Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #1 Skrevet 27. mai 2008 Jeg har flyttet inn i et borettslag som har en avtale med et selskap om levering av bredbånd. De som ikke var hjemme den dagen de kom for å levere og installere modemer må selv kontakte selskapet og avtale en tid de kan komme for å gjøre jobben sin. Jeg har i nesten tre måneder nå ringt og ringt og ringt til selskapet. Men til ingen nytte. De som skal komme og installere ting svikter fullstendig. Når jeg ringer dem må jeg forklare problemet fra bunnen av hver gang, og så får jeg beskjed om at de som kommer for å installere skal ta kontakt for å avtale tidspunkt. Men de tar ikke kontakt! I går da jeg ringte forklarte jeg dette, at de aldri tok kontakt, og da beklaget de så meget og de skulle vitterlig ta kontakt i løpet av max en time. Men neida... Jeg har sendt ørten eposter til dem, men ikke noe svar der heller. Og jeg kan ikke få nummeret direkte til dem som skal installere, neida, det går ikke an må vite, jeg må ringe til hovedkontoret hver gang. Nå er jeg lei. Veldig veldig lei. Jeg betaler jo for dette via husleien, for et produkt jeg ikke får. Og som jeg trenger. Når jeg ikke har internett så mister jeg jo muligheten til å jobbe hjemmefra. Er det mulig å melde meg ut av hele driten? Si til borettslaget at jeg ikke vil være med på denne avtalen, og så betale mindre husleie, og heller få meg bredbånd fra et annet selskap, som faktisk gir meg det jeg betaler for?
Solknapp Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Jeg tviler sterkt på at det er mulig når det er noe alle i borettslaget har. Det har vel vært en avstemning for dette hvorav flertallet stemte for. Det er i allefall slik med tvdekodere her jeg bor, ingen som kan fraskrive seg den avtalen selv om de føler at den ikke er nødvendig... Man kan selvsagt levere den, men den blir fakturert for gjennom husleien uansett.
Leeloo Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Jeg ville kontaktet styret i borettslaget og krevd at de kontaktet leverandøren på dine vegne og at de da truer med å si opp hele avtalen grunnet kontraktsbrudd hvis de ikke innen rimelig tid har fått deg koblet opp (antar de ellers har inngåtten avtale med bindingstid). Jeg har selv sittet i et styre, og dette er noe de bør gripe fatt i, det er dem som har inngått avtale med dette firmaet på vegne av ALLE beboerne. Du bør også kreditteres direkte for det du allerede har betalt. Det skal ikke være SÅ vanskelig å få bredbånd, selv om du var borte den dagen de fleste fikk det, vanligvis er det vel max 6 ukers venteti d (g selv det synes jeg er latterlig lenge). Hvilken leverandør er det borettslaget har inngått avtale med?
Sol79 Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Hvilket selskap er det som kommer og innstallerer modem egentlig?
Gjest Tidligere styremedlem Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Jeg ville kontaktet styret i borettslaget og krevd at de kontaktet leverandøren på dine vegne og at de da truer med å si opp hele avtalen grunnet kontraktsbrudd hvis de ikke innen rimelig tid har fått deg koblet opp (antar de ellers har inngåtten avtale med bindingstid). Jeg har selv sittet i et styre, og dette er noe de bør gripe fatt i, det er dem som har inngått avtale med dette firmaet på vegne av ALLE beboerne. Du bør også kreditteres direkte for det du allerede har betalt. Det skal ikke være SÅ vanskelig å få bredbånd, selv om du var borte den dagen de fleste fikk det, vanligvis er det vel max 6 ukers venteti d (g selv det synes jeg er latterlig lenge). Hvilken leverandør er det borettslaget har inngått avtale med? Jeg er veldig enig i dette. Kanskje de allerede har fått melding om det samme fra flere og trenger akkurat din sak til å få satt trykk på overfor leverandøren. Forøvrig ville jeg henvendt meg skriftlig heretter - enten på fax eller brev. Slik at du har dokumentasjon på når du har kontaktet dem.
Rosalie Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Hvilket selskap er det som kommer og innstallerer modem egentlig? Vi bor i borettslag, og der kom Canal Digital og "åpnet" linja og puttet modemboksen på plass.
Gjest ts Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Det er Canal Digital, og en samarbeidspartner av dem som skal installere. Jeg har ringt til styreleder i borettslaget, men han er det fint lite hjelp i uansett hva man kontakter ham for. I følge ham så var det veldig rart, men det var ikke hans ansvar og det var ikke noe han kunne gjøre noe med det og jeg fikk bare håpe at det ordnet seg.. Jeg har skrevet mailer til dem, og tatt kontakt via et skjema på nettet, og ringt og ringt. Kjenner jeg får hjertebank av irritasjon bare jeg tenker på å måtte ringe dem -enda- en gang. Brev og mailer er jo enda lettere for dem å bare ignorere (som de har gjort til nå) enn en teleofon.
Leeloo Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 TV2 hjelper deg eller FBI neste!! Forbrukerrådet kan kanskje også hjelpe, sende en advarsel til dem el. Krev å få snakk med øverste sjef neste gang du kontakter dem, og informer om at dette kommer du til å ta både i forbrukerrådet og media om nødvendig. Uengasjerte mennesker burde ikke ha lov til å sitte i styrer, langt mindre som styreleder, men du kan jo ikke akkurat tvinge ham heller. Ville derimot krevd å få ham kastet på en ekstraordinær generalforsamling dersom han er generelt udugelig, ham får faktisk penger for å sitet i styret, hvis det er et normalt borettslag. Du må bare få underskrift fra 10% av beboerne først, så kan du evt. gå til boligbyggelaget og be dem organisere møtet, om dere er tilknyttet det og ikke er ett frittstående borettslag. Jeg skjønner jeg har vært superheldig der jeg bodde, der var styreleder nesten i overkant involvert i ting og tang
Gjest Sage Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Send et rekomandert brev. Det pleier ofte å hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå