke svare mer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...