Gå til innhold

Gavetips til 30 årig kvinne


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Min samboer gjennom 6 år, og mor til mitt 8 mnd gamle barn, fyller straks 30 år, og jeg har store vanskeligheter med å finne ut av hva jeg skal gi henne i gave på fødselsdagen.

Alle forslag og tips mottas med takk.

KaOs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi henne flere hyggelige små gaver..

Jeg hadde blitt superglad for å få noen kule design solebriller (gucci, D&G, eller noe sånt..)

Fikk det og ble veldig glad

Eller en reise/opplevelse

Teaterbilletter til dere (med planlagt barnepass)

Her er det bare å bruke fantasien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe spa/aromaterapi/massasje? Gavekort på et spa eller kropp-og hudbehandlingssenter hadde i hvertfall hørtes fantastisk ut for meg.

Selvsagt i følge med noe annet om du har på følelsen at ikke gavekort er helt akseptabelt. Det går jo an å spe på med et armbånd eller smykke av noe slag? Eller noen fancy solbriller hvis hun liker slikt.

Innbiller meg at som nybakt mor ville jeg satt pris på å kunne ta vare på meg selv, enten ved kanskje en deilig massasje eller noe jeg kunne pyntet meg med. Det er jo lite selvfokusering når man tar vare på et lite spedbarn. En gave som sier "ta vare på bare deg selv et lite øyeblikk" passer nok en småbarnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer gjennom 6 år, og mor til mitt 8 mnd gamle barn, fyller straks 30 år, og jeg har store vanskeligheter med å finne ut av hva jeg skal gi henne i gave på fødselsdagen.

Alle forslag og tips mottas med takk.

KaOs

Smykker fra Dyrberg og Kern. Alltid en stor suksess:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode hudpeleiprodukter (men IKKE anti-rynkekrem!!) eller en god dusjsåpe med tilhørende body lotion.. Noe hun kan bruke for å pleie seg selv og gi seg selv litt egentid!

Gå i et parfymeri og be vedkommende bak disken om å hjelpe deg hvis du er usikker.. Kan jo sette sammen et lite sett med flere gode produkter.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Kanskje du som faktisk kjenner henne, skal vri hjernen og tenke ut noe mer personlig? Hva slags interesser og hobbyer har hun?

Spa osv. er vel og bra, men personlig liker jeg for eksempel ikke behandlinger, og da nytter slike gaver lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73
Kanskje du som faktisk kjenner henne, skal vri hjernen og tenke ut noe mer personlig? Hva slags interesser og hobbyer har hun?

Spa osv. er vel og bra, men personlig liker jeg for eksempel ikke behandlinger, og da nytter slike gaver lite.

Dette er jeg litt enig i :jepp:

Det som slår meg, er at man har en liten baby, kanskje hun ønsker seg en tur med venninner ut på byen og spise god mat? Du passer babyen og sørger for at hun kan slappe av med andre og ikke bare være mamma? Eller helst være sammen med deg? Du fikser barnevakt, og om babyen kan det, kanskje noen som passer babyen over natten slik at dere kan få en lang frokost sammen?

(Nå har ikke jeg noen småbarn, så jeg er ikke helt sikker på at dette vil fungere...)

Mange jenter setter pris på spa, smykker, blomster, klær, parfyme og lignende, men vi er alle forskjellige.. Selv bruker jeg sjelden smykker og parfyme og synes kanskje det er litt for upersonlig å gi, men det er jo helt supert om hun ØNSKER seg det ;)

Jeg synes personlige gaver, en opplevelse eller lignende er de beste gavene. De viser omtanke og personlig engasjement, og det er jo det vi ønsker oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Borealis

Som andre er inne på her så vet du best hva som passer for din kjære. Jeg kan imidlertid fortelle hva min drømmedag hadde vært, så kanskje du får noen tips? (Spørs jo hvor mye penger du vil legge i det også såklart)

Først: Når det gjelder babyen, enten få barnevakt om det går an, eller sørg for at denne dagen er det DU som står opp først, skifter bleier, mater (eh, amming må kanskje din kjære ta seg av ;) ), kler på osv. Gi beskjed om at i dag skal samboeren din få sove lenge, bare slappe av og kose seg. Du tar deg av pliktene.

Etter en skikkelig god frokost (kokte egg, omelett, speilegg og bacon, fruktsalat... alt etter hva dere liker) tar du henne med på en liten shoppingrunde sånn at hun kan få seg et nytt antrekk. (Jeg liker ikke å få klær i gave, de må jeg kjøpe selv) Spis lunsj på en rolig kafé. Videre til Spa-behandling med ryggmassasje og ansiktsbehandling. Etterpå sender du henne ut på kafé med venninner en stund (avtal med bestevenninna hennes i hemmelighet så hun kan samle sammen noen flere venninner, så får hun en venninnebursdag også). Imens lager du en deilig treretters middag hjemme. Dekk bordet pent, med levende lys og full pakke. Når alt er dekket og klart ber du din kjære komme hjem (på dette tidspunktet er dere forhåpentligvis alene, babyen har enten barnevakt eller ligger og sover). Dere nyter en romantisk middag sammen. Etterpå sitter dere i sofaen med et glass vin (hvis hun kan drikke alkohol nå da?), småprater og koser med hverandre, og du gir henne en gaveeske med et smykke i.

Hmmmm, ja, da hadde JEG vært ei fornøyd dame da! :jepp:

Men det kan jo hende at dette hadde vært en helt skrekkelig dag for din samboer... Aner ikke jeg! Men det gjør kanskje du? Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KaOs_*

Først vil jeg starte med å si at jeg setter utrolig stor pris på de gode innspillene og forslagene jeg har mottatt. Og det gjør jeg fordi de samlet har de fått meg til å tenke over og dermed annerledes i forhold til hennes behov og ønsker. Takk for at dere tok dere tid! Jeg håper og tror at minst en annen person, i tillegg til meg, vil sette stor pris på deres hjelp - nemlig min samboer.

Jeg har tenkt til å legge opp dagen slik: frokost på sengen, tur til behandlings og velværesenter, dernest middag på restaurant (hun simpelthen elsker sushi), en stor bukett (har lyktes med denne tidligere) og ettermiddag/kvelden sammen med venner uten barnet og meg. I tillegg blir det en reise innenlands senere på sommeren.

Materielt sitter hun ikke tilbake med så mye. Men forhåpentligvis kommer hun i en tilstand av velbehag som får positive konsekvenser og legger føringer på hennes opplevelser resten av sommermånedene. Nå skal jeg være forsiktig, men jeg har inntrykk av at opplevelser kan fortone seg som sterkere og vedvare lengre hos kvinner som hos menn. Muligens derfor glemmer vi så forbasket lett. Menn skaper for raskt distanse til erfaringer, opplevelser, ting etc.

Uansett, hjertelig takk for all hjelp!

KaOs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...