Gjest kenneth Skrevet 18. mai 2008 #1 Del Skrevet 18. mai 2008 Det er mange damer som har valgt "Ikke interessert" under "Politisk side" på profilen sin. Og da lurer jeg på om dette er fordi de driter i samfunnet de lever i, eller om de mener "ikke interessert" som i ikke nødvendigvis veldig opptatt av det politiske spillet og de fordummende TV-debattene o.l. I utgangspunktet gjør damas "ikke interessert" meg ikke interessert, men da det er så mange som har valgt dette, lurer jeg på om vi bare tolker det forskjellig. Jeg tenker som så at hvis du oppgir "ikke interessert", så tilsier dette at du er apatisk til verden vi lever i og derav kunnskapsløs. Det går ikke an å ha respekt for et slikt kvinnfolk - og respekt er en grei sak i en relasjon... (Det er godt mulig dette er like utbredt blant kara fra Sahara, men dette kjenner jeg, av naturlige årsaker, lite til). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #2 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Jeg kan ikke huske å ha sett det valget, ante ikke at det eksisterte. Men hallo, hvis du får deg dates fra KG, mener du at du legger inn mye aksjer ved å ha en sau i profilen din? "Ikke interessert i politikk"= lav respekt for kvinnen Sau i profilen= høy respekt for mannen? Endret 18. mai 2008 av Casey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnillMito Skrevet 18. mai 2008 #3 Del Skrevet 18. mai 2008 Politikk er da tross alt mannens arena. Jeg foretrekker at kvinner heller holder seg oppdatert på mote og interiør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #4 Del Skrevet 18. mai 2008 Politikk er da tross alt mannens arena. Jeg foretrekker at kvinner heller holder seg oppdatert på mote og interiør. Eh...det er mulig å holde seg oppdatert på moter, interiør og politikk samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnillMito Skrevet 18. mai 2008 #5 Del Skrevet 18. mai 2008 Eh...det er mulig å holde seg oppdatert på moter, interiør og politikk samtidig. Sant det - leste du forresten Jan Thomas' kronikk i Aftenposten angående hvordan det geopolitiske landskapet de siste årene har forandret internasjonal diplomati? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 18. mai 2008 #6 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg kan ikke huske å ha sett det valget, ante ikke at det eksisterte. Men hallo, hvis du får deg dates fra KG, mener du at du legger inn mye aksjer ved å ha en sau i profilen din? "Ikke interessert i politikk"= lav respekt for kvinnen Sau i profilen= høy respekt for mannen?Hæ? Dates på KG? Kanskje er "Ikke interessert" default/standard-valg, slik at man er "ikke interessert" hvis man ikke vet om at valget finnes? Det vil i så fall forklare mengden. Sauer er forresten ålreite dyr. Det er barnelærdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #7 Del Skrevet 18. mai 2008 Nå aner jeg ikke hva slags andre alternativer man finner under politisk ståsted på møteplassen.no, men jeg vil tro at noen sikkert velger dette alternativet fordi de ikke vil utlevere sitt politiske syn. I tillegg kan det finnes folk som ikke føler seg tilknyttet et bestemt parti/en bestemt sides oppfatning og at de derfor velger "ikke interessert". Selvfølgelig velger nok mange alternativet fordi de oppriktig mener at de ikke er interessert i politikk, men mange tenker vel bare på politikk som "Erna Solberg" eller "sykehuskøer" kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 18. mai 2008 #8 Del Skrevet 18. mai 2008 Eh...det er mulig å holde seg oppdatert på moter, interiør og politikk samtidig. Tull og tøys. Kan ikke jeg det, så kan ingen Enkleste logikk i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #9 Del Skrevet 18. mai 2008 Tull og tøys. Kan ikke jeg det, så kan ingen Enkleste logikk i verden. Ok, når du sier det så er det sikkert slik. At jeg ikke forsto det med en gang! Egentlig var det jo enkelt å forstå! Vel, noen må ha alt inn med teskjeer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #10 Del Skrevet 18. mai 2008 Men mange tenker vel bare på politikk som "Erna Solberg" eller "sykehuskøer" kanskje. Bra poeng. Og er det hva folk flest forbinder med politikk blir det kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #11 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Hæ? Dates på KG? Var det virkelig så fremmed for deg? Du har vel alle muligheter åpne når du skriver innlegg på singleforumet? Endret 18. mai 2008 av Casey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 18. mai 2008 #12 Del Skrevet 18. mai 2008 Nå aner jeg ikke hva slags andre alternativer man finner under politisk ståsted på møteplassen.no, men jeg vil tro at noen sikkert velger dette alternativet fordi de ikke vil utlevere sitt politiske syn. I tillegg kan det finnes folk som ikke føler seg tilknyttet et bestemt parti/en bestemt sides oppfatning og at de derfor velger "ikke interessert".(...)Man har et "Vil ikke oppgi"-alternativ, så enten må "Ikke interessert" være default eller valgt bevisst. Jeg tror alt er blankt i utgangspunktet, så jeg mistenker at sistnevnte er tilfellet. Og det er i så fall synd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #13 Del Skrevet 18. mai 2008 Sant det - leste du forresten Jan Thomas' kronikk i Aftenposten angående hvordan det geopolitiske landskapet de siste årene har forandret internasjonal diplomati? Nei, jeg gikk dessverre glipp av den kronikken. Men jeg leste The Econimist og Se og Hør rett etter hverandre, og syntes det var givende. Teller ikke det litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #14 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Og det er i så fall synd. Tja, er de bra på andre områder spiller det vel liten rolle hva de kan av politikk, så lenge de ikke er som konen til Al Bundy, Peggy? Endret 18. mai 2008 av Casey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fren Skrevet 18. mai 2008 #15 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvis det er valgfritt å huke av for politisk overbevisning, hadde jeg tolket "ikke interessert" som et standpunkt mot politkk generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 18. mai 2008 #16 Del Skrevet 18. mai 2008 Var det virkelig så fremmed for deg? Du har vel alle muligheter åpne når du skriver innlegg på singelforumet? Mulig det. Men nå forsøker jeg å poste innlegg der de best hører hjemme, og som regel er de som benytter Møteplassen og tilsvarende, single. Derfor postet jeg på single-forumet. Så ja, tanken var, og er, egentlig fremmed for meg. Jeg har aldri sett på KG som et sted å treffe damer. Men det finnes sikkert noen som treffes etter å ha utvekslet meninger på ulike fora og. Å kunne skilte med vett i skolten er en bra start - og har man ikke vett i skolten, fremgår dette ganske kjapt når man begynner å skrive... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #17 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg er ikke interessert i politikk, det er ingenting som er mer frustrerende enn håpløse debatter der ingen kommer til noen form for enighet. Jeg ser på meg selv som smart, interessant og oppegående selv om jeg ikke er politisk aktiv. Så får jeg bare klare meg uten deg da, trådstarter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raje Skrevet 18. mai 2008 #18 Del Skrevet 18. mai 2008 Det er ikke bare jentene dette gjelder nei. Jeg er jente på MP, og stusser over hvor mange av gutta som velger "ikke interessert" på politisk side. Som du sier er det mulig å både la det stå blankt samt å skrive "ønsker ikke å oppgi", så at man ikke ønsker å flagge sine politiske standpunkter i profilen er i alle fall ikke årsaken. Og som deg mister jeg øyeblikkelig interessen dersom jeg ser at "ikke interessert" er valgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #19 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg er ikke på slike sider som trådstarter nevner, men i andre offentlige fora har jeg stort sett valgt å ikke si noe om politisk ståsted, selv om jeg ser på meg selv som ganske engasjert og ok informert. Det går med andre ord an å diskutere politikk med meg selv om jeg ikke skilter med standpunkt og "farge" før man i det hele tatt har fått noen kontakt På en dating-side ville jeg kanskje ikke skrevet "ikke interessert", men forutsetningen måtte vært at jeg kunne skrive noe annet og kanskje mer personlig enn SV/Frp/liberalist/sosialist da jeg de siste årene har følt meg utilpass i alle slike båser. Politisk desillisjonert, men engasjert, kanskje? Tilhenger av sivil ulydighet og operahuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 18. mai 2008 #20 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg tenker som så at hvis du oppgir "ikke interessert", så tilsier dette at du er apatisk til verden vi lever i og derav kunnskapsløs. Det går ikke an å ha respekt for et slikt kvinnfolk - og respekt er en grei sak i en relasjon... Pussig det. Er det noen som vet om det fins noen studier på sammenheng mellom kunnskap og politisk interesse? Jeg er veldig apatisk til politikk. Jeg vet at når jeg ikke var apatisk til politikk, så var jeg litt naiv og kunnskapsløs, og trodde at andre politiske holdninger var et resultat av andre ikke hadde forstått det samme som jeg hadde forstått. Nå er jeg blitt helt annerledes. Jeg spekulerer i at de som er interessert i lokalpolitikk er mer rigide i tankemønsteret sitt, eller at de har saker med egeninteresse de brenner for, og derfor konstruerer argumenter for å forsvare sine preferanser. Om de da møter mine motargumenter, så vil ikke det forandre det faktum at de har egeninteresser. Rikspolitikere tror jeg går mer i retning av interesse for politikk som et spill om makt, for om du har et sterkt rettferdighetssyn som rikspolitiker, så mister du evne til å tilpasse meningene dine, hva som er taktisk lurt. Og det er en ulempe en ikke kan tillate seg på høyt nivå. Jeg vet sånn noenlunde hva jeg har umiddelbart fordeler av selv, men jeg har mistet følesen over at det er noe som er rettferdig og noe som er urettferdig. Folk som er veldig fokusert på hva som er rettferdig og urettferdig tror jeg enten aktivt manipulerer, eller så er det noen tanker de ikke har tenkt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå