sebra Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 hvordan er det mulig at jeg gjennomsnittlig har fått regninger på 1200 kr de siste snart tre år og nå fikk jeg en på over 3000?? jeg er så sinnsykt forbanna på det jævla strømselskapet. noen andre som har opplevd det samme?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 "jævla strømselskapet" hm... Før jeg begynte å banne om strømselskapet, så ville jeg jo sjekket forbruket da. Om det er unormalt høyt i den perioden og hva du i så fall har betalt for hver kwh. Hvor mange kwh du har brukt i de forskjellige periodene kontra denne gangen. Hvilken kraftavtale du har. (Lett å prissammenligne på konkurransetilsynet.no) Om kraftleverandøren har endret faktureringsrutiner...etc. Er lov å tenke selv og sjekke litt også.
sebra Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2008 jeg betaler faktisk på forhånd. og da synes jeg det er rart at sist gang fikk jeg en regning på kanskje 1500, og nå på over 3000.
absinthia Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 jeg betaler faktisk på forhånd. og da synes jeg det er rart at sist gang fikk jeg en regning på kanskje 1500, og nå på over 3000. Betaler du pr. mnd. eller hver annen månede?
Furstina Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 Har de inte gjort en avläsning på faktisk förbrukning och justerat för att du har haft högre förbruk än vad de uppskattat?
absinthia Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Jeg betalte mellom 2700 - 3600 hver annen månede de jeg bodde i en ny rekkehusleilighet på ca 74 m2, jeg synes det høres veldig billig ut. Du bor nok sikkert sørpå og har billigere kilowattspris. Hørte at den skulle justeres slik at vi kom på mer like nivå. Har du sjekket enhetsprisen?
Gjest *Blåbær* Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Betaler du akonto eller etter forbruk? Hvis du betaler etter forbruk: Leste du av måleren ved månedsskiftet, og er det lenge siden du leste av måleren sist? Da kan du ha fått en 'oppsamlingsfaktura' som tar hensyn til siste måleravlesning. Forbruket ditt ha blitt stipulert for lavt i perioden mellom måleravlesningene, og det får du 'svi for' nå. Dersom du betaler akonto:kraftselskapet får beskjed fra din netteier om ditt forbruk. Evt korrigering av forbruk må du ta med din netteier. Hilsen ansatt i kraftselskap :-)
flickan Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Hva vil det egentlig si å betale a-konto? Vi har nettop byttet leverandør, og der betaler vi visst akonto. Men har aldri fått beskjed om ålese av eller noe, hvordan vet de forbruket? Estimerer netteier? Når korrigeres i såfall dette?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 A-konto betyr at du betaler etter et stipulert forbruk. Ikke det du faktisk bruker. En gang i året er det måleravlesning som du må sende ut. Da blir det du har betalt satt opp mot det du skulle ha betalt etter forbruk. Differanse blir enten penger du får til gode eller penger du må betale.
Gjest *Blåbær* Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Når man betaler akonto, betaler man som oftest hvert kvartal. Forbruket beregnes på grunnlag av data som kraftleverandøren får oppgitt av din netteier. Det er viktig å påpeke at du fremdeles skal levere måleravlesning til din netteier som før. Ved årsskiftet vil du motta en avregning som tar hensyn til ditt årsforbruk. Dersom du har brukt mer kraft enn beregnet, må du betale for overskytende forbruk på årsavregningen. Tilsvarende, hvis du har betalt for mye i løpet av året, vil du få beløp til gode på årsavregningen. På årsavregningen vil du bli fakturert akonto for kommende periode (ofte tre mnd).
amare Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 jeg har nå fått to regninger fra strømselskap med akonto.. det har stått null å betale på begge.. kan noen forklare meg hvordan den akontoen fungerer?? jeg er veldig glad for at det ikke er noe å betalemen det er for godt til å være sant.. kan jeg forvente meg en gigantisk regning om noen mnd?
Ecolia Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Bytt leverandør om du ikke er fornøyd, det finnes mange gode tilbud på markedet. F. eks Fjordkraft som har månedsprisen på 49,- pr mnd og strøm til innkjøpspris.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 Har du valgt strømlevereandør? Hvis ikke er det vel sånn at nettleier er pliktig å levere strøm, men kan ta høyere pris for strømmen de leverer.
Gjest vimselot Skrevet 3. juni 2008 #16 Skrevet 3. juni 2008 hvordan er det mulig at jeg gjennomsnittlig har fått regninger på 1200 kr de siste snart tre år og nå fikk jeg en på over 3000?? jeg er så sinnsykt forbanna på det jævla strømselskapet. noen andre som har opplevd det samme? Vet ikke, men strømprisen min falt ganske mye da jeg oppdaget at jeg kjøpte "feil strøm" fra samme firma...dvs jeg aner ikke, men jeg rotet meg helt bort og trodde at jeg var en vanlig abonnement, det var jeg ikke. Det har ingenting med hvilken avtale man har, men jeg kjøpte av feil leverandør i samme firma...uten å vite at det kostet dobbelt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå