Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Hei! Jeg har et lite problem - jeg møtte kjæresten på nett, men har vanskelig for å innrømme dette ovenfor folk når de spør. Med min familie og mine gode venner er det intet problem, men med folk jeg ikke kjenner så godt er det et stort problem. Som oftest prøver jeg å være så vag som mulig ("på byen", "gjennom felles venner"), men folk spør ofte om mer detaljer, og da må man finne på mer løgn. Jeg er stort sett en veldig ærlig person og er derfor ikke flink til å lyve - dette har ført til at jeg ikke har greid å holde meg til én historie med alle som har spurt, og det gjør at jeg blir enda mer redd for at venner skal skjønne at jeg har lyvet for dem. Jeg vet at nettdating er veldig vanlig nå, men problemet er at jeg fra før av har mye angst hva det gjelder å møte nye mennesker, hva de kommer til å synes om meg, osv. Er det vanlig å lyve litt om hvordan man møttes? Hva tror dere mine bekjentskaper hadde sagt hvis jeg avslørte at jeg hadde løyet for dem?
estrella Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Er det vanlig å lyve litt om hvordan man møttes? Hva tror dere mine bekjentskaper hadde sagt hvis jeg avslørte at jeg hadde løyet for dem? Det pleier ikke å være vanlig å lyve om hvordan man møter hverandre, iallefall ikke i min omgangskrets. Jeg hadde litt paff hadde noen løyet om en slik sak. Det har ingenting for meg om en traff hverandre gjennom nett, på byen etc. Men hvis noen følte de hadde behov for å lyve om dette og jeg fant det ut hadde jeg egentlig kun reagert med å undre meg om hvorfor de gjorde det. Hadde det vært noen veldig nær meg hadde jeg blitt litt mer skeptisk ang hvorfor de føler at de må lyve om en slik sak.
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 I dag tror jeg ikke lenger noen hever øyebrynet når man sier at man møttes på nett. Jeg syns det virker veldig vanlig, og tenker ikke at man trenger å være usosial av den grunn.
Lissi Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Hei! Jeg har et lite problem - jeg møtte kjæresten på nett, men har vanskelig for å innrømme dette ovenfor folk når de spør. Med min familie og mine gode venner er det intet problem, men med folk jeg ikke kjenner så godt er det et stort problem. Som oftest prøver jeg å være så vag som mulig ("på byen", "gjennom felles venner"), men folk spør ofte om mer detaljer, og da må man finne på mer løgn. Jeg er stort sett en veldig ærlig person og er derfor ikke flink til å lyve - dette har ført til at jeg ikke har greid å holde meg til én historie med alle som har spurt, og det gjør at jeg blir enda mer redd for at venner skal skjønne at jeg har lyvet for dem. Jeg vet at nettdating er veldig vanlig nå, men problemet er at jeg fra før av har mye angst hva det gjelder å møte nye mennesker, hva de kommer til å synes om meg, osv. Er det vanlig å lyve litt om hvordan man møttes? Hva tror dere mine bekjentskaper hadde sagt hvis jeg avslørte at jeg hadde løyet for dem? Helt utrolig teit ting å lyve om. Jeg møtte min på nett og er stolt over at jeg klarte å finne en så utrolig bra mann der. Jeg hadde fortalt folk rundt meg sannheten, og sagt at du var flau eller noe. Mer pinlig om de finner det ut av seg selv.
Gjest TS Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Det har ingenting for meg om en traff hverandre gjennom nett, på byen etc. Men hvis noen følte de hadde behov for å lyve om dette og jeg fant det ut hadde jeg egentlig kun reagert med å undre meg om hvorfor de gjorde det. Hadde det vært noen veldig nær meg hadde jeg blitt litt mer skeptisk ang hvorfor de føler at de må lyve om en slik sak. Som sagt har jeg ikke noe problem med å si det til folk jeg kjenner godt, men hvis jeg f.eks har stått og snakket med en person på fest i ti minutter så er ikke det det første jeg vil at de skal vite om meg, på en måte. Vanligvis er jo ikke det et problem, siden man ofte ikke ser dem igjen, men dersom man tilfeldigvis skulle bli venner med den personen etter hvert kan det jo bli litt kinkig. Nettdating er veldig vanlig nå, men føler at det fortsatt henger igjen en viss stigma fra før i tiden. Jeg vet i hvert fall om andre enn meg selv som ikke er helt komfortable med å innrømme at de har møtt kjæresten på nett.
Lissi Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Jeg syns det er kjempestas å fortelle at vi møttes på denne måten;) Stå for det du gjør og slutt å lyv.
Nana Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Jeg hadde syns det var superflaut og hadde heller ALDRI sagt det til noen - annet enn kanskje mine aller nærmeste venninner. Ser overhodet ingen problemer med at du ikke forteller hele sannheten her. Selv om nettdating har blitt veldig vanlig så blir det fortsatt sett ned på hos mange. Du må gjøre det som føles riktig for deg! Ikke tenk noe mer på det enn det :-) Er du stolt av at dere har møttes på nett og føler du kan stå for det så sier du det. Syns du det er litt ubehagelig så blir dere enig om en historie dere begge forteller.
Gjest Chrissy82 Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har det samme med noen kjæreste.. Jeg møtte han også på nettet og mine nærmeste venner vet at jeg har møtt han på nettet.. men ikke familien.. Det er sikkert mer og mer normalt å møte folk på nettet men ikke for foreldre og besteforeldre..
Gjest Gjest-M- Skrevet 11. mai 2008 #9 Skrevet 11. mai 2008 Jeg nett-dater, og møter stort sett menn på den måten. Kunne ikke falle meg inn å juge om det. Møtte den forrige kjæresten min på nett, og det er like naturlig å fortelle andre at jeg møtte han der, som om jeg skulle møtt han andre plasser. Skjønner ikke hvorfor det skulle være flaut i det hele tatt.
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 Å møte noe på nett nå er betyr jo ikke at det var over nett dating. Jeg vet om flere folk som har blitt sammen pga forum, spill o.s.v.
Fluffie Skrevet 11. mai 2008 #11 Skrevet 11. mai 2008 Hvorfor i all verden synes du det er saa ille? Du trenger ikke si at du aktivt fant dater paa nett, det holder aa si at du ble kjent med han paa et forum (datingsider har ofte forum) og saa traff dere hverandre og ble kjaerester etterhvert? Internett er et saapass vanlig sosialt fora naa at det er helt vanlig aa treffe folk der som blir venner. Jeg har faatt mange gode venner som jeg ble kjent med paa nett, og en og annen date (dog ikke paa datingsider). Min kjaere og jeg ble kjent gjennom spilling online og var naere venner foer vi traff hverandre i RL. Det spiller ingen rolle hvor/hvordan man treffer hverandre. Og dersom du ender opp med aa bli bedre kjent med folkene du treffer og de etterhvert finner ut at du ikke fortalte sannheten? Da gir du dem et ganske daarlig inntrykk av deg.
Pokahonta Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 Hvorfor skal du lyge om det? Det er helt normalt. Enig. I disse dager er det helt normalt. Dater en fra nettet nå.. MEN.. Han synes det er flaut overfor sine kamerater (har ikke møtt de altså) så han sier at vi møttes ute. Må nesten respektere han på det.. Men synes det er kjipt!
LilleKylling Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Jeg traff mannen min på nettet, og det sier vi rett ut begge to. De fleste sier bare "åja, det er visst det som er stedet nå hører jeg", eller noe slikt....
Gjest Peachbud Skrevet 11. mai 2008 #15 Skrevet 11. mai 2008 Jeg møtte samboeren min i speideren. Er mange år siden noen har spurt meg hvordan vi møttes. Siste noen spurte, svarte jeg som sant var, med et smil. Har også fortalt det uten å bli spurt. Men da jeg gikk på videregående, syntes jeg det hørtes litt vel geeky ut, og sa at vi hadde møttes gjennom venner. Noe som vel var veldig nær sannheten. Hvis noen spør nå, skal jeg si at vi møttes i speideren. Hvor hadde dere den første daten deres da? Hvis dere møttes på byen, kan du jo si det. Men det var kanskje på kafe eller kino eller lignende? Egentlig tror jeg jeg nok ville sagt at dere møttes på nettet. Prøv å drit i hva folk tror.
Yoshi Skrevet 11. mai 2008 #17 Skrevet 11. mai 2008 Jeg synes nå det høres verre ut med folk som møttes på byn enn på nett..
Gjest Phoenix Skrevet 11. mai 2008 #18 Skrevet 11. mai 2008 Jeg hadde syns det var superflaut og hadde heller ALDRI sagt det til noen - annet enn kanskje mine aller nærmeste venninner. Ser overhodet ingen problemer med at du ikke forteller hele sannheten her. Selv om nettdating har blitt veldig vanlig så blir det fortsatt sett ned på hos mange. Enig
Gjest gjestfrid Skrevet 12. mai 2008 #19 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har et lite problem - jeg møtte kjæresten på nett, men har vanskelig for å innrømme dette ovenfor folk når de spør. Med min familie og mine gode venner er det intet problem, men med folk jeg ikke kjenner så godt er det et stort problem. Som oftest prøver jeg å være så vag som mulig ("på byen", "gjennom felles venner"), men folk spør ofte om mer detaljer, og da må man finne på mer løgn. Jeg er stort sett en veldig ærlig person og er derfor ikke flink til å lyve - dette har ført til at jeg ikke har greid å holde meg til én historie med alle som har spurt, og det gjør at jeg blir enda mer redd for at venner skal skjønne at jeg har lyvet for dem. Litt OT, men jeg blir så irritert på folk (gjerne bekjente) som spør og graver og ikke skjønner når de har krysset grenser.. Skjønner godt at man ikke har lyst til å fortelle detaljer om forholdet sitt til "gud og hvermann". Samtidig er det ikke noe flaut eller galt i å finne kjærligheten på nettet;)
Nabodama Skrevet 18. mai 2008 #20 Skrevet 18. mai 2008 Helt utrolig teit ting å lyve om. Jeg møtte min på nett og er stolt over at jeg klarte å finne en så utrolig bra mann der. Jeg hadde fortalt folk rundt meg sannheten, og sagt at du var flau eller noe. Mer pinlig om de finner det ut av seg selv. Samme her, møtte mannen min på nett. Det er 7 år siden nå, og det var ikke så vanlig den gangen, men har aldri fått annet enn positive reaksjoner når jeg har fortalt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå