Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 For en tid tilbake sendte jeg et bilde av meg til kjæresten min, noen måneder etterpå da jeg var på besøk hos han og pc’n hans stod på, tenkte jeg at jeg ville se om han fremdeles hadde bildet for moroskyld. (Ja, jeg vet jeg ikke skulle gått inn uten lov og se på bildemappen hans, men det var harmløst det jeg skulle se etter, og hadde, tro det eller ei, ingen baktanker med det hele). Fikk raskt se at det var langt i fra bare bildet av meg han hadde der. Flere bilder av tøsete små jenter med rosa dildoer stappa opp i… ja, etc, etc, som han hadde fått av andre jenter over msn. Det er jo ikke så vanskelig å finne ut når han hadde mottatt bildene, og fant da ut at dette hadde han mottatt etter vår tid. Det gikk en stund før jeg valgte å ta det opp med han, for jeg kjenner meg selv såpass mye at om jeg hadde tatt det opp der og da, hadde jeg sagt flere irrelevante, og vonde ting. I tillegg tenkte jeg at tanker omkring det hele forsvinner om det bare går nok tid, og lot derfor være å ta det opp. I stedet kom diskusjonen i helgen, etter et glass for mye rødvin fra min side. Dessverre førte jo ikke det noe godt med seg, og selv om han forklarte seg med at han angret veldig, at det var veldig dumt gjort og at det kun er meg han er glad i, og at dette var kun en jente som hadde sendt de til han uten videre, har jeg blitt fryktelig usikker på kjæresten. Føler det er urimelig av meg å tenke at han til en hver tid foran pc’n sitter og veksler skitne bilder med småjenter, men likevel, tanken er der, og stikker. Og personlig har jeg vanskelig for å tro at noen sender bilder av den typen _helt uten videre_. Likevel vet jeg at jeg burde stole på det han sier. Men det er vanskelig. Jeg vil så gjerne få bort tankene om at han driver slikt på si, men akkurat nå kjennes det til en viss grad nytteløst ut. Har sagt til han nå at jeg trenger noen dager på å tenke over ting, men akkurat nå ser jeg ikke helt hvordan utfallet av disse tankene vil bli.. Er det noen som har noe råd til hvordan jeg kan få bort de negative tankene som kretser om kjæresten min? Han fortjener da virkelig ikke at jeg skal danne et kanskje urealistisk bilde av han i hodet mitt! Så trenger sårt tips til hvordan de kan vendes til positive. Vil ikke miste denne fyren, til tross for at det såret meg det jeg fant ut. Hvordan hadde dere reagert?
Nabodama Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Sorry, men jeg ville nok ikke trodd på sendt til noen "uten videre". Nei, den ville jeg ikke gått på. Jeg vet ikke hvordan du kan vende dette til noe positivt.
Suzy Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Er du sammen med eksen min?? I så fall - løp for jævla livet. Han endrer seg aldri og han innrømmer ingenting. Spøk til side. Han må vel kunne gi en real forklaring på hvorfor og hvordan han har fått disse bildene. Hva er formålet med å be jenter sende seg slike bilder? Hva er i det hele tatt formålet med å ha kontakt med dem?? Hadde tatt dette med en klype salt og bedt ham om å gi meg en skikkelig forklaring der alle kort blir lagt på bordet, for at jenter sender bilder av seg selv med div ting puttet opp i rattata, tror jeg ikke noe på.
Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Nei, sliter litt med det der. Og selv om jeg sa ganske klart i fra i helgen at jeg ikke ville ha det sånn, så føler jeg at det kanskje ikke gikk helt inn på han det som ble sagt, da han forklarte seg med det jeg nevnte i sted. Kjenner meg også såpass godt at jeg vet når ting stikker sånn som det der, glepper det fort en kommentar som jeg vet jeg burde spart meg for. Sa derfor dette til han at det kunne komme siden jeg ble såpass sårat. Da fikk jeg tilbake at da gadd han ikke svare meg, for det var barnslig, og om jeg skulle tråkke han ned sånn, så orket han ikke det. Greit nok det, innerst inne vet jeg det er barnslig å komme med slikt, men kjenner jeg ikke klarer å tenke helt rasjonelt riktig enda.. isj.
milla-mor Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 (endret) Man knuger til seg alle mulige elendige unnskyldninger, for sannheten kan være for sårende til at man orker å ta den innover seg. Men det er nok neppe sant at denne jenta bare sendte slike bilder til ham uoppfordret. Nope. Og hadde det vært sant, så burde han fortalt henne at det var upassende, og slettet bildene. Dessverre har jeg ingen gode råd... Men jeg har vært i en lignende situasjon som din. Og da skjønte jeg hvor lite verdt et forhold uten tillit er. Endret 2. juni 2008 av milla-mor
Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Spøk til side. Han må vel kunne gi en real forklaring på hvorfor og hvordan han har fått disse bildene. Hva er formålet med å be jenter sende seg slike bilder? Hva er i det hele tatt formålet med å ha kontakt med dem?? Han mener jo da at den reale forklaringen på det hele er at hun faktisk hadde sendt de uten videre, at hun var så forelsket i ham og slengte slikt etter ham. Han sier også at han ikke har kontakt med henne lenger, og vil så gjerne stole på det, men akkurat det føles en smule vrient akkurat nå. Ser bare for meg et scenario hvor han sitter på msn og styrer med disse jentene hele tiden. Og slike tanker er jo ikke rettferdig over for han heller.. Blæ! hehe
Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Man knuger til seg alle mulige elendige unnskyldninger, for sannheten kan være for sårende til at man orker å ta den innover seg. Men det er nok neppe sant at denne jenta bare sendte slike bilder til ham uoppfordret. Nope. Og hadde det var sant, så burde han fortalt henne at det var upassende, og slettet bildene. Dessverre har jeg ingen gode råd... Men jeg har vært i en lignende situasjon som din. Og da skjønte jeg hvor lite verdt et forhold uten tillit er. Uff, ja. Det er akkurat det jeg hadde skrevet til andre, om noen hadde skrevet et tilsvarende innlegg her. Bare det mange ganger er lettere sagt enn gjort når man er så ufattelig glad i fyren... :/
Rosalie Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Hun "slengte" bildene etter han. Men hvem lagret de på PCen i stedet for å slette dem..?
milla-mor Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 Uff, ja. Det er akkurat det jeg hadde skrevet til andre, om noen hadde skrevet et tilsvarende innlegg her. Bare det mange ganger er lettere sagt enn gjort når man er så ufattelig glad i fyren... :/ Selvfølgelig er det vanskelig. Prøv å bli litt mer sint, istedenfor å skrive at det er urettferdig mot ham å anta at han sitter å sikler på disse bildene. Det er han som har bæsjet i skuffen. Ikke du.
Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 Hun "slengte" bildene etter han. Men hvem lagret de på PCen i stedet for å slette dem..? Ja, jeg spurte han om dette, og da sa han at han såklart burde slettet dem. Og sa også at om han ikke ville jeg skulle sett dem, så ville han jo da lagt de i en annen hemmelig mappe. Jeg bare: Jasså? Så du har en slik?.. Men dette benektet han videre.. Usikker? mhm! Selvfølgelig er det vanskelig. Prøv å bli litt mer sint, istedenfor å skrive at det er urettferdig mot ham å anta at han sitter å sikler på disse bildene. Det er han som har bæsjet i skuffen. Ikke du. Sant. Kanskje gjøre det enda klarere for ham at om han vil fortsette å være sammen med meg, så må han hjelpe meg med å bygge opp tilliten til han igjen, eller no..
milla-mor Skrevet 2. juni 2008 #11 Skrevet 2. juni 2008 Ja, jeg spurte han om dette, og da sa han at han såklart burde slettet dem. Og sa også at om han ikke ville jeg skulle sett dem, så ville han jo da lagt de i en annen hemmelig mappe. Jeg bare: Jasså? Så du har en slik?.. Men dette benektet han videre.. Usikker? mhm! Sant. Kanskje gjøre det enda klarere for ham at om han vil fortsette å være sammen med meg, så må han hjelpe meg med å bygge opp tilliten til han igjen, eller no.. Ja... Hvis han ikke tar dette seriøst, så finner han sikkert på noe sprell igjen. Du må gjøre det helt klart at han kommer til å miste deg dersom han ikke klarer å gjenvinne din tillit. Dårlige unnskyldninger og "gidder ikke å diskutere det hvis du blir barnslig" kan han stikke et visst sted. Dette er ikke en filleting. Ikke la ham lure deg til å tro at du overreagerer.
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Pokker også, gutter altså... Nå er min historie litt annerledes da, men jeg fant ut at kjæresten var utro. Vi bodde fra hverandre, men skulle flytte sammen om noen måneder. I tillegg ahr jeg før funnet meldinger på mobilen om at 'det var på tide med litt "telefonsex" snart'. Tok det opp med han og det var bare kødd han og en kompis hadde holde på med sa han (de hadde sendt til en jente). Så bestemte vi oss for å prøve igjen. Har gått ett år nå, men jeg klarer ikke å legge tankene fra meg om alt han kanskje har gjort/kommer til å gjøre. Har bestemt meg for at nå er det nok takk og farvel... Det er som du sier, problemet etter slike ting er at du har alltid den lille tvilen som ligger og gnager. Og den kan være pokker så irriterende!! :s
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Wow! Mannfolk kan være merkelige. Jeg hadde fløyet i taket, og blitt skikkelig såra. VEdder 1000kr på at han ikke sier sannheten. Er det ikke slik når folk sender ting over msn at den som kal motta filen må godkjenne den?. Det vil jo i såfall si at han hadde kontakt med denne jenta!? At han sier du kommer med barnslige kommentarer eller spørsmål, er å angripe den tilbake, fordi han føler seg låst og vil unngå å svare på spørsmålet. Hvem i all verden beholder slike bilder? Wæææ... det der om at han sier at han ikke ville du skulle finne de, og burde ha lagt de i en "hemmelig" mappe.. er helt uhørt. Får frysninger nedover rygggen av å tenke på d... har hatt lignende opplevelser før, med en mann som skjuler ting, og som dekker over saker. Hadde takla dette minst like drålig som deg! Og SLUTT å unnskylde ham! i en vanskelig periode.
Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 Tusen takk for svar alle sammen! Er godt å høre at jeg ikke overreagerer, og at det ikke er noen filleting! Tror jeg trengte den lille piffen dere har gitt til å bli fortrolig med meg selv om at dette virkelig ikke er greit. Kommer helt klart til å ta det opp med han igjen neste gang vi møtes for å si at tilliten må bygges opp igjen for at dette forholdet skal funke videre, for det er som Gjest_Mie_ sier, den lille gnagende tvilen som er så vond. Og som vi alle har lest og erfart tidligere - et forhold uten tillit, er dessverre oftest dødfødt.. Vil også tro at om han virkelig forstår at dette er noe jeg ikke syns er akseptabelt i et forhold, og velger å revurdere hele forholdet på grunn av det, så kanskje han skjønner at om han vil være med meg, så lar han være å gjøre det igjen. I stedet for å være totalt blåøyd og bare godta det hele med en gang og unnskylde ham slik jeg ser jeg har gjort til nå.. Da tror jeg det vil være lettere for han å gjøre lignende ting igjen, siden jeg da tilgir han med en gang.. Så nei. Her skal det sies litt klarere i fra ja! Takk, dere
FoxyFish Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 Jeg hadde blitt eitrende forbanna, da dette er utroskap i min bok.
Gjest pille Skrevet 2. juni 2008 #16 Skrevet 2. juni 2008 Tusen takk for svar alle sammen! Er godt å høre at jeg ikke overreagerer, og at det ikke er noen filleting! Tror jeg trengte den lille piffen dere har gitt til å bli fortrolig med meg selv om at dette virkelig ikke er greit. Kommer helt klart til å ta det opp med han igjen neste gang vi møtes for å si at tilliten må bygges opp igjen for at dette forholdet skal funke videre, for det er som Gjest_Mie_ sier, den lille gnagende tvilen som er så vond. Og som vi alle har lest og erfart tidligere - et forhold uten tillit, er dessverre oftest dødfødt.. Vil også tro at om han virkelig forstår at dette er noe jeg ikke syns er akseptabelt i et forhold, og velger å revurdere hele forholdet på grunn av det, så kanskje han skjønner at om han vil være med meg, så lar han være å gjøre det igjen. I stedet for å være totalt blåøyd og bare godta det hele med en gang og unnskylde ham slik jeg ser jeg har gjort til nå.. Da tror jeg det vil være lettere for han å gjøre lignende ting igjen, siden jeg da tilgir han med en gang.. Så nei. Her skal det sies litt klarere i fra ja! Takk, dere Bare ikke bli lei deg om han ikke "takler" at du sier i fra, og faktisk går fra deg pga at du tar det opp. Men da skal du vite at du er bedre uten han !
