Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_cam_*
Skrevet

Jeg er sammen med en kjempe snill mann, han er kjørlig og god, har ikke noe å utsette på ham, bortsett fra 1 ting som jeg syns er skikkelig vanskelig.

De han jobber med reiser sammen til utlandet og kjøper seg horer, han er selvfølgelig ikke med på dette. Det som bekymrer meg er at han går ut med disse gutta på jobben, og fester med de. Jeg ville jo ikke ha menget meg med slike mennesker om jeg tok avstand fra det? Han tar avstand fra dette, men jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor han da går sammen med de. Jeg har sagt at jeg ikke liker det, men kan selvfølgelig ikke nekte ham dette. Så ble hele jobben bedt med på et seminar til tyskland, og han reiste i går. Jeg forstår at han vil reise, på samme tid så blir jeg litt lei meg for hvem han faktisk reiser sammen med. Om de reiser på stripping, som forsåvidt er uskyldig, selvom jeg ikke syns det er det.

Jeg forstår bare ikke at han vil reise med slike mennesker, og så lurer jeg på om dette er slike mennesker han vil fortsette å gå sammen med. Og når når han grensen sin for at det ikke er så ille å kjøpe sex. Tydeligvis så har de andre blitt preget av hverandre. Jeg er kjempe glad i ham, men jeg vet ikke om jeg vil leve med en type som har slike venner???

Videoannonse
Annonse
Gjest Gutt92
Skrevet (endret)
Jeg er sammen med en kjempe snill mann, han er kjørlig og god, har ikke noe å utsette på ham, bortsett fra 1 ting som jeg syns er skikkelig vanskelig.

De han jobber med reiser sammen til utlandet og kjøper seg horer, han er selvfølgelig ikke med på dette. Det som bekymrer meg er at han går ut med disse gutta på jobben, og fester med de. Jeg ville jo ikke ha menget meg med slike mennesker om jeg tok avstand fra det? Han tar avstand fra dette, men jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor han da går sammen med de. Jeg har sagt at jeg ikke liker det, men kan selvfølgelig ikke nekte ham dette. Så ble hele jobben bedt med på et seminar til tyskland, og han reiste i går. Jeg forstår at han vil reise, på samme tid så blir jeg litt lei meg for hvem han faktisk reiser sammen med. Om de reiser på stripping, som forsåvidt er uskyldig, selvom jeg ikke syns det er det.

Jeg forstår bare ikke at han vil reise med slike mennesker, og så lurer jeg på om dette er slike mennesker han vil fortsette å gå sammen med. Og når når han grensen sin for at det ikke er så ille å kjøpe sex. Tydeligvis så har de andre blitt preget av hverandre. Jeg er kjempe glad i ham, men jeg vet ikke om jeg vil leve med en type som har slike venner???

Med slike mennesker ? Virker som du ser veldig ned på disse personene. Bare fordi de kjøper seg horer betyr ikke det at de er noe dårligere som mennesker, bare at de har et annet syn på hva som er greit med hensyn til sex, enn det du har.

Og jeg synes ikke det virker som om du er så glad i mannen din, når du sier at du ikke vet om du kan leve med ham, fordi vennene hans kjøper horer...

Endret av Gutt92
Gjest Britt Banditt
Skrevet
Med slike mennesker ? Virker som du ser veldig ned på disse personene. Bare fordi de kjøper seg horer betyr ikke det at de er noe dårligere som mennesker, bare at de har et annet syn på hva som er greit med hensyn til sex, enn det du har.

Og jeg synes ikke det virker som om du er så glad i mannen din, når du sier at du ikke vet om du kan leve med ham, fordi vennene hans kjøper horer...

Og et litt annerledes kvinnesyn kanskje..?

Skrevet

Feil, jeg elsker ham utrolig høyt. Så at jeg er glad i ham er det ingen tvil om. Og vær så snill og ikke si at jeg ikke er det, for ellers så hadde jeg nok ikke vært så lei meg som jeg er nå.

Og ja jeg ser ned på menn som kjøper seg horer, og syns de er dårlige mennesker som faktisk bruker svake mennesker som trenger mat og vann for å selge sex.

Og jeg liker ikke at han går sammen med slike mennesker nei.

Skrevet

Han kan da ikke noe for at han må på jobbreise med de?

Han kan ikke nekte å dra på jobbreise fordi dama hans syntes at det er feil å kjøpe horer. Tror sjefen hadde begynt å lure litt da ja.

Skrevet
Han kan da ikke noe for at han må på jobbreise med de?

Han kan ikke nekte å dra på jobbreise fordi dama hans syntes at det er feil å kjøpe horer. Tror sjefen hadde begynt å lure litt da ja.

Jeg har aldri sagt at han ikke skulle reise, har hele tiden sagt at jeg hadde reist selv. Men det bekymrer meg at han tilbringer så mye tid sammen med de. Jeg er sikkert bare teit, jeg forstår jo det. Vet ikke hvorfor jeg reagerer slik som jeg gjør heller. Det plager meg at han reiser på feste tur med jobben, det er nok fordi at jeg vet hvordan folk han reiser sammen med. Flere av de hadde sagt at da var det bare å kjøpe seg hore. Han vil ikke gjøre det, jeg vet at jeg ikke trenger å bekymre meg for det. Æsj, jeg vet at jeg er urettferdig når jeg reagerer på dette.

Gjest Elfrida
Skrevet

Hm, du skriver i overskriften at "Han lever et liv som jeg ikke klarer å bli fortrolig med", men det er jo livet noen av kollegaene hans lever du ikke klarer å bli fortrolig med? Du burde ikke laste ham for hva hans venner/kolleger gjør og mener.

Skrevet
Hm, du skriver i overskriften at "Han lever et liv som jeg ikke klarer å bli fortrolig med", men det er jo livet noen av kollegaene hans lever du ikke klarer å bli fortrolig med? Du burde ikke laste ham for hva hans venner/kolleger gjør og mener.

Han tar på en måte del i dette livet iom at disse beg å bli hans venner. Han fester også med disse i helgene. Jeg har på ingen måte nektet ham å gå ut med disse, eller noe annet. Men jeg reagerer på at han har slike mennesker som sine venner. Ville dere ha likt at typene deres hadde slike venner?

Gjest Gutt92
Skrevet
Han tar på en måte del i dette livet iom at disse beg å bli hans venner. Han fester også med disse i helgene. Jeg har på ingen måte nektet ham å gå ut med disse, eller noe annet. Men jeg reagerer på at han har slike mennesker som sine venner. Ville dere ha likt at typene deres hadde slike venner?

Men så lenge han ikke gjør det, så er det da virkelig ikke noe problem ? Kan jo hende disse vennene hans er utrolig hyggelige mennesker, selv om de kjøper horer i Thailand....

Jeg synes fortsatt det er sykt at du tviler på om du kan leve med typen din, fordi han har venner som gjør noe som du ikke liker ? Han gjør det jo ikke, han har bare venner som gjør dette.

Skrevet

Hei,

helt ærlig så hadde nok ikke jeg heller likt det hvis min type/mann hadde hatt slike venner. Mange grunner til det da, bla. at de vil jo også være omgangsvenner av deg etterhvert. Jeg ville nok hatt problemer med å omgås dem. Og nå vet jeg ikke om noen av de har damer her hjemme, men hvis de har det og du også blir kjent med de etterhvert vil det jo være litt vanskelig og måtte skjule hva mennene dems driver med. Min mening da, sikkert noen som synes det ikke gjør noe, men det synes jeg..

Gjest Elfrida
Skrevet

Noen av mine venner har meninger som går veldig på tvers av mine, men jeg liker dem for det! Vi har respekt for hverandre og for hverandres meninger, og det utgjør i grunnen hele forskjellen.

Noen folk derimot har meninger og oppførsel som gjør at jeg ikke takler dem - og da ligger jeg heller unna. Dersom min samboer skulle ha en slik venn som jeg ikke orker å være i nærheten av, ja så forteller jeg min samboer det, og så ligger jeg unna. Jeg gidder ikke å omgås folk jeg ikke tåler trynet på. Men jeg kan heller ikke bestemme hvem min samboer ønsker å ha som venner.

Skrevet
Men så lenge han ikke gjør det, så er det da virkelig ikke noe problem ? Kan jo hende disse vennene hans er utrolig hyggelige mennesker, selv om de kjøper horer i Thailand....

Jeg synes fortsatt det er sykt at du tviler på om du kan leve med typen din, fordi han har venner som gjør noe som du ikke liker ? Han gjør det jo ikke, han har bare venner som gjør dette.

Jeg forstår den reaksjonen, men kan prøve å forklare litt mer hva jeg mener.

Dette er gutter som tar seg helge turer for å kjøpe horer, om de gjør det i norge vet jeg ikke. De skryter av kjøpene sine, og dette er noe skjer veldig ofte. De er single alle sammen, og kun min kjæreste som har dame som flyr med de. De andre mennene som er i forhold er ikke ute sammen med disse, og det reagerer jeg på. For meg så virker det som at han fremdelses er i singel livet, han vil hele tiden feste. Og jeg begynner å bli lei av dette. Han vil ha barn, jeg har sagt nei, for jeg orker ikke å gå gravid alene. Han sier da at ting vil bli annderledes, men vil det bli det? Når dette er det livet han liker å leve nå, så vil vel ikke et barn forandre på det? Det er vel kanskje det at jeg ønsker å leve et annet liv, enn at festing skal representere all vår fritid. Og så er det disse kompisene hans da, som han har fått det siste året. Liker ikke at han fester med disse jeg.

Og sant som du sier, så lenge han ikke gjør noe galt.. Men så da, om alle andre går på slike steder. Hva gjør han da?

Føler at jeg er skikkelig urettferdig nå, men syns ting beg å bli vondt.

Egentlig så burde jeg bare bite dette i meg, og late som ingenting.

Gjest Gjest
Skrevet

"Vis meg dine venner, og jeg kan si hvem du er". Den duger til en viss grad.

Jeg hadde nok reagert på samme vis. Det å frivillig (ser bort fra jobbreisene her) omgås mennesker som utnytter andre er noe jeg ikke hadde sett særlig posiitivt på.

Men er det venner eller bekjente? Jeg har flere jeg ikke liker, men å ta en fest med de er stort sett greit nok. Unngår de så langt det lar seg gjøre, og holder meg til andre på festen.

Skrevet

Jeg tror dette er en av tingene som hadde brydd meg minimalt med sambo's venner. Så lenge han ikke driver med noe slikt selv (og det vet jeg jo at han ikke gjør) så får vennene hans holde på som de vil.

De har flere andre meninger som jeg heller kunne brukt som grunn for at sambo skal slutte å være med de, men alt kan ikke følge meg heller.

Gjest Gutt92
Skrevet
Jeg forstår den reaksjonen, men kan prøve å forklare litt mer hva jeg mener.

Dette er gutter som tar seg helge turer for å kjøpe horer, om de gjør det i norge vet jeg ikke. De skryter av kjøpene sine, og dette er noe skjer veldig ofte. De er single alle sammen, og kun min kjæreste som har dame som flyr med de. De andre mennene som er i forhold er ikke ute sammen med disse, og det reagerer jeg på. For meg så virker det som at han fremdelses er i singel livet, han vil hele tiden feste. Og jeg begynner å bli lei av dette. Han vil ha barn, jeg har sagt nei, for jeg orker ikke å gå gravid alene. Han sier da at ting vil bli annderledes, men vil det bli det? Når dette er det livet han liker å leve nå, så vil vel ikke et barn forandre på det? Det er vel kanskje det at jeg ønsker å leve et annet liv, enn at festing skal representere all vår fritid. Og så er det disse kompisene hans da, som han har fått det siste året. Liker ikke at han fester med disse jeg.

Og sant som du sier, så lenge han ikke gjør noe galt.. Men så da, om alle andre går på slike steder. Hva gjør han da?

Føler at jeg er skikkelig urettferdig nå, men syns ting beg å bli vondt.

Egentlig så burde jeg bare bite dette i meg, og late som ingenting.

Skjønner litt mer av hva du mener nå. Kanskje du bare burde snakke med ham om det ? ( hvis du ikke allerede har prøvd det da..)

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Ikke meningen å være stygg, men hvordan kan du være helt sikker på at han ikke gjør noe på disse turere???

Jeg har selv vært i ett slikt forhold og vet at menn kan si en ting til damen og faktisk mene og gjøre det helt motsatte.

Ikke alle er slik selvfølgelig, men....

Gjest Gjest
Skrevet

Folk kan være hyggelige selv om de kjøper horer. Det går også ann å ha venner som har motstridende verdier med en selv.

Disse folkene er i tillegg kollegaene hans, ut ifra hva jeg skjønner av innlegget ditt. Da er det jo naturlig at han har en viss omgang med dem. Om han ikke deltar på sosiale sammenkomster hvor alle andre fra jobben også er, blir han utenfor på jobben.

Om du ikke vil sosialisere med folk som kjøper horer, så kan du fint la være, det er ditt valg. Men om han har lyst til å sosialisere med slike folk, og i tillegg faktisk vil tape på å ikke gjøre det, så har ikke du noe med det i mine øyne. Folk må få velge sine egne venner.

Skrevet
Skjønner litt mer av hva du mener nå. Kanskje du bare burde snakke med ham om det ? ( hvis du ikke allerede har prøvd det da..)

Takk. Jeg har snakket med ham om det, sagt at jeg ikke liker det, på samme tid som jeg har sagt at jeg ikke har tenkt å stoppe ham i det. Han må få velge sine venner, som jeg velger mine. Og han må få velge sitt liv. Han skjønner at jeg reagerer, men blir vel dradd i to rettninger.

Mange rare tanker man får, men jeg lurer litt på hvorfor han har fått vite at de kjøper horer?? Hvorfor er han en del av disse diskusjonene. Hvorfor lar de ham høre dette snakket, når han er så mye i mot dette? Kanskje det er vanlig for dere gutter/menn å snakke om horer som dere har nedlagt.

Jeg tror vi er ferdig snakket om dette nå, har på en måte sagt at jeg ikke liker det. Og ikke vil jeg bestemme over ham heller. Da må jeg som sagt tidligere gjøre et valg for hvor jeg vil stå i dette her. Vil jeg være den snille dama som venter på typen som fester med single typer nesten hver helg. Vil jeg se han reise på festeturer med jobben, når jeg vet hva de andre driver med.

Jeg elsker gutten min, selv om du ikke trodde det litt tidligere. Men usikkerheten min vil jeg ikke leve med. Og dette gjør meg usikker

Skrevet
Ikke meningen å være stygg, men hvordan kan du være helt sikker på at han ikke gjør noe på disse turere???

Jeg har selv vært i ett slikt forhold og vet at menn kan si en ting til damen og faktisk mene og gjøre det helt motsatte.

Ikke alle er slik selvfølgelig, men....

Takk den trengte jeg nå!!

Skrevet

De andre mennene som er i forhold, har tydeligvis tatt avstand fra dette. Så hvorfor har ikke din kjæreste gjort det samme?

Din kjæreste fester med disse hver helg, og nå har han dratt på tur til

Tyskland sammen med dem. Er de mennene som er i forhold også med på denne turen, eller valgte de å avstå?

Det er noe sant i det noen sa ovenfor: Vis meg dine venner, og jeg skal si deg hvem du er.

Selv om man i utgangspunktet er ulik enkelte personer når det gjelder holdninger, meninger og oppførsel, blir man mer og mer lik jo mer tid man tilbringer sammen, spesielt hvis det er flere som er like, og en som er ulik, som kjæresten din.

Han vil nok (ubevisst?) adoptere noe av deres måte å være, tenke og handle på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...