Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tanke
Skrevet

Sitter her med så vondt inni meg at jeg klarer nesten ikke puste.

Vet ikke hvorfor dette skjedde. Han slo meg!

Jeg er gravid i 5 mnd og er hjemme fra jobben i dag grunnet kvalme. Han har aldri vært sånn før, vi har vært sammen i 4 år.

Jeg sto opp med han i dag kl 5 for han skal tidlig på jobb. Han var uhyre stresset og morgengretten. Jeg klarte ved et uhel å søle kaffekoppen hans over papirene som lå på bordet.

Da tente han og skjelte meg ut. Jeg skrek tilbake, husker ikke helt hva som ble sagt, da han slo meg i ansiktet. Jeg datt i gulvet og slo meg hardt.

Han har ringt konstant etter at han dro. og sendt smser. jeg tar ikke tlf. Orker ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg må forlate han???

Vi venter barn. Jeg har ingen steder å bo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må forlate han.

Har du familie så reis til dem.

Ellers kan du ta kontakt med krisesenter, sosialen ol., så vil de hjelpe deg til å skaffe bolig.

Gjest tanke
Skrevet
Ja, du må forlate han.

Har du familie så reis til dem.

Ellers kan du ta kontakt med krisesenter, sosialen ol., så vil de hjelpe deg til å skaffe bolig.

Det var absolutt det svare jeg ikke ønsket å få. Tanken på å reise fra han nå er helt grusom, selvom jeg hater han nå.

Er så redd for hva jeg skal gjøre med meg selv.

Han har aldri gjort dette før, og er ikke voldelig på noen måte. Undskyld hvis jeg høres helt dum ut, vet at dette er bortforklaring. Men kan det skje at dette ikke gjøres igjen.

Gjest Tigress
Skrevet

Alle kan vel gjere ein feil, men eg ville lokalisert døra og vore særs klar på å gå ut av ho, ja.

Skrevet

Alle kan gjøre en feil ja - men du er alldeles uten pressmidler om du ikke pakker veska og kommer deg vekk nå.

Det finnes ingen unnskyldning for å slå. Ingen.

Skrevet

Jeg blir skeptisk med en gang det er snakk om å slå under krangel... Men jo, alle kan gjøre en feil.

Det viktige er dog "en" feil. En! jeg ville kanskje ikke reist på dagen, dersom dere ellers har det bra, og siden du venter barn. Men jeg ville gjort det klinkende klart at dersom det skjer igjen- så er det det som blir resultatet.

En gang kan være et engangtilfelle. Det kan ikke to ganger, og hvis han har et latent konfliktmønster som inkluderer vold, så høres det skummelt ut både for deg og barnet.

Gjest Lily1
Skrevet

En god venninne av meg bruker å si: "en gang KAN være et uhell, to ganger er en vane!".

Du trenger ikke gå dersom du ikke ønsker det, jeg tror ikke jeg ville gått etter første slag dersom vi hadde en god fortid sammen, og jeg ikke var overvettes bekymret for at det ville skje igjen.

MEN, jeg ville stilt krav!

Det skal ikke være slik at en stresset situasjon skal frambringe en redsel for at det kan skje igjen.

Han hadde måttet gjenopprette den ødelagte tilliten, at han hadde måttet bevise for meg at han gjør alt han kan for at ikke det samme ville skje flere ganger. Og ord hadde ikke vært nok, han hadde måttet vise ved handling at han gjorde alt han kunne for at det ikke skjulle skje igjen.

Jeg ville stilt krav og sinnemestringskurs, eller samtale med en psykolog, fordi jeg ville visst at det lå noe mer bak enn sinne over noen ødelagte papirer.

Hadde han gjort dette frivillig (uten press og overtalelser) hadde han vist meg at han mente alvor, og jeg hadde gitt ham en ny sjanse.

Men han hadde også fått vite at andre gangen er jeg ute av døren før han får anledning til å si "unnskyld".

Skrevet

Lily1 svarer bra her.

Var det snakk om et slag her? Med åpen hånd? I så fall kan det absolutt vært et feiltrinn fra hans side. Om han "banket" deg så blir det annerledes.

Men still krav til at han tar dette alvorlig og gjør noe med sinnekontrollen sin..

Gjest tanke
Skrevet

Han har aldri vært voldelig på noe plan. Hverken når han har vært full, sint eller skuffa.

Men har fått så sjokk i dag. Pluss at jeg skammer meg sånn. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller si.

Sitter her å lurer på om jeg skal pakke sakene hans klare til han kommer hjem. Og si det som hun over meg sier. At han skal få EN måte å rette dette opp på. Søke noe hjelp (for noe må det jo være som fikk han til å gjøre dette mot meg)eller så kan han reise.

Skrevet
Pluss at jeg skammer meg sånn. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller si.

Der har du en grunnleggende feil tanke - hvorfor skal du skamme deg for at han slo deg?

Skrevet (endret)

Jeg er ev den mening at når man først har gått over den grensen det er å slå den man er sammen med er det noe alvorlig feil. Man slår ikke partneren sin! Og iallfall ikke pga en bagatell som kaffesøl på papirer. For det er en bagtell! Helt sikkert forferdelig upraktisk når man er stresset fra før av , men fortsatt ikke noe som er en god grunn til å miste kontrollen så mye at man slår.At du er gravid gjør det ikke akkurat bedre, for å si det slik.

Hadde jeg vært i den situsjonen at min partner hadde slått meg hade jeg gått på dagen. Min kjære er klar over at jeg har absolutt null-toleranse på vold ( ikke det at han noengang har vært i nørheten av å være aggresiv eller voldelig....). Jeg har tidligere vært i et forhold hvor jeg ble slått, og der startet det med ett slag over en bagatell. Før jeg endelig kom meg ut hadde jeg utallige turer på legevakten bak meg og tilslutt livstruende skader.

Endret av Wildy
Gjest Tanke
Skrevet
Der har du en grunnleggende feil tanke - hvorfor skal du skamme deg for at han slo deg?

Ordla meg litt klønete der kanskje??

Men skammer meg ja. Er så falut. Hvis dette kommer ut så snakke folk om det. Vi har akkurat flyttet hejm til hans kommune og den er ikke stor. Folk sladrer så mye her.

Skrevet
Lily1 svarer bra her.

Var det snakk om et slag her? Med åpen hånd? I så fall kan det absolutt vært et feiltrinn fra hans side. Om han "banket" deg så blir det annerledes.

Men still krav til at han tar dette alvorlig og gjør noe med sinnekontrollen sin..

Det må jo være et ganske kraftig slag uansett falt hand såp lenge hun falt og slo seg, ja ,ening i at det kunne være en glipp, men litt skremmende meg en slik glipp når dama er 5 mnd gravid :nei:

Ta en telefon til krisesenterete, om ikke for noe annet en å få pratet om det, bli kjent med dem, så du er trygg på hvor de er,hvem de er osv hvis han gjør noe sånt igjen :sukk:

Skrevet
Det må jo være et ganske kraftig slag uansett med flat hand, hun falt og slo seg, ja ,ening i at det kunne være en glipp, men litt skremmende meg en slik glipp når dama er 5 mnd gravid :nei:

Ta en telefon til krisesenterete, om ikke for noe annet en å få pratet om det, bli kjent med dem, så du er trygg på hvor de er,hvem de er osv hvis han gjør noe sånt igjen :sukk:

Noen skrivefeil som måtte rettes på her :fnise:

Skrevet
Det må jo være et ganske kraftig slag uansett falt hand såp lenge hun falt og slo seg, ja ,ening i at det kunne være en glipp, men litt skremmende meg en slik glipp når dama er 5 mnd gravid :nei:

Det var jo det jeg lurte på. Kan være andre grunner til at man faller...sjokk, ute av balanse etc.

Poenget var egentlig om det bare var en impulshandling eller et mer overlagt og målrettet slag.

Gjest Gjest
Skrevet

Oioioi! "Pakk sakene dine, spring på dør" Dette synes jeg er litt drøyt altså. Og krisesenteret!? Nei og nei.

Jeg klarer fint å sette meg inn i fyrens situasjon; stressa som fy, noen ødelegger papirene mine, jeg klikker, og gjør et eller annet. I dette tilfellet et slag.

Hvis man ser for seg et langt samliv, og dette hender EN gang...ikke verdens undergang.

Og at du skammer deg..tipper mannen din også gjør det. La han få vite hva du tenker, og gjøre det klart for han at dette opplevdes helt grusomt for deg.

Når det er sagt, nei man slår ikke partneren sin, men alle kan gjøre store eller mindre feil. Vi er da bare mennesker.

Gjest Gjest_kalle_*
Skrevet

Ta det helt med ro, dette ordner seg.

Rådene om å flytte på krisesenter pga. en ørefik er bare tull og tøys.

Jeg ble en gang overfalt av min kone for en lignende bagatell. Hun slo og sparket meg med full kraft foran våre 2 mindreårige barn, mens hun skrek "jeg hater deg !"

Ettersom jeg er mann, trakk jeg bare på skuldrene av hele opptrinnet, og skyldte på at det sikkert var premenstruelle spenninger.

Det burde du også gjøre.

Skrevet (endret)

Trådstarter.

Jeg vet at du føler skyld nå, og at du kanskje tenker at hadde du bare vært flinkere til å berolige ham når han var så stresset og ute av seg, så hadde han ikke slått.

Men se deg rundt, ta en titt på folk du kjenner. Du har kanskje en i familien som alltid gjør ting i siste liten, du har kanskje en i familien som alltid kommer for sent, osv. Hadde mannen din slått deg, og du hadde hatet ham fordi han var tvers igjennom ond, så hadde dette vært enkelt.

Men poenget her er ikke at du skal forlate ham fordi han er ond. Poenget er at dette VIL skje igjen. Du har nå fått sett hvor ustabil han blir i stress-situasjoner og når ting går galt. Jeg har sølt kaffe ganske mange ganger i mitt liv, og dersom mannen din har visse uvaner, så vil du alltid gå på tå hev for å unngå at han slår deg. Du kan aldri mer diskutere med ham, uten å være redd for at han slår deg. En kan rett og slett ikke stole på mannen din, og det vil gå utover deg, og barnet du har i magen din.

Det er ikke slik at alle slår selv om du søler kaffekoppen utover papirene som skulle brukes til å få lønnsforhøyelse. Mange vil hoppe i taket, men det er slettes ikke alle som slår. Det er ikke engang alle som skriker. Og når han gir deg et så hardt slag at du går i gulvet, da går selvtillitten din i biter om du blir, for du vil aldri mer få oppleve å ha full kontroll, å kunne utfordre mannen din verbalt osv.

Husk at selv om mannen ikke slår, vil han kunne bli veldig ubehagelig å ha med å gjøre. Og det er heller slik at når du gjør en ting en gang, så er det lettere å gjøre det igjen enn å la være.

Gå. For deg og ungen din.

Endret av Transmogrifier
Skrevet
Trådstarter.

Jeg vet at du føler skyld nå, og at du kanskje tenker at hadde du bare vært flinkere til å berolige ham når han var så stresset og ute av seg, så hadde han ikke slått.

Men se deg rundt, ta en titt på folk du kjenner. Du har kanskje en i familien som alltid gjør ting i siste liten, du har kanskje en i familien som alltid kommer for sent, osv. Hadde mannen din slått deg, og du hadde hatet ham fordi han var tvers igjennom ond, så hadde dette vært enkelt.

Men poenget her er ikke at du skal forlate ham fordi han er ond. Poenget er at dette VIL skje igjen. Du har nå fått sett hvor ustabil han blir i stress-situasjoner og når ting går galt. Jeg har sølt kaffe ganske mange ganger i mitt liv, og dersom mannen din har visse uvaner, så vil du alltid gå på tå hev for å unngå at han slår deg. Du kan aldri mer diskutere med ham, uten å være redd for at han slår deg. En kan rett og slett ikke stole på mannen din, og det vil gå utover deg, og barnet du har i magen din.

Det er ikke slik at alle slår selv om du søler kaffekoppen utover papirene som skulle brukes til å få lønnsforhøyelse. Mange vil hoppe i taket, men det er slettes ikke alle som slår. Det er ikke engang alle som skriker. Og når han gir deg et så hardt slag at du går i gulvet, da går selvtillitten din i biter om du blir, for du vil aldri mer få oppleve å ha full kontroll, å kunne utfordre mannen din verbalt osv.

Husk at selv om mannen ikke slår, vil han kunne bli veldig ubehagelig å ha med å gjøre. Og det er heller slik at når du gjør en ting en gang, så er det lettere å gjøre det igjen enn å la være.

Gå. For deg og ungen din.

Meget bra innlegg, og sanne ord.

En viktig ting å ha i tankene: Han slo DEG når fordi han var stresset, hva når barnet kommer og skriker, søler kaffe på papirene hans, og han er stresset ...?

Å slå en gang, det er EN gang for mye det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...