Gjest Gjest_Karine_* Skrevet 18. mai 2008 #1 Del Skrevet 18. mai 2008 I dag fikk jeg en litt stygg kommentar. Vi snakket om hva vi ser etter i en potensiell kjæreste, og da om utseendet, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan "foretrekke" mannfolk med muskler fordi jeg selv ikke er i like god form. Jeg har noen få kilo for mye, men ser ikke annet enn normal ut, synes jeg selv.. Trener dessuten hardt for å få igjen formen. Men uansett hvordan jeg selv har sett ut, så har jeg egentlig aldri vært tiltrukket av de som virkelig er overvektige, men jeg ser da ofte at feite mennesker har kjærester de også, så noen må da like det og? Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 18. mai 2008 #2 Del Skrevet 18. mai 2008 I dag fikk jeg en litt stygg kommentar. Vi snakket om hva vi ser etter i en potensiell kjæreste, og da om utseendet, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan "foretrekke" mannfolk med muskler fordi jeg selv ikke er i like god form. Jeg har noen få kilo for mye, men ser ikke annet enn normal ut, synes jeg selv.. Trener dessuten hardt for å få igjen formen. Men uansett hvordan jeg selv har sett ut, så har jeg egentlig aldri vært tiltrukket av de som virkelig er overvektige, men jeg ser da ofte at feite mennesker har kjærester de også, så noen må da like det og? Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut? Det er det dummeste jeg har hørt!! Go for it girl.. Så, det vil si at siden jeg er tynn burde jeg ikke være med kjæresten min som har noen kilo ekstra? Nei, dumme venner (eller hva det nå enn var). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birma Skrevet 18. mai 2008 #3 Del Skrevet 18. mai 2008 Nei, man fortjener ikke mindre når man er overvektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 18. mai 2008 #4 Del Skrevet 18. mai 2008 For de fleste potensielle partnere er det negativt å være overvektig. Derfor må du ha noe annet som kompenserer for dette. Hvis du ikke har det, må du regne med å "fortjene mindre". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 18. mai 2008 #5 Del Skrevet 18. mai 2008 I dag fikk jeg en litt stygg kommentar. Vi snakket om hva vi ser etter i en potensiell kjæreste, og da om utseendet, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan "foretrekke" mannfolk med muskler fordi jeg selv ikke er i like god form. Jeg har noen få kilo for mye, men ser ikke annet enn normal ut, synes jeg selv.. Trener dessuten hardt for å få igjen formen. Men uansett hvordan jeg selv har sett ut, så har jeg egentlig aldri vært tiltrukket av de som virkelig er overvektige, men jeg ser da ofte at feite mennesker har kjærester de også, så noen må da like det og? Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut? Jeg vet absolutt hvordan det er å være et par kilo for mye, det er kjipt, men plutselig finner man ut hva som skal til at kiloene sklir av.. Når det kommer til spørsmålet så syns jeg at man kan ha oppnåelige mål for hva slags kjæreste du kan få, men det er vel egentlig det samme for alle. Man kan ikke alltid få akkurat det man har lyst på, og må kanskje "redusere" kravene sine litt. Det er jo ikke uoppnåelig å få seg en kjæreste med fin kropp, men jeg føler også at de som holder kroppen sin i form er selv veldig opptatt av hva slags kropp partneren skal ha, vil vel ha noe å "vise" fram.. Vet ikke helt om du ble så mye klokere av dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lilje_* Skrevet 18. mai 2008 #6 Del Skrevet 18. mai 2008 For noe forbaska vås!!! Jeg kjenner jeg blir skikkelig ilsk her jeg sitter, på vegne av dem som er fyldige. Det er klart man ikke fortjener mindre når man er overvektig! Denne synd-og-straff-mentaliteten som det virker som at er allment akseptert å forbinde med overvektige... jeg blir kvalm!! (Det verste er at mange overvektige er fullt klar over hvordan enkelte ser på dem. Og har de dårlig selvtillit, aksepterer de det synet på seg selv, i stedet for å gi vedkommende en saftig en på trynet, noe som hadde vært fullt forståelig om så skjedde!) Det som teller i det lange løp, er alt det øyet ikke ser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Karianne_* Skrevet 18. mai 2008 #7 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg mener ikke at overvektige skal "straffes" for noe som helst, men selv blir jeg aldri tiltrukket av disse.. Jeg har også måttet være ærlig mot noen som har lagt ann på meg om at jeg rett og slett ikke synes at han er attraktiv. Det er litt stygt å si det, men jeg synes ikke at man kan forvente å tiltrekke seg en godt trent mann når man selv ikke har tatt ansvar for sitt eget utseendet.. Dette gjelder for all del mannfolk også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 18. mai 2008 #8 Del Skrevet 18. mai 2008 Det er jo ikke uoppnåelig å få seg en kjæreste med fin kropp, men jeg føler også at de som holder kroppen sin i form er selv veldig opptatt av hva slags kropp partneren skal ha, vil vel ha noe å "vise" fram.. Jeg ville bare kommenterer dette, altså jeg er tynn men spiser så mye dritt at man ikke kan si at jeg holder kroppen min i god trent form. Da jeg trente før var musklene mine synlige, både mage og biceps. Jeg trente ikke for å folde meg i form, men for å ha det gøy. Det er ikke alle som er tynne og har synlige muskler som er opptatt av utseende (på den måten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 18. mai 2008 #9 Del Skrevet 18. mai 2008 Folk som sier sånne ting er veldig overflatiske, og legger kun vekt på utseende. Det er vel ikke hvordan man ser ut som teller i det lange løp. Utseende falmer, men personligheten består. Jeg er selv litt rund, men var sammen med en mann som var veldig veltrent. Han hadde vel nærmest perfekt kropp. Likevel ble han veldig glad i meg, gitt. Utrolig, men sant.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 18. mai 2008 #10 Del Skrevet 18. mai 2008 For noe forbaska vås!!! Jeg kjenner jeg blir skikkelig ilsk her jeg sitter, på vegne av dem som er fyldige. Det er klart man ikke fortjener mindre når man er overvektig! Denne synd-og-straff-mentaliteten som det virker som at er allment akseptert å forbinde med overvektige... jeg blir kvalm!! (Det verste er at mange overvektige er fullt klar over hvordan enkelte ser på dem. Og har de dårlig selvtillit, aksepterer de det synet på seg selv, i stedet for å gi vedkommende en saftig en på trynet, noe som hadde vært fullt forståelig om så skjedde!) Det som teller i det lange løp, er alt det øyet ikke ser! Nei, man fortjener ikke mindre om man er overvektig. Men man kan likevel ikke styre hva andre tiltrekkes av. Tiltrekning har ikke bare med utseendet å gjøre, men det er ikke til å komme fra at det spiller en stor rolle at en liker det en ser generelt. Mange finner partner som er på samme nivå som de selv er utseendemessig, det har ikke noe med å fortjene eller ikke, men hva som er attraktivt for den enkelte. Noen liker fyldige, andre liker best slanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #11 Del Skrevet 18. mai 2008 Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut? Er ikke dette naturlover da? Det er vel sjelden vi ser en Cindy Crawford/Penelope Cruz/Sienna Miller date en Knut Borge/Gaute Grøtta Grav/Vidar Teisen? En kan være forelsket i hvem man vil, men jeg tror at mange søker likesinnede i størst mulig grad, altså den optimale kompatible. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 18. mai 2008 #12 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) I dag fikk jeg en litt stygg kommentar. Vi snakket om hva vi ser etter i en potensiell kjæreste, og da om utseendet, og jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan "foretrekke" mannfolk med muskler fordi jeg selv ikke er i like god form. Jeg har noen få kilo for mye, men ser ikke annet enn normal ut, synes jeg selv.. Trener dessuten hardt for å få igjen formen. Men uansett hvordan jeg selv har sett ut, så har jeg egentlig aldri vært tiltrukket av de som virkelig er overvektige, men jeg ser da ofte at feite mennesker har kjærester de også, så noen må da like det og? Men uansett, er det noen der ute som mener at man ikke fortjener bedre enn man selv ser ut? Til sånne kommentarer som sier "du skulle vært sånn.." så svarer jeg følgende: Mener du det er urimelig at jeg [liker folk som er slanke], eller lurer du på hvorfor preferansene mine ikke svinger med vekta? Denne stygge kommentaren du nevner, er såpass vanlig, det er en tankefeil, en svært barnslig tankefeil som en kan forberede seg på og ufarliggjøre. Hvis det er litt for vanskelig, kan en bruke enklere teknikker som tåkelegging. Ellers syns jeg den matchinga høres litt søkt ut. Sier akkurat som Aurela. Jeg er slank per idag. Er jeg da dømt til å ha meg med beinrangler? For ei dum kjerring. Endret 18. mai 2008 av Transmogrifier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 18. mai 2008 #13 Del Skrevet 18. mai 2008 Er ikke dette naturlover da? Det er vel sjelden vi ser en Cindy Crawford/Penelope Cruz/Sienna Miller date en Knut Borge/Gaute Grøtta Grav/Vidar Teisen? Kanskje ikke Gaute Grøtta Grav, men ikke langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #14 Del Skrevet 18. mai 2008 Er ikke dette naturlover da? Det er vel sjelden vi ser en Cindy Crawford/Penelope Cruz/Sienna Miller date en Knut Borge/Gaute Grøtta Grav/Vidar Teisen? Gaute Grøtta Grav har jo en utrolig pen kjæreste. Når det gjelder Knut Borge tror jeg han skårer stort på sin utrolige sjarme og personlighet. Når jeg tenker meg om skjer det faktisk veldig ofte at menn som kanskje ikke er blant de peneste er sammen med kvinner som er svært vakre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #15 Del Skrevet 18. mai 2008 Kanskje ikke Gaute Grøtta Grav, men ikke langt unna. Oh my god, det er faktisk mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #16 Del Skrevet 18. mai 2008 Gaute Grøtta Grav har jo en utrolig pen kjæreste. Når det gjelder Knut Borge tror jeg han skårer stort på sin utrolige sjarme og personlighet. Når jeg tenker meg om skjer det faktisk veldig ofte at menn som kanskje ikke er blant de peneste er sammen med kvinner som er svært vakre. I rest my case. Men i en ideell, teoretisk verden søker man likesinnede, tror nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 18. mai 2008 #17 Del Skrevet 18. mai 2008 Snakker du nå om sinn, eller utseendet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 18. mai 2008 #18 Del Skrevet 18. mai 2008 I rest my case. Men i en ideell, teoretisk verden søker man likesinnede, tror nå jeg. Ja, men likesinnet kan bety at man har de samme verdiene eller er på det samme intellektuelle nivået. Sev hadde jeg foretrukket en intelligent mindre pen mann, med samme interesser, enn et fullstendig tåpelig glansbilde... de kjeder meg nemlig ihjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 18. mai 2008 #19 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg ville bare kommenterer dette, altså jeg er tynn men spiser så mye dritt at man ikke kan si at jeg holder kroppen min i god trent form. Da jeg trente før var musklene mine synlige, både mage og biceps. Jeg trente ikke for å folde meg i form, men for å ha det gøy. Det er ikke alle som er tynne og har synlige muskler som er opptatt av utseende (på den måten). Hehe, dette var nå litt satt på spissen fra min side da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 18. mai 2008 #20 Del Skrevet 18. mai 2008 Selvfølgelig fortjener man ikke mindre!!!!! Dummeste jeg har hørt! på dem som sa det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå