Gå til innhold

Nettdating

Gjest Nettdater

Anbefalte innlegg

Gjest Nettdater

Når dere snakker med en dere liker på nett, sender dere alltid bilde da? Jeg bruker å sende bilde, og da velger jeg alltid ut bilder som jeg syns presenterer meg selv på best mulig måte. Det har ikke hent at jeg har sendt et bilde der jeg syns jeg ser veldig stygg ut, selv om slike bilder finnes i massevis!

Problemet er bare hvordan man skal reagere på tilbakemelding. Som regel får jeg masse komplimenter, om at jeg er så pen, søt osv, og det er om å gjøre om jeg kan sende fler bilder. Jeg skullee sikkert blitt glad for komplimentene, men jeg tenker alltid på om guttene hadde syntes det samme om de så meg in real, på en måte. Jo mer positiv en gutt er til utseende mitt, jo mindre får jeg lyst til å treffe han. Jeg vil jo ikke at han skal bli kjempeskuffet!

Jeg har enda ikke møtt en gutt jeg har snakket med på nett, så jeg har ingen konkrete eksempler jeg kan ta lærdom av..

Så.. burde jeg latt være å sende bilder i heletatt, skulle jeg sendt bilder som ikke viser meg fra min beste side, eller skal jeg bare håpe på at gutten ikke blir skuffet når jeg møter han..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dilemma det der,ja.

Klart at alle vil gjerne vise sin beste side og legger ut flotte bilder av seg selv.

Er ikke et hakk bedre selv. Men på den siste profilen min har jeg faktisk lagt ut et bilde der jeg selv syns jeg ser litt trist og grå ut. Har fått kontakt med verdens kjekkeste mann, tror jeg. Som ikke snakker opp og i mente om utseendet.

Nå er jeg kanskje litt eldre enn deg, ts, men likevel.

Jeg har også mailet med en del menn på nettet og jeg har lært meg til å være skeptisk hvis fyren kommenterer utseendet hele tiden, og stadig spør etter nye bilder. Det ender som regel opp med at han vil ha bilde av "hele deg", gjerne i en pikant stilling, er min erfaring. Så pass på.

Ei venninne av meg la ut et profilbilde der hun så lite flatterende ut- hun er egentlig veldig søt - men det var med hensikt, for å sile ut de som var på jakt etter en modelldame. Hun fikk faktisk ganske mange svar, likevel.

Så hvis du er ute etter noe seriøst, så kanskje det er lurt å bli kjent uten bilde, slik i begynnelsen,hvertfall, og legge merke til om han maser om bilde hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette kjenner jeg meg godt igjen i, og vet hvordan det føles. Jeg prøvde å legge ut et bilde av meg selv, usminket, bustete på håret og hvor jeg rekker tunge.

Fikk utrolig mange svar, og alle syns det var kult med en dame som ikke tok seg selv så høytidelig.

På den måten tiltrakk jeg meg menn med humor, som er viktig for meg. De som er ute etter modelldamer, vil jeg ikke ha uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffinger!

Jeg er bare litt for usikker på meg selv.. Syns ikke jeg er så pen, har noen kilo for mye osv. På noen bilder ser jeg faktisk ganske ok ut, og da er det naturlig nok disse jeg vil vise fram! De bildene jeg ikke vil gi ut er de der jeg har sløve og "ekle" blikk, masse dobbelthaker, ser ekstra tykk ut, er i en vinkel jeg hater meg selv i osv. Jeg skulle ønske jeg kunne finne en gutt som liker meg for den personen jeg er, men samtidig vil jeg at han skal like utseendet mitt og gi meg litt bedre selvtillit! Vil ikke ha en fyr som "tar ei stygg ei som meg fordi han selv er for stygg til å få seg noe bedre".

Har man sjans på kjekke OG "innholdsrike" gutter om man ikke er så fantastisk pen selv..?

Og en ting til.. Siden jeg bare legger ut bilder der jeg (selv syns at jeg) ser veldig pen ut, kan det hende jeg sender ut feil signaler og bare tiltrekker meg gutter som bare går etter utseendet? At de kjekke guttene som faktisk er noe å samle på ikke svarer når jeg skriver til dem bare av den grunnen? Du første gjesten her sier jo at man ved et "dårlig" bilde kan tiltrekke seg gutter med de rette verdiene, men vil et pent bilde frastøte de samme guttene..?

Gjerne svar gutter også, hva tenker dere når dere ser profilbildet til en pen, en gjennomsnittlig og en mindre pen jente (forutsatt at innholdet i profilen forøvrig virker ok)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle utdype det nest siste avsnittet i mitt forrige innlegg, siden det kanskje ikke er så lett å forstå.. Jeg har iallefall lurt på om et bilde av meg der jeg ser pen ut kan gi et inntrykk av at jeg er en jente som får masse oppmerksomhet, at jeg er litt overfladisk og har alle egenskapene som man med sine fordommer tilegner pene jenter.

Det er med fare for å høres innbilsk ut spør om dette, men håper dere ikke misforstår meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tenker aldri at damer på nettdatingsteder er overfladiske eller spesielt forfengelige om de legger ut flotte bilder av seg selv. Jo mer du legger ut av deg selv, jo større sjanse er det for at noen liker den du er i virkeligheten, det tenker nå jeg.

Jeg skjønner bekymringene over å skuffe andre, men er det fordi det vil såre deg å få en tilbakemelding om at du ikke er så pen allikevel? Eller er du redd for å skuffe andre generelt?

Det er vanskelig det her, men om du ikke legger ut bilde, så er det mye lavere sannsynlighet for at noen vil kontakte deg. Og de som kontakter deg, kan allikevel bli skuffet, selv om du har trekk som veldig mange synes er pene. Det er fordi det er mye mer individuelt hva mennesker liker, enn hva motebladene gir inntrykk av. Jeg har avvist en rekke jenter som har vært pene (og fått dårlig samvittighet hver gang :( ), for det er nå engang slik at jeg lettere forelsker meg i ansikter som har en type kinn, en type øyne, munn, hår, osv, mens andre modellpene jenter ikke vekker så mye annet i meg enn at jeg ser de er pene. Så hvis andre karer er like picky, så må du nok fram med et bilde.

Et vel så interessant spm er hvordan det ligger an den motsatte veien. Ville dere gått ut med en gutt som ikke har ansiktet i profilen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vel så interessant spm er hvordan det ligger an den motsatte veien. Ville dere gått ut med en gutt som ikke har ansiktet i profilen sin?

Nei, jeg ville ikke det. Dvs, jeg svarer aldri dersom en gutt uten bilde skriver til meg. Grunnen til det er ikke at jeg trenger så fantastisk kjekke gutter, men når de ikke legger ut bilde tenker jeg at det er en grunn til det.. hvis du skjønner..

Dette er nok også grunnen til at jeg vil legge ut bilde av meg selv, for jeg forstår at ingen orker å skrive til meg uten!

Jeg er redd for å skuffe dem, og for å bli skuffa selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva er bra respons da?

Søt jente?

vakker jente

du er fin

eller en sperret msn;)¨

når de liker meg uten å ha snakket med meg får jeg noier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Send 1-2 fine bilder, og legg ved 1-2 mer hverdagslige, ordinære bilder. Alle har hverdager :) Pluss, da konstruerer en ikke (fullt så) mange feilaktige forhåndsinntrykk før et møte, og du får også silt bort de som utelukkende er opptatt av utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også for ett par år siden prøvd meg på nettdating. Jeg valgte å legge ut ett greit og normalt bilde av meg selv på førstesiden. Der var mulig å legge ut flere bilder i ett såkalt album så der puttet jeg flere bilder av meg selv, gode som dårlige og bilder som viste meg i mer dagligdagse situasjoner, f.eks barnebarn på fanget osv. Hadde også noen fryktelig dårlige bilder som jeg puttet en humoristisk kommentar på. Fikk ganske så mange responser, og møtte noen få. Fant ikke selv noen via nettdating der, men traff allikevel sambo via nettspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...