angeleyes Skrevet 2. juni 2008 #17 Skrevet 2. juni 2008 Synes det er kjempebra at du har bestemt deg for å si skikkelig fra! Du fortjener å bli behandlet med respekt, og det gjør han ikke nå. Fortell ham hva du føler og krev et bedre svar enn det han har gitt deg til nå. Når han sier at han ikke gidder å diskutere det fordi du er banrslig så kan det være fordi han faktisk ikke vet helt hva han skal si. Har vært bort dette før... Det må da være en grunn til at han har tatt vare på disse bildene. Og jeg stusser veldig på at han ikke har nevnt det til deg hvis det var en jente som viste slik interesse for ham at hun "uten videre" sendte slike bilder. Håper det ordner seg til det beste for deg
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #18 Skrevet 4. juni 2008 Tusen takk for svar alle sammen! Er godt å høre at jeg ikke overreagerer, og at det ikke er noen filleting! Det er klart at det å oppbevare slike bilder ikke kan unnskyldes på noen måte. Uansett vitner det om et tarvelig kvinnesyn. Dersom du har mistanke om at noen av jentene er mindreårige, MÅ du straks anmelde ham til politiet, da besittelse av slike blider et straffbart og kan gi lange fengselsstraff (dog alt for kort etter min mening). En politianmeldelse vil nok være en effektiv straff for mannen uansett, for da blir hans virksomhet eksponert også for folk utenfor husets 4 vegger, og han må stå til rette for det han har gjort.
FoxyFish Skrevet 4. juni 2008 #19 Skrevet 4. juni 2008 Det er klart at det å oppbevare slike bilder ikke kan unnskyldes på noen måte. Uansett vitner det om et tarvelig kvinnesyn. Dersom du har mistanke om at noen av jentene er mindreårige, MÅ du straks anmelde ham til politiet, da besittelse av slike blider et straffbart og kan gi lange fengselsstraff (dog alt for kort etter min mening). En politianmeldelse vil nok være en effektiv straff for mannen uansett, for da blir hans virksomhet eksponert også for folk utenfor husets 4 vegger, og han må stå til rette for det han har gjort. Man skal VIRKELIG være forsiktig med beskyldninger i denne skalaen, så det syntes jeg ikke var noe godt råd i det hele tatt! Det får da være måte på hevnaksjoner!
Buster Skrevet 5. juni 2008 #20 Skrevet 5. juni 2008 Wadjet er inne på noe her som jeg støtter. At han har lagret disse på PC`en viser jo hvor landet ligger da dette er noe han må bekrefte for å få lagt inn. Når det blir sagt denne saken med en gang utro så er den alltid utro er bare tull, men hva jelder slike ting som dette aner jeg ikke og tror nok folk kan forbedre seg her også. Tro likevel at du hadde hatt veldig mye igjen for å spørre han om dere ikke kunne sette dere ned pfor å se gjennom bildene på hans data. Da dette ville kunne berolige deg og sørge for at du slapper av, og om han ikke vil dette så er det ikke noe annet å si ann at han er REDD for å opplyse deg om sannheten dessverre. Hva min erfaring tilsier så er nok dette neppe noe han kun har gjort en gang og ikke kommer til å gjøre igjen. Det er jo slik som jeg liker det (altså sitte forskjellige plasser) slik at man kan kommunisere via skype i samme hus og snakke slik. Da blir det ikke slik at den ene forstyrrer den andre med msn med kompiser osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå