Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Blige
Skrevet

Hei, jeg skal flytte sammen typen min nå, og lurer på hva som er vanlig å gjøre med de klærne som er brukt, men som ikke er skitne nok til å bli vasket. Jeg har egen stol jeg legger de på, men kjæresten min pleier bare å kaste det på sofaen. Nå som vi skal flytte sammen må vi finne på noe smart, så hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg legger dem inn igjen i skapet, men har samtidig oversikten over hva som er hvor mye brukt. Jeg går sjelden med de samme plaggene om igjen samme uke, og derfor ville det blitt en stor haug om jeg skulle lagt det på en stol. F.eks. skjørt går det dessuten lenger tid mellom hver gang jeg vasker, så jeg vil ikke ha det liggende framme i ukesvis. Men hvis du syns det fungerer med stolen, så hvorfor ikke spørre om samboeren din vil gjøre det samme?

Samboeren min gjør det samme som meg. Om han hadde begynt å slenge klærne på sofaen i stua, hadde jeg satt foten ned.

Endret av Frk Åberg
Gjest Gjest
Skrevet

Dette er det eneste temaet vi ikke har klart å finne en løsning på i løpet av 7 år faktisk.

Jeg er kronisk med å legge disse på gulvet på min side av sengen eller foran kleskapet, fordi soverommet er så lite at det ikke er plass til en egen stol til dette. Dette leder selvsagt til at han må tråkke over klærne mine og blir irritert. Men det skal sies at han får bruke den lille ekstra plassen vi har på soverommet til sine datating, så jeg svarer at han kan gi den plassen til meg så kan jeg legge klærne mine der slik at de slipper å være i veien for ham.

Når vi får større soverom skal jeg ha en egen stol som jeg kan slenge klærne mine på, men jeg skal innrømme at jeg kommer til å rote i dem da også, og kommer aldri til å legeg sammen klærne mine hver dag og legge dem på plass i skapet igjen. Akkurat her er jeg faktisk ikke villig til å forandre meg merker jeg.

Men men, som sagt er dette den eneste tingen vi ikke klarer å finne en løsning på, så da er det et ganske mikroskopisk problem. Han har nok i stor grad lært seg å overse klærne mine og på neste soverom skal jeg sørge for at min side av sengen er den nermest innerveggen slik at han heller ikke kan se rotet mitt.

Skrevet

Jeg har klærne i skapet/kommode, liker ikke å ha de liggende rundt, uansett om de er brukt eller ikke. Fullt mulig å huske hva som er brukt hvor mange ganger :)

Gjest bjørnebær
Skrevet
Hei, jeg skal flytte sammen typen min nå, og lurer på hva som er vanlig å gjøre med de klærne som er brukt, men som ikke er skitne nok til å bli vasket. Jeg har egen stol jeg legger de på, men kjæresten min pleier bare å kaste det på sofaen. Nå som vi skal flytte sammen må vi finne på noe smart, så hva gjør dere?

Klær som fortsatt skal brukes, men ikke vaskes legger jeg den på stolen, mens han bare slenger sine på gulvet. Kåken min er ikke skitten så det går bra :P Funker fett. Skitne klær går rett i kurven.

Skrevet

Klær som er brukte men ikke skitne legger vi i en egen hylle i skapet.

Skrevet

Vi har fire knagger hver på soverommet som vi henger brukte klær på. :)

Skrevet

Noe henger på kroker på badet, og blir hengende der en god stund, jeg rydder de innimellom. Nå har jeg laget en egen plass til brukte klær på soverommet, som jeg skal prøve å konsekvent rydde en gang i uka. Ellers er det jo "bare" å legge de på plass i skapet med en gang.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har fire knagger hver på soverommet som vi henger brukte klær på. :)

Vi også :)

Skrevet

Jeg har en stang (egentlig en håndkleholder) som jeg henger klærne over. Tidligere satte jeg opp en liten oldemorstang/gardinstang på soveromsveggen, men jeg har ikke kommet meg så langt som til å sette den opp igjen etter at vi byttet til et annet rom.

Skrevet

Dette har vi faktisk aldri diskutert disse to årene som samboere.

Men det er jeg som roter her hos oss. Han roter ikke i det hele tatt :fnise:

Jeg har mye klær og de slenger overalt. Badgulvet, og en stol på soverommet.

As we speak, så ligger hans treningsbukse på stuegulvet her etter i går.

Henger meg ikke mye opp i det. Enten tar jeg den selv ellers gjør han det når han kommer hjem. Jeg må aldri eller sjelden be han rydde opp i tingene sine. Skulle han gjort det med meg hadde det nok blitt verre. Men så er det jeg som rydder her hjemme også;)

Skrevet

Vi bor i en ett-roms og det er et konstant problem. Vi har en stol i stua som blir brukt kun når vi skal spille playstation, den blir ellers fylt opp med klær og dritt. Det ser jo selvsagt ikke ut, men vi har ingen andre løsninger. Jeg prøver å rydde der en gang i uka. Jeg er den rotete hos oss, han kan bli rimelig gretten når jeg har fylt opp halve boarealet med rot og drit. Det forstår jeg veldig godt.

Vi skal ha større leilighet, så vi planlegger heller plassering av rot i den framfor å krangle om rotet vi har nå. Jeg har fått lov til å rote så mye jeg bare vil på soverommet når den tid kommer. :)

Skrevet

Oppbevarer dem på badet. Der har vi en slaks hyllesak fra ikea, som vi bruker til brukte klær som ikke skal vaskes enda, samt rene håndkklær og litt sånn annet rart. Kler av meg på badet, kler på meg på badet, så å oppbevare dem på soverommet virker bare baklengs. Men, ettersom vi nå skal ha et stellebord inn på badet, er det en del som tyder på at denne hyllesaken må vike plassen, så da må vi finne en annen løsning, det blir vel på soverommet da...

Gjest Blige
Skrevet

Takk for mange gode svar, tror vi går for egen hylle i skapet eller knagg :)

Gjest Cascabel
Skrevet

Vi har hver vår stol. Min haug er litt høyere enn hans, og når den blir høy nok vasker jeg den likevel. Egentlig burde jeg vel bare kastet det i skittentøyet med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...