Gå til innhold

Angrerett på Tupperware?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bolla_*
Skrevet

Dersom man har handlet på et homeparty for under to uker siden, kan man da bare si fra at man ikke ønsker varene likevel og kun betale et gebyr eller noe?

Mvh

Angrer på kjøpet

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har angrett på handel på homeparty, jf. angrl. § 1.

Det er dog under forutsetninga av at den du kjøpte Tuppawaren av opptrer i næringsvirksomhet.

Dersom den du kjøpte Tuppawaren av på homeparty opptrådde som privatperson, vil du ikke ha angrerett med mindre dette er særskilt avtalt mellom deg og denne personen.

Dersom du kjøpte av en selger som opptrådde i næringsvirksomhet vil jeg gi deg veiledning og råd for hvordan angringa kan foregå med minst mulige kostnader for din del.

Endret av lpride
Gjest annemor30
Skrevet
Du har angrett på handel på homeparty, jf. angrl. § 1.

Det er dog under forutsetninga av at den du kjøpte Tuppawaren av opptrer i næringsvirksomhet.

Dersom den du kjøpte Tuppawaren av på homeparty opptrådde som privatperson, vil du ikke ha angrerett med mindre dette er særskilt avtalt mellom deg og denne personen.

Dersom du kjøpte av en selger som opptrådde i næringsvirksomhet vil jeg gi deg veiledning og råd for hvordan angringa kan foregå med minst mulige kostnader for din del.

FEIL!! Du har 14 dagers angrerett HVIS selger har sendt med angrerett skjema sammen med varene!!Hvis han ikke har gjort dette, ja, da har du iflg lovverket lengre angrerett;-) Ring TW hovedkontor og spør da får du vite hvordan du går frem med angreretten din:-) mvh tidligere TW forhandler!

Gjest Raptuza
Skrevet

Hvordan kan det da ha seg at enkelte bokklubber sender angreskjema med boken mens andre ikke? Det burde jo være likt for alle(like retter for lik vare).

Gjest annemor30
Skrevet
Hvordan kan det da ha seg at enkelte bokklubber sender angreskjema med boken mens andre ikke? Det burde jo være likt for alle(like retter for lik vare).

Det vet ikke jeg, men når de sender med, så er det jo "bare" 14 dager angrerett... Kan tenke meg det er for at oss forbrukere ikke skal vite om våre rettigheter.. Flere ville nok returnert bøker ol hvis de visste sine rettigheter... Bare en tanke herfra;-)

Skrevet (endret)
FEIL!!

Påpek gjerne hva som var feil med mitt innlegg.

Du har 14 dagers angrerett HVIS selger har sendt med angrerett skjema sammen med varene!!Hvis han ikke har gjort dette, ja, da har du iflg lovverket lengre angrerett;-) Ring TW hovedkontor og spør da får du vite hvordan du går frem med angreretten din:-) mvh tidligere TW forhandler!

Det er sant at man har lengre enn 14 dagers angrerett dersom man ikke får med angrerettskjema, dette sa jeg aldri noe i mot. Det jeg presiserte var at angreretten gis kun automatisk dersom man er forbruker og kjøper av en næringsvirksomhet. Denne forutsetninga stemmer i hht angrl. § 1. Om man ellers vil benytte seg av en angrerett må den være inngått frivillig med avtale.

Endret av lpride
Gjest annemor30
Skrevet
Påpek gjerne hva som var feil med mitt innlegg.

Det er sant at man har lengre enn 14 dagers angrerett dersom man ikke får med angrerettskjema, dette sa jeg aldri noe i mot. Det jeg presiserte var at angreretten gis kun automatisk dersom man er forbruker og kjøper av en næringsvirksomhet. Denne forutsetninga stemmer i hht angrl. § 1. Om man ellers vil benytte seg av en angrerett må den være inngått frivillig med avtale.

"Dersom den du kjøpte Tuppawaren av på homeparty opptrådde som privatperson, vil du ikke ha angrerett med mindre dette er særskilt avtalt mellom deg og denne personen." sitat slutt.

Mulig jeg missforstod her, men når en er på TW homeparty og du kjøper noe så skal selger(forhandler) alltid legge ved angrerett skjema..

Skrevet (endret)
"Dersom den du kjøpte Tuppawaren av på homeparty opptrådde som privatperson, vil du ikke ha angrerett med mindre dette er særskilt avtalt mellom deg og denne personen." sitat slutt.

Mulig jeg missforstod her, men når en er på TW homeparty og du kjøper noe så skal selger(forhandler) alltid legge ved angrerett skjema..

Ja, det er bare en missforståelse. Det jeg sier er at dersom selger av Tuppaware ikke opptrer på vegne av en næringsvirksomhet, har kjøper heller ikke angrerett med mindre dette er særskilt avtalt (siden vi da snakker om et kjøp hvor selger er privatperson og kjøper er privatperson. Her legges kjøpsloven til grunn, jf. kjl. § 1).

Dersom selgeren opptrer i form av at han/hun selger Tuppaware som en næringsvirksomhet, gjelder angreretten for kjøper dersom kjøper er privatperson i handelen, jf. angrl. § 1.

Endret av lpride

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...