Gå til innhold

Å date eller treffe to ?

Gjest NN

Anbefalte innlegg

Jeg er singel, og har truffet på nettet to flotte menn, og der har du problemet med en gang. 2.

Jeg har vert på date med den ene og synes forsåvidt han er ok, men foreløpig ikke noe mere. Den andre har jeg lyst til å treffe, men er det umoralsk liksom. Jeg er jo ikke sammen med noen av de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det er umoralsk! Så lenge det er klart for alle parter at man ikke er exclusive... Hvis en av dem (eller begge) begynner å få endel følelser for deg og de forteller deg om dem, samtidig som du fortsetter å treffe begge bør du gjøre det klart at du enten ikke er klar for et forhold, eller at du ikke klarer å bestemme deg. Men sånn i dateprosessen er det vel ikke galt å treffe mange fler enn 1! Bare alle parter er klar over det :)

Eneste kjipe som kan skje er at de tar valget for deg og fjerner seg fra likningen... Hvem vet, kanskje de også dater flere? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er helt ok for meg at de også dater flere, fordi jeg tenker slik at NÅR man eventuelt får følelser for hverandre er ikke det aktuelt lengre. Samtidig har jeg forståelse for at de også er usikker og ønsker å "sondere terenget" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Si i fra, og om du har sex (spesielt i betydningen samleie) med flere bør du være ekstra obs på å beskytte deg mot smitte og graviditet. Men så er det nå ikke alle som har sex med noen før det er et alvorlig forhold, og slipper mye rot med det kan jeg tenke meg.

Jeg knytter meg for fort til folk til at det er noe for meg, men da blir det flere på deling for dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til her før denne tråden blir til et tema om sex eller ikke. Jeg, trådstarter er 43 år, og har vert i to lange forhold før jeg for ett år siden ble singel. Jeg har også store barn, så sex og prevansjon kan jeg en del om, men ikke det, fint at det blir kommentert fordi om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Jeg er singel, og har truffet på nettet to flotte menn, og der har du problemet med en gang. 2.

Jeg har vert på date med den ene og synes forsåvidt han er ok, men foreløpig ikke noe mere. Den andre har jeg lyst til å treffe, men er det umoralsk liksom. Jeg er jo ikke sammen med noen av de...

I og med at dere "bare" dater, og det ikke er seriøst høres det greit ut å date to samtidig. Blir det seriøst med en av de og du ser at det vil utvikle seg videre er det vel lurt å konsentrere seg om den ene.

Jeg kunne også tenke meg å date to om gangen, da garderer man seg med en plan B. Men det er hårfine øyeblikk hvor en lett kan komme i en situasjon der en må lyve for den ene på grunn av den andre, og da kan vi snakke om moral. Tillit, moral og hvilke grenser man tillater seg å ha blir viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er ikke noe galt i å treffe begge to på dette tidlige stadiet. Det er ikke sikkert at det er det beste likevel ... mange vil ha lett for å sammenligne, aldri klare å bestemme seg siden det alltid vil være et-eller-annet, og så renner begge to ut i sanden og det blir ingen ordentlig satsing.

Det kan kanskje være lurt å treffe begge to tidlig, men å ikke date begge aktivt over lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så lenge det ikke har skjedd noe fysisk romantisk synes jeg ikke det er noe som helst galt med å treffe flere samtidig. Bare tenkt på dersom man treffer noen i virkeligheten og treffes mye i hverdagen uten at det er snakk om dating. Da kan man jo fint treffe og være interessert i flere på en gang uten at noen tenker noe galt om det. Men med en gang man blir kjent med noen i en datingsammenheng så skal alt være så seriøst med det samme, selv om man bare har møtt hver andre EN gang. I det virkelige liv kan det ta lang tid før man finner ut om man virkelig liker noen, mens når det gjelder internett er det forventet at man skal forplikte seg med en gang man har møtt hverandre. Kort sagt: jeg mener at så lenge man ikke har gått fysisk til verks kan man treffe så mange man vil uten å ha dårlig samvittighet. Problemet er bare at når man treffer noen på nettet så kan man jo ikke treffes for mange ganger uten at det skjer noe slikt, for i såfall vil kanskje interessen dale litt for ihvertfall en av partene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...