Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Tanita

Hvordan skrive symboler?

Recommended Posts

Guest Tnita

Hvordan får man til å skrive slike symboler, hjerte, stjerne osv ved kun å bruke tastaturet. Noen som skjønner hva jeg mener? :) Altså mange som skriver slikt på facebook osv. Men vet ikke hvordan de gjør det. Noen som kan fortelle meg? :)

Fortsetter under...

Guest Gjest

<3 og * mener du? hihi

Guest Gjest_Margit_*
Hvordan får man til å skrive slike symboler, hjerte, stjerne osv ved kun å bruke tastaturet. Noen som skjønner hva jeg mener? :) Altså mange som skriver slikt på facebook osv. Men vet ikke hvordan de gjør det. Noen som kan fortelle meg? :)

♥☻☺♠♣♦○◘•Slike meiner du?

Guest Tnita
♥☻☺♠♣♦○◘•Slike meiner du?

Ja, slike. :) Hvordan???

Guest Gjest_Margit_*

Kjem an på tastaturet ditt. Om du har eit med slike nummertastar på høgre side, trykkjer du på alt+ 1,2,3,4,5,6,7,8eller9 på det tastaturet på høgre side. om du har eit utan det, slik at det står tal med blå skrift på nokre av bokstavane. må du trykke alt+fn+talet som står i blått..

Guest Tnita

Jeg har ingen nummertaster til høyre. Har heller ikke tall med blå skrift eller tall i det hele tatt på bokstavene. Altså umulig å skrive slike symboler?

Annonse

Guest Gjest_Margit_*
Jeg har ingen nummertaster til høyre. Har heller ikke tall med blå skrift eller tall i det hele tatt på bokstavene. Altså umulig å skrive slike symboler?

Hmm, prøv med alt+fn+j,k,l,u,i,o,7,8 eller 9.. eller så veit ikkje eg..

Guest Gjest

De fleste tegnene har ikke egne tastetrykk-kombinasjoner, men gå inn i tegnkartet; derfra kan du klippe ut alle de symbolene du måtte ønske! Der kan du også lage egendefinerte kombinasjoner, så du for eksempel bestemmer at Alt + fn + 0444 skal bli til et hjerte.

Yummy_Mummy

Tegnkartet finner du her: C:/WINDOWS/system32/charmap.exe

Guest Tnita

♥ Tusen takk for hjelp! ♥

Guest Gjest_Dyveka_*
Tegnkartet finner du her: C:/WINDOWS/system32/charmap.exe

Hei ! prøvde det her men hvordan kan man kopiere det til facebook ? klarte bare å kopiere utvalgte symboler til world men..

Guest Gjest

overføre symboler til facebook...hvordan ?

feuerstein
Hei ! prøvde det her men hvordan kan man kopiere det til facebook ? klarte bare å kopiere utvalgte symboler til world men..

Det er det samme om du kopierer til Word eller til et tekstfelt i Facebook. Alle felt som lar deg lime inn tekst kan ta imot symboler fra Tegnkart.

Annonse

NoAngel

jeg får det ikke til. blir bare bokstaver hos meg. ikke ting og tang

Lutetium 71

jeg får det ikke til. blir bare bokstaver hos meg. ikke ting og tang

Du må bruke ett eget talltastatur, du kan ikke bruke raden av tall over bokstavene. Du kan skru på talltastaturet ved å bruke Num Lock (NumLk), du slår den på ved å trykke Fn + Num Lock (NumLk). Da blir "J" til 1, "K" til 2 osv (tallene pleier å være trykket på bokstavtastene, men i en annen farge).

Alt + 0169 gir deg da: ©

Det er nok enklere å bare kopiere/lime fra programmet tegnkart, om du ikke skal gjøre dette så ofte! :)

Edit: Fan! Så ikke før nå at jeg svarer i en eldgammel tråd, gikk inn fra google, så jeg var ikke klar over det! :)

Edited by Lutetium 71