Gå til innhold

Hvor er det varmt i Syden om vinteren?


Gjest sydentuur

Anbefalte innlegg

Gjest sydentuur

Noen glupe folk som vet det? Sitter her og titter på charterreiser av alle ting! :) Er ikke så bereist at jeg vet dette. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du vil få litt flere svar om du presiserer litt nærmere hvor du kan tenke deg å reise. "Syden" er et ganske vidt begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bare det er varmt! hehe. Og ikke konfliktfylt område. Thailand har jeg fått med meg er varmt, men akk så dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det er varmt! hehe. Og ikke konfliktfylt område. Thailand har jeg fått med meg er varmt, men akk så dyrt?

Så er spørsmålet da hva er varmt? Evt. varmt nok? Holder det med rundt 20 grader eller vil du helst ha det varmere, en annen ting er jo når du kunne tenke deg å dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Midtvinters er det kun i nærheten av ekvator som det er varmt. Midtvinters definerer jeg som perioden 15/11-15/2.

Thailand, afrikanske turistland unntatt Marokko og Tunis i nord, India og Karibia. Gran Kanaria er ikke varmt midtvinters. Men hvis kravet er kun at det f eks 15-18 plussgrader, så duger nok GK. Men hvis du ønsker 25 grader eller over, så er det ingen andre steder enn de jeg nevner ovenfor som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Bitta_*

Kanariøyene!

Varmt både i luften og sjøen, og skikkelig "Syden" :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanariøyene!

Varmt både i luften og sjøen, og skikkelig "Syden" :gjeiper:

Tull og tøys. På Kanariøyene er det sjelden over 20 grader i des-jan. Og vannet er iskaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna
Tull og tøys. På Kanariøyene er det sjelden over 20 grader i des-jan. Og vannet er iskaldt.

Hmm, vi var på Gran Canaria (Puerto Rico, i sør) i desember, og det var stort sett aldri under 25 grader, men litt ustabilt vær. Rundt ekvator er det stabile temperaturer året rundt.

Tommelfingerregel: Hvis du vil ha varme når det er vinter her, bør du satse på å reise til den sørlige halvkule.

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida*_*

Jeg har vært på Gran Canari i januar/februar, og da var det fint vær og varmt hver dag. Mellom 27 og 30 grader hver dag, litt kjølig på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si Thailand - det er både varmt på land og i vann, og er et helt fantastisk reisemål. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Gran Canaria to ganger i desember og begge gangene har det vært varmt og deilig :) Litt kjølig på kveldene, men det er bare deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Noen glupe folk som vet det? Sitter her og titter på charterreiser av alle ting! :) Er ikke så bereist at jeg vet dette. :sukk:

:skratte:

Jeg har aldri hørt om noe land som heter Syden? Har noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

I sepember er det fremdeles godt og varmt i hele sør Europa,og du kan velge og vrake på øverste hylle! Jeg annbefaler Hellas, men også Italia og Kroatia. På Gran Canaria og Kypros, tror jeg også oktober er rimelig "safe" i forhold til været.Senere på året er det nok sikrest å reise til Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Senere på året er det nok sikrest å reise til Thailand.

Tror du Thailand er eneste sted som er "sikkert" varmt når vi har vinter? Ta fram atlasen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Tror du Thailand er eneste sted som er "sikkert" varmt når vi har vinter? Ta fram atlasen din!

Selvfølgelig ikke....Hele den sørlige halvkule har sommer når vi har vinter. Men mange av disse stedene er dyre å dra til, og jeg forstod det slik at TS vil ha en ikke altfor dyr charter reise til "syden".Og da annbefaler jeg fremdeles Thailand. Men for all del, Australia er fantastisk! (Men jeg tror ikke det var en slik reise Ts var ute etter. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Egypt?

Egypt ca 23grader og opp om dagen noe kjøligere om kvelden så enn kan anbefale en genser eller noe langermet...

Det er ca 18 grader og opp i sjøen.....

Alt dette er gjennomsnittstemperaturer for januar og februar.

Den kan godt være varmere noen dager og kjøligere noen dager..... været er jo ikke så lett og kontrolere...

Håper du får en fin tur uansett hvor du reiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtvinters er det kun i nærheten av ekvator som det er varmt. Midtvinters definerer jeg som perioden 15/11-15/2.

Thailand, afrikanske turistland unntatt Marokko og Tunis i nord, India og Karibia. Gran Kanaria er ikke varmt midtvinters. Men hvis kravet er kun at det f eks 15-18 plussgrader, så duger nok GK. Men hvis du ønsker 25 grader eller over, så er det ingen andre steder enn de jeg nevner ovenfor som gjelder.

Enig med vedkommende. Gran Kanaria er svært usikkert vinterstid, du vil mest sannsynlig ikke få strandvær. Når det gjelder India er det viktig og huske på det er store forskjeller i landet, Delhi og nordover er ikke varmt i denne perioden.

Jeg har vært på Gran Canari i januar/februar, og da var det fint vær og varmt hver dag. Mellom 27 og 30 grader hver dag, litt kjølig på kvelden.

Da har du vært heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg reist noe sted i jan-feb for varmens skyld, hadde jeg ikke valgt Kanariøyene. Selvsagt kan man være heldig å få fint og varmt vær, men også det motsatte - litt kjedelig hvis det er sol og varme man reiser for å oppleve.

Kan du drøye det til ut i mars er sjansen større for mer stabilt vær - vi har hatt fine ferier på Kanariøyene i mars/april.

Egypt er kanskje varmere, men kveldene blir fort kjølige der på den årstiden (Egypt er forøvrig ikke mitt sted, har vært der en gang, aldri mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...