Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Bare lurer på hva dere syns om folk som spiller poker som en jobb...har en samboer med lang utdannelse men som også er utrolig flink i poker og vil fortsette med det...men jeg klarer ikke helt å respektere det og støtte han 100% selv om jeg vet at han er blant de beste og kan ha en veldig sikker økonomisk fremtid. Skulle gjerne hørt hva andre syns om det?
Frøken Freken Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Bare lurer på hva dere syns om folk som spiller poker som en jobb...har en samboer med lang utdannelse men som også er utrolig flink i poker og vil fortsette med det...men jeg klarer ikke helt å respektere det og støtte han 100% selv om jeg vet at han er blant de beste og kan ha en veldig sikker økonomisk fremtid. Skulle gjerne hørt hva andre syns om det? Så lenge han har en utdannelse i bakhånd, synes jeg bare du skal støtte. Jeg ville vært mer skeptisk hvis han ikke hadde noe utdannelse og ikke noe å falle tilbake på. Det fordi man ikke vet hvor lang framtid nettpoker har i Norge. Men, det er viktig at du snakker med han om de usikkerhetene du har i forhold til hvor mye penger som blir brukt til det osv. For selv om han er blant de beste, så kan man møte dårlige tider. Pass på at dere har økonomien i orden, og en åpen dialog om det underveis. Er dette en drøm han ønsker å følge, så synes jeg du skal støtte han i det, for han kommer garantert til å møte spørsmål andre steder. Veldig mange som er veldig skeptiske til poker, også fordi de ikke helt vet hvordan det fungerer.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Hva med å be han gradvis trappe ned? Kanskje han kan jobbe 50 % og spille resten av tiden. Og når han han har en solid nok økonomisk situasjon til at han kan takle nedturene før oppturene i poker, så kan han slutte helt i jobben. Da vil kanskje folk rundt han også lettere forstå og respektere valget og ikke se på det som galskap.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Ja han har en deltids jobb nå, men får inn de veldig store beløpene fra pokeren. Jeg har nå skjønt at han har kontroll og er veldig glad når jeg ser at han setter inn alle pengene på bsu og får å nedbetale studielån...han har allerede lagt inn en halv million på bsu. Han ikke materialistisk og er smart med penge bruket.Det er jo fordeler med dette, og det er at han har mye tid til oss og spesielt hvis vi får familie etterhvert. Han er en mann som virkelig vet hva det viktige er her i livet og det er det jeg elsker med han. Men er fortsatt usikker på dette med å ha poker som yrke. Det er jo sant at mange er skeptiske..noe som jeg forstår
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 det er bare lov til å legge inn max 100.000 på bsu-konto..
Gjest En annen mann Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Bare lurer på hva dere syns om folk som spiller poker som en jobb...har en samboer med lang utdannelse men som også er utrolig flink i poker og vil fortsette med det...men jeg klarer ikke helt å respektere det og støtte han 100% selv om jeg vet at han er blant de beste og kan ha en veldig sikker økonomisk fremtid. Skulle gjerne hørt hva andre syns om det? Ikke noe galt med poker, det finnes mange som er flinke og klarer å profittere bra på det over tid. Høres ut som din samboer er en av disse. Det er også bra at han har en lang utdannelse i bakhånda, finner man ut at man vil slutte med poker. Men det er også viktig med jobberfaring, noe han vil gå glipp av hvis han satser 100% på poker. Ved å ikke opparbeide en del erfaring innen den utdannelsen han har tatt kan det bli mye vanskeligere å få jobb senere. I tillegg mister han jo sjansen til å knytte evt. kontakter og slike ting på arbeidsstedet. Men mulig han har jobbet innen bransjen før? Det kan også være hensiktsmessig å f. eks jobbe lav stillingsbrøk e.l. for å unngå at man får et stort "hull" i cv'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå