Gå til innhold

Butikkansatte som tar betaling for poser

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Det var en tråd her om butikkansatte som slo inn poser kunden ikke hadde bedt om. Da var det mange hårsåre butikkdamer her inne som sa at: Det er bare å si at du IKKE skal ha pose. Mange var selvsagt uenige i at man skal behøve å si fra om noe man IKKE skal ha.

Likevel, lei som jeg er av å få poser jeg ikke skal ha, har jeg bestemt meg for å begynne å si fra. Har prøvd to ganger denne uka, og sagt tydelig "Jeg trenger ikke pose", og begge gangene har ekspeditøren likevel slått inn pose.

Men det er vel fortsatt min feil, ifølge butikkdamene her inne, for jeg kan vel UMULIG HA SAGT DET HØYT NOK! Jo, tenk jeg gjorde det. Hva er alternativet? At jeg skal rope det ut så hele køen hører det?

Nei, jeg registrerer bare at det skal vel ikke mye til for å få jobb i kassa.

Endret av Furstina
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du får bare betale 50 øre mindre enn det som står på lappen da...

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Eh... hvordan gjør du det, da, når du ikke får lappen før ETTER du har betalt, selvfølgelig... Hva som VIRKELIG iriiterer meg? At de ikke engang tilbyr deg penger tilbake.

Endret av Furstina
Gjest Gjest
Skrevet

Igår da jeg handlet la jeg 1 pose på rullebåndet. Da jeg så på lappen etterpå, så hadde hun slått inn den posen blant varene som nr. 4 (kjøpte vel 12 varer9, og SÅ hadde hun slått inn for enda en pose helt på slutten av regningen.

Så jeg gikk tilbake og tok en pose til jeg. Kanskje smålig av meg, men jeg gidder faktisk ikke betale for en vare jeg ikke tar.

Så følg med på lappene deres folkens!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

OJ! 50 øre! Det er mye å irritere seg over! Dere får se på det som tilbakebetaling for de gangene dere sniker til dere "gratis" poser.

Gjest Gjest
Skrevet
OJ! 50 øre! Det er mye å irritere seg over! Dere får se på det som tilbakebetaling for de gangene dere sniker til dere "gratis" poser.

Pleier faktisk ikke å snike meg til ting jeg ikke har betalt for.

Og nå i disse tøyhandlenett-tider, så er det ganske frekt at de allikevel belaster kunden for plastposer de ikke vil ha.

Skrevet (endret)

Syns innlegget ditt er ganske frekt og usakelig.. Du får ta opp dette i butikken du handler istedenfor å skrike ut om at alle som jobber i butikk er kjeltringer/idioter!

Endret av Snorkefrøken
Gjest Gjest
Skrevet
Syns innlegget ditt er ganske frekt og usakelig.. Du får ta opp dette i butikken du handler istedenfor å skrike ut om at alle som jobber i butikk er kjeltringer/idioter!

Noen som følte seg truffet tydligvis.

Gjest Ballerina
Skrevet

Hva med alle de som sier de ikke skal ha pose, men som sier "jeg trenger visst en likevel" ETTER at de har betalt? Lurer på hvor mange ganger det har skjedd! Men nei, butikkpersonalet skal ikke slå inn poser om man ikke ber om poser...

Gjest Gjest
Skrevet

Pisspreik. I de butikkene jeg handler ligger posene ved siden av kassadama, så det er ikke mulig å snike til seg poser. Og aldri har jeg sagt "oi jeg glemte visst å spørre om pose"

Gjest Gjest
Skrevet

:fnise: Og hun fikk heller ikke med seg at ts faktisk SA FRA!

Gjest Gjest
Skrevet
Hva med alle de som sier de ikke skal ha pose, men som sier "jeg trenger visst en likevel" ETTER at de har betalt? Lurer på hvor mange ganger det har skjedd! Men nei, butikkpersonalet skal ikke slå inn poser om man ikke ber om poser...

Hva faen har de med MEG å gjøre? Jeg er ikke en av de! Jeg er en slik som har bag med beg, likevel så slår de inn pose, selv når jeg ikke skal ha! Noen er faen meg frekke nok til å bedømme varemengden min for så å bestemme seg for at jeg sikkert trenger tre poser, de slår inn kr 2,10 og trekker etterpå på skuldrene når jeg sier JEG SA JEG IKKE SKULLE HA POSER, JEG HAR BAG!

Skrevet

Det jeg ikke skjønner helt med disse trådene, er at kassadamene blir beskyldt for å gjøre dette med vilje. Kan noen forklare meg hva slags motiv en kassadame skulle ha for å lure til seg ekstra posepenger? Butikkansatte arbeider ikke på provisjon.

Gjest Gjest
Skrevet
Men nei, butikkpersonalet skal ikke slå inn poser om man ikke ber om poser...

Du mener altså at de SKAL det? Hva feiler det deg? JObber du i butikk eller er du bare dum likevel?

Skrevet

Følte meg ikke truffet i det hele tatt, ettersom jeg ikke er butikkansatt.

Men mener det er feil å stemple en hel gruppe som "dumme" fordi man har vært litt uheldig med enkeltindivider.

Butikkansatte eller andre...

Skrevet (endret)

I "min" butikk spør de alltid om vi skal ha poser, isteden for å gå ut i fra at vi skal.

De er til og med så oppegående at de dropper å spørre hvis de ser at jeg har en stor veske og ikke skal ha så mye.

Stor applaus til Kiwi *sensurert navnet på stedet jeg bor*

Og så er de alltid så hyggelige og effektive:)

edit: jeg så plutselig at innlegget kan tolkes sarkastisk, dét er altså ikke tilfellet, jeg er veldig fornøyd med butikken min:)

Endret av frøken13
  • Liker 1
Gjest En annen mann
Skrevet

Til TS:

Jeg vil tro det er mer hensiktsmessig å ta det opp med kassepersonalet. Hvis dette ikke fører frem, ta heller en telefon til daglig leder og be vedkommende om å ta dette opp med kassapersonalet.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes i det hele tatt at det er frekt å ta seg betalt for poser. Av den enkle grunn at de har logoen sin på posen, og dermed reklame.

Jeg hadde forstått at de hadde tatt 50 øre for posen om den var helt blank, men når man betaler 50 øre for en pose og attpåtil reklamerer for butikken når man bærer den rundt, er rett og slett frekt. Sånn, måtte bare få si det!

Gjest Thea22
Skrevet
Synes i det hele tatt at det er frekt å ta seg betalt for poser. Av den enkle grunn at de har logoen sin på posen, og dermed reklame.

Jeg hadde forstått at de hadde tatt 50 øre for posen om den var helt blank, men når man betaler 50 øre for en pose og attpåtil reklamerer for butikken når man bærer den rundt, er rett og slett frekt. Sånn, måtte bare få si det!

Jeg er helt enig, og jeg jobber faktisk i butikk. Når man går inn i en butikk og handler en vare/varer der burde det være en selvfølge at man fikk noe å bære det i om man måtte ønske. Det har ingenting å si at det bare er 50 øre eller 1 kr, det er en prinsipp sak. Det er rett og slett en service til kunder og tilby de noe å bære varene de har kjøot. Jeg er ikke glad i de butikken som tar betalt for posene, og prøver faktisk å unngå å handle der i fremtiden. Nei, Lenge leve Meny, de har skjønt det.

NB! Jeg er klar over at "mange" tar betalt pga miljøet, men synes dette er en feil måtte å gjøre det på!

Gjest Frosk
Skrevet

Syns butikkene kunne tatt en femmer per pose, jeg (og da uten reklame på) - så kanskje flere hadde begynt å ha med nett / sekk til varene sine.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...