Gå til innhold

11kg ”flaske” med propan-gass

Tjorven

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt sånne 11 kg flasker med propangass billigst mulig? Vi undersøkte på Statoil, men de skulle ha nesten 1100 kroner for den. Synes det var veldig mye, men prisene ligger kanskje rundt der?

Noen som vet hva sånt koster og hvor man bør handle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha sett dem til rundt 800 kroner på Hydro Texaco, men jeg er ikke helt sikker. (Kan ha vært 7 kg.). Hvis dere skal bruke den til grilling, holder det sannsynligvis godt med en 7 kg. også. En grill bruker 2 - 300 g. i timen og man skal grille ekstremt mye dersom man bruker mer enn 11 kg. i sesongen.

Husk også at selve flasken er en engangsinnvestering. Når dere først har kjøpt den er den deres og dere betaler kun for "påfyll" (2 - 300 kroner) selv om dere får en ny flaske hver gang dere "fyller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah.. Stemmer det Leo sier.

Du må betale rundt 1000kr for første beholder fordi det er en engangsinvistering..

Påfyll koster rundt 250kr..

(mao, helt enig med Leo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at dette er en engangssum på første kjøp, og det er jo veldig greit. Men jeg tenkte kanskje prisene varierte mye fra sted til sted uansett, slik at man eventuelt kunne spart noen hundrelapper….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror prisene på propan er ganske jevne på bensinstasjoner. Men du kan jo sjekke med Byggmix og andre jernvareforretninger om de har til en rimeligere penge. Forresten så har ikke Hydro-Texaco 7-kilosflasker (er ikke sikker på om det finnes en gang), de har 5- og 11-kilos. (Iallefall her). Men Statoil har 2-kilosflasker også, i tilfelle noen synes det er interessant å vite.. :lol:

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...