Gjest jente22 Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 For 1 mnd siden ble jeg kjent med en mann fra libanon. vi ble veldig forelsket. jeg ble gravid med han og har valgt å beholde barnet. han ble kjempe sur på meg men nå er det for sent til abort. er 4 og en halv mnd på vei. han har tryglet meg om å ta abort. han sa jeg ødela alt for han i libanon, hans hjemland hvis barnet ble båret frem. han og familien hans truet med å komme hit, gå rettens vei for å ta barnet. nå er jeg redd. vil de komme noen vei og hva hvis jeg drar til libanon en gang? kan de komme og ta barnet mitt der nede? jeg er jo der gasnke ofte. Livredd nå.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Uff så vanskelig situasjon da.. Ekkelt å få slike trusler mot seg... Jeg ville så fort som mulig oppsøkt en fagkyndig som kan noe mer. Kom deg til familievernkontoret eller lignende der du bor og få veiledning videre derifra. Han har ingen rett til å komme og ta barnet fra deg, men hva han faktisk kan finne på å gjøre, det våger jeg ikke si noe om... lykke til!
LilleCanCan Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Ville ikke dratt til libanon før du har avklart ting ordentlig med han på forhånd. Er familien hasn velstående? I såfall kan du risikere å bli møtt av en gjeng ganske sinna politimenn eller gategutter som drar ungen rett ut av hendene dine. Brutalt og rått, men veldig sant. Er han av en familie i en litt høyere klasse der nede, har du ingenting å stille opp mot han i libanon. Her derimot er det lite han får gjort. Hadde ikke dratt dit i det hele tatt, jeg altså.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 For 1 mnd siden ble jeg kjent med en mann fra libanon. vi ble veldig forelsket. jeg ble gravid med han og har valgt å beholde barnet. han ble kjempe sur på meg men nå er det for sent til abort. er 4 og en halv mnd på vei.han har tryglet meg om å ta abort. han sa jeg ødela alt for han i libanon, hans hjemland hvis barnet ble båret frem. han og familien hans truet med å komme hit, gå rettens vei for å ta barnet. nå er jeg redd. vil de komme noen vei og hva hvis jeg drar til libanon en gang? kan de komme og ta barnet mitt der nede? jeg er jo der gasnke ofte. Livredd nå. Hvordan kan det ha seg at du er 4 1/2 mnd på vei med en mann du ble kjent med for 1 mnd siden? Og du kan ikke dra til Libanon med barnet ved en senere anledning, da barn i den regionen er mannens (og mannens families) "eiendom".
Gjest jente22 Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Hvordan kan det ha seg at du er 4 1/2 mnd på vei med en mann du ble kjent med for 1 mnd siden? Og du kan ikke dra til Libanon med barnet ved en senere anledning, da barn i den regionen er mannens (og mannens families) "eiendom". jeg regnet med at du som de over forsto at det var en skrivefeil. det er feil så klart. ble kjent med han en måned før jeg ble gravid med han.
Gjest jente22 Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 nei å dra til libanon er nok ikke smart det må jeg nok ikke gjøre! er bare redd for de jeg kjenner i libanon. kjenner en stor gruppe norske folk, fordi jeg jobbet ved et lite norsk selskap der nede som min far driver med min onkel. tenker også på dem. tenk hvis de drar ned dit, og det vil de. kan noe skje med dem da? Uff
Gjest Tnita Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Nei, hold deg her hjemme og glem Libanon og fyren! Han kan ikke gjøre noenting mot deg her!
Gjest Pupsilure Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Kan du ikke bare si til han at du mistet ungen da? Eller at du har tatt abort? Vet det ikke er så veldig moralsk, men hvis du kan få han til å tro det, ville jeg gjort det.
Gjest jente22 Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 jeg har allerede sagt at han kan skrives av som far hvis det ødelegger sånn for han. det som er trist er at noen har sagt at han kan finne på å ligge på vent i mange år, og så gå ut mot mine kollegaer der nede. noen andre sier han kan gjøre noe så sleipt som å bli venn med en, for så å vente på at jeg skal komme, og så "kapre" meg (drepe meg, kidnappe meg, eller ta mitt barn). jeg sa til han at ungen vil bli båret frem. min mor har også sagt dette til han. i begynnelsen ble han sinna, så ydmyk, og så er han nå rasende. senere ble alt tyst.... :hår: jeg bor i et tettsted. føler alle snakker bak ryggen min. men jeg vet ikke. hvrofor skal de snakke om meg hva skulle jeg ha gjort galt, bortsett fra å ikke kunne takle en ny abort. har tatt tre før!
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Hadde ikke oppgitt han som far til barnet, men født barnet uten at han visste om dette. Det fordi han faktisk kan lage store problemer for deg den dagen du er i Libanon, for reglene er helt annerledes der enn her hjemme. Si til han at du har tatt abort, og ikke ha noe mer kontakt med han.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Forskjell på "tatt" og "hatt", eller det pleier iverfall være det...
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 (endret) Du har da ikke tatt abort, om du har hatt spontanabort. Har du tatt abort, er det noe du har valgt selv. Men som ejg skrev under, ikke oppgi han som far til barnet. Endret 17. mai 2008 av Trampe
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 (endret) tenkte kanskje at siden du er 22 år ... har tatt 3 aborter.. så hørtes det veldig løsaktig ut for min del,,,,, men er GLAD for at du har valgt å beholde dette lille vidunderet... anbefaler deg til å ikke sette han som far på papiret... du klarer deg fint alene om du må... så stå på å gjør ditt beste for denne lille baby.... LYKKE TIL Endret 17. mai 2008 av Trampe
Snasen Skrevet 16. mai 2008 #14 Skrevet 16. mai 2008 (endret) Nå har jeg ikke vært her på, ehhh...husker ikke faktisk... også ser jeg de samme folka med de samme forutinntatte meningene sine. De samme folka som tar beslutninger ut av løse lufta. Dere som bare synser og henger dere opp i ting som ikke har noe med saken å gjøre. Trist. Så trist! TS: Skriv han av som faren. Ikke kontakt han mer, aldri dra dit. Når det kommer til problemene kollegaene dine kan få, så burde du rett og slett si det til dem. Ikke like hyggelig, men de må jo få vite om at de kan være i fare. For det er dem! Endret 16. mai 2008 av Snasen
Alice Ayres Skrevet 16. mai 2008 #15 Skrevet 16. mai 2008 Klarer ikke å motstå fristelsen til å si "som man reder, ligger man". Det er ikke ment skadefro, men mer oppgitt og trist. Jeg klarer ikke å hoste opp rare medlidenheten med deg og den situasjonen du befinner deg i - uten å vite detaljene rundt unnfangelsen. Skjønt, har man blitt gravid tre ganger tidligere, er det kanskje på tide å tenke litt før man legger seg på rygg og lar det stå til. Men, gjort er gjort og pult er pult. Nå er du gravid med en type som ikke virker som noe stort sjarmtroll, og det er for sent å ta abort. Den viktigste personen her er barnet du bærer. Alt annet er bare bagateller. Jeg synes det er trasig at barnet er unnfanget som det er, men nå får du ta deg sammen og prøve å gjøre noen fornuftige valg fremover. Disse valgene innebærer ikke flere Libanonsturer! At du i det hele tatt har tenkt tanken er helt hårreisende slik omstendighetene er. Nå har du fem måneder igjen til å forberede deg på morsrollen. Bruk disse godt. Benytt deg av resurser som helsesøster, fastlege, Amathea og fornuftige venner.
Gjest jente22 Skrevet 16. mai 2008 #16 Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hadde ikke oppgitt han som far til barnet, men født barnet uten at han visste om dette. Det fordi han faktisk kan lage store problemer for deg den dagen du er i Libanon, for reglene er helt annerledes der enn her hjemme. Si til han at du har tatt abort, og ikke ha noe mer kontakt med han. det var en veldig enkel løsning??? Du har da ikke tatt abort, om du har hatt spontanabort. Har du tatt abort, er det noe du har valgt selv. Men som ejg skrev under, ikke oppgi han som far til barnet. nei!!!!!!!!!! tenkte kanskje at siden du er 22 år ... har tatt 3 aborter.. så hørtes det veldig løsaktig ut for min del,,,,, men er GLAD for at du har valgt å beholde dette lille vidunderet... anbefaler deg til å ikke sette han som far på papiret... du klarer deg fint alene om du må... så stå på å gjør ditt beste for denne lille baby.... LYKKE TIL nei faktisk ikke. jeg mistet de to første! mistenker at det kan være pga noe ja, men det er jo privat. derfor. nå fikk dere vite det og. noe jeg ikke skjønner hva har med saken å gjøre som jeg skrev over! takk!!! Nå har jeg ikke vært her på, ehhh...husker ikke faktisk... også ser jeg de samme folka med de samme forutinntatte meningene sine. De samme folka som tar beslutninger ut av løse lufta. Dere som bare synser og henger dere opp i ting som ikke har noe med saken å gjøre. Trist. Så trist! TS: Skriv han av som faren. Ikke kontakt han mer, aldri dra dit. Når det kommer til problemene kollegaene dine kan få, så burde du rett og slett si det til dem. Ikke like hyggelig, men de må jo få vite om at de kan være i fare. For det er dem! takk men da vil de jo hate meg. jeg ødelegger jo livene deres der nede!! hørtes også veldig ut som en enkel løsning du men takk for råd Endret 17. mai 2008 av Trampe
sommerglede Skrevet 16. mai 2008 #17 Skrevet 16. mai 2008 føler alle snakker bak ryggen min. men jeg vet ikke. hvrofor skal de snakke om meg hva skulle jeg ha gjort galt, bortsett fra å ikke kunne takle en ny abort. har tatt tre før! skjønner at folk reagerer... sjekk her hva du skriver ... HAR tatt tre før.... jeg ville oxo ha tolket det som at du har tatt abort 3 ganger før......
Gjest sommanrederliggerman Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Hvis alle rådene du får her inne blir betraktet som en enkel løsning, så lurer jeg på hva som kan hjelpe deg. * Du beholder jo barnet, ergo, skriv han opp som far, eller ikke. To valg, ingen er enklere enn det andre! *Ang reise til Libanon, om du ikke vil risikere å miste barnet ditt der, hold deg unna! *Om det virkelig er en reel fare for kollegaene dine i Libanon mener jeg du er pliktig til å opplyse om evt farer.
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 det var en veldig enkel løsning??? En enkelt men fornuftig løsning spør du meg, og hvorfor skla du gjøre det så mye vanskeligere for deg selv og for barnet? Hva gagner det barnet at du ønsker å gjøre det vanskelig? Ønsker du å ha en far som kanskje kommer til å true deg, eller i verste fall kommer til å true barnet? Ønsker du å ha han som far, når du faktisk kan risikere å være blant de som må leite etter barnet ditt fordi faren og familien hans har kidnappet barnet? Og hvorfor ønsker du å reise tilbake til Libanon, når du har dette hengende over det? Men for all del, ta sjangsen du, så får du se hva som skejr den dagen barnet har kommet til verden. Men ansvar tar du ikke, for da ville du ha beskyttet barnet ditt mot eventuelle kidnappinger og det som verre er. Men det viktigste for deg er kanskje å få vist han at det er du som bestemmer, og han har bare med å være far enten han vil eller ikke. Tenker du på barnet oppe i det hele? Og er det virkelig en enkel løsning å fraskrive farskapet? Jeg vil nå si at det er en vanskelig avgjørelse, men en lett en på bakgrunn av de tingene som eventuelt kan skje med dette barnet. Og det viktigste man gjør som mor, er å beskytte barnet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2008 #20 Skrevet 16. mai 2008 (endret) Greit nok at du er blitt gravid for 4. gang, men det med at du skal vanskeliggjøre det hele? Endret 17. mai 2008 av Trampe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå