Gå til innhold

Når skal man invitere kaffegjester? Trenger hjelp!


Po Pi

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi gifter oss 19.juli 2003, og har valgt å ha 20 kaffegjester i tillegg til 50 middagsgjester. Vi skal sende ut invitasjonene i disse dager, og derfor har jeg noen spørsmål som jeg håper å få noen innspill på.

Middagen starter klokka 18, men jeg vet ikke helt hvor lang tid man må beregne at middagen varer. Er 3 timer for lite? Det blir en del taler, så det er kanskje mer realistisk å tro at middagen vil vare i ca 3,5 timer. Er det noen som har erfaringer?

Jeg lurer på når man skal skrive at kaffegjestene skal komme. Daglig leder på selskapslokalet mener at kaffegjestene bør komme klokka 21, altså mens vi andre sannsynligvis sitter til bords. Da blir kaffegjestene samlet i salongen og får servert mineralvann og frukt. Men jeg blir ikke helt fortrolig med tanken på at kaffegjestene skal sitte og vente på oss andre. Jeg føler at det vil være en bedre løsning at kaffegjestene ankommer selskapet når middagen er ferdig (ca kl 21.30) slik at brudeparet kan stå klar til å ønske dem velkommen. Hva mener dere? Er det for sent å invitere kaffegjester til kl 21.30?

Jeg er veldig usikker på dette, så jeg håper virkelig at noen kan gi meg noen tips!

Hilsen Po Pi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår middag varte vel i ca 2,5 timer tror jeg. Vi startet middagen klokken 15.00 og hadde bedt kaffegjestene våre til 19.30. Da hadde vi ekstremt god tid, og de kunne godt ha kommet tidligere… Hvor langt tid middag tar avhenger jo av taler og sanger.

Forøvrig synes jeg at man bør invitere gjestene til et tidspunkt man vet at middagen er ferdig. Jeg ville nok ha reagert kraftig på å bli satt på et eget rom for å vente til brudeparet og de andre gjestene skulle avsluttet middagen. Forøvrig synes jeg det er en kjempegrei løsning å be folk til kaffe, men akkurat dette å bli ”plassert” på et eget rom når man kommer synes jeg ikke noe om…

Det kan kanskje være litt sent å be gjestene til 21.30, men allikevel synes jeg dette er en bedre løsning enn dette rom-alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

La ikke gjestene dine sitte og vente!

Be de heller 21.30 og gi klar beskjed til toastmaster at da skal dere gå fra bordet og ta i mot kaffegjester. Så får han/hun sørge for at middagen er over til da. Det går helt fint om vedkommende er dyktig og har god oversikt over taler og sanger. Blir det for mye får dere flytte noen til kaffen, det er så utrolig kjipt å sitte og vente på at man skal få være med på festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 50 middagsgjester, og 70 kaffegjester :o og vi satte middagen til 14.00 mens kaffegjestene kommer 17.00. Grunnen til at middagen er så tidlig er at vi gifter oss 12.30, og da blir det litt feil å vente til klokka er 16 med middagen synes vi. Vi har beregnet middagen til å vare ca 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be de heller 21.30 ....

Dette blir mer og mer latterlig for meg.

:o Skal du be folk til bryllupsfest fra klokka halv ti om kvelden???? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha middag kl. 16.00 og kaffegjestene er bedt til 20.00

Jeg ville heller ikke at gjestene mine skulle vente. Føler det blir feil dersom vi sitter inne med deserten og de må stå utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg ville stusset litt over å få en kaffe-invitasjon til klokka 21.30. Det er ganske seint, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kaffegjester er frekt, frekt, frekt.....

:evil:

skikkelig annenrangs gjester. Tåpelig konsept egentlig, det er vel mest for å få fin presang at man ber disse gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffegjester er frekt, frekt, frekt.....

:evil:

skikkelig annenrangs gjester. Tåpelig konsept egentlig, det er vel mest for å få fin presang at man ber disse gjestene.

Selvfølgelig...... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sent å bli invitert i selskap 21.30 ivertfall hvis det skal være kaffe og kaker før festen kommer igang. Å invitere på fest kl 21 som en annen skrev, er ikke så galt. De gangene jeg har vært kaffegjest mener jeg kaffe var satt til 20.

