Gjest Lurer på Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har en mormor på 70 år, som har vært enke i mange mange år. Hun får en pensjon etter mormor på ca 300 kr i mnd. Ellers er eneste inntekt hun har minste pensjon. (jeg vet ikke helt summen i hodet) Hun har lån på 300.000kr. Og huset hennes er antagelig verdt ca 1.500.000 kr. (hus i regi av kommunen, for de over 60 år) Hun har fått avslag på bostøtte, 2 ganger. underlig nok. Vet ikke hvorfor. jeg kan ikke forstå at hun ikke har rett på det. Jeg lurer også på om hun egentlig skulle vært i skatteklasse 2? Noen som vet?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Med tanke på at hun er minstepansjonist, som mange andre på hennes alder, som heller ikke får bostøtte vil jeg tro at alternativet til å bo i et hun ikke har råd til er å selge, og flytte. Rått og brutalt ja, men slik er det.
Gjest TS igjen Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Med tanke på at hun er minstepansjonist, som mange andre på hennes alder, som heller ikke får bostøtte vil jeg tro at alternativet til å bo i et hun ikke har råd til er å selge, og flytte. Rått og brutalt ja, men slik er det. Jeg bare lurer på hvem som har rett til bostøtte? Minstepensjonister er vel noen av de her i samfunnet som virkelig har dårligst råd? Eller tar jeg feil her? Det er det jeg lurer på da. Det er helt uaktuelt å flytte. Hun har jo allerede det gunstigste tilbudet hun kan få, med dette huset som kommunen tilbyr de over 60 år.... Gammlehjem da liksom? dama er frisk som en fisk. Finnes ikke et eneste gamlehjem i verden som hadde tatt henne imot.... Det er ikke noe alternativ. Jeg lurer bare på om noen vet om minstepensjonister har krav på skatteklasse 2? Forresten så har naboedamen i dette boligkomplekset fått tilslag på bøstøtte.... Hun er også minstepensjonist....
Sol79 Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Tror nok ikke mormoren din kan få skatteklasse 2. Pensjonister betaler vel minimalt med skatt uansett. Personfradrag i klasse 2 gis i utgangspunktet bare til: a)ektefeller som lignes under ett for begges samlede formue og inntekt, for eksempel dersom den ene ektefellen ikke er i arbeid eller ikke har positiv alminnelig inntekt, eller b)enslig som har omsorg for barn som ikke har fylt 18 år ved utgangen av inntektsåret, eller har eldre barn som vedkommende virkelig forsørger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå