Gå til innhold

Hvor er det varmt i Syden om vinteren?


Gjest sydentuur

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i Tunisia to ganger nå i Desember, og der var det godt og varmt.

Nå på fredag f.eks var det 37 grader. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i Tunisia to ganger nå i Desember, og der var det godt og varmt.

Nå på fredag f.eks var det 37 grader. :)

Hvor i Tunisia prater du om, BBC weather melder om 17-20 grader...Noe som også er normaltemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen var jeg i Tozeur.

Det var riktignok den eneste dagen det var SÅ varmt, men det var heller ikke en eneste dag under 25 grader forrige uke.

Når jeg var der i mndsskiftet november/desember lå det og rundt 25 grader, med unntak av et par dager hvor det var litt varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtvinters er det vel Gran Canaria og sørlige delen av Middelhavet, Egypt og Tunisia som er mest aktuelt. Hvis man ikke skal til Østen.

Hvis du skal ha det knallvarmt om kveldene og god temperatur i havet, så kan du jo sjekke ut Kapp Verde. Vet at det går charterturer dit.

(Denne tråden er jo gammel, men ok. Hva ble det til, ts?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen var jeg i Tozeur.

Det var riktignok den eneste dagen det var SÅ varmt, men det var heller ikke en eneste dag under 25 grader forrige uke.

Når jeg var der i mndsskiftet november/desember lå det og rundt 25 grader, med unntak av et par dager hvor det var litt varmere.

Høres svært uvanlig ut, temperaturen de neste ti dagene er fra 7-21 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres svært uvanlig ut, temperaturen de neste ti dagene er fra 7-21 grader.

Det er mulig det altså, men det er altså slik jeg opplevde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mira_*

Vi var på Tenerife i sluttenav desember, det var varmt hele tiden (bortsett fra på kvelden, men det var ikke kaldt da heller..) Vi bada og var på stranda hver dag ! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_Maia_*
Enig med vedkommende. Gran Kanaria er svært usikkert vinterstid, du vil mest sannsynlig ikke få strandvær. Når det gjelder India er det viktig og huske på det er store forskjeller i landet, Delhi og nordover er ikke varmt i denne perioden.

Da har du vært heldig.

Øhm du tar nok feil kjære :) Jeg har en bestemor som har mye problemer med rygg og ledd, så hun bor på gran canaria hver vinter, hun reiste ned i oktober og kommer hjem rundt april. Jeg har besøkt henne mye, og være er veldig bra! det er varmt hver da, men akoratt som alle andre "syden" steder, hender det at det er overskyet der også.. men Gran Canaria, er helt sikker en av de "syden" plassene det går ant å reise til når vi har vinter her i Norge :)

De som sier noe annet har faktisk ingen aning om hva di prater om :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Vet dette er gamle tråder, men kjenner jeg blir provosert av alle som klager på Gran Canaria. Har selv bodd et år der nå, og det er verken dyrt eller kaldt! Det kaldeste vi opplevde var 13 grader kl 4 om natta. Vi opplevde også noen av di verste stormene di har hatt på øya på mange år, og enda da var det ikke kaldt! Vil anbefale Gran Canaria til di som liker det varmt, men ikke for varmt. Og gode utesteder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Tunisia to ganger nå i Desember, og der var det godt og varmt.

Nå på fredag f.eks var det 37 grader. :)

Tunisia er vanligvis ikke en plass man reiser til på vinteren, fordi det er en sommerdestinasjon :) Dama var der for ca en mnd siden og da var det rundt 20grader, men kald vind.. så høres veldig rart ut at det er 37 grader der nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette er gamle tråder, men kjenner jeg blir provosert av alle som klager på Gran Canaria. Har selv bodd et år der nå, og det er verken dyrt eller kaldt! Det kaldeste vi opplevde var 13 grader kl 4 om natta. Vi opplevde også noen av di verste stormene di har hatt på øya på mange år, og enda da var det ikke kaldt! Vil anbefale Gran Canaria til di som liker det varmt, men ikke for varmt. Og gode utesteder :)

Det er jo kaldere enn andre syden steder vil jeg velge å si.. Du kan feks ikke sammenligne GC med Thailand, Cuba , India osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt mellom 20-25 grader hver dag :) Greit nok så er ikke sjøen så veldig varm, og det er sikkert dyrere enn andre steder. Men Gran Canaria er en fin plass å reise til om man er lei av kulda i Norge, og man lever billigere der enn her. Skjønner ikke hvorfor så mange rakker ned på dette stedet, det er en fantastisk plass med mange fantastiske mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha billig tur Desember-februar blir det syden da:

Kanariøyene og Egypt, Tunisia fungerer greit for noen:p

Men det er varmere i:

Dubai med 25 til over 30 grader + i samme periode

og i sørøstasia: Thailand, Vietnam, Malaysia, Filippinene, Singapore, Kambodja, Hong Kong, Taiwan, India++

Sør Afrika

Deler av sør og mellom Amerika

Australia

Stillehavsøyene

Endret av Sapree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare det er varmt! hehe. Og ikke konfliktfylt område. Thailand har jeg fått med meg er varmt, men akk så dyrt?

Thailand er ikke syden, men østen. Syden begrepet kom fra charterreisende mennesker på 1970 tallet, da til Mallorca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha billig tur Desember-februar blir det syden da:

Kanariøyene og Egypt, Tunisia fungerer greit for noen:p

Men det er varmere i:

Dubai med 25 til over 30 grader + i samme periode

og i sørøstasia: Thailand, Vietnam, Malaysia, Filippinene, Singapore, Kambodja, Hong Kong, Taiwan, India++

Sør Afrika

Deler av sør og mellom Amerika

Australia

Stillehavsøyene

På Stillehavsøyene er det regntid når vi har vinter - de har faktisk høysesong om sommeren, da det er tørt og deilig temperatur.

Og Australia har enorme klimavariasjoner - stort land! Sydney er varmt nå sammen med NSW. Men Queensland feks har masse regn og monsuner. Så Great barrier reef er en sommer/høst-destinasjon.

Må også si meg litt uenig med alle de som klager på temperaturen på GC. Jeg var selv der for mange år siden i februar, og hadde knallvær. Svigerforeldrene mine er der tidlig i januar hvert år, og har rundt 30 grader da. De er i Arguinegin ikke så langt fra Puerto Rico. At GC er kjedelig og har blitt dyrt er en ting, men det er ikke så kaldt der som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har feiret nyttårsaften i Sharm El Sheikh i Egypt, og det var deilig! Ikke så varmt mange kanskje forbinder med syden, men varmt nok til at jeg alltid gikk i skjørt/shorts og singlet. På kveldstid var det imidlertid godt med noe langermet.

I vannet var det forøvrig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...