Gå til innhold

Hvor er dere?

Gjest Beenthere

Anbefalte innlegg

Gjest Beenthere

Hei

Vet ikke helt hva målet med denne tråden er men..

Er en mann på 27 som lurer på om jeg noen gang finner den "rette" og hva jeg skal gjøre for å klare det. Tenker av og til at det første jeg må gjøre er å slutte med den tanken, for den gjør meg kanskje ikke noe godt :gjeiper:

Til poenget.. Er en bra fyr. Utseende med meg, sunne interesser, god jobb, osv.. Men.. Hvor møter man de single damene? Har ikke noe nettverk hvor det er noen aktuelle date emner, og hvertfall ikke gjennom jobben..

Har prøvd meg med nettdating, men merker at det nytter lite.. De damene jeg har kommet i kontakt med er hyggelig og greie damer, men IRL kjemi betyr mye! så det er lagt på is..

Så alternativet som jeg sitter igjen med er på byen, og tilfeldige damer jeg møter.. Liker å gå ut og ha det gøy, men blir helt mongo når jeg møter en dame jeg kunne tenkt meg å bli kjent med :sukk:

Ikke for å skryte, men jeg ser bra ut, og det er vel kanskje også min forbannelse på et vis. Kombinasjonen mongo (sjenert), og utseende som kanskje klær en med bedre selvtillit og "sjekke" ferdigheter jobber i mot meg :sjenert:

Våkner stort sett opp på søndagen med å tenke på hvorfor jeg ikke tør, eller klarer å komme i kontakt med noen jeg virkelig vil bli kjent med..

Vet som sagt ikke helt hva som er målet med denne tråden, men noen av dere damer som er på forumet her som har det på samme måte? Eller som er blitt utsatt for noen patetiske forsøk på å få i gang en samtale/flørt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler det i grunnen ofte på samme måte ja... Jeg får hele tiden kommentarer på hvorfor har ikke du kjæreste så pen og søt som du er! Vel jeg er sjenert! Jeg vet selv at jeg ser bra ut, men det betyr ikke at man ikke kan være litt sjenert selv om!

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg lurer på det samme, ja.. Jeg er sjenert, og har kjempeproblemer med å komme i kontakt med folk. *sukke* Jeg har flere gode egenskaper, men det hjelper jo lite når man fryser helt til og bare klarer å mumle når man endelig treffer en som virker tiltrekkende.

På byn er ikke noe for meg.. Faste aktiviteter i form av kurs og slikt er ikke noe for meg, fritiden min er alt for uforutsigbar som det er. Så hva gjør man da? Skulle ønske det var noen singel-kaféer, hvor man gikk på ettermiddagen og drakk kaffe.. Ikke masse fulle folk og høy musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beenthere
Jeg føler det i grunnen ofte på samme måte ja... Jeg får hele tiden kommentarer på hvorfor har ikke du kjæreste så pen og søt som du er! Vel jeg er sjenert! Jeg vet selv at jeg ser bra ut, men det betyr ikke at man ikke kan være litt sjenert selv om!

:sukk:

Hmm.. ja, er vel lov får jeg håpe. Men ikke noe gøy! :) Har høy terskel for å slippe nye folk innpå meg, og det blir desto verre når jeg har noe å "tape".. som når jeg moter meg opp til å snakke med en person jeg er tiltrukket av. :sjenert:

Lurer av og til på hva signal jeg sender ut.. Føler også det er verre som mann å slite med sjenerthet, fordi det er vi som det blir "forventet" av å sjekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sayonara

Selv om jeg er en del eldre enn deg, og dame, så har jeg akkurat samme tanker. Har vært gift, da, men det er en stund siden.

Sist helg sa ei venninne : "ei så flott dame som deg kan ikke gå alene resten av livet".

Men hvor søker jeg etter single og seriøse menn for meg? Nettet har jeg prøvd og har fremdeles profil utpå der. Havner som regel på date med nervøse og kompleksfylte menn som viser seg å ha pyntet veldig på sannheten! Enten det, eller så har de glemt at de har sambo/kone. Det er bare tragisk.

Sjansen for å ramle over en passende mann ved siden av frysedisken på Rema, er større, er jeg redd.

Jeg framstår som seriøs, jeg har god utdannelse og ser bra ut, og sier klart ifra hva jeg søker etter. Likevel har jeg min fulle hyre med å slette/avvise useriøse menn.

Og de kursene jeg liker å gå på, er som regel fullbooka med damer.

Det skal ikke være lett! Hvis jeg noen gang finner min hjertens kjær skal jeg iallefall vite å sette stor pris på ham!

Håper det finnes en for oss alle - der ute i jungelen. Singelkafeer høres ålreit ut, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating er ikke så lett, nei !

Hvordan oppfører du deg når du treffer en jente du liker, da ?

Blir du stille/vet ikke hva du skal si, fomlete, lyser nervøsiteten lang vei ?

Eller er du bare ikke så frempå, men hyggelig og likevel pratsom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beenthere
Selv om jeg er en del eldre enn deg, og dame, så har jeg akkurat samme tanker. Har vært gift, da, men det er en stund siden.

Sist helg sa ei venninne : "ei så flott dame som deg kan ikke gå alene resten av livet".

Men hvor søker jeg etter single og seriøse menn for meg? Nettet har jeg prøvd og har fremdeles profil utpå der. Havner som regel på date med nervøse og kompleksfylte menn som viser seg å ha pyntet veldig på sannheten! Enten det, eller så har de glemt at de har sambo/kone. Det er bare tragisk.

Sjansen for å ramle over en passende mann ved siden av frysedisken på Rema, er større, er jeg redd.

Jeg framstår som seriøs, jeg har god utdannelse og ser bra ut, og sier klart ifra hva jeg søker etter. Likevel har jeg min fulle hyre med å slette/avvise useriøse menn.

Og de kursene jeg liker å gå på, er som regel fullbooka med damer.

Det skal ikke være lett! Hvis jeg noen gang finner min hjertens kjær skal jeg iallefall vite å sette stor pris på ham!

Håper det finnes en for oss alle - der ute i jungelen. Singelkafeer høres ålreit ut, forresten.

Må le litt av den kommentaren du fikk av venninen din. Fikk en tilsvarende kommentar fra en kamerat i helgen. Han er singel og dater flere damer, og han tok det liksom som en selvfølge at jeg også måtte nå ha noe på gang. Men nei.. :lete:

Vet jo selvfølgeli at det ikke er noe å "stresse" seg opp med.. Blir ikke bedre med å bli "desperat". Har hatt mine forhold jeg også, men jeg har liksom en spesifikk ide om hva type jente, og hun har jeg ennå ikke møtt.

Har bare endt opp med å finne deler av hva jeg er ute etter i de forholdene jeg har hatt så langt..

Etter at jeg ble ferdig med studiene, og et samboerskap tok slutt, er det liksom blitt mer og mer fjernt for meg hvor jeg skal klare å møte denne ene spesielle.

Singelcafe hadde vært noe! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beenthere
Dating er ikke så lett, nei !

Hvordan oppfører du deg når du treffer en jente du liker, da ?

Blir du stille/vet ikke hva du skal si, fomlete, lyser nervøsiteten lang vei ?

Eller er du bare ikke så frempå, men hyggelig og likevel pratsom ?

Hmm.. Det er det som også er vanskelig å svare på.. For jeg er en sosial fyr, men blir sjenert i noen situasjoner.. Er introvert, og veksler mellom fomlete, stille, eller bare veldig hyggelig og avslappet men ute av stand til å komunisere at jeg faktisk er interessert i å bli bedre kjent..

Frustrerende.. For som sagt, jeg har god selvtillit mtp. utseende, verdier, og hva jeg "har".. men blir for mye tanker som surrer i hodet når jeg møter noen jeg er tiltrukket av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, du.

Hvis du møter en pratsom, utadvent og livlig dame, hvordan reagerer du da ?

Er det når du treffer sprudlende jenter du blir sjenert og ikke vet hvordan du skal oppføre deg, eller er det når du treffer jenter som også er sjenerte, slik som deg selv ?

Du må jo ikke legge an de verste sjekkereplikkene, det viktigste er jo å være seg selv og få frem sine sjarmerende sider, man trenger ikke oppføre seg som Don Juan for å gi et positivt inntrykk.

Vær blid, imøtekommende og hyggelig, smil og øyekontakt gir en pekepinn på om damen i andre enden kan være interessert, og når dere har praten i gang, så er det greit å være litt god på smalltalk.

Det hele er jo ikke bare opp til deg, jenta du treffer har jo også et ansvar for at samtalen skal flyte, og begge to må jo delta ved å stille spørsmål og fortelle slik at man blir bedre kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei

Er en mann på 27 som lurer på om jeg noen gang finner den "rette" og hva jeg skal gjøre for å klare det. Tenker av og til at det første jeg må gjøre er å slutte med den tanken, for den gjør meg kanskje ikke noe godt :gjeiper:

Til poenget.. Er en bra fyr. Utseende med meg, sunne interesser, god jobb, osv.. Men.. Hvor møter man de single damene? Har ikke noe nettverk hvor det er noen aktuelle date emner, og hvertfall ikke gjennom jobben..

Har prøvd meg med nettdating, men merker at det nytter lite.. De damene jeg har kommet i kontakt med er hyggelig og greie damer, men IRL kjemi betyr mye! så det er lagt på is..

Så alternativet som jeg sitter igjen med er på byen, og tilfeldige damer jeg møter.. Liker å gå ut og ha det gøy, men blir helt mongo når jeg møter en dame jeg kunne tenkt meg å bli kjent med :sukk:

Ikke for å skryte, men jeg ser bra ut, og det er vel kanskje også min forbannelse på et vis. Kombinasjonen mongo (sjenert), og utseende som kanskje klær en med bedre selvtillit og "sjekke" ferdigheter jobber i mot meg :sjenert:

Våkner stort sett opp på søndagen med å tenke på hvorfor jeg ikke tør, eller klarer å komme i kontakt med noen jeg virkelig vil bli kjent med..

Vet som sagt ikke helt hva som er målet med denne tråden, men noen av dere damer som er på forumet her som har det på samme måte? Eller som er blitt utsatt for noen patetiske forsøk på å få i gang en samtale/flørt? :fnise:

Jeg tror jeg er den rette for deg :gjeiper: :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt72
Nettet har jeg prøvd og har fremdeles profil utpå der. Havner som regel på date med nervøse og kompleksfylte menn som viser seg å ha pyntet veldig på sannheten!

Ble bare nysgjerring på hva de pleier å pynte på med? Hva er det de finner på for å pynte på sannheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beenthere
Men, du.

Hvis du møter en pratsom, utadvent og livlig dame, hvordan reagerer du da ?

Er det når du treffer sprudlende jenter du blir sjenert og ikke vet hvordan du skal oppføre deg, eller er det når du treffer jenter som også er sjenerte, slik som deg selv ?

Du må jo ikke legge an de verste sjekkereplikkene, det viktigste er jo å være seg selv og få frem sine sjarmerende sider, man trenger ikke oppføre seg som Don Juan for å gi et positivt inntrykk.

Vær blid, imøtekommende og hyggelig, smil og øyekontakt gir en pekepinn på om damen i andre enden kan være interessert, og når dere har praten i gang, så er det greit å være litt god på smalltalk.

Det hele er jo ikke bare opp til deg, jenta du treffer har jo også et ansvar for at samtalen skal flyte, og begge to må jo delta ved å stille spørsmål og fortelle slik at man blir bedre kjent.

En pratsom utadvendt dame har jeg ikke så store problemer med.. For de tar gjerne seg av at det ikke er noe stress.. Men er ikke så ofte interessert i damer av den kategorien heller.

Jeg lover deg at jeg heller ikke tar i bruk et reportoar av flåsete sjekkereplikker! hehe

Problemet er vel mest, at jeg sjelden våger meg frempå til å snakke med damene som interesserer meg av utseende og karisma. og de få gangene jeg gjør det så blir jeg stresset, og rar :sjenert: å da er det hvertfall håpløst å beherske smalltalk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg har et forslag til deg, eller, jeg har mange forslag til deg, men det er en ting som er viktigere enn alle andre. Hvis du vil treffe drømmedama, må du akseptere at du blir nødt til å forandre deg. Når du forandrer deg vil også menneskene rundt deg forandre seg. Hvis du ikke aksepterer risikoen ved å treffe henne er det ikke vits for deg å lese videre, for det kommer til å høres helt latterlig ut hvis ikke du er bestemt. Tar innlegget ditt punkt for punkt.

Hei

Du trenger ikke slutte med den tanken, så lenge du bruker den positivt. Frykt er ofte den beste motivatoren, så lenge du ikke blir stivfrossen av skrekk. Er ikke frykten for å være alene god nok grunn for å bestemme seg for å treffe drømmedama, og å gå inn for å gjøre det samme hva det koster?

Hvor er de single damene? Det er sprøtt at du spør om det, for de er i nærheten av meg hele tiden, bare jeg går ut av huset. Jeg vet hvordan det er, jeg pleide heller ikke å se mulighetene, nå er de overalt, og de er virkelig bare et nummer i rekken. Gå på byen en ettermiddag og tell antall damer - jeg tror du vil bli overrasket. Hvis du ikke har et nettverk, så lag et nettverk. Meld deg på kurs, engasjer deg i noe samfunnsnyttig, snakk med alle du treffer så skal du se hvor mange venner du får. Dessuten vil det få bukt med denne oppfatning du har om at du er introvert. Det finnes ikke noe gen som gjør deg sjenert, du er sjenert fordi du aldri lærte deg å være ekstrovert. Nå er rette tiden å begynne å lære.

Når det gjelder alternativene du har til steder å treffe drømmedama, tror jeg ikke du har tenkt deg godt nok om. Sett deg ned med penn og papir helt til du har 15-20 steder der du kan treffe noen. Da kommer du til å se en helt annen verden etterpå.

Dette er helt normalt, og det eneste du kan gjøre er å gjøre det. Det er riktignok jævlig i begynnelsen, men du blir vant med det, om sjekking på byen er det du vil selvsagt.

En pratsom utadvendt dame har jeg ikke så store problemer med.. For de tar gjerne seg av at det ikke er noe stress.. Men er ikke så ofte interessert i damer av den kategorien heller.

Problemet er vel mest, at jeg sjelden våger meg frempå til å snakke med damene som interesserer meg av utseende og karisma. og de få gangene jeg gjør det så blir jeg stresset, og rar :sjenert: å da er det hvertfall håpløst å beherske smalltalk.

Hvordan tror du at du skal klare å prate med drømmedama dersom du ikke kan prate med hvemsomhelst? Du kan øve deg på alle helt til du treffer ei du virkelig er interessert i. Du forsøker ikke å hoppe skiflyvning før du har øvd teknikk, fått trening, har innarbeidet rutiner, har hopper noen hundre hopp i mindre bakker osv. Gi slipp på den du tror du er idag og se hva som skjer. Plutselig klikker du kanskje med en utadvendt dame, som du igår allerede avviste i hodet ditt fordi "du ikke liker sånne". Preferansene våre er aldri konstante, de er bare utrente og konservative. Når de får utfoldet seg litt åpner en ny verden seg. Når du ser mulighetene og valgene, det er da du er på topp. Det er da du har kontrollen.

Lykke til. Have fun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Jeg har et forslag til deg, eller, jeg har mange forslag til deg, men det er en ting som er viktigere enn alle andre. Hvis du vil treffe drømmedama, må du akseptere at du blir nødt til å forandre deg. Når du forandrer deg vil også menneskene rundt deg forandre seg. Hvis du ikke aksepterer risikoen ved å treffe henne er det ikke vits for deg å lese videre, for det kommer til å høres helt latterlig ut hvis ikke du er bestemt. Tar innlegget ditt punkt for punkt.

Lykke til. Have fun!

Hei!

Takk for innspill til hva som må gjøres. Har helt klart ting å jobbe med. Har det som sagt egentli veldig bra, og sliter ikke å snakke med folk jeg jobber med, og folk jeg treffer.

Bare når jeg tenker tanken på at hun jeg snakker med, eller hun som jeg har blikkontakt med på andre enden av baren er flott... Så blir det krøll. Blir liksom til at jeg vegrer meg mot å kaste meg i det, og å forsøke å vise interesse :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sayonara
Ble bare nysgjerring på hva de pleier å pynte på med? Hva er det de finner på for å pynte på sannheten?

Uansett hvordan man tilnærmer seg det annet kjønn, så er det viktig å være ærlig, spesielt når det gjelder yrke, bopel, sivilstatus, utdannelse osv. Har opplevd flere gg at enkelte lyver - altså pynter på sannheten og gjør seg litt rikere, litt mer velutdannet og litt mer singel enn de egentlig er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS; Det jeg lurer på er hvor du legger lista?

Fordi jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt, bortsett fra at jeg er dame da, og at jeg har meget, meget høy selvtillit :fnise:

men hvertfall, problemet mitt er og har alltid vært at jeg har lista oppe på "umulig" for å ta et eks; Jeg vil ha en mann som er høy, mørk, veldig godt trent fysisk, helst av yrke politi eller lignende, snill men ikke tøffelhelt

osv osv..

Den mannen der eksisterer ikke! .. hvertfall har jeg ikke møtt han :sjenert:

Det jeg prøver å si er at om lista er for høyt finner man ingen fordi ingen er i dine øyne intrssant nok for deg. Sjenerthet går det an å gjøre noe med! Du må bare jobbe med deg selv og synet ditt på deg selv og ditt forhold til andre mennesker ^^

Byen høres ut som en ok arena å møte mennesker det. men blir ofte mye fyll og krøll av det! Hva med å skaffe en hobby? Begynne å vanke på litt nye steder, se nye miljøer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TS; Det jeg lurer på er hvor du legger lista?

Fordi jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt, bortsett fra at jeg er dame da, og at jeg har meget, meget høy selvtillit :fnise:

men hvertfall, problemet mitt er og har alltid vært at jeg har lista oppe på "umulig" for å ta et eks; Jeg vil ha en mann som er høy, mørk, veldig godt trent fysisk, helst av yrke politi eller lignende, snill men ikke tøffelhelt

osv osv..

Den mannen der eksisterer ikke! .. hvertfall har jeg ikke møtt han :sjenert:

Det jeg prøver å si er at om lista er for høyt finner man ingen fordi ingen er i dine øyne intrssant nok for deg. Sjenerthet går det an å gjøre noe med! Du må bare jobbe med deg selv og synet ditt på deg selv og ditt forhold til andre mennesker ^^

Byen høres ut som en ok arena å møte mennesker det. men blir ofte mye fyll og krøll av det! Hva med å skaffe en hobby? Begynne å vanke på litt nye steder, se nye miljøer?

De finnes! Jeg passer ikke 100% til den beskrivelsen, men jeg er høy,(mørk) blond, godt trent, er ikke politi men har bedre jobb! hehe. er snill, og heller ikke noen tøffel..

For min del er problemet at jeg aner ikke hvor denne damen jeg ser etter er å finne.. og jeg er for feig i letingen.. For en ting er det ytre, men jeg er mer opptatt av personligheten.. For det er der jeg aldri finner noe ut sålenge jeg er så dårlig på å ta kontakt, og bli kjent med de jeg er tiltrukket av sånn rent fysisk :sukk:

Ser etter en dame som er aktiv, og liker trening, fjellturer, reising, feminin men samtidig ikke en "dolle" dame, alt skal ikke dreie seg om å se perfekt ut. Selv om det ikke skader at hun ser "perfekt ut!" :fnise: Ser for meg en lærer eller sykepleier :sjenert:

Er litt rart med det der med å sette listen.. men jeg har bestemt meg for at jeg må bare gjøre det sånn.. Om jeg så forblir singel ...

Det med sjenertheten min, kommer av personligheten min.. Har ikke problem med å snakke på noen som helst måte, men er det med tryggheten..(blir redd for damer som jeg synes er pene) vanskelig å forklare.. Folk jeg kjenner merker nok ikke noe til det. Men jeg ER annerledes. hehe

Sjenert og selvsikker er ganske motstridende men sånn er det nå bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes! Jeg passer ikke 100% til den beskrivelsen, men jeg er høy,(mørk) blond, godt trent, er ikke politi men har bedre jobb! hehe. er snill, og heller ikke noen tøffel..

For min del er problemet at jeg aner ikke hvor denne damen jeg ser etter er å finne.. og jeg er for feig i letingen.. For en ting er det ytre, men jeg er mer opptatt av personligheten.. For det er der jeg aldri finner noe ut sålenge jeg er så dårlig på å ta kontakt, og bli kjent med de jeg er tiltrukket av sånn rent fysisk :sukk:

Ser etter en dame som er aktiv, og liker trening, fjellturer, reising, feminin men samtidig ikke en "dolle" dame, alt skal ikke dreie seg om å se perfekt ut. Selv om det ikke skader at hun ser "perfekt ut!" :fnise: Ser for meg en lærer eller sykepleier :sjenert:

Er litt rart med det der med å sette listen.. men jeg har bestemt meg for at jeg må bare gjøre det sånn.. Om jeg så forblir singel ...

Det med sjenertheten min, kommer av personligheten min.. Har ikke problem med å snakke på noen som helst måte, men er det med tryggheten..(blir redd for damer som jeg synes er pene) vanskelig å forklare.. Folk jeg kjenner merker nok ikke noe til det. Men jeg ER annerledes. hehe

Sjenert og selvsikker er ganske motstridende men sånn er det nå bare...

Når skal vi ta den daten sa du? :sjarmor:

hihi..

men altså, alle blir jo nervøse når de snakker med en person av det annet kjønn som man liker! Jeg tror kanskje bare du rett og slett legger for mye i det.. se på den pene jenta du snakker med som en venninne, eller hvertfall en potensiell venninne, i stede for potensiell kjærste! :jepp: Da går praten mye lettere!

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal vi ta den daten sa du? :sjarmor:

hihi..

men altså, alle blir jo nervøse når de snakker med en person av det annet kjønn som man liker! Jeg tror kanskje bare du rett og slett legger for mye i det.. se på den pene jenta du snakker med som en venninne, eller hvertfall en potensiell venninne, i stede for potensiell kjærste! :jepp: Da går praten mye lettere!

Hmm... Gjør nok det.. Er vanskelig å ikke tenke det da :ler:

Neste gang jeg er i en sånn situasjon nå, så blir jeg bare stående å tenke venninne..venninne... venninne... hmm.. klarer ikke å ha en så fin venninne.. hmm slutt å tenk... hmm.. hva var det hun sa nå?... Ehmm.. øhh... fint vær i dag...

å du!... Jeg dater ikke damer fra nettet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Gjør nok det.. Er vanskelig å ikke tenke det da :ler:

Neste gang jeg er i en sånn situasjon nå, så blir jeg bare stående å tenke venninne..venninne... venninne... hmm.. klarer ikke å ha en så fin venninne.. hmm slutt å tenk... hmm.. hva var det hun sa nå?... Ehmm.. øhh... fint vær i dag...

å du!... Jeg dater ikke damer fra nettet :fnise:

Da får du vel bare lære deg å kunne både tenke og konversere samtidig da ;)

.. og jeg dater heller ikke menn fra nettet, ei heller menn som er så mye eldre, det var en spøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...