Gå til innhold

Fortjener man mindre når man er overvektig?

Gjest Gjest_Karine_*

Anbefalte innlegg

Fnis. Skal du komme med selvutviklingsstrategiene nå? :rosasmil: Intelligens er et godt eksempel på en størrelse som ikke kan gjøres større eller mindre bare med viljen. Jeg vil også tro det er rimelig håpløst å skulle endre en ekstremt lite tiltalende personlighet, selv om nok viljen er et mer hensiktsmessig verktøy i den sammenhengen.

Dude, snakk om å ta piffen utav hele den kritiske replikken min :gjeiper: Intelligens er jeg mer usikker på, selv om jeg per dags dato har et mer filosofisk syn på intelligens. Hva er det egentlig? For eksempel kapasitet eller strukturering av lærdom. Hvis sistnevnte er det fullt mulig å forandre den. En ting er sikkert, hvis man bevisst lærer seg å gjøre distinksjoner hele tiden vil man bli smartere, intelligens eller ei :) Personlighet vet du hva jeg mener om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dude, snakk om å ta piffen utav hele den kritiske replikken min :gjeiper: Intelligens er jeg mer usikker på, selv om jeg per dags dato har et mer filosofisk syn på intelligens. Hva er det egentlig? For eksempel kapasitet eller strukturering av lærdom. Hvis sistnevnte er det fullt mulig å forandre den. En ting er sikkert, hvis man bevisst lærer seg å gjøre distinksjoner hele tiden vil man bli smartere, intelligens eller ei :) Personlighet vet du hva jeg mener om.

Joa, men spørsmålet er jo om de som kanskje trenger det mest foretar de nødvendige grep for å trene opp denne evnen, eller om de utelukkende bruker sin energi på å trene opp bicepsen istedet. ;) Dessuten er det nok litt større begrensninger her enn vi liker å tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.
For noe forbaska vås!!!

Jeg kjenner jeg blir skikkelig ilsk her jeg sitter, på vegne av dem som er fyldige.

Det er klart man ikke fortjener mindre når man er overvektig!

Denne synd-og-straff-mentaliteten som det virker som at er allment akseptert å forbinde med overvektige... jeg blir kvalm!!

(Det verste er at mange overvektige er fullt klar over hvordan enkelte ser på dem. Og har de dårlig selvtillit, aksepterer de det synet på seg selv, i stedet for å gi vedkommende en saftig en på trynet, noe som hadde vært fullt forståelig om så skjedde!)

Det som teller i det lange løp, er alt det øyet ikke ser!

Jeg er en kort gutt - fortjener jeg ikke de langbeinte beibene?

Jeg er tjukk - fortjener jeg ikke de velformede veltrente bertene?

Jeg er dum - fortjener jeg ikke de smarte damene?

etc etc etc ...

Merkelig med dere damer - dere tørr sjeldent å snakke rett fra levra. Er du feit og er dame så er utvalget mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Som jeg har nevnt før i denne tråden fortjener man ikke mindre, og det å se på seg selv som noen som fortjener mindre er latterlig.

Dog kan det være at utvalget er mindre, og det har å gjøre med at utseende betyr en del i møte med en eventuell partner.

Men det går ikke på hva man fortjener.

Vi mennesker tenner på ulike ting, noen tenner på spaghetti-damer, noen tenner på Marilyn damer, noen tenner på lubne mer å ta i damer, noen tenner på tykke masse å ta i damer, noen tenner på pupper, noen på rumper noen tenner på alt...

Vi kvinner er også sånn, bare les penistråder og høydetråder osv...

Men ingen fortjener "mindre" pga utseende, da blir fokuset helt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette naturlover da? Det er vel sjelden vi ser en Cindy Crawford/Penelope Cruz/Sienna Miller date en Knut Borge/Gaute Grøtta Grav/Vidar Teisen?

En kan være forelsket i hvem man vil, men jeg tror at mange søker likesinnede i størst mulig grad, altså den optimale kompatible.

disse folkene trener nihardt , og bruker hauger av penger og tid på utseendet sitt som er varmerket omtrent. de kan ikke date dem, pga ryktet osv. skulle alle sett sånn ut hadde dette blitt en forferdelig egoistisk verdens (mer enn den er) med tanke på utseendet. jeg blir så fly forbanna når jeg ser disse dumme forskerne for tiden. jeg bruker str 38, folk syntes jeg serr tynn ut, enda mener noen forskere at jeg er snart voervektig! jeg liker litt tjukke gutter, men er sammen med en tynn en nå. føler meg litt ukomfortabel siden jeg har mage mer enn han.

vær som dere er! ikke bli til de overfaldiske innbilske superhorer med silikonpupper og alt om du ikke selv vil. mer å ta i, mer å være glad i. forandrer du utseendet, kan personligheten bli forandret også. du kan fort bli mislikt da ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Du kan jo så klart "foretrekke" muskuløse menn, men du kan jo ikke gå rundt og forvente at en kjekk, muskuløs kar skal ville ha deg.

... med mindre han har en spesiell forkjærlighet for lubbene jenter da så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, men likesinnet kan bety at man har de samme verdiene eller er på det samme intellektuelle nivået. Sev hadde jeg foretrukket en intelligent mindre pen mann, med samme interesser, enn et fullstendig tåpelig glansbilde... de kjeder meg nemlig ihjel.

Jeg vil jo tro at den liksinnede til en muskuløs mann er ei dame som også er opptatt av helse, trening og kroppen sin til den grad at det også synes på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo tro at den liksinnede til en muskuløs mann er ei dame som også er opptatt av helse, trening og kroppen sin til den grad at det også synes på henne.

veldig godt poeng! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-ere dater 3-ere, 9-ere dater 9-ere. Sånn er det bare. Er du stygg kan du ikke forvente deg en kjærste som er pen, rett og slett... (no offence)

Men det er lov å drømme da, bare se litt realistisk på det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-ere dater 3-ere, 9-ere dater 9-ere. Sånn er det bare. Er du stygg kan du ikke forvente deg en kjærste som er pen, rett og slett... (no offence)

Men det er lov å drømme da, bare se litt realistisk på det.. :)

Problemet (eller det fine) er bare at hva som er en 3'er og hva som er en 9'er varierer fra person til person. Og at utseende bare er èn dimensjon blant mange andre vesentlige dimensjoner (i alle fall for de fleste). :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den annen side så er det nok raskt slik at de samme som ikke synes det er så farlig om en jente er kraftig, er de samme som ikke er så opptatt av sin egen kropp heller. Overvekt er faktisk en av de tingene som menn ofte finner som negativt hos kvinner. Det er omtrent det samme som når en mann er uføretrygdet. De kan alltids få tak i noe, men det blir mye vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
I dag fikk jeg en litt stygg kommentar. Vi snakket om hva vi ser etter i en potensiell kjæreste, og da om utseendet, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan "foretrekke" mannfolk med muskler fordi jeg selv ikke er i like god form. Jeg har noen få kilo for mye, men ser ikke annet enn normal ut, synes jeg selv.. Trener dessuten hardt for å få igjen formen.

Men uansett hvordan jeg selv har sett ut, så har jeg egentlig aldri vært tiltrukket av de som virkelig er overvektige, men jeg ser da ofte at feite mennesker har kjærester de også, så noen må da like det og? Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut?

Guri, det høres jo rart ut å mene noe slikt! At man må se lik ut.. Når jeg tenker på det, de fleste av vennene mine som er litt overvektige og har kjæreste, har alltid en tynn kjæreste!! :fnise: Én av dem har en veltrent, så jeg tror ikke du skal tenke på det.

De fleste gutter liker heller noen kilo for mye enn for lite, tror jeg.. Og så er det ofte, hva jeg fått med meg, at det man er selv er nødvendigvis ikke det man er ute etter. Jeg er veldig tynn og jeg hadde virkelig likt en rund mage foran en veltrent, det er jo så koselig! Og jeg vet om flere som er tynne eller veltrent/sporty som liker noen kilo for mye :) Så bestem du selv hva du synes, og var ikke flau over det eller tro at du ikke fortjener det !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har nevnt før i denne tråden fortjener man ikke mindre, og det å se på seg selv som noen som fortjener mindre er latterlig.

Dog kan det være at utvalget er mindre, og det har å gjøre med at utseende betyr en del i møte med en eventuell partner.

Men det går ikke på hva man fortjener.

Vi mennesker tenner på ulike ting, noen tenner på spaghetti-damer, noen tenner på Marilyn damer, noen tenner på lubne mer å ta i damer, noen tenner på tykke masse å ta i damer, noen tenner på pupper, noen på rumper noen tenner på alt...

Vi kvinner er også sånn, bare les penistråder og høydetråder osv...

Men ingen fortjener "mindre" pga utseende, da blir fokuset helt feil!

Dette var faktisk et veldig viktig poeng. Det blir rart å snakke om hva man fortjener eller ikke fortjener.

Men det er også sånn at de fleste bekjentskapene starter med førsteinntrykket og der har utseende noe å si. Jeg kan godt tilstå å være såpass overfladisk også. Selvfølgelig er ikke førsteinntrykket alt, men da det er snakk om dating og sjekking da kan det ofte bli avgjørende.

Men som glamourgirl sa, det har ingenting å gjøre med om man fortjener noe eller ikke.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Gutt17_*

Det jeg ser etter utseendemessig hos en jente er ansiktet, ikke kropp, bryst og rumpe. Det er ikke alltid sånn at vekt har mye og si, men det er utelukkende sunt både psykisk og fysisk å slanke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare det at noen menn synes at kraftige jenter er uattraktive. Jeg har faktisk et par kamerater som ikke liker kraftige eller litt tjukke jenter ikke fordi de synes det er ekkelt i seg selv, men fordi de ikke liker at kvinnen er større enn dem rent psykisk. De føler rett og slett at kvinnen blir sjefen om kvinnen sin kropp er større enn deres, og det liker de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare det at noen menn synes at kraftige jenter er uattraktive. Jeg har faktisk et par kamerater som ikke liker kraftige eller litt tjukke jenter ikke fordi de synes det er ekkelt i seg selv, men fordi de ikke liker at kvinnen er større enn dem rent psykisk. De føler rett og slett at kvinnen blir sjefen om kvinnen sin kropp er større enn deres, og det liker de ikke.

At dama er skarp er det mange som ikke liker, men hvis hu i tillegg er feit.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gerd_*
I dag fikk jeg en litt stygg kommentar. Vi snakket om hva vi ser etter i en potensiell kjæreste, og da om utseendet, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan "foretrekke" mannfolk med muskler fordi jeg selv ikke er i like god form. Jeg har noen få kilo for mye, men ser ikke annet enn normal ut, synes jeg selv.. Trener dessuten hardt for å få igjen formen.

Men uansett hvordan jeg selv har sett ut, så har jeg egentlig aldri vært tiltrukket av de som virkelig er overvektige, men jeg ser da ofte at feite mennesker har kjærester de også, så noen må da like det og? Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut?

Trenger det å ha noe å gjøre med hva man "fortjener".

Jeg ville tro an man foretrekker noen med et utseende som gjenspeiler livvstil, og da vil man jo ofte ha noen som ikke er altfor forskjellig fra en selv. Er jo ikke så arti med en partner som er ute å jogger en time hver dag og aldri spiser gotter og potetgull, dersom man selv setter pris på både sofa og potetgull.

Desom man selv er veldig aktiv vil man trolig ha en aktiv partner og omvendt. Det er også en fordel med liknende matvaner.

Her er det at utseende kun bør brukes som indikator for livsstil. Ingen damer har egentlig lyst å leve med en trofee-partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...