Gå til innhold

"Brukt" når man sover.....


Buster

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mann_*
Å våkne på den måten er ikke noe kjekt, det vet jeg av egen erfaring. Jeg hadde en partner som var på samme måten, han rett og slett vekket meg ved at vi i var i full gang med å ha sex. Prevensjon eller ei. Det ble mye krangling og faenskap pga det, mest fordi han påsto at enten a) jeg begynte det eller b) han også sov og dermed var like uskyldig. Med andre ord en slitsom situasjon.

Det som skjedde var at jeg ble super mistenksom og lite hypp på å faktisk ligge meg til å sove om kvelden. Jeg begynte å 'late som om jeg sov' for å faktisk ferske han når han satte i gang, og riktignok tok det ikke lange tid før det skjedde igjen. Han sov absolutt ikke. Jeg stilte noen ultimatum til han og etter den gangen var det ikke noe problem lengre. Jeg så ikke noe behov, eller ønske, for å anmelde han men hadde det ikke rettet seg, ville det nok ha blitt slutt mellom oss der og da.

Jeg synes du skal ha en prat med denne kjæresten din jeg og forhåpentligvis skjønner hun at det ikke er noe okay for deg at du blir vekket på denne måten. Jeg har som sagt vært i samme situasjon og skjønner hva du føler og hvor slitsomt det kan være. Lykke til videre med å få orden på nattesøvnen igjen xD

som om han hadde noe valg, lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Jeg hører med til dem som ikke syns det er dumt å bli brukt litt i søvne.... MEN det er en viktig forskjell og en vesentlig greie som må ligge til grunn for at det skal være ok, nemlig at det er avtalt på forhånd at det er lov...

Det har ikke dere... på samme måte som jeg ikke ville sagt anmeld anmeld hvis det var du som brukte henne når hun sov, så vil jeg ikke si det til deg. Dere har tross alt et seksuelt forhold. Men snakk med henne, igjen og si at dette går over dine grenser og hva du er komfortabel med... Kanskje pikk-nekt også i våken tilstand, til hun gir seg er noe? Selv om det går utover deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo sagt flere ganger at du ikke liker det. Og hun fortsetter. Det ER voldtekt.

Si det til henne enda tydligere, at du ikke liker det, og at det hun gjør, er voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Jeg synes det er greit at kjæresten min gjør sånn med meg, men det er kun greit fra han som jeg kjenner så godt, og fordi jeg har sagt at jeg liker det. Hadde en ny kjæreste tatt seg til rette på samme måte ville jeg også følt meg krenket.

Og hadde jeg vært mann, og ikke hatt lyst på barn tror jeg neppe jeg ville turt å legge meg til å sove med en slik dame. Det hun gjør er ett overgrep, og du bør kanskje vurdere å flytte, før du plutselig blir tvunget til å forholde deg til henne resten av livet, fordi hun er gravid med ditt barn.

Endret av Glør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gutt_*
Jeg synes det er greit at kjæresten min gjør sånn med meg, men det er kun greit fra han som jeg kjenner så godt, og fordi jeg har sagt at jeg liker det. Hadde en ny kjæreste tatt seg til rette på samme måte ville jeg også følt meg krenket.

Og hadde jeg vært mann, og ikke hatt lyst på barn tror jeg neppe jeg ville turt å legge meg til å sove med en slik dame. Det hun gjør er ett overgrep, og du bør kanskje vurdere å flytte, før du plutselig blir tvunget til å forholde deg til henne resten av livet, fordi hun er gravid med ditt barn.

Du imponerer meg.

Her snakker en mann om å bli voldtatt, og det du kan si er at du selv ikke har noe imot det, slik at kvinnen som voldtar han ikke skal føle skyld.

Ellers har du det bra?

og VI skal ha sympati for dere som blir voldtatt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Siste gjest, tror det Glør mente, og det som jeg skriver over her er at i en gitt setting med klare rammer, så kan det være greit.

MEN, det sier TS at det ikke er... Jeg sliter med å kalle det voldtekt, og det gjør jeg hvis det skjer andre veien også, altså hvis TS hadde vært en kvinne...

Overgrep, ja, men ikke voldtekt. Men det er et definisjonsspørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naria

Hadde kjæresten min hatt sex med meg mens jeg sov, hadde jeg absolutt følt meg voldtatt ja! HAdde jeg vært deg TS så hadde jeg nok gjort det slutt, for kjæresten din viser deg grunnleggende mangel på respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjæresten min hatt sex med meg mens jeg sov, hadde jeg absolutt følt meg voldtatt ja! HAdde jeg vært deg TS så hadde jeg nok gjort det slutt, for kjæresten din viser deg grunnleggende mangel på respekt.

Hei Naria!

Jeg ser ditt poeng og skal si meg enig med at jeg nok har tenkt den tanken før, nå er dette nemlig ikke første gang og jeg har slitt en del med dette i tillegg til en annen tung sak som jeg har mye tankestress rundt. Nå er likevel denne jenten en utrolig snill og god person som er lett å føle seg flettet sammen med. Hun har nok ikke ønsket meg vondt eller noe. Klart at det hun gjør er veldig feil og skal IKKE skje under noen omstendigheter så lenge ikke partene har avtalt dette på forhånd.

Nå er forholdet vårt veldig avslappet og godt, og hun har gitt meg sitt ord på at dette ALDRI skal hende igjen. Så da ønsker jeg å tro på henne denne gangen da hun ikke har gitt meg en slik garanti som dette før.

Ser at det er mange her inne som har sterke meninger om dette, så da er jeg ikke så ute å kjøre alikevel, har nemlig hatt en masse tanker som jeg ikke helt skjønte noe av.

Ønsker alle som leser dette en fantastisk helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør
Du imponerer meg.

Her snakker en mann om å bli voldtatt, og det du kan si er at du selv ikke har noe imot det, slik at kvinnen som voldtar han ikke skal føle skyld.

Når du siterer hele innlegget mitt hadde det kanskje vært en ide å lese det også først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Problemet er likevel at jeg har nevnt for min partner at jeg ikke liker dette og vil ikke at dette skal skje da jeg så altfor gjerne vil være våken og kunne oppleve dette samme med henne. En annen grunn som er viktig er at jeg ikke er klar til å få barn helt enda, og siden hun ikke bruker noe prevensjon så brukes det kondom enn så lenge. Saken er nemlig den at hun velger å droppe kondomet også når hun gjør dette med meg i søvne.

Kanskje du burde anmelde henne for voldtekt og få henne sperret inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jeg syns ikke det er noe sjakktrekk å anmelde kjæresten sin for voldtekt...

For et menneske som har opplevd voldtekt vil de neppe syns at sex i søvne med en man er sammen med kvalifiserer...

Men som sagt et overgrep, helt klar.

Lykke til TS, håper dere finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare si fra til henne at det ikke er greit.

Typen min gjør det samme med meg noen ganger, når jeg sover, men jeg syns ikke det gjør noe.

Men når man ikke syns det er greit er det ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen damer som har gjort dette med meg... :( Hvordan er det, egentlig? Blir drømmene annerledes? Våkner dere opp av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke det er noe sjakktrekk å anmelde kjæresten sin for voldtekt...

For et menneske som har opplevd voldtekt vil de neppe syns at sex i søvne med en man er sammen med kvalifiserer...

Men som sagt et overgrep, helt klar.

Lykke til TS, håper dere finner ut av det!

Her er du inne på noe vesentlig glamourgirl, da jeg ikke ønsker å anmelde samboer. Jeg ser nok ikke på dette som en voldtekt i den forstand som man gjerne forbinder ordet med. Det er helt klart en form for overgrep mot mine ønsker, som igjen beviser hvor lite mine ønsker respekteres. At dette gir rom for å revurdere visse deler av forholdet er en selvfølge, da jeg ønsker en partner som er der for meg og som ikke bare tenker på sitt eget beste. Man skal respektere, elske, ha lidenskap, tillitt osv for å kunne dele livet sammen med noen, dette trodde jeg at forholdet hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Enig i de som har beskrevet dette som en voldtekt, et nei er et nei ikke sant?

Illustrerer litt at det er ganske store mørketall for seksuelle overgrep mot menn.

Synes mangelen på respekt for dine følelser hun har vist virkelig er illevarslende, både med hensyn på sexen, men også med hensyn på mulig graviditet, som du også har vært klar på. Min erfaring er at den slags manifistering av personlighetstrekk ikke blir bedre med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty89

Du bør virkelig ta en prat med henne... Så respektløst av henne =|

Enten har hun lyst på barn ellers blir hun veldig kåt om kveldene...Kanskje hun tror du liker det litt?

Vell gi henne en streng beskjed...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pga at jeg har blitt fikla med mens jeg har sovet, så har jeg STORE problemer med å sove sammen med noen.. Det ødelegger veldig for meg..

Jeg har angst for å bli tatt på i søvne... så jeg "sloss" om noen nærmer seg meg..hehe

Når du ikke synes dette er greit, så er det ekstremt dårlig gjort av partneren din å gjøre dette mot deg!! Det er ingen som skal gjøre noe med deg uten ditt samtykke... Du har rett til å bestemme over din egen kropp...

Virker ikke som partneren din helt forstår at dette her gjør man ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter sier at han ikke liker dette. Han sier ikke at han føler seg voldtatt. Forskjell der.

To viktige ting:

1 - Han har gjort det klart at han ikke ønsker dette overfor denne kvinnen. Altså foreligger det IKKE noe samtykke.

2 - Han befinner seg i en hjelpeløs tilstand som hun utnytter, tiltross for at han har gjort det klart at han ikke ønsker dette.

I tillegg til at handlingen er et grovt svik, så er det helt åpenbart voldtekt etter lovens forstand. Mye tyder imidlertid på at grunnen til at TS ikke vil anmelde saken, er at samfunnet i liten grad aksepterer at menn kan være voldtektsoffer for kvinner. Det er stor fare for at han vil bli latterliggjort, slik kjønnsroller defineres idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...