Gå til innhold

Bryllupskake- topp - hvor finner man det?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sommerbrud 03

Var hos bakeren og bestilte bryllupskaken, men alle "toppene" han hadde var helt grusomme. Plastikk- brudepar med blonder og tyll er ikke helt min stil. Men han sa at han kunne sette på hvilken som helst topp hvis jeg skaffet den selv, så nå er spørsmålet; hvor i alle dager har man litt utvalg i slike ting???

Sommerbrud 03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte større bokhandlere har. Jeg sier ikke at de er fine, men så i alle fall noen her om dagen som ikke var fullt så grusomme som de jeg har sett før. Det var på Norli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har litt tid på deg, kanskje du kan finne noe på nettet?

Ta et Google-søk på Wedding Cake Topper så dukker det opp mange steder å kjøpe dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.cacas.no er norske forhandlere for Wilton (egentlig homeparty-greier, men jeg bestilte direkte fra dem). De har mengder av flotte topper både i plast og porselen. Vet at en del Christiania Glasmagasin-butikker + Jernia Stensbakk selger for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min kjøpte en utrolig morsom en fra USA hvor bruden drar brudgommen etter seg.... :ler: Denne er kjøpt på Wilton, men tror ikke de sender til Europa. Men hvis du kjenner noen i USA

Ellers søk på nettet - mye, fant også en dansk side en gang (men har ikke lenken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips sånn litt på siden... Jeg slet også med å finne kaketopper og fant kun en som kostet 400 kr som jeg likte og det var jeg IKKE villig til å betale :o Så vi pyntet kaken med de samme blomstene som jeg hadde i brudebuketten. Det fikk vi faktisk mye skryt for og jeg syns det ble fint selv også. Det forutsetter jo forresten at du skal ha marsipan på kaken da men..

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å pynte kaken med blomster, da jeg personlig ikke liker disse gjenstandene i plast. Synes ikke de er noe fine i det hele tatt. men det er hver sin smak. Heldigvis har vi alle ulike smaker og det gjør jo ikke verden så kjedelig.

En annen ting er at disse figureneer utrolig dyre. Det er flere ideer på hvordan man kan pynte kaken på toppen. Snakk med konditoren, de vet sikkert råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christinamor

jeg er enig med deg, det er så mye juglete og stygt.....Så da vi giftet oss, kjøpte jeg cernit-leire i flere farger (hos Panduro), og laget dem selv - et morsomt lite par som liksom skulle ligne ossda.... Sikkert mange her inne som ikke vil like dem, men jeg syns det var kjempemoro å stå for den biten selv, sette MITT preg på det liksom...

Skal se om jeg kan få scannet bilde denne uka...

Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med dette med kaketopp, nettopp fordi jeg synes disse i plast er skikkelig stygge. Lette i 6 mnd etter kaketopp, laget en selv i fimo-leire og kjøpte en som var veldig fin. Da vi skulle sette denne på kaken ble den ikke noe fin i det hele tatt og vi endte opp med denne i plast. Men det gjorde absolutt ingenting. Det er ingen som legger merke til kaketoppen uansett, så jeg vil vel egentlig bare råde dere til å heller bruke det meste av kreftene på andre ting innen planleggingen...

Forøvrig er det en del bokhandlere som har flotte kaketopper som ikke er i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...