Og Gjest, det er ikke særlig hjelpsomt med sånne kommentarer. Kaffegjester er veldig vanlig, og tråden gjaldt ikke om hun skulle ha kaffegjester eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffegjester er frekt, frekt, frekt.....

:evil:

skikkelig annenrangs gjester. Tåpelig konsept egentlig, det er vel mest for å få fin presang at man ber disse gjestene.

...og sånne kommentarer tar aldri slutt... Jammen meg godt ikke alle er så opptatt av å finne ut om man er første-rang eller annen-rangs. Heldigvis vet mine venner (som jeg ikke har kontakt med mer enn et par ganger i året), at de ikke er så nære venner som de jeg snakker med oftere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 14062003(gjest)

Vi har vielsen kl 13, middagen begynner kl 16 og kaffegjestene er invitert til kl 20. Noe senere enn dette ville vi ikke invitere dem og noe tidligere kunne vi ikke.

08:00 12:30 Forberedelser Brud og Brudgom separat

12:40 12:55 Oppmøte Oppegård kirke, Svartskog

13:00 13:40 Vielse Oppegård kirke

14:30 16:00 Fotografering av brudepar og forlovere

14:00 15:00 Mottakelse Feststed for middagsgjester

15:45 16:00 Brudeparets ankomst Feststed

16:30 20:00 Forrett, middag og dessert på Feststed

20:00 Kaffegjesters ankomst Feststed

20:30 02:00 Kaffe, kaker, drikke, musikk og dans på Feststed

02:00 Transport fra Feststed til Kolbotn/Oslo S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anni..

Vi ble anbefalt å beregne 3,5 time på middagen. Middagen begynte klokken 17:00, og vi bad kaffegjestene til 20:30. Det var omtrent akkurat passe tid for oss, vi hadde ikke spesielt mange og lange taler, men brukte godt over 3 timer på middagen likevel.

Jeg er bedt i bryllup som kaffegjest i sommer. Der er også tidspunktet satt til 20:30. (Og nei, jeg føler meg ikke som en annenrangs gjest av den grunn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
kaffegjester er frekt, frekt, frekt.....

:evil:

skikkelig annenrangs gjester. Tåpelig konsept egentlig, det er vel mest for å få fin presang at man ber disse gjestene.

:kjempesinna: Å skrive noe slikt er frekt frekt frekt!!! Folk har rett til å bestemme om de vil ha kaffegjester selv, uten at slike kommentarer blir slengt etter dem... (men noen blir jo aldri voksne...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette blir mer og mer latterlig for meg.

:o Skal du be folk til bryllupsfest fra klokka halv ti om kvelden???? :o

hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sendt deg PM. Er drittlei at folk som ikke har noe fornuftig å komme med, bare må kritisere alt og alle... Alt man sier og gjør på KG fortiden blir kritisert. Skjerp dere!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Dette blir mer og mer latterlig for meg.

:o Skal du be folk til bryllupsfest fra klokka halv ti om kvelden???? :o

Hyggelig kommentar. Alt jeg prøvde var å gi ett godt råd. Når de skal ha middagen når de skal så syns jeg det er det mest fornuftige! Heller halv til enn å skulle sitte en time å vente på at middagen skal bli ferdig, da føler man seg velkommen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha middagen klokken 1700 og har bedt kaffegjestene til klokken 2030. Vi måtte ha sen middag pga fotograftimen. Har ikke fått noen negativ respons fra de som er bedt til kaffe. De er heller glade for å bli bedt i et hele tatt hvis dere skjønner.

Når det kommer til disse gjestene som slenger med leppa synes jeg vi bare skal overse dem. De tør ikke engang å gå ut med noe nick g er mest sannsynligvis bare ute etter å provosere. Og leken er ikke så gøy når ingen reagerer. Det er min mening i allefall. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde reagert om jeg hadde blitt bedt på fest så seint som 21.30, synes det er veldig seint å begynne en festkveld... Men heller det enn å måtte sitte i et annet rom og vente på at middagen skal bli ferdig - da ville jeg følt meg litt annenrangs (ellers har jeg ikke noe mot kaffegjester :wink: ).

Hva med å begynne middagen litt tidligere, eller spare noen av talene til kaffegjestene har kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...