Gå til innhold

Fortjener man mindre når man er overvektig?

Gjest Gjest_Karine_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slenger meg på jeg! :jepp:

Må bare få sagt no :P hehe.. (nå drar jeg det til ytterpunkter) men ei smellfeit dame, og en skikkelig treningsnarkoman fit mann passer ikke sammen av den enkle grunn at livsstilene deres ikke passer sammen. For mannen er det viktig å leve sunt og trene og holde kroppen i form. For dama er det kanskej andre kvaliteter som gjelder.

I allefall vil de 2 menneskene automatisk vite at livsstilene deres ikke passer sammen og de vil underbevisst ikke bli tiltrukket av hverandre, ikke ved første øyekast hvertfall.

I fare for å bli bombadert med stygge ord og forskrekkelse over at jeg virkelig kan si noe så ondskapsfullt tør jeg også påstå at om jeg ser et slikt par, hvor den ene er skikkelig fit, og den andre er.. vel.. litt rund, tar jeg meg selv i å tenke "Hva i alle dager gjør de 2 sammen?" Og faktisk ja, at kanskje ikke den runde personen fortjener den trente personen :rodme:

Vet ikke, det bare stemmer ikke i mine øyne liksom. Det er virkelig ikke meningen å støte noen med dette innlegget, det er bare mine tanker rundet det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt stygt å si det, men jeg synes ikke at man kan forvente å tiltrekke seg en godt trent mann når man selv ikke har tatt ansvar for sitt eget utseendet.. Dette gjelder for all del mannfolk også!

Jeg tiltrekker meg ofte godt trente menn, men tiltrekkes sjelden av menn som har dette som sitt livsprosjekt. Det er rett og slett veldig lite interessant. Dette er jo svært urettferdig; jeg kunne jo overlatt disse mennene til TS så kunne jeg tatt de mindre billedskjønne men smarte og vakre mennene som TS aldri vil vurdere fordi hun ikke tilhører den kategorien selv. Jo, man får det man fortjener, men dette går absolutt ikke på utseende. Desverre for TS, for utseende er jo til en viss grad foranderlig (i motsetning til en del andre ting). :sjenert:

Preferansene tilpasser seg også mulighetene man har. Heldigvis. Kan en mann lett få smarte og vakre modelldamer, vil han blie ekstremt kresen. En annen mann som fullstendig mangler draget, kan finne den store kjærligheten i en lite intelligent og smellfeit dame.

Ja, for pen og smart går alltid sammen, og uintelligent og feit går alltid sammen.

Nei, jeg er ikke overvektig. Jeg trener fire ganger i uken og spiser sunt osv osv, men det tar da for faen tid å komme i god form, spesielt slik at det synes på utsiden. I mellomtiden så vil ikke jeg selv ha en sofagris som ikke bryr seg om hvordan han ser ut. Jeg har jobbet hardt for å forandre min livsstil, og vil gjerne ha noen som både ser og oppfører seg som om han bryr seg om sin helse, men fordi jeg da ikke ser ut som om jeg er i toppform ennå, så tiltrekker jeg meg jo heller ikke disse.

Og det er mange håpefulle her inne, men jeg er nå tilbøyelig til å mene at man rett og slett ikke kan forvente å få seg en mann/kvinne med nydelig kropp når man selv ligner mer på michelinmannen.. Og det er nok litt dobbeltmoral fra min side å ikke ville ha noen som ser ut som meg selv, men man velger jo gjerne ikke hvem man tiltrekkes av heller..

Du sier det jo selv. Du fortjener en som ikke bryr seg om så mye mer enn utseende, fordi det er dette du er mest opptatt av selv. Sannsynligvis vil du ikke tiltrekke deg menn som legger vekt på andre ting, f.eks refleksjon utover det overfladiske og et avslappet forhold til kropp og utseende. Dermed er det bare èn ting å gjøre, og det er å bruke all din energi på å se best mulig ut. Om dette gjør mennesker lykkelige er en annen sak, men det vil sannsynligvis funke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hvordan man ser ut, å få en partner handler ikke om rettigheter, å fortjene å velge fra øverste eller suksessivt lavere "hyller".

Man kan velge blant dem som har lyst på en. Jo bedre man ser ut, jo flere har lyst på en, modifisert av personlighetsfaktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Gå ned i standard? Hvem er det som har bestemt at overvekt er lavere standard enn slank? I DITT hode er det det, men kanskje naboen din ser det motsatt. For en utrolig navlebeskuende og frekk ting å si.

Standarden er hva menn flest foretrekker, og det er slanke damer. Damer som faller utenfor standarden bør ta konsekvensene av at de ikke har den vekten et overveldende flertall av menn ønsker seg. Dessverre blir mange aggressive og i stedet for å begynne å slanke seg, slynger de om seg med skjellsord. Kanskje trøstespiser de litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sannsynligvis vil du ikke tiltrekke deg menn som legger vekt på andre ting, f.eks refleksjon utover det overfladiske og et avslappet forhold til kropp og utseende.

Dette er fete kvinners livsløgn i et nøtteskall. De innbiller seg at smarte og reflekterende menn ikke foretrekker pene kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud.....

Sats på hvem du vil, om han ikke vil ha deg pga din størrelse er det for f han det er noe i veien med, som ikke ser mennesket!

Helt Ok å foretrekke det ene eller det andre, men om han liker deg godt og skulle gjerne vært sammen med deg hadde det bare ikke vært for kiloene, da kan han seile sin egen lille sjø spør du meg!

Nøye seg med mindre, du.... :kjefte:

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
I dag fikk jeg en litt stygg kommentar. Vi snakket om hva vi ser etter i en potensiell kjæreste, og da om utseendet, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan "foretrekke" mannfolk med muskler fordi jeg selv ikke er i like god form. Jeg har noen få kilo for mye, men ser ikke annet enn normal ut, synes jeg selv.. Trener dessuten hardt for å få igjen formen.

Men uansett hvordan jeg selv har sett ut, så har jeg egentlig aldri vært tiltrukket av de som virkelig er overvektige, men jeg ser da ofte at feite mennesker har kjærester de også, så noen må da like det og? Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut?

Som jeg har sagt tidligere, jeg er litt rund. Ikke feit, men noen kilo for mye. Og jeg har vært sammen med veldig tynne menn, og min siste kjæreste er kroppsbygger. Han ble veldig glad i meg for den jeg er, ikke for hvordan jeg ser ut.

Poenget er at man styrer ikke hvem man blir tiltrukket av. Vi kan hyle opp om hvor politisk ukorrekt det er å ikke se mennesket, men bare kropp og utseende, men det endrer ikke det faktum at vi faller for det vi faller for.

Våre tenningsmønstre er forskjellige, og det er ikke lett å endre på, samme hvor mye man skulle ønske det.

Kommentaren du fikk, syns jeg ikke var pen. Noen liker det ene, og noen det andre. Du vet hvilke typer du blir tiltrukket av, og må handle ut fra det. Så får du bare ta sjansen og fortelle typen at du liker han. Noen ganger klaffer det, og andre ganger ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.....

Sats på hvem du vil, om han ikke vil ha deg pga din størrelse er det for f han det er noe i veien med, som ikke ser mennesket!

Helt Ok å foretrekke det ene eller det andre, men om han liker deg godt og skulle gjerne vært sammen med deg hadde det bare ikke vært for kiloene, da kan han seile sin egen lille sjø spør du meg!

Nøye seg med mindre, du.... :kjefte:

Joda, man skel se mennesket osv osv.. men man skal likevel tenne på kjærsten sin da, det er en fordel! Derfor ender ofte mennesker man liker personligheten men ikke utseendet på opp som venner tilslutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, man får det man fortjener, men dette går absolutt ikke på utseende. Desverre for TS, for utseende er jo til en viss grad foranderlig (i motsetning til en del andre ting). :sjenert:

Hva er disse andre tingene som er uforanderlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overvektig med drømmemannen

Du fortjener absolutt ikke mindre, men du må også regne med at mange som passer det du ser etter fysisk ikke er interessert i ditt fysiske utseende.

Når det er sagt skjønner kanskje alle at slik er det for de fleste, enten de har mye eller lite av fett og muskler på kroppen. Alle har noe som andre enten finner attraktivt eller frastøtende. Det gjelder å finne den mannen som du finner både fysisk og følelsesmessig attraktiv.

Jeg følte lenge at fordi jeg var overvektig måtte jeg sikkert finne en mann som var det også, men fant ingen jeg ikke syns var frastøtende. Så fant jeg samboeren min som er sexy som fy i mine øyne. Og han er ikke overvektig, har min ønskede mengde muskler (sexy armer, ellers lite - er ingen muskelfan) og får meg til å skjønne at jeg fortjener det beste i hele verden - HAN!

Lykke til. Du VET jo egentlig at du fortjener det beste i hele verden, det gjelder bare å ha mot til å tro på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glemte å si...

...selv om JEG sier jeg er overvektig virker det ikke som om han legger merke til det på den måten. Jeg er godt trent og ingenting henger og dingler på meg. Trener styrke og utholdenhet 2-3 ganger i uken og spiser sunt. Jeg har en god del ekstra fett på kroppen, men det er noe med meg som tenner han nok til at han vil ha meg hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fete kvinners livsløgn i et nøtteskall. De innbiller seg at smarte og reflekterende menn ikke foretrekker pene kvinner.

Jeg velger å ikke kommentere at du setter likhetstegn mellom pen og slank.

Jeg er selv slank, så den eventuelle livsløgnen må i så fall strekke seg utover de overvektiges rekker. At smarte kvinner foretrekker smarte menn, og smarte menn foretrekker smarte kvinner, fremstår imidlertid ikke som noe stort mysterium for de fleste.

Hva er disse andre tingene som er uforanderlige?

Fnis. Skal du komme med selvutviklingsstrategiene nå? :rosasmil: Intelligens er et godt eksempel på en størrelse som ikke kan gjøres større eller mindre bare med viljen. Jeg vil også tro det er rimelig håpløst å skulle endre en ekstremt lite tiltalende personlighet, selv om nok viljen er et mer hensiktsmessig verktøy i den sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tynn kar
I dag fikk jeg en litt stygg kommentar. Vi snakket om hva vi ser etter i en potensiell kjæreste, og da om utseendet, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan "foretrekke" mannfolk med muskler fordi jeg selv ikke er i like god form. Jeg har noen få kilo for mye, men ser ikke annet enn normal ut, synes jeg selv.. Trener dessuten hardt for å få igjen formen.

Men uansett hvordan jeg selv har sett ut, så har jeg egentlig aldri vært tiltrukket av de som virkelig er overvektige, men jeg ser da ofte at feite mennesker har kjærester de også, så noen må da like det og? Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut?

Det er vel ikke snakk om at du ikke fortjener en muskuløs kar, men heller at du ikke kan forlange det.. hvis du ser forskjellen? kanskje det var det de mente?

Jeg er mye tynnere enn hva damer pleier å foretrekke. er vel kategorisert som undervektig.. uansett. Hvis ei overvektig dame hadde kommet med en kommentar om at jeg var for tynn, eller noe. Så hadde hu selvsagt fått hardt tilbake.. og ja, hardere enn ei slank dame.. hvorfor? fordi hun er jo ikke noe bedre selv.. mener for så vidt at folk ikke bør forlange noe som helst av andres kropper.. Og iallefall ikke hvis man selv viker fra idealet. Det blir jo bare for dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er vel ikke snakk om at du ikke fortjener en muskuløs kar, men heller at du ikke kan forlange det.. hvis du ser forskjellen? kanskje det var det de mente?

Jeg er mye tynnere enn hva damer pleier å foretrekke. er vel kategorisert som undervektig.. uansett. Hvis ei overvektig dame hadde kommet med en kommentar om at jeg var for tynn, eller noe. Så hadde hu selvsagt fått hardt tilbake.. og ja, hardere enn ei slank dame.. hvorfor? fordi hun er jo ikke noe bedre selv.. mener for så vidt at folk ikke bør forlange noe som helst av andres kropper.. Og iallefall ikke hvis man selv viker fra idealet. Det blir jo bare for dumt..

Men, hvem bestemmer hva som er idealet? Bør ikke det bli opp til hver enkelt? Og ja, jeg vet selvsagt at media med all fokusering på vakre, slanke, perfekte menn og kvinner kreerer hva vi bør mene er idealet. Personlig så synes jeg vi bør fokusere bort fra det og jobbe mer med å få frem personlige egenskaper og indre verdier som ett grunnlag for hva som er hver enkelts ideal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Alle fortjener å elske og bli elsket, uansett vekt. :) Samfunnet vi lever i er overfladisk og kynisk, men jeg tror virkelig det finnes ekte kjærlighet der ute for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fortjener å elske og bli elsket, uansett vekt. :) Samfunnet vi lever i er overfladisk og kynisk, men jeg tror virkelig det finnes ekte kjærlighet der ute for alle.

Det tror jeg også, og jeg har vært så heldig å funnet den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den tynne karen
Men, hvem bestemmer hva som er idealet? Bør ikke det bli opp til hver enkelt? Og ja, jeg vet selvsagt at media med all fokusering på vakre, slanke, perfekte menn og kvinner kreerer hva vi bør mene er idealet. Personlig så synes jeg vi bør fokusere bort fra det og jobbe mer med å få frem personlige egenskaper og indre verdier som ett grunnlag for hva som er hver enkelts ideal.

Jeg ser på idealet som en god og balansert kropp. Ikke undervektig(som mange catwalkmodeller) og ikke overvektig. Jeg selv er for tynn. hadde jeg vært sunnere, trent ordentlig og spist ordentlig hadde jeg lagt på meg noen kilo og fått en "idealkropp". men den kroppen hadde bare vært en bieffekt av at jeg hadde fått meg bedre helse, og sikkert mere overskudd, bedre humør etc.. en kropp i balanse er en idealkropp. men selvsagt forandrer idealet seg fra person til person fordi folk er forskjellig bygd. men alle vet jo at overvekt/undervekt ikke er et tegn på en sunn kropp i balanse.. samme hvor mye man vrir og vender på det er det ikke det ideelle.. det er usunt, altså ikke ideelt. generelt har få folk ikke en slik "idealkropp" fordi vi er late/inaktive og spiser/drikker mye drit. Sykelig tynne catwalkmodeller er et merkelig og trist fenomen, men generelt er en sunn kropp, en pen kropp. noen liker den pene kroppen pakka inn i sminke og silikonpupper, og andre liker den naturlig. Men i bunn og grunn bygger det ned til dette. Og det er jo og grunnen til at folk flest blir (fysisk!) tiltrukket av slike mennesker; Vi vil ubevisst finne en sunn partner med gode gